عناوین مطالب چند رسانه ای

عقب مانده کیست؟

عقب مانده کیست؟

‏‏نهراسیدن از شکست در عمل به تکلیف‏ من عرض می کنم که وقتی بنا شد که ما به تکلیفمان عمل بکنیم، و ما آن راهی را که‏‎ ‎‏خدای تبارک و تعالی پیش پای ما گذاشته است آن راه را برویم، برای ما شکست هیچی‏‎ ‎‏نیست. برای اینکه از دو حال خارج نیست: یا این است که ما پیش می بریم که شکست‏‎ ‎‏هیچ نیست، و یا این است که نه، می آیند و ما را عقب می زنند، ما تکلیفمان را عمل‏‎ ‎‏کرده ایم، چه شکستی است؟ سیدالشهدا هم شکست خورد در کربلا، اما شکست نبود‏‎ ‎‏این. کشته شد و زنده کرد یک عالَمی را. امیرالمؤمنین هم در جنگها، در جنگ صفین‏‎ ‎‏شکست خورد، لکن شکست نبود این. او به خدمت اسلام بود و برای خدا کار می کرد.‏‎ ‎‏کسی که برای خدا کار بکند، هیچ وقت شکست تویش نیست، بُرد همیشه با آنهاست.‏‎ ‎‏شما خوف این را نداشته باشید که اگر یک چیزی برخلاف مثلاً مسلک مارکسیسم‏‎ ‎‏بگویید، بگویند که اینها چه عقب مانده هستند، خود آنها عقب مانده اند. همانهایی که‏‎ ‎‏ادعای ـ نمی دانم ـ کمونیستی و کذا می کنند، خود آنها از همه قلدرتر و از همه‏‎ ‎‏دیکتاتورترند، و ملتهایشان را همه به بند کشیده اند. آزادی در آن ممالک نیست برای‏‎ ‎‏کسی. همان طوری که در ممالک غربی هم آزادی نیست در کار، صحبت آزادی، حرف‏‎ ‎‏آزادی است. اگر آزادی باشد، این سیاههای بیچاره چه کرده اند که اینطور تحت‏‎ ‎‏فشارند؟ ‏صحیفه امام، ج ۱۲، ص ۳۵۰

شغل شریف پرستاری

شغل شریف پرستاری

پزشکی و پرستاری شغل مقدس‌ از جمله شغلهای بسیار مقدس شغل پزشکی است. شغلی است که اگر پزشکها به‌‎ ‎‌تکالیف خودشان، تکالیف انسانی خودشان عمل بکنند، این شغل بسیار شریف و یک‌‎ ‎‌عبادتی است. و همین طور پرستاری؛ این شغل پرستاری از شغلهای بسیار شریفی است‌‎ ‎‌که اگر چنانچه، انسان با وظایف انسانی و شرعی خودش عمل بکند، این یک عبادتی‌‎ ‎‌است که در تراز عبادتهای درجه اول است. ‌صحیفه امام، ج ۱۲، ص ۲۸۵

ارزش دانشگاه اسلامی

ارزش دانشگاه اسلامی

‌‌اهداف و مقاصد شوم در مخالفت با انقلاب فرهنگی‌‌ ‌ شما توجه داشته اید و دارید که از همان اول انقلاب، قدم به قدم طوایفی و‌‎ ‎‌قلمهایی و زبانهایی بر ضد این انقلاب به کار افتادند؛ و هر قدمی که انقلاب خواست برای‌‎ ‎‌اصلاح بردارد، آنها مخالفت کردند. اگر صحبت دانشگاه آمد، همانهایی که دانشگاه را‌‎ ‎‌مرکز فساد قرار داده بودند و همانهایی که قبلۀ آنها غرب یا شرق بود، با اصلاح دانشگاه‌‎ ‎‌مخالف بودند. آنها خوف این را داشتند که مبادا دانشگاه یک دانشگاه اسلامی بشود تا‌‎ ‎‌اینکه دست شرق و غرب تا ابد از دانشگاه کوتاه بشود؛ یعنی، از کشور کوتاه بشود.‌ ‌صحیفه امام، ج ۱۴، ص ۴۲۸

غائله حزب خلق مسلمان

غائله حزب خلق مسلمان

پیام به عموم ملت‌ من این را اعلام می کنم که اگر کسی به من سَبّ‌‎‎‌ بکند، فحش بدهد، عکس من را‌‎ ‎‌پاره کند، احدی حق ندارد که به او تعرض بکند. حرام است تعرض کردن به کسی که به‌‎ ‎‌من سَب کند، به من فحش بدهد، عکس مرا پاره کند، مرا بزند، هر کاری بکند. احدی‌‎ ‎‌حق ندارد در این وقتی که ما گرفتار هستیم در این مصیبت بزرگ، با او مقابله کند تا اینکه‌‎ ‎‌به زد و خورد برسد و غائله ایجاد بشود. امروز آرامش ما می خواهیم.‌ صحیفه امام، ج ۱۱، ص ۱۷۷

راه خروج از انزوا

راه خروج از انزوا

حفظ همبستگی موجود میان ملت و دولت‏ اگر این مردم، خصوصاً این مستضعفین، خصوصاً‏‎ ‎‏این جنوب شهریهای به اصطلاح پابرهنه ها، اگر اینها نبودند، شماها یا در حبس الآن‏‎ ‎‏بودید یا در تبعید بودید یا در انزوا؛ همۀ شما، یا باید بنشینید توی خانه هایتان و نتوانید‏‎ ‎‏یک کلمه صحبت بکنید یا اگر صحبت کردید، باید حبس بروید، زجر بکشید، باید تبعید‏‎ ‎‏بشوید و امثال ذلک. این ملت است که آمد شما را از این همه گرفتاریها بیرون آورد و‏‎ ‎‏آورد و با رأی خودش، مجلس درست کرد و جمهوری اسلامی را تنفیذ کرد و‏‎ ‎‏رئیس جمهور درست کرد و آنها هم دولت درست کردند. همۀ چیزهایی که ما داریم از‏‎ ‎‏این مردم است، خصوصاً از این مستضعفین... صحیفه امام، ج ۱۵، ص ۳۵۶

قدرت اسلام

قدرت اسلام

‌‌ قانونی شدن امور در کوتاه ترین مدت‌ این یک سالی که، یک سال و چند ماهی که انقلاب اسلامی شما با دست توانای شما‌‎ ‎‌ملت اسلام به پیش رفت و تمام چیزهایی که مربوط به دستگاه دولتی و جریان امور‌‎ ‎‌مملکتی است درست کردید، از جمهوری اسلامی اش تا مجلس شورایش، چندین دفعه‌‎ ‎‌رفتید به صندوقها و رأی دادید و آزاد، آزاد رأی دادید، این یک تیری است در چشم‌‎ ‎‌این اشخاصی که اسلام را نمی خواهند ببینند، اینها می دانند که اگر این نهضت اسلامی‌‎ ‎‌نبود، نمی شد به این زودی این کارها انجام بگیرد. این کارها را قدرت اسلام است که‌‎ ‎‌پیش می برد. صحیفه امام، ج ۱۲، ص ۴۶۱

وقایع آذر سال ۱۳۵۷

وقایع آذر سال ۱۳۵۷

روایت انقلاب

صفحه 79 از 270 < قبلی | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | بعدی >