ملت عزیز ایران و سایر کشورهای مستضعف جهان اگر بخواهند از دامهای شیطنت آمیز قدرتهای بزرگ تا آخر نجات پیدا کنند، چاره ای جز اصلاح فرهنگ و استقلال ندارند و این میسّر نیست جز با دست اساتید و معلمان متعهدی که در دبستانها تا دانشگاهها راه یافته آند.
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۶
قدرت الله عفتی
معلم، اولین تعلیم دهنده انسان، بعد از پدر و مادر است؛ اوست که خشت اول علم را بناگذاری می کند، و جامعه با تعلیم یافتگان او اداره می شود؛ لذا سرنوشت جامعه با دست پرتوان معلم رقم می خورد. دوران طلائی تعلیم انسان، از هفت سالگی تا حدود سی سالگی است که بعد از آن به سختی می توان جایگاه آن را پر کرد. معلم از هفت سالگی، قدم به قدم با دانش آموز است و به او گام به گام تعلیم می دهد. جامعه با متعلمین همین معلمین پر می شود، او علم را تعلیم می دهد، و علم تمدن جامعه را می سازد؛ در واقع معلم تمدن را می سازد.
چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰
حجت الاسلام و المسلمین موسوی کاشمری
انتظار در لغت به معنای ترقب و نظر انداختن و چشم دوختن به وقوع امری در آینده آمده است، همچنان که «فرج» در معنای گشایش و رفع تنگنا در کارها به کار رفته است. و لذا «انتظار» بدین معنا مراقب بودن و به هدف و آرمان فکر کردن و برای وصول زمان و امر موعود سر از پا نشناختن و برای رسیدن هر چه سریعتر آن تلاش کردن و به دنبال فرصت مناسب بودن است. و چنین انتظاری خود محرّک و عمل زاست بلکه خود عین عمل و اقدام است.
چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
محمد حسن حسنی
این موضوع در آراء و اندیشه ها و عملکرد حضرت امام خمینی ثابت می کند که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تمامی ابعاد مسئله را به عنوان یک سیاست عملی و لازم در نظر داشته و سیر حرکت را روشن کرده اند.
سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
ثریا معمار
وقوع انقلاب اسلامی در ایران پدیده ای شگفت و غیر منتظره تلقی شد و اندیشه بسیاری از صاحبنظران را به خود جلب کرد. مسأله اساسی برای صاحبنظران این بود که آیا انقلاب اسلامی ایران موردی منحصر به فرد است بطوریکه هیچکدام از تئوریهای موجود قادر به تبیین آن نیست و یا انقلاب اسلامی ایران همانند سایر انقلابهای جهان در قالب تئوریهای موجود می گنجد؟ برای یافتن پاسخ مناسب به این سؤال، آثار بسیاری تألیف شد. نویسندگان این آثار کوشیدند با توجه به واقعیات منتشر شده از انقلاب اسلامی ایران و با کمک تئوریهای موجود انقلاب اسلامی ایران را تبیین کنند.
سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۹:۲۵
حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری
یکشنبه, ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۹:۲۶
یکشنبه, ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۹:۳
یکشنبه, ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۷:۴۶
شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵
شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی
شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
حجت الاسلام و المسلمین مهریزی
شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۸
حضرت آیت الله محمدعلی گرامی
شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳
شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵
شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۹:۴۴
شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۸:۵۶
شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۷:۵۶
آیت الله عبدالله جوادی آملی
اصلاً نباید گفت بین اخلاق و عرفان چه تفاوتی هست تا بگوییم یکی پویاست و دیگری غیر پویا. اصلاً اینها قابل قیاس نیستند، و کلی اند.
«اخلاق» این است که انسان سعی کند آدم خوبی بشود، زاهد بشود، اهل بهشت بشود، عادل بشود، باتقوا بشود و از طریق فهم همه فضائل نفسانی که در کتابهای اخلاق آمده است و عمل به آنها، سرانجام یک انسان وارسته به تمام معنا بشود. اما در «عرفان» چنین کسی تازه در پله اول است، او نمی خواهد آدم خوبی بشود، آدم خوب شده است.
چهارشنبه, ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۸:۰
دوشنبه, ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
دوشنبه, ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲