چهارشنبه, ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲
اصول سیاست خارجی را که امام خمینی (س) طراحی نموده است، می توان به منزله یکی از منابع رسمی تصمیم گیری در سیاست جمهوری اسلامی ایران به شمار آورد.
چهارشنبه, ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
آیت الله سید حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق رئیس جمهور و اعضای دولت با آرمان های امام خمینی(س) تاکید کرد: توجه به فقرا یکی از مواردی است که شاید بیش از هر چیزی در تعابیر ائمه(ع) و به خصوص امام مشهور بود. به زندگی کوچک و آنچه از آن تعبیر به سفره می شود، توجه شود. مردم ما هم آگاه هستند و خوب تشخیص می دهند.
سه شنبه, ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
حجت الاسلام و المسلمین شیخ مصطفی بنابی امام جمعه بناب به جماران گفت: امام الگوی تمام عیار یک روحانی کامل بود. آن پیشوازش بود که مردم ایشان را به صورت میلیونی از فرودگاه مهرآباد به بهشت زهرا(س) آوردند، این هم بدرقه و مشایعت ایشان بود که تا آرامگاه ابدی وی را همراهی کردند. امام در 11 سال رهبری تنزل نکرد، بلکه ترقی کرد و همه به خلق و خوی و برخورد و صداقت آن مرد عظیم الشأن برمی گردد.
سه شنبه, ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۶:۴۵
بمناسبت یکصدمین سال هجرت آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری به ایران:
دوشنبه, ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۲۲
یکشنبه, ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
در پی درگذشت داماد همکار گرامی آقای مهندس علی یوسفی، مدیر موسسه چاپ و نشر عروج، پیام تسلیتی از سوی دکتر علی کمساری منتشر شد.
یکشنبه, ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۱۸
روایت عکس، عنوان مجموعه جدیدی از پرتال امام خمینی(س) است که نسبت به گویا سازی عکس های مربوط به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اقدام کرده و افراد و شخصیت های حاضر در زمان ملاقات با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران معرفی می گردند.
سه شنبه, ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
دوشنبه, ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۱۷
شنبه, ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۳۷
امام خمینی شخصیت اسلامی و جهانی بود که در دهه پنجاه و شصت خوش درخشید و نگاه متفکران آزادی خواه و دل مستضعفان جهان را بخود جلب و جذب کرد.
پنجشنبه, ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
امام خمینی(س) در همه ی صفحات کتاب جهاد اکبر به این نکته التفات دارد که راه برون رفت از مصائب و شدائد، و معضلات و مشکلات موجود در میان ملت های مسلمان و به خصوص شیعیان جهان، تهذیب نفس است
چهارشنبه, ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
در این گیر و دار، سیمین خانم مشغول آماده کردن ناهار و سفره انداختن شده و حالت شادی و شعف عجیبی در چهره او نمایان بوده است. در میانه آمد و رفت سیمین خانم به آشپزخانه و اتاق و تدارک وسایل سفره، یکی از آقایان با ناراحتی می گوید خیلی خوشحالی سیمین خانم! رفتیم دیدار و دست خالی و بی نتیجه برگشتیم، آنوقت تو این طور خوشحالی؟
یکشنبه, ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۵۸
شنبه, ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
جمعه, ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸
علمای ما در طول تاریخ این طور نبود که منعزل از سیاست باشند. مسئله مشروطیت یک مسئله سیاسی بود و بزرگان علمای ما، درش دخالت داشتند. تاسیسش کردند.
جمعه, ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱
آیت الله محمدرضا ناصری از یاران دیرین امام در نجف: ما می خواستیم نامه یاسر عرفات را بفرستیم اما وی در پیام تسلیت (برای شهادت حاج آقا مصطفی) آورده بود که من «فوت» فرزند شما را تسلیت می گویم. آقای دعایی و یکی از دوستان پیشنهاد کردند که به جای فوت، کلمۀ «شهادت» بنویسیم. من و آقای فردوسی هم آنجا بودیم و احمد آقا اخیراً به جمع ما پیوسته بود و خیلی با اوضاع و احوال و واکنش های امام آشنا نبود. ما مخالفت کردیم و گفتیم صبر کنید تا از امام بپرسیم. چون تعهد ما این بود که نظر امام را در مسائل مختلف جویا شویم. حضرت امام نخوابیده بودند، آقای فردوسی مأمور شد به اندرون برود و نظر امام را بپرسد. آقای فردوسی آمد و گفت: «امام گفتند که حق ندارید کلمات مردم را جابه جا کنید».
جمعه, ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹
جمعه, ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
سید هادی خسروشاهی در کتاب خاطرات خود از استفتایی سخن می گوید که در سال ۱۳۴۳یکی از رهبران مسلمان عرب مصری ساکن ژنو سوئیس برای او فرستاده و ایشان آن را به حضرت امام ارجاع داده است. وی می گوید: دکتر سعید رمضان، داماد شهید حسن البناء، مؤسس و نخستین مرشد اخوان المسلمین مصر، پس از آن که در مصر ناصری محکوم به اعدام شد، به سوریه رفت و به انتشار مجله «المسلمون» که ارگان تئوریک اخوان بود، ادامه داد. وی پس از این واقعه به اروپا رفت و مرکز فرهنگی اسلامی ژنو سوئیس را تاسیس کرد...
پنجشنبه, ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵
حضرت امام در اول مهر ماه ۱۲۸۱ هـ .ش مطابق با بیستم جمادی الثانی ۱۳۲۰ هـ .ق در شهر خمین متولد شده اند و عنوان خمینی نشان دهنده مولد ایشان بوده که همواره این عنوان را حفظ کرده و...
چهارشنبه, ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
آیت الله سید حسن خمینی با حضور در کتابخانه یادگار امام شهر «اسکردو» مرکز ایالت بلتستان پاکستان، بر پرهیز از حرکات احساسی توسط مسلمانان و حفظ وحدت تأکید کرد.
سه شنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
از جریان های نوگرا در اندیشه اسلامی که در زمینه تجدد غربی موضع گرفته است می توان به جریان اسلامی سازی معرفت اشاره کرد. آنان در پی ایجاد نوعی نهضت فرهنگی و تمدنی در جهان اسلام بر ضد هجوم تجدد غرب هستند و مشکل اصلی مسلمانان را در آمیختگی اندیشه اسلامی با مفاهیم غربی می دانند. از دید آنان، راه حل برخورد با فرهنگ غربی، تصحیح مفاهیم و تصفیه اندیشه اسلامی از ناخالصی های غیراسلامی است.
سه شنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۴
دوشنبه, ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۳۱
روایت عکس، عنوان مجموعه جدیدی از پرتال امام خمینی(س) است که نسبت به گویا سازی عکس های مربوط به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اقدام کرده و افراد و شخصیت های حاضر در زمان ملاقات با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران معرفی می گردند.
یکشنبه, ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴
یکشنبه, ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۲۴
در مسجد امام صادق(ع) اسلام آباد پاکستان؛
آیت الله سید حسن خمینی طی سخنانی در مسجد امام صادق(ع) اسلام آباد پاکستان، گفت: امروز شیعیان امیرالمؤمنین(ع) و همه مسلمانان اگر می خواهند حسینی باشند باید دو کار انجام بدهند؛ یک اینکه درون خودشان شجاعت و غیرت دینی را زنده نگه دارند و تقویت کنند و دو اینکه شناخت، علم و دانش خودشان و تقویت رابطه با علما را جدی بگیرند. اگر خدای ناکرده عالمان ما سست شناخت شوند و یا مردم دارای غیرت دینی کمرنگی شوند، خدای ناکرده اسلام سیلی می خورد.
شنبه, ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
شنبه, ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
معرفی آثار (۲۳)کتاب الطهاره؛
چهار جلد «کتاب الطهاره» بخشی از نگاشته های امام خمینی در فقه استدلالی است این اثر تحقیقی به موازات سال ها تدریس حضرت امام در نیمه اول دهه ۳۰ شمسی قرن گذشته در حوزه علمیه قم نوشته شده است. ایشان پس از تدریس مباحث مربوط به طهارت، مباحثه مطرح شده را در چهار جلد نوشتند.
دقت ها و موشکافی های فراوان، توجه به مباحث علم الحدیث و پرداختن به قواعد فقهیه مربوطه از ویژگی های این کتاب ارزشمند می باشد.
شنبه, ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
شنبه, ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۱
در دانشگاه امام خمینی در شهر گلگیت پاکستان؛
آیت الله سید حسن خمینی طی سخنانی در جمع دانشجویان دانشگاه امام خمینی در شهر گلگیت پاکستان به تفاوت حضرت امام علی (ع) با معاویه و امام حسین (ع) با یزید و پیامبر اسلام (ص) با جهل ابوسفیان و امام خمینی با صدام پرداخت و تصریح کرد: فرق همه این ها در نیت ها است. امام حسین جز خدا و جریان مقابل آن جز برای خود و نفس اماره شمشیر نزدند. ما اگر می خواهیم حسینی باشیم باید نیت ها را خدایی کنیم؛ اگر امام خمینی نیز توفیقی در زندگی داشت به خاطر نیت خدایی بود. او گفت، من در کار نیست. اگر توانستیم منیت را کنار بگذاریم و برای خدا کار کنیم ارزشمند و اثرگذار است و مهم تر از همه اینکه، در جبهه حسین(ع) هستیم. اگر نیت ما خدایی نبود، ممکن است در زبان نام حسین بیاوریم اما در دل یزیدی باشیم.
پنجشنبه, ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱