سه شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
سه شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
دانشگاه و دانشگاهیان
باید ما خودمان این کشور خودمان را نگه داریم. همه ملت، همه افراد مسئول هستند، خصوصاً، دانشگاه مسئولیت دارد...
سه شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
دانشگاه و دانشگاهیان
مهم در دانشجویی و در دانشیاری و در استادی و در شاگردی و در تربیت [و] در علم این است که یک تربیت صحیح همراه علم باشد.
سه شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
دانشگاه و دانشگاهیان
بفهمند که ما هم یک چیزی در عالم هستیم؛ و ما خودمان می خواهیم خودمان را اداره کنیم...
سه شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
دانشگاه و دانشگاهیان
اگر آرامش در دانشگاه نباشد و در محیطهای تعلیمی نباشد، چه طور امکان دارد که متفکران افکار خودشان را به جوانان ما صادر کنند و مغزهای آنها را متفکر و متخصص بار بیاورند.
سه شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
سه شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴
دانشگاه و دانشگاهیان
اگر دانشگاه واقعا دانشگاه باشد و دانشگاه اسلامی باشد؛ یعنی در کنار تحصیلات متحقّق در آنجا، تهذیب هم باشد، تعهد هم باشد، یک کشوری را اینها می توانند به سعادت برسانند.
صحیفه امام، ج13، ص: 412-413
سه شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
سه شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
تازه های نشر؛
کتاب «جمال جامعه روشندلان با نیم قرن تجربه» به زندگینامه، فعالیت ها و خدمات و همچنین ذکر دیدگاه های فرهنگی و اجتماعی علی اکبر جمالی (بنیانگذار انجمن نابینایان ایران) پرداخته است.
سه شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۹:۴۰
گزیده ای صحیفه امام
آری، رسول اکرم (ص) آن مقام شامخ را حایز است، مقامی که در آن اسمی بر اسمی دیگر غلبه ندارد و هیچ اسمی بر دیگری ترجیحی ندارد، به خلاف انبیای دیگر که مقام آنها، مقام غلبه اسمی بر اسم دیگر بوده و آن حضرات اسما و صفات را تعدیل نکرده بوده اند.
دوشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴
به مناسبت هفته وحدت
طرح دشمنان انقلاب در ایجاد اختلاف و نفاق
برادران بیدار باشند و کسانی که درصدد این هستند که بین برادران شیعی و سنی اختلاف بیندازند، اگر وابسته به امریکا یا شوروی هستند، آنها نصیحت را معلوم نیست بپذیرند و اما اگر وابسته به آنها نیستند و برای اسلام و برای کشور اسلامی خودشان و برای مسلمین می خواهند کاری بکنند، راه ایجاد اختلاف نیست. راه، این است که تمام گروهها، را با هم آشتی بدهند و این اجتماعی که بحمدالله در ایران پیدا شده است و این وحدت کلمه ای که بین همۀ قشرهای کشور پیدا شده است، کوشش کنند که محفوظ باشد.
صحیفه امام، ج ۱۴، ص ۲۸۸
دوشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
دوشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
محمد صلی الله علیه و آله وسلم رحمه للعالمین
دوشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۸
دوشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
دوشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
دوشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
دوشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
دوشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
«یحییٰ بونو» محقّق فرانسوی:
دوشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۹
از مباحث مهم قرآنی که از دیر باز چه به صورت مستقل و چه در تفسیر آیات و روایات مورد بحث قرار گرفته است، بحث «هدایت» قرآن و حدود و چگونگی آن می باشد، و هر کس بنا به مشرب و فهم و قرائت خویش در محدوده آن بگونه ای سیر کرده است، در عصر ما نیز این مسئله از اهمیت دو چندان برخوردار است. امام خمینی(س)، این بزرگ قرآن شناس و انسان شناس دوران ما، نیز در بیان و بنان و عمل و رفتار به آن اهتمام ورزیده است. ما در نظر داریم در این مقاله با بهره گیری از نگاه ایشان، کمی این بحث را کاویده و ابعادی از آن را روشن سازیم.
دوشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰
دوشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
حجت الاسلام سید احمد خمینی
دوشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
دوشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
دوشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
محمد نوری
نظام سیاسی موجود در ایران بر پایۀ نظریۀ ارائه شده از سوی امام خمینی(ره) شکل گرفت که این نظریه در باب حکومت، در فرآیندی چند ساله بر پایۀ آموزه های فقهی رشد کرد و نضج یافت.با روش های مختلف می توان این نظریه را تحلیل و عناصر ساختاری و کارکردی آن را بررسی کرد. یکی از این روش ها،مطالعۀ تطبیقی (comparative)است.
شنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
شنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
شنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲