نجف اشرف؛ 1351_ صدور پیام خطاب به علماء، وعاظ و امت مسلمان ایران؛

اهم پیام:

- قضیه فلسطین و مسجد اقصی و آوارگی مردم بی گناه آن سرزمین و پشتیبانی دوَل بزرگ استعماری از یهود اشغالگر با دوام این جرثومه فساد خطر بزرگی خدای نخواسته برای عموم کشورهای اسلامی و خصوص دوَل عربی در پیش قرار داده است.

- مصونیت بخشیدن به نظامیان آمریکایی و بستگان آنها، خرد کردن حیثیت کشور و بر باد دادن استقلال قضایی و مسلط ساختن غارتگران آمریکا و صهیونیسم بر کلیه شئون نظامی، سیاسی، تجاری، صنعتی، زراعی و بازارها از دیگر نتایج شوم این انقلاب پر افتخار دستگار جبار (انقلاب سفید) می باشد که آنهمه جشنها، پایکوبیها و تبلیغات پر سر و صدا به راه انداخته و مبالغ هنگفتی از دسترنج مردم محروم و گرسنه را صرف این جشنهای ننگین کرده است.

ر.ک صحیفه امام؛ ج 2، ص 481 - 485

***

نجف اشرف؛ 1356_صدور نامه خطاب به حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی مبنی بر اعلام وصول نامه و عذرخواهی از مفقود شدن آن؛

ر.ک صحیفه امام؛ ج 3، ص 357

***

قم؛ 1357_ صدور حکم خطاب به آیت الله ابراهیم امینی مبنی بر تعیین ایشان به منظور سرکشی به استان ساحلی و بنادر جنوب هرمزگان؛

 ر.ک صحیفه امام؛ ج 6، ص 373

***

قم؛ 1357_ صدور حکم انتصاب آیت الله محی الدین انواری به سمت امام جماعت مسجد جامع نارمک؛

 ر.ک صحیفه امام؛ ج 6، ص 374

***

جماران؛ 1360_ صدور نامه تشکر در پاسخ به تلگراف تسلیت آیت الله العظمی سید شهاب الدین مرعشی نجفی به مناسبت درگذشت آیت الله عبدالرحیم ربانی شیرازی؛ 

 ر.ک صحیفه امام؛ ج 16، ص 102

***

جماران؛ 1363_ صدور حکم عفو 619 نفر از محکومان جرایم عمومی (غیر گروهکها) دادگاههای انقلاب اسلامی در پاسخ به پیشنهاد آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی (رئیس دیوان عالی کشور)؛

ر.ک صحیفه امام؛ ج 19، ص 186

***

جماران؛ 1365_ سخنرانی در جمع مسئولان نظام و اقشار مختلف مردم؛

اهم بیانات:

- چون ابعاد مختلف در حضرت امیر (ع) بوده است، هر کسی یک بعدی از او گرفته است و خیال کرده است که بعد واقعی این است، لکن بعد معنوی ای که ایشان دارند برای کسی کشف نشده است، مگر برای اشخاصی که همطراز او هستند.

- آیا تکلیف ما این نیست که جلوی اختلافات را بگیریم؟ تکلیف شرعی ما، تکلیف عقلی ما، تکلیف وجدانی ما این نیست که نگذاریم یک وقت _ خدای نخواسته _ بین اقشار اختلاف پیدا بشود؟ او به این است که هواهای نفسانی کم بشود، غیر از این راهی ندارد.

- ما باید فکر این معنا باشیم که در این کشور یک وقت _ خدای نخواسته _ بتدریج اختلاف واقع نشود. همه پشتیبان هم باشیم. بنابراین، دندان روی جگر بگذاریم و هواهای نفسانی را زیر پا بگذاریم و با هم خوب بشویم.

- عقل ما و دیانت ما و اسلام و همه چیز اقتضا می کند که حالا وقتی بنا شد که همه [خارجیها] با ما بدند؛ با هم خوب باشیم، طرفدار هم باشیم.

- حضرت امیر (سلام الله علیه) در بسیاری از اموری که برایش خیلی سخت بود، دندان روی جگر می گذاشت و موافقت می کرد برای مصالح کلی، برای مصالح اسلام. ما اگر تبعیت از او داریم، باید این طور باشیم.

 ر.ک صحیفه امام؛ ج 20، ص 222 - 231

***

. انتهای پیام /*