هر روز با امام / ۳۰ تیر / نگاهی به اتفاقات دوران حیات امام

در این نوشتار سعی بر این است که به اهم وقایع و رخدادهای حیات پربرکت حضرت امام خمینی (س) اشاره گردد. ضمنا در ادامه مناسبتهای ملی و مذهبی روز را در سیره و اندیشه امام جستجو می کنیم.

کسی که قرآن تربیتش کند دیدش وسیع می شود

درس گفتارهای تفسیر کتاب شرح حدیث جنود عقل و جهل امام خمینی(س)/ «7»

کسی که قرآن تربیتش کند دیدش وسیع می شود

امام خمینی(س) حدیث ثقلین را که در اول وصیت نامه خود می نویسند، متعلق به همه ی بشر دانسته و توجه می دهند که مضمون این حدیث، بر جدایی ناپذیری قرآن و عترت(پیامبر و اهل بیت ایشان) اشاره دارد و آن دو را لازم و ملزوم یکدیگر می داند؛ به طوری که اگر به یکی از آن ها ظلم شود، به دیگری نیز ظلم شده است و اگر یکی مهجور باشد، دیگری نیز مهجور خواهد بود.

دیدار خبرنگاران با امام در مدرسه علوی

دیدار خبرنگاران با امام در مدرسه علوی

دیدار خبرنگاران با امام در مدرسه علوی

دیدار مردم با امام در مدرسه علوی

دیدار مردم با امام در مدرسه علوی

دیدار مردم با امام در مدرسه علوی

دیدار رجایی با امام

دیدار رجایی با امام در جماران

دیدار رجایی با امام

دیدار هیات دولت رجایی با امام

دیدار هیات دولت رجایی با امام در جماران

دیدار هیات دولت رجایی با امام

امام در پای صندوق رای گیری انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی در جماران

امام در پای صندوق رای گیری انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی در جماران

امام در پای صندوق رای گیری انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی در جماران

حدیث عشق، از سقراط تا امام خمینی(س)

معنای عشق در گفت و گو با دکتر اصغر میرجمال/1

حدیث عشق، از سقراط تا امام خمینی(س)

در سنت عرفانی عارفان مسلمان، جهان هستی را جلوه و تجلّی حضرت عشق می دانند. وقتی حضرت عشق، که از هرگونه تعیّن و تقیّدی پاک و منزه است در چهره های گوناگون ظهور می یابد و در شئوناتی از شئون خویش ظاهر می شود جهان هستی متظاهر می شود. از جمله شئونات حضرت عشق، دو شأن عاشق و معشوق است که جنبه مظهریت و مرآتیت حضرت عشق هستند.

عرفان پژوه فرانسوی، طریقه امام خمینی(س) را جمع میان قرآن و فلسفه و عرفان می داند

درس گفتارهای آداب الصلوة«2»

عرفان پژوه فرانسوی، طریقه امام خمینی(س) را جمع میان قرآن و فلسفه و عرفان می داند

باید گفته شود اولین نمازی که پیامبر به جا آوردند، در شب معراج و در ،قاب قوسین او ادنی، و مستقیما در مقابل پروردگار و بدون آموزش جبرئیل بود. ذکر این نکته ضروری است که با وجود آن که زمان ادای نماز پیامبر، همان طور که بیان گردید در شب بود، ولی ایشان نماز ظهر به جای آوردند. اما علت این امر چیست؟ معراج پیامبر به معنای بازگشت به همان زمان استوای حقیقت محمدیه است و همان طور که بیان گردید، آن زمان، مقام ظهر است؛ ولو سفر پیامبر، سفری در باطن وجود باشد.

چرا امام دستور انحلال و باز تأسیس هیأنهای گزینش را اعلام کرد؟

درسی از امام خمینی به مناسبت سالروز صدور فرمان هشت ماده ای

چرا امام دستور انحلال و باز تأسیس هیأنهای گزینش را اعلام کرد؟

فرمان هشت ماده ای امام (س) وقتی اهمیتی مضاعف و بیشتر می یابد که بدانیم این فرمان در بحبوحه عملیات های تروریستی و اوج ناامنی گروه هایی نظیر سازمان مجاهدین خلق( منافقین) و از سوی دیگر جنگ تحمیلی صدام صادر شد و امام در آن خواستار رعایت حقوق شهروندی و حفظ حیثیت افراد شدند.

تکذیب روایت تلگرامی منتسب به دعایی و ابراهیم یزدی درباره واکنش امام خمینی به پیام صدام/ خاطرات دعایی، رحمانی و صلاح عمرالعلی

واکنش سفیر اسبق ایران در عراق به سناریویی کذب که بارها در تلگرام و شبکه های اجتماعی بازنشر شد:

تکذیب روایت تلگرامی منتسب به دعایی و ابراهیم یزدی درباره واکنش امام خمینی به پیام صدام/ خاطرات دعایی، رحمانی و صلاح عمرالعلی

دعایی: سناریو از جوانب مختلف مخدوش است. مدعی شدند، سال ٥٩ من حامل پیام صدام هستم.درحالی که سال ٥٩ من سفیر نبودم. مدعی اند صدام مرا احضار کرده، درحالی که من با صدام ملاقاتی نداشتم و در همان حد تشریفاتی بوده است...

تدبیر امام خمینی برای مذاکره با صدام چه بود؟

پاسخ سفیر اسبق ایران در عراق به ادعایی درباره پیام صدام به امام خمینی:

تدبیر امام خمینی برای مذاکره با صدام چه بود؟

من اخیرا شیطنتی را احساس کرده ام که برخی رسانه های مجازی به آن دامن می زنند و ادعایی را مطرح می کردند که صدام برای مذاکره اعلام آمادگی کرده بوده است یا خودش به ایران بیاید و من به اتفاق مرحوم بهشتی و مرحوم بازرگان خدمت امام رفتیم و امام بدون مطالعه این پیشنهاد را رد کردند و من گریه کردم که این موضوع صحت ندارد.

روایتی دروغ که به دعایی و ابراهیم یزدی نسبت داده شد

واکنش دعایی به سناریویی کذب که بارها در تلگرام و شبکه های اجتماعی بازنشر شد:

روایتی دروغ که به دعایی و ابراهیم یزدی نسبت داده شد

ضرورت تحصیل علم با کمال جدیت

درسی از امام خمینی، به مناسبت روز دانشجو:

ضرورت تحصیل علم با کمال جدیت

بهترین و مؤثرترین مبارزه با اجنبی، مجهز شدن به سلاح علم دین و دنیاست.

در سوگ سالار شهیدان، همراه با مردم

امام در میان عزاداران محرم در قم

در سوگ سالار شهیدان، همراه با مردم

دکتر فاطمه طباطبایی: راز جاودانگی قیام عاشورا، قیام برای تحقق امر «الهی» بود.

تحلیل قیام امام حسین(ع) به روایت دکتر فاطمه طباطبایی:

دکتر فاطمه طباطبایی: راز جاودانگی قیام عاشورا، قیام برای تحقق امر «الهی» بود.

امام حسین(ع) به همه انسان ها می آموزد که افعال خود را با انگیزه ای الهی پیوند بزنند تا جاودانه شود و همه باید بدانند، برای داشتن زندگی انسانی، باید در مقابل بدی و زشتی و پلشتی بی تفاوت نباشند.

توسعه عادلانه، نیاز امروز جامعه اسلامی/نقصان های برنامه ریزی توسعه چیست؟/ راه حل، اجتماعی شدن علم و راه حل های علمی توسعه است

توسعه عادلانه، نیاز امروز جامعه اسلامی/نقصان های برنامه ریزی توسعه چیست؟/ راه حل، اجتماعی شدن علم و راه حل های علمی توسعه است

دکتر فرشاد مومنی جریان سازی و اجتماعی کردن راه حل های همه جانبه توسعه را در توان شخصیت های اجتماعی پرنفوذی همچون امام خمینی و شهید بهشتی ارزیابی کرد.

صفحه 111 از 338 < قبلی | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | بعدی >