شهادتی که دو نهاد را بهم نزدیک کرد

دانشگاهیها با ما برادرند؛ ما خدمتگزار آنها هستیم. برادرهای دانشگاهی، توجه کنید که شما را جدا نکنند از روحانیون. برادران روحانی، توجه کنید که شما را جدا نکنند از دانشگاهی ها.

کد : 177064 | تاریخ : 26/09/1398

پرتال امام خمینی(س): بیست و هفتم آذرماه یاد آور خاطره تلخ شهادت استاد و دانشمند محترم حضرت آقای مفتح و دو نفر از همراهان ایشان است که بر اثر کژاندیشی های خودسرانی که به سادگی آلت دست واقع می شوند و با احساس مسئولیت های جاهلانه دست به جنایت می زنند، هرچند در وجهی دردناک است اما با تدبیر حضرت امام (س) و پیشنهاد روز وحدت حوزه و دانشگاه خود به نقطه قوتی در راستای پیشبرد اهداف انقلاب و نظام اسلامی تبدیل شده و خیر و برکات فراوانی را به همراه داشته است. ضمن بزرگداشت یاد شهیدان عزیز این واقعه و تعظیم به روح و بلند خمینی عزیز، جملاتی از اندیشه آن روح پاک  در این زمینه از نظر می گذرد:
۱ - اگر این نهضت غیر از این یک خاصیت نداشت که بین طلاب علوم دینیه و قشر دانشگاهی یک رابطه پیدا شد، اگر غیر از این ما هیچی نداشتیم، این بالاترین نتیجه‏ ای بود که حاصل شد از این نهضت. (صحیفه امام ؛ ج‏۶ ؛ ص۴۸ )
۲- دانشگاهیها با ما برادرند؛ ما خدمتگزار آنها هستیم. برادرهای دانشگاهی، توجه کنید که شما را جدا نکنند از روحانیون. برادران روحانی، توجه کنید که شما را جدا نکنند از دانشگاهی ها. (صحیفه امام، ج‏۸، ص: ۴۸۱)
۳- جناب حجت الاسلام دانشمند محترم آقای مفتح و دو نفر پاسداران عزیز اسلام- رحمة اللَّه علیهم- به فیض شهادت رسیدند و به بارگاه ابدیت بار یافتند، و در دل ملت و جوانان آگاه ما حماسه آفریدند و آتش نهضت اسلامی را افروخته ‏تر و جنبش قیام ملت را متحرک تر کردند. خدایشان در جوار رحمت واسعه خود بپذیرد و از نور عظمت خود بهره دهد. امید بود از دانش استاد محترم و از زبان و علم او بهره‏ ها برای اسلام و پیشرفت نهضت برداشته شود؛ و امید است از شهادت امثال ایشان بهره‏ ها برداریم. من شهادت را بر این مردان برومند اسلام، تبریک و به بازماندگان آنان و ملت اسلام تسلیت می‏دهم. سلام بر شهیدان راه حق‏.(صحیفه امام ؛ ج‏۱۱ ؛ ص۳۲۱)
۴- جاویدان است نام آنهایی که در راه خدا انجام وظیفه می‏کنند، و در حال انجام وظیفه به شهادت می‏رسند، و آنها پیش خدای تبارک و تعالی مقام خاصی را دارند. شهدا هم مقام خاصی را دارند. و من امیدوارم که مرحوم آقای مفتح که من سوابق با ایشان دارم ملحق بشوند به آن شهدایی که در صدر اسلام بودند.( صحیفه امام ؛ ج‏۱۱ ؛ ص۳۸۸)

انتهای پیام /*