حسین امین الشریعه
بیگانگی با قرآن کریم و آموزش های زندگی ساز آن، دیر یا زود، بستر ساز کج روی های فکری و عملی در جامعه دینی خواهد شد.
از این روست که رهبر فقید انقلاب اسلامی، هر فرصتی را که مناسب می یافت، برای آشنا سازی ملت ایران با مکتب و منزلت وحی بهره می جست تا کلام الله مجید، پیوسته رهنمای حیات مسلمانان باشد.
پنجشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۸:۴۲
محمدامین صادقی اُرزگانی
ظاهراً در میان صاحب نظران که درباره عدالت گستری حضرت مهدی سخن گفته اند، امام خمینی نخستین فردی است که قلمرو عدالت گستری دولت کریمه حضرت مهدی را فراتر از ابعاد اقتصادی و اجتماعی و مانند آن که نوعاً مورد توجه عمومی است، مطرح کرده و اصلاح تمام شئون عالم و آدم را جزء قلمرو عدالت گستری آن حضرت خوانده و از این رهگذر روزنۀ جدیدی برای افراد محقق در مسئله مهدویت گشوده است.
دوشنبه, ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴
حجت الاسلام سید محمد طباطبائی
تمامیت بخشی به مکارم اخلاق، اساسی ترین هدف بعثت رسول الله(ص) است؛ و هر چیز دیگر در اسلام، در پرتو این هدف اصلی معنا و تحقق پیدا می کند.
سه شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۹:۴۶
دکتر غلامرضا اعوانی
کتاب چهل حدیث علاوه بر این که کتاب اربعین در حدیث است، موضوع آن عرفان است، یعنی عرفانی که از ائمّه علیهم السلام گرفته شده و به بحث دربارۀ تمام مقامات عرفانی یا اهمّ آن ها پرداخته است و مهم این است که این کتاب اربعین را به اخلاق سبک عرفانی اختصاص داده، و کسی که بخواهد اخلاق عرفانی را خاصه از دیدگاه ائمه معصومین علیهم السلاممورد بحث قرار بدهد، چهل حدیث یکی از بهترین کتاب هایی است که در این زمینه نگاشته شده است.
چهارشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
حجت الاسلام و المسلمین همت بناری
تهذیب اخلاق و سیر و سلوک، در اندیشه و سیرۀ امام خمینی(س) جایگاه ویژه ای دارد؛ امام(س) تهذیب نفس و پای بندی به مسائل اخلاقی را پیش درآمد موفقیت در سایر ابعاد زندگی انسان می دانستند و در کنار علم و دانش و سیاست و حکومت داری، بر آن تأکید می نمودند.
دوشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۸:۰
حصین صالحی مالستانی
امام خمینی، با توجه به بینش عرفانی خود، علم غیب و علم لدنی پیامبر را از زاویه مظهریت پیامبر اکرم (ص)، از اسم اعظم حق بررسی کرده است، وی ضمن اعتقاد به داشتن چنین علمی برای پیامبران الهی به طور عام، علم لدنی و علم غیب پیامبران را دارای مراتب متفاوت می¬داند که پیامبر خاتم (ص) در اوج قله وصل به مبدء غیب قرار دارد.
شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱:۰
سید حسن نصرالله
امام خمینی(س) همواره بر پیوند عمیق و محکم میان عرفان و جهاد و شهادت تأکید می ورزیدند؛ و جهاد و شهادت را از نتایج عرفان واقعی می دانستند. مگر نه اینکه «جهاد»، دری از درهای بهشت است و خداوند آن را به روی بندگان خاص خود می گشاید؟ همین اولیای خدا هستند که این در را می کوبند و از در جهاد به درجۀ رفیع شهادت می رسند و از نعمت بزرگ لقای پروردگار و جوار او بهره مند می گردند.
سه شنبه, ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
سید ضیاء مرتضوی
حضرت امام خمینی (س) درهای جدیدی را در تحلیل صحیح و بهره بری کامل و اساسی از قیام سید شهیدان عالم، حضرت ابی عبدالله الحسین (ع)، گشود و روزنه هایی را که فقها پیشین نشان داده بودند به راههای همواری مبدل ساخت تا فقها و صاحب نظران حوزه استنباط و فقاهت و دیگر ره جویان مباحث دینی – اجتماعی، گامهایی استوار بردارند.
جمعه, ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹