آمریکا سعی می کند که در کشورهای ساحلی خلیج فارس، پایگاه نظامی ایجاد کند و به همین منظور نیروهای واکنش سریع خود را به منطقه آورده است. شاید شما شنیده باشید که آمریکا تعدادی از نیروهای اردن را می خواست آموزش دهد و به منطقه بیاورد.
نکته اصلی در باب «جمهوری اسلامی» این است که امام خمینی و به تبع، نهضتی که ایشان راهبری کرد «تک بعدی» نبود بلکه قیام برای اجرا و پیاده سازی مجموعه ای از خواسته ها و آرمان ها بود. آنچه باعث پیروزی شد، همین «کل بما هو کل» بود که همه را با انقلاب همراه کرد و مردم ایران خواسته ها و آرمان های خود را در آن یافته و با آن همراه شدند و پیش و پس از پیروزی برای آن مجاهده و تلاش کردند.
در تفسیر اندیشۀ امام بعد ازفوت ایشان تغییراتی ایجاد شد و سخنایشان مبنی بر جمهوری اسامیپارادوکسیکال دیده شد. در حالی کهسخنان امام تناقض نما نبود؛ یعنیاسلامی بودن و دموکراتیک بودن درکلام ایشان تضاد چندانی نداشت و بعداهم میشد بعضی از ناهمسازی ها را تاحدودی باهم آشتی داد.
با بررسی و تحلیل اشعار حضرت امام(س) و پیوند آن با متن قرآن درمی یابم که ارتباط اشعار امام به عنوان متن حاضر با قرآن کریم به عنوان متن غائب غالباً آگاهانه است. ارتباط و پیوندی که میان شعر امام (س) و قرآن کریم وجود دارد هم باعث غنای اشعار امام شده است و هم جذابیت و تأثیرگذاری آن را بر مخاطب دو چندان نموده است.
برای اولین بار یک ناو امریکایی وارد آب های خلیج فارس شده بود و همین مساله مسئولان را نگران و ناراحت کرده بود اما وقتی خدمت امام رسیدند و موضوع را مطرح کردند با خوشحالی از محضر ایشان خارج شدند.
مرحوم آیت الله امینی شخصیت بزرگی بود که میتوانست یک الگوی جدی برای طلاب و اساتید حوزه علمیه باشد. از طرفی ایشان رابطه بسیار خوب و نزدیکی با طلاب جوان داشت. روحیۀ علمی و انقلابی و زهدش بر طلبه ها خیلی تأثیرگذار بود و ارتباط صمیمانه و برادرانه با طلاب نقش بالایی در هدایت آنها به سوی انقلاب و دین و حوزه داشت.
آیت الله سید حسن خمینی در پیامی درگذشت فرزند آیت الله احمد محسنی گرکانی را تسلیت گفت.
اگر نظام تربیت دینی مبتنی بر اندیشه های اسلامی و قرآنی باشد، در حل معضلات حیات انسانی کاربرد بیشتری ایفا می نماید. در جهان معاصر تنها کسی که توانست نظام اسلامی را بر اساس اسلام و سیرۀ معصومین(ع) بنیاد نهاد، شخصیت امام خمینی است. بی شک بعد از عصر معصومین(ع) تنها حکومت دینی و اسلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که یادگار امام و از صدقات جاریه آن بزرگ مرد تاریخ می باشد.
یادگار امام در پیامی درگذشت همشیره مکرمه دکتر محمد علی هادی نجف آبادی را تسلیت گفت.
امام خمینی در کتاب شرح چهل حدیث به تفسیر فرمایش امام صادق علیه السلام پرداخته و می فرماید: کسانی که در آنها ملکه استطالت و ترفع و جاه طلبی و خدیعت و عوام فریبی است، علامات و نشانه های ظاهریه نیز از برای آنهاست که بعضی از آن را حضرت صادق سلام الله علیه ذکر فرمودند که یکی از آنها خدیعه و عوام فریبی است که خود را از اهل صلاح و سداد قلمداد کند و حال آن که در باطن چنین نباشد.
یادگار امام در پیامی درگذشت مادر گرامی محسن میردامادی را تسلیت گفت.
بررسی رفتار و کنش امام خمینی ما را متوجه برخی از ویژگی های آن بزرگوار می نماید که به نوعی با مردم و توجه به آنها ارتباط دارد. برخیاز این ویژگی های امام خمینی عبارتند از: مردمداری، مردمداری و اهتمام به مردم و خواست و نظر آنان بود و همین امر نیز سبب شد تا امام خمینی مردم را به عنوان تکیه گاه مورد توجه قرار داده و در تمام مراحل انقلاب پس از خدا به مردم تکیه نمایند و حضور مردم در سیاست را با دین گره بزند. یکی از نزدیکان امام خمینی می گوید: «علاقه امام به مردم، یک علاقه عادی نیست، یک عشق است...
جمعی از اعضای شورای مرکزی کانون زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب، با حضور در حسینیه جماران با آیت الله سید حسن خمینی یادگار گرامی امام دیدار کردند.
یُریدُونَ اَنْ یُطْفِئُوا نُورَالله ِ بِاَفواهِهِمْ وَیاْبَی الله ُ اِلاّ اَنْ یُتِمَّ نُورهِ وَلوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ . مگر شهدای بزرگوار هفتم تیر در مجاهدات سرسختانۀ خود و فداکاری بیدریغ در راه هدف چه می خواستند جز پیروزی انقلاب و سرنگونی پرچم شیطانی کفر و نفاق، و جز افتادن ماسک ریا و تزویر چهره های کریه و ددمنشانه به صورت خلقی و اسلامی؟ چه بسا اگر این شهادتهای دلخراش واقع نمی شد، آنان با همان خوی شیطانی و با ظاهری فریبنده در صحنۀ بازیهای سیاسی باقی می ماندند
قضاوت در اسلام بسیار اهمیت دارد و بسیار خطرناک است. اهمیت دارد که تمشیت امور مردم و رفع ظلمها و مخالفتها و اینها با دست اینها باید بررسی بشود و مظلوم از ظالم ممتاز بشود و حق اجرا پیدا بکند و خطرناک است؛ برای اینکه چنانچه- خدای نخواسته- حکم بر خلاف ما أَنزَلَ اللَّه باشد، و لو در دو درهم، عَلی حَدِّ الکُفْر «2» و قاضی عَلی شَفیرِ جَهَنَّم. «3» بسیار خطرناک است...
امام خمینی(س) جامعه را موجودی حقیقی می دانند و نه اعتباری. ولی در هیچیک از آثار ایشان به طور مستقیم به این موضوع اشاره ندارند و این معنا با کنکاش در آثار ایشان قابل انتزاع است.بدیهی است اگر در اندیشه ای، جامعه موجودی حقیقی تصور شود، ارتباط با جامعه نیز ارتباطی حقیقی خواهد بود و نه به اعتبار آحاد آن.
بعد از چهار روز که از این حادثه بر من می گذرد به فضل الهی و به کمک و تلاش بیدریغ کارکنان عزیز این بیمارستان خودم را در وضع بسیار مناسب و خوبی می بینم. هر وقت به یاد این می افتم که این حادثه موجب شده امام عظیم الشأن ما اظهار لطف کنند و در پیامشان اظهار دلسوزی بکنند و ملت بزرگ و قهرمان ما دست به دعا بردارد و دعا کنند، در خودم احساس شرمندگی می کنم.
با مطالعه و بررسی مواضع و نقطه نظرهای شگرف امام راحل، در می یابیم افکار و اندیشه های ایشان هنوز دست نخورده باقی مانده است و وظیفه ما بعد از چهار دهه از انقلاب اسلامی یا گذشتن یک قرن از تولد ایشان، بازگشت دوباره به اندیشه های مترقی ایشان است و استفاده از عنوان جمهوری اسلامی بدون در نظر گرفتن افق های اندیشه امام راحل، تصرفی غصبی است که «لا یرضی صاحبه»می باشد.
امام خمینی در ۴ تیر ماه ۴۲ به پادگان عشرت آباد انتقال یافت و حدود ۲۴ ساعت را در سلول تنگی که در آن هوای آزاد درست جریان نداشت و نشست و برخاست به دشواری صورت می گرفت گذرانید
کلیه حقوق برای موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) محفوظ است.