• اخلاق و عرفان
امام خمینی برای تمام رهبران مسلمان الگو بود/ امروز ایران، مهد انقلاب اسلامی است که با خون شاگردان امام خمینی آبیاری شده است

سراج الحق – رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان در دفتر یادبود حسینیه جماران در مورد امام خمینی (س) نوشت: ایشان یک عالم بودند، یک رهبر بودند، یک مربی بودند، انقلابی بودند، مجاهد بودند، به تنهایی یک لشکر بودند.

فرمان امام خمینی مبنی بر تاسیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار آن حضرت
در آستانه سالروز تأسیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س)

فرمان امام خمینی مبنی بر تاسیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار آن حضرت

شما را بحمدالله تعالی در مسائل سیاسی و اجتماعی صاحب نظر می دانم و در تمامی فراز و نشیب ها در کنار من بوده ‏ای و هستی و با صداقت و کیاست امور سیاسی و اجتماعی اینجانب را متصدی هستی.

جایگاه ارتباطات اجتماعی از دیدگاه امام خمینی

جایگاه ارتباطات اجتماعی از دیدگاه امام خمینی

در زمینۀ تطبیق نقشهای آرمانی مطبوعات و سایر رسانه ها - نقش خبری، نقش راهنمایی، نقش آموزش، نقش تفریحی - با دیدگاههای حضرت امام، باید گفت این نقشها در وضعیت آرمانی خود کاملاً با اندیشه های حضرت امام تطبیق دارد الا اینکه آن حضرت بر نقش آموزشی و ارشادی رسانه ها بیشتر تأکید می کند و نقش راهنمایی و رهبری را نیز امری دو سویه می داند. یعنی روزنامه نگاران و متصدیان رسانه ها بایستی هم از مردم کشور خود راهنمایی بگیرند و در جهت آرمانها و اهداف آنان حرکت کنند و هم در این جهت آنان را راهنمایی و ارشاد نمایند.

 شریعتی در انقلاب و نهضت امام نیروی مثبتی بود

شریعتی در انقلاب و نهضت امام نیروی مثبتی بود

مرحوم دکتر شریعتی یک جریان فکری راه انداخته بود که هویت مذهبی هم داشت و در بین جوان ها، دانشجویان، دانش آموزان نفوذ کرده بود. دانش آموزان کتابهای دکتر شریعتی را می خواندند. کتاب «حسین وارث آدم» و سخنرانی «علی تنهاست» خیلی اثر می کرد. «آری، اینچنین بود برادر» خیلی کارساز و کار راه انداز بود.

بازتاب خبر رحلت و تشییع بی سابقه حضرت امام (س) در رسانه های گروهی جهان

بازتاب خبر رحلت و تشییع بی سابقه حضرت امام (س) در رسانه های گروهی جهان

تجلیل و تمجید غالب رسانه‏ های گروهی کشورهای مختلف از ابرمرد تاریخ معاصر دنیا و بت‏شکن قرن به روشنی شخصیت بی‏ نظیر و پرفروغ آن مفسر کبیر قرآن و مروج روادید تجلی و مشوق سالکان دیار دوست را بیان می ‏دارد.

جلوه هایِ نظری و عملی امام خمینی درباره تعلیم و تربیت کودک

مصطفی سلیمانی

جلوه هایِ نظری و عملی امام خمینی درباره تعلیم و تربیت کودک

فرزند شایسته، خواستۀ طبیعی و فطری همۀ انسان هاست. همه آرزو دارند فرزندانی سالم وصالح داشته باشند؛ فرزندانی که روشنی بخشِ دیده و شادی بخشِ جان آنها باشند. حتی انسان های ناشایسته نیز دوست دارند فرزند آنها خوب و شایسته باشد...

گزیده ای از پیام های نوروزی امام راحل

گزیده ای از پیام های نوروزی امام راحل

خدایا! ما را در این سال نو از این حالی که داریم عوض کن. ما گرفتار هواهای نفسانی هستیم و تو می‏ دانی، و تو می‏ توانی ما را نجات بدهی.

پاسخ امام به نامه دانش آموزان: ما همه محتاج نصیحت هستیم

پاسخ امام به نامه دانش آموزان: ما همه محتاج نصیحت هستیم

جمعی از دانش آموزان روستای معدن فیروزه نیشابور در روز چهارم اسفند ۱۳۶۰ نامه ای برای امام ارسال کردند. امام در پاسخ، نامه ای برای آنها نوشتند و آنان را به تحصیل علم توصیه کردند.

سفیر حماسه و عاطفه

سفیر حماسه و عاطفه

شخصیت ممتاز بانوی بزرگ اسلام، حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) و نقش تاریخ ساز آن بانو در گسترش فرهنگ ناب عاشورا و انتقال معارف حسینی توام با تحمل رنج ها و مرارت های فراوان شایسته تقدیری مضاعف می باشد.

سرمایه وحدت

به مناسبت سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه؛

سرمایه وحدت

پس از شهادت آیت الله دکتر محمد مفتح که از منادیان بزرگ این وحدت بود و خونش نیز بر زمین یک مرکز دانشگاهی نقش بست، روز بیست و هفتم آذر به «وحدت حوزه و دانشگاه» نام گرفت تا اهمیت این انسجام علمی و عملی برای همیشه در تاریخ کشور ثبت گردد.

مشق مُدرس عشق

نگاهی به برخی ویژگی های شخصیتی و اندیشه ای امام خمینی (س)

مشق مُدرس عشق

رسالت دانشگاه

رسالت دانشگاه

دیدگاه کلی امام این است که مبدأ همه تحولات کشور، دانشگاه است و می فرماید: دانشگاه مبدأ همه تحولات است. از دانشگاه، چه دانشگاه علوم قدیمه چه دانشگاه علوم جدیده، از دانشگاه سعادت یک ملت و در مقابل سعادت، شقاوت یک ملت سرچشمه می‏ گیرد.

شیخ عارف کامل

به مناسبت سالروز ارتحال آیت الله شاه آبادی(ره)، استاد عرفان امام خمینی؛

شیخ عارف کامل

وحدت و همدلی

عطر_وحدت

وحدت و همدلی

برای امام (س) وحدت از گسترده ترین عرصۀ آن که وحدت مستضعفان عالم در مقابل مستکبران است آغاز می شود و در مراتب بعدی آن، وحدت پیروان ادیان الهی، وحدت مسلمین، وحدت ملت و وحدت هر یک از اجزاء و اقشار آن موضوعیت می یابد و با دقت و موشکافی کم نظیر، عوامل و دلایل و روشهای تحقق هر یک از مراتب آن را بازگو نموده و نسبت به عوامل و دستهای آشکار و پنهان برهم زننده آن هشدار می دهند.

صفحه 3 از 26 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | بعدی >