تعداد 9489 مورد یافت شد

علم غیب و علم لدنّی پیامبر (ص) از منظر امام خمینی

یکی از صفات لازم برای پیامبر(ص) در نزد اندیشمندان اسلامی «علم غیب» یا «علم لدنی» پیامبر است. (به عنوان نمونه ر.ک. ... لازم برای پیامبر(ص) در نزد اندیشمندان اسلامی «علم غیب» یا «علم لدنی» پیامبر است. (به عنوان نمونه ر.ک. علامه حلی، نهج ... ج3 ، ص 350 – 351.) است. ما ابتدا بحث مفهومی روی کلمات علم غیب و لدنی انجام می‌دهیم سپس به طور محدود، مسئله را از ... امام خمینی را - که بیشتر جنبة عرفانی دارد- در رابطه به علم غیب مطرح می‌کنیم تا یکی از شئونات پیامبر را در این مقاله ... یکی از شئونات پیامبر را در این مقاله بررسی کرده باشیم. علم غیب و علم لدنی در قرآن آیات قرآن در مورد علم غیب را از ...

علم غیب و علم لدنّی پیامبر (ص) از منظرامام خمینی

علم غیب و علم لدنّی پیامبر (ص) از منظرامام خمینی □ حسین ... غیب و علم لدنّی پیامبر (ص) از منظرامام خمینی □ حسین صالحی ... داشته شده اند. لازمه این رسالت هدایت گری، برخورداری از علم متصل به مبدء غیب است، پیامبر به عنوان سفیر حق، متصل به ... را در یافت نموده به خلق او منتقل می نماید. در این مقاله علم غیب و علم لدنی پیامبر از نگاه امام خمینی بررسی شده است. ... نموده به خلق او منتقل می نماید. در این مقاله علم غیب و علم لدنی پیامبر از نگاه امام خمینی بررسی شده است. پس از بحث ...

بازخوانی کلام امام درباره نهضت سوادآموزی

سخنرانی [در جمع اعضای سمینار ن 6 دی 1359/ 19 صفر 1401 مکان: تهران، جماران موضوع: اهمیت علم و دانش در اسلام و لزوم همراهی آموزش با تربیت حضار: ... جنگی است. اساس بر این است که دفاع از حق بکنند و حق را و علم را جانشین مسلسل بکنند. قلم و علم و بیان است که می تواند ... از حق بکنند و حق را و علم را جانشین مسلسل بکنند. قلم و علم و بیان است که می تواند بشر را بسازد، نه مسلسل و نه سایر ... قوای تخریب کننده. مسلسل ها هم و همه آلات حربی هم در سایه علم تحقق پیدا کردند. منتها گاهی مسلسل ها و سایر ابزار ... و قلم مسلسل ها را کنار بگذارید و میدان را به قلم ها و به علم ها و به دانش ها واگذار کنید. بشر تا در سایه مسلسل و توپ ...

ابوترابی: آنچه امام خمینی(س) را در این جایگاه قرار داده، اراده او بر سلوک علمی و مبتنی بر معرفت بود

امام جمعه موقت تهران تنها راه مشکل ما این نیست که نمی دانیم؛ مشکل ما این است که بر خلاف علم و معرفت خود گام بر می داریم. آیت الله بهجت می فرمودند ... بر می داریم. آیت الله بهجت می فرمودند برای رسیدن به مراتب علمی باید به آنچه علم داریم عمل کنیم و آنجا که علم نداریم ... الله بهجت می فرمودند برای رسیدن به مراتب علمی باید به آنچه علم داریم عمل کنیم و آنجا که علم نداریم توقف کنیم. به گزارش ... به مراتب علمی باید به آنچه علم داریم عمل کنیم و آنجا که علم نداریم توقف کنیم. به گزارش پرتال امام خمینی(س)، حجت ... عزاداری دهه آخر ماه صفر در حسینیه جماران با تأکید بر اینکه علم و عالم در منطق و نگاه پیامبر اعظم(ص) و قرآن کریم جایگاه ...

سوادآموزی

مسئولان نهضت سوادآموزی سراسر با حضرت امام دیدار کردند. امام در این دیدار بر اهمیت علم و دانش در اسلام و لزوم همراهی آموزش با تربیت تاکید ... جنگی است. اساس بر این است که دفاع از حق بکنند و حق را و علم را جانشین مسلسل بکنند. قلم و علم و بیان است که می تواند ... از حق بکنند و حق را و علم را جانشین مسلسل بکنند. قلم و علم و بیان است که می تواند بشر را بسازد، نه مسلسل و نه سایر ... قوای تخریب کننده. مسلسلها هم و همه آلات حربی هم در سایه علم تحقق پیدا کردند. منتها گاهی مسلسلها و سایر ابزار باصطلاح ... و قلم مسلسلها را کنار بگذارید و میدان را به قلمها و به علمها و به دانشها واگذار کنید. بشر تا در سایه مسلسل و توپ و ...

کتاب «نهضت امام خمینی(س) و دولت اسدالله عًلَم» منتشر شد

کتاب «نهضت امام خمینی(س) و دول 379 صفحه ای که خاطرات دوران بیست ماه نخست وزیری اسدالله علم را در بر دارد، در چهار فصل به قلم فرزاد سلیمانی منتشر ... بر این کتاب نوشته آمده است: «مهمترین وقایع زمان نخست وزیری علم حمله به مدرسه فیضیه، دستگیری، زندان، تبعید، سربازگیری ... بود که گذشته از چگونگی حادثه، علل و عوامل آن، بی شک نقش علم در آنها مؤثر بود. علم تا پایان عمر به عنوان مشیر و مشار ... حادثه، علل و عوامل آن، بی شک نقش علم در آنها مؤثر بود. علم تا پایان عمر به عنوان مشیر و مشار شاه و عالی ترین مشاور ... این کتاب که به «زندگینامه اجتماعی و سیاسی خاندان اسدالله علم» پرداخته آمده است: «اسفندیار بزرگمهر علم را تربیت شده ...

انقلاب اسلامی و گرایش به فن سالاری: استفاده از فردگرایی و علوم غربی برای به حاشیه راندن علما

انقلاب اسلامی و گرایش به فن سا استفاده از فردگرایی و علوم غربی برای به حاشیه راندن علما غاده راماهی[1] خلاصه مقاله در این مقاله تسلط علم ... علما غاده راماهی[1] خلاصه مقاله در این مقاله تسلط علم غربی در جوامع اسلامی و پذیرش آن از سوی نخبگان و فن ... علیه فرهنگ و معنویت جوامع اسلامی و غفلت از معنای اسلامی علم معرفی شده است. علم غربی که رشد در الهیات و انسان شناسی ... جوامع اسلامی و غفلت از معنای اسلامی علم معرفی شده است. علم غربی که رشد در الهیات و انسان شناسی در مسیحیت دارد ... غرب در میان سیاستگذاران غربی برانگیخت روی آوری به «سیاست علم» بود. در این سیاست، به منظور به حاشیه راندن عالمان مذهبی ...

واکاوى مناسبات علم و دین از منظر امام خمینى

امام خمینی(س) ضمن اشاره به اقسام سه گانه علم (آیه محکمه،یا فریضه عادله، یا سنّت قائمه)، به علم نافع و ... سه گانه علم (آیه محکمه،یا فریضه عادله، یا سنّت قائمه)، به علم نافع و علم مذموم اشاره کرده و راه شناسایى آن را ارائه مى ... (آیه محکمه،یا فریضه عادله، یا سنّت قائمه)، به علم نافع و علم مذموم اشاره کرده و راه شناسایى آن را ارائه مى دهد و به ... اشاره کرده و راه شناسایى آن را ارائه مى دهد و به هماهنگى علم و ایمان و تخصص و تعهد تأکید مى کنند. علم و دین، به ... و به هماهنگى علم و ایمان و تخصص و تعهد تأکید مى کنند. علم و دین، به عنوان مهم ترین مجراى هدایت بشر، در زمان هاى ...

امام راحل: ما امیدواریم بشر به رشدى برسد که مسلسل ها را به قلم تبدیل کند

مسئولان نهضت سوادآموزى سراسر با حضرت امام دیدار کردند. امام در این دیدار بر اهمیت علم و دانش در اسلام و لزوم همراهى آموزش با تربیت‏ تاکید ... جنگى است. اساس بر این است که دفاع از حق بکنند و حق را و علم را جانشین مسلسل بکنند. قلم و علم و بیان است که مى‏ تواند ... از حق بکنند و حق را و علم را جانشین مسلسل بکنند. قلم و علم و بیان است که مى‏ تواند بشر را بسازد، نه مسلسل و نه سایر ... قواى تخریب‏ کننده. مسلسل ها هم و همه آلات حربى هم در سایه علم تحقق پیدا کردند. منتها گاهى مسلسل ها و سایر ابزار ... و قلم مسلسل ها را کنار بگذارید و میدان را به قلمها و به علمها و به دانشها واگذار کنید. بشر تا در سایه مسلسل و توپ و ...

مبارزه با جهل و بی سوادی

از نگاه آخرین دین آسمانی، اولی تعلیم و تربیت، پرورش انسان مهذب است. ابزار نیل به این هدف، علم آموزی است. در اهمیت دانش آموزی در نگاه اسلام همین بس که ... پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه هدی (ع) هم، تاکید بر علم آموزی و استمرار آن دیده می‌شود.‏ ‏بنیان گذار جمهوری ... دیده می‌شود.‏ ‏بنیان گذار جمهوری اسلامی نیز با تاکید بر علم آموزی و هم طراز دانستن آن با عبادت، آن را از جمله حوائج ... وابسته کشور به فرهنگی مستقل و نیل به استقلال فرهنگی و علمی کشور باشد. (صحیفه امام. ج:11، ص:446)‏ ایشان می ... جنگی است. اساس بر این است که دفاع از حق بکنند و حق را و علم را جانشین مسلسل بکنند. قلم و علم و بیان است که می‏ تواند ...

صفحه 1 از 949 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | بعدی >