جمعه12 تیر:
سقوط هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران توسط ناوگان امریکای جنایتکاری
شانزده سال پیش در این روز، دهها مرد و زن و کودک ایرانی که قصد سفر به دوبی را داشتند، خوشحال و خندان سوار هواپیما شده بودند. حتما همه آنها به خاطرههای شیرینی که از این سفر در انتظارشان بود، فکر میکردند. خیلی از دخترهای کوچولو، عروسکهایشان را هم در بغل گرفته بودند و کنار مامان و بابا، به آسمان زیبا و دریای آبی نگاه میکردند. شاید هم در همان لحظه ، مهماندار هواپیما داشت اسباب بازیهایی را بین بچههای مسافر ، توزیع میکرد و آنها برای گرفتن هدیهشان لحظه شماری میکردند. به هر حال هیچ کس به این فکر نمیکرد بین فاصله زمین و آسمان، دیوی پلید در کمین لحظههای شیرین آنها نشسته باشد. هر چند مدتها بود که ناوگان جنگی آمریکا برای حمایت از صدام وارد خلیج فارس شده بود و بارها با ارتش ایران درگیر شده بود. اما عبور و مرور هواپیماهای مسافربری اتفاقی بود که بارها در طول روز میافتاد و هیچ قانون بینالمللی، اجازه به خطر انداختن امنیت این پروازها را نمیداد. گذشته از این، هیچ وجدان پاک و ناپاکی هم جرأت انجام چنین جنایت بیشرمانهای را نداشت. اما امریکاییها که در پروندهشان، سابقه هر نوع جنایت ناجوانمردانهای را دارند، این بار هم دنیا را غافلگیر کردند. فرمانده ناو وینسس به محض مشاهدۀ هواپیما دستور حمله داد. به او گفته شد که این هواپیمای مسافربری است، اما خشم و کینه فرمانده آمریکایی از انقلاب اسلامی ایران، به حدی بود که دستور باید اجرا میشد. به این ترتیب، رویای شیرین دهها انسان بیگناه در آسمان، تبدیل به آتش و خاکستر شد و تکههای بدن انسانها، دریای نیلگون را سرخ فام کرد.
این خاطرۀ تلخ، سالهاست که قلب مردم ایران و همه آزادگان جهان را داغدار کرده است. راستی، آیا میشود جنایتهای بیشرمانه شیطان بزرگ را فراموش کرد؟ شیطان پلیدی که از قضای روزگار ، شعار خودشش را هم دموکراسی و حقوق بشر قرار داده است!!!
در سال 1917، شرکای کارل رپ از او جدا شدند و او به تنهایی ب ام و را هدایت کرد. در این سال ب ام و اولین موتور هواپیما را تولید کرد. موتور تیپ(IIIa ) با آب خنک میشد و 6سیلندر داشت. در همین سال نشانه کمپانی ب ام و از روی چرخش پرههای هواپیما انتخاب و طراحی شد. آبی در نشانه ب ام و نشان دهنده آسمان است.
مجلات دوست کودکانمجله کودک 140صفحه 5