• اخلاق و عرفان
گزیده ای از پیام های نوروزی امام راحل

خدایا! ما را در این سال نو از این حالی که داریم عوض کن. ما گرفتار هواهای نفسانی هستیم و تو می‏ دانی، و تو می‏ توانی ما را نجات بدهی.

پاسخ امام به نامه دانش آموزان: ما همه محتاج نصیحت هستیم

پاسخ امام به نامه دانش آموزان: ما همه محتاج نصیحت هستیم

جمعی از دانش آموزان روستای معدن فیروزه نیشابور در روز چهارم اسفند ۱۳۶۰ نامه ای برای امام ارسال کردند. امام در پاسخ، نامه ای برای آنها نوشتند و آنان را به تحصیل علم توصیه کردند.

مشق مُدرس عشق
نگاهی به برخی ویژگی های شخصیتی و اندیشه ای امام خمینی (س)

مشق مُدرس عشق

رسالت دانشگاه

رسالت دانشگاه

دیدگاه کلی امام این است که مبدأ همه تحولات کشور، دانشگاه است و می فرماید: دانشگاه مبدأ همه تحولات است. از دانشگاه، چه دانشگاه علوم قدیمه چه دانشگاه علوم جدیده، از دانشگاه سعادت یک ملت و در مقابل سعادت، شقاوت یک ملت سرچشمه می‏ گیرد.

گزیده ای از پیام های نوروزی امام راحل

گزیده ای از پیام های نوروزی امام راحل

خدایا! ما را در این سال نو از این حالی که داریم عوض کن. ما گرفتار هواهای نفسانی هستیم و تو می‏ دانی، و تو می‏ توانی ما را نجات بدهی.

پاسخ امام به نامه دانش آموزان: ما همه محتاج نصیحت هستیم

پاسخ امام به نامه دانش آموزان: ما همه محتاج نصیحت هستیم

جمعی از دانش آموزان روستای معدن فیروزه نیشابور در روز چهارم اسفند ۱۳۶۰ نامه ای برای امام ارسال کردند. امام در پاسخ، نامه ای برای آنها نوشتند و آنان را به تحصیل علم توصیه کردند.

مشق مُدرس عشق

نگاهی به برخی ویژگی های شخصیتی و اندیشه ای امام خمینی (س)

مشق مُدرس عشق

رسالت دانشگاه

رسالت دانشگاه

دیدگاه کلی امام این است که مبدأ همه تحولات کشور، دانشگاه است و می فرماید: دانشگاه مبدأ همه تحولات است. از دانشگاه، چه دانشگاه علوم قدیمه چه دانشگاه علوم جدیده، از دانشگاه سعادت یک ملت و در مقابل سعادت، شقاوت یک ملت سرچشمه می‏ گیرد.

شیخ عارف کامل

به مناسبت سالروز ارتحال آیت الله شاه آبادی(ره)، استاد عرفان امام خمینی؛

شیخ عارف کامل

 اجانب مجال تفکر را از شما می گیرند

نامه امام خمینی به استاد محمدرضا حکیمی؛

اجانب مجال تفکر را از شما می گیرند

حضرت امام در 28 آبان 1348 از شهر نجف در نامه ای به آقای محمد رضا حکیمی درباره آگاه ساختن جامعه تذکرات جالبی داده اند که بازخوانی آن دارای اهمیت بسیاری است.

وحدت و همدلی

وحدت و همدلی

برای امام (س) وحدت از گسترده ترین عرصۀ آن که وحدت مستضعفان عالم در مقابل مستکبران است آغاز می شود و در مراتب بعدی آن، وحدت پیروان ادیان الهی، وحدت مسلمین، وحدت ملت و وحدت هر یک از اجزاء و اقشار آن موضوعیت می یابد و با دقت و موشکافی کم نظیر، عوامل و دلایل و روشهای تحقق هر یک از مراتب آن را بازگو نموده و نسبت به عوامل و دستهای آشکار و پنهان برهم زننده آن هشدار می دهند.

تغییر تاریخ اسلام، بزرگترین خیانت شاه

۵ شهریور سالروز بازگشت تاریخ رسمی ایران از شاهنشاهی به هجری شمسی

تغییر تاریخ اسلام، بزرگترین خیانت شاه

 قلم و مسئولیت بسیار خطیر آن

حجه الاسلام و المسلمین محمد تقی فاضل میبدی / به مناسبت روز قلم

قلم و مسئولیت بسیار خطیر آن

حضرت امام خمینی (س) می فرمایند: یک مسئولیت بسیار خطیر دارید پیش مردم، پیش ملتهای دنیا و بزرگتر اینکه پیش خدا مسئولیت دارید. چنانچه این روزنامه‏ ها ارشاد کنند مردم را، این یک اطاعتی است بالاتر از آن اطاعت هایی که انسان گوشه خانه خودش می‏کند؛ و بالاتر از آن ارشادهایی است که پیشترها می‏ کردند وغایتشان این بود که در یک مجلسی چند هزار نفری بود. ارشادی است برای یک ملت؛ ملت چند میلیونی. و اگر شما این قلمی که دستتان هست قلم ارشادی باشد، می‏توانید که یک ملت را به راه راست هدایت کنید و می توانید که مردم را از انحرافات نجات بدهید. (صحیفه امام؛ ج ‏14، ص 398)

قصیده ای از حضرت امام در تجلیل از مقام حضرت معصومه(س)

قصیده ای از حضرت امام در تجلیل از مقام حضرت معصومه(س)

ای ازلیّت به تربت تو مُخَمّر وی ابدیّت به طلعت تو مقرّر

فرهنگ پهلوانی

گزیده ای از صحیفه امام

فرهنگ پهلوانی

عقل سالم در بدن سالم است. ورزش همان طور که بدن را تربیت می کند و سالم می کند، عقل را هم سالم می کند و اگر عقل سالم شد، تهذیب نفس هم دنبال او باید باشد. شما همان طور که ورزش می کنید و اعصاب خودتان را قوی می کنید، و ان شاءالله برای مملکت و آتیه مملکت مفید واقع خواهید شد، لازم است که همه ابعاد وجودی خودتان را تحت تربیت ورزشی درآورید.

درآمدی بر  انسان شناسی و تعلیم و تربیت  در آراء امام خمینی

سمیه شاه حسینی

درآمدی بر انسان شناسی و تعلیم و تربیت در آراء امام خمینی

مسئله تعلیم و تربیت، عموم جنبه های وجودی انسان اعم از اعمال و رفتار و حتی افکار او را در بر می گیرد؛ لذا درهم تنیدگی و اثرگذاری تربیت در ابعاد مختلف وجود انسانی و همچنین تاثیر و تاثر آن بر نهادهای جمعی و جمعیت های انسانی نظیر خانواده و اجتماع، آن را یکی از دغدغه همیشگی شکل دهندگان و ترسیم کنندگان نظام های فرهنگی و تربیتی و نیز مورد تحقیق و کنکاش بسیاری از دانشمندان قرار می دهد.

صفحه 1 از 3 1 | 2 | 3