مطهری که در طهارت روح و قوّت ایمان و قدرت بیان کم نظیر بود رفت و به ملاء اعلی پیوست، لکن بدخواهان بدانند که با رفتن او شخصیت اسلامی و علمی و فلسفی اش نمی رود.
مراسم بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی (ره) در موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) نمایندگی قم برگزار می شود.
به تبعیت از وعده الهی امام امت حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه، ضد حکام ظالم قیام کرد و نتیجه پیروزی حق بر باطل بود. امام امت نیز همانند پیامبر گرامی اسلام، میان امت مسلمان وحدت کامل و اخوت ایجاد فرمود. در اثر این اتحاد توانست نظام شاهنشاهی را ساقط کند و یک نظام جمهوری اسلامی تأسیس فرماید
ده روز از تبعید امام به عراق و حضور ایشان در شهرهای مختلف می گذشت که برای مجاورتی چند ساله در جوار مرقد مطهر حضرت امیر علیه السلام آماده شدند. پیش از این خبر به نجف رسیده بود و همه مهیای ورود ایشان شده و جمعی نیز در میانه راه به استقبال آمده بودند.
تفاهم نامه همکاری های پژوهشی میان موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به امضاء رسید.
یک عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت امام در بحث اعتبارات و ارتکازات، یک گام مباحث را به جلو برده است. لذا اگر ما بر این دیدگاه های اختصاصی و ابداعی حضرت امام تمرکز کنیم، می توانیم هم مسیر اجتهاد را منضبط تر، پویاتر و فعال تر کنیم و هم مکتب اصولی و فقهی حضرت امام را شناسایی و به حوزه ها عرضه کنیم و حوزه ها را از این جهت در یک مسیر آگاهانه تر فقهی و اصولی قرار بدهیم.
ساختار نظام جمهوری اسلامی به رای مردم متکی است الان به گونه ای شده که حتی دفاع از مبانی امام خمینی هم کار دشواری است راهی نداریم جز اینکه به مواضع و مبانی حقیقی حضرت امام برگردیم
نگارنده، در این نوشتار، ابتدا به مفهوم شناسی حکم اولیه و حکم ثانویه پرداخته و سپس ماهیت احکام حکومتی و بیان اولیه یا ثانویه بودن این نوع احکام را تبیین کرده است. محور بحث در این تحقیق مبانی فقهی و آراء مرحوم امام خمینی(س) می باشد.
نظریه ولایت فقیه، نظریه جدیدی نیست و از قبل هم در میان فقها مطرح بود. میرزای بزرگ قمی و قبل از او، قاضی محمد سعید در همین زمینه دیدگاه هایی داشتند. همه آن ها معتقد بودند که حاکم و قاضی باید نیابت داشته باشد. یعنی قضاوت در جامعه باید بر اساس عدالت اسلامی باشد.
امام خمینی بر مبنای مکتب علوی عمل می کرد / امام همان زندگی ساده طلبگی را حتی پس از پیروزی انقلاب و کسب قدرت ادامه داد / اگر مسئولان سبک زندگی شان را با اکثریت مردم هماهنگ کنند، این مشکلات به وجود نمی آید
در روز ۲۳ مهر ۱۳۴۴ حضرت امام در میان استقبال بسیار گرم مردم و علما وارد شهر نجف شدند.
نشست پنجم تبیین مکتب امام خمینی با عنوان «مکتب اصولی (۲)» با سخنرانی آیت الله احمد مبلغی در قم بر گزار می شود.
امام خمینی از فیض کاشانی جلوتر رفته و نه تنها پایان نبوت را به وجود رسول الله (ص) معرفی نموده بلکه شروع نبوت به او دانسته است ، و میگوید: «بدان که نگین احدیت جمع که رسول الله باشد ، بر حلقه انگشتری است که حلقه انگشتر از آن نگین شروع میشود و سپس بدان ختم می گردد. به همین ترتیب هریک از دوره های نبوت انبیاء سلف مانند یک دایره است و همه این دایره ها به منزله ای نقطه ای تشکیل دهنده دایره حضرت ختمیه هستند و نگین آن، پیامبر خاتم (ص) است».
قرار نیست در خلال گفت و گو یکدیگر را مجاب کنیم؛ قرار نیست کسی تن به عقیده دیگری بدهد. طبیعی است که نه من به واسطه ادلّه ظاهری تن به عقیده شما می دهم و نه شما به عقیده من، بلکه اینها بحث های آکادمیک است. گفت و گو برای مجاب کردن همدیگر نیست، بلکه برای پرداختن به دردهای مشترک و یافتن راهکار برای این مشکلات است.
میهمانان سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور در حرم مطهر امام خمینی، ضمن تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی با حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی دیدار کردند.
مردم که به شدت مخالف برگزاری این جشن ها بودند، به اعلام مخالفت در اماکن و معابر مختلف، پخش شب نامه، تهیه و توزیع اعلامیههای حضرت امام و شعار نویسی در معابر عمومی اقدام کردند و حتی به اقدامات قهرآمیز علیه این جشن ها دست زدند. رژیم شاه با دریافت این حقیقت که بیشتر مردم با برپایی جشن ها مخالفند، اقدامات امنیتی شدیدی را اعمال کردند، با این وجود مخالفتها و مبارزات ملت ایران با جشن های شاهنشاهی نه تنها از بین نرفت بلکه گاهی به شکل قهرآمیز نیز آشکار شد.
در حالی که شاه و دارودسته اش با پول ملت فقیر و محروم ایران، به عیش و نوش مشغولند و در کنار سران و دیکتاتورهای دیگر کشورها غرق مستی و بی خبریند، امام خمینی(س) در خانۀ مسکونی محقرش، در جوار بارگاه ملکوتی حضرت علی(ع) در نجف اشرف، خون دل می خورد.
کلیه حقوق برای موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) محفوظ است.