مقایسه فلسفه تربیتی حضرت امام خمینی (س) و استاد مطهری
نسخه چاپی | ارسال به دوستان
برو به صفحه: برو

نوع ماده: پایان نامه فارسی

پدیدآورنده : خسروشاهی، محمد علی

محل نشر : تهران

ناشر: ‫دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز

زمان (شمسی) : 1380

موضوع : امام خمینی (س) ، مرتضی مطهری ، فلسفه ، تعلیم و تربیت ، معرفت شناسی ، هستی شناسی ، خدا شناسی ، انسان شناسی ، علم اصول

زبان اثر : فارسی

مقایسه فلسفه تربیتی حضرت امام خمینی (س) و استاد مطهری

چکیده

‏بررسی و مقایسه فلسفه تربیتی حضرت امام و استاد مطهری به دلیل نیاز جامعه اسلامی ‌به خصوص دستگاه‌های تربیتی کشور و تعیین موارد مشابه و متفاوت دیدگاه‌های آنان درباره مباحث اساسی فلسفه تربیت (معرفت‌شناسی، هستی‌شناسی، خداشناسی، انسان‌شناسی) و اصول، اهداف و روش‌های تربیت می‌باشد. در‌ این پژوهش از روش موردی و زمینه‌ای استفاده شده است که در راستای آن فلسفه تربیتی دو تن از متفکران اسلامی ‌معاصر را به‌صورت موردی بررسی و مقایسه کرده است. نتیجه کلی: دیدگاه‌های تربیت امام و استاد در مورد مباحث اساسی فلسفه تربیت و اصول، اهداف و روش‌های تربیت شباهت وجود دارد و موارد تفاوت دیدگاه‌های آن فقط در عناوین و تعداد اصول، اهداف و روش‌های تربیت می‌باشد و دیدگاه‌های آنان متناسب برای نظام تربیتی جامعه ما بوده و مبتنی بر یافته‌های علمی ‌می‌باشد که برگرفته از قرآن، سنت و سیره ائمه اطهار می‌باشد.‏

‎ ‎

پایان نامه‫مقایسه فلسفه تربیتی حضرت امام خمینی (س) و استاد مطهریصفحه 1