سه شنبه, ۰۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
سه شنبه, ۰۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
جمشید مطهّری طشی
خدا، انسان و جهان، سه محور اساسی اندیشۀ بشری است که در طول تاریخ و در همۀ جوامع، پرسش های مهم، اساسی، اندیشه سوز و اندیشه ساز، همواره دربارۀ آن ها مطرح شده و می شود و تمام تلاش فکری بشر، متوجه این سه کانون و یافتن پاسخ های درست و مناسب برای پرسش های مربوط به آن ها است. در این میان، شناخت انسان و حل معماها و رازهای نهفتۀ آن از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و دانشمندان فراوانی را در رشته های علمی مختلف به خود مشغول ساخته است.
سه شنبه, ۰۵ تیر ۱۳۹۷ - ۹:۵۶
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی
سه شنبه, ۰۵ تیر ۱۳۹۷ - ۹:۴۷
آیت الله سید علی خامنه ای
سه شنبه, ۰۵ تیر ۱۳۹۷ - ۹:۲۴
سیّد اکبر طباطبائی وایقان
سه شنبه, ۰۵ تیر ۱۳۹۷ - ۸:۲۰
دوشنبه, ۰۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
محمد منصور نژاد
منظور از "نظریۀ وحدت از درون تضادها" آن است که اگر در موضوعات گوناگون می توان گرایشی یکجانبه، تک بعدی و احیاناً افراطی یا تفریطی داشت، از دیدگاهها و مواضع امام(ره) اینگونه برمی آید که مواضع متضاد و متعارض را همزمان جمع می کرده و تعارضها در شیوۀ تفکر و سیرۀ امام، جای خود را به آشتی می دهند. مثلاً اگر در فقه، عده ای به "فقه سنتی" و دیگران به "فقه پویا" معتقد بودند، نظریۀ امام فقه "سنتی پویا"ست. اگر در اعمال، عده ای به "عملگرایی" و دیگران به "آرمانگرایی" تمایل دارند، امام خمینی(ره) "آرمانگرایی عملگرا"ست. اگر در میان گرایشهای دینی عدّه ای به عرفان گرایش داشته و با اصطلاح دغدغه شان لب و باطن دین است و عده ای به فقه گرایش داشته به ظواهر و اخبار عنایت داشتند، امام خمینی، "فقیه عارف" است و به ظاهر و باطن همزمان توجه داشتند. اگر در جهان اسلام عده ای برای حفظ وحدت با اهل سنت، پیشنهاد عدول از مواضع تشیع را می دادند و عده ای به بهانه دفاع از ولایت به اختلافات، دامن می زدند، امام خمینی در عین "دفاع از ولایت، منادی وحدت شیعه و سنی" بود.
دوشنبه, ۰۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
دوشنبه, ۰۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱
دوشنبه, ۰۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
دوشنبه, ۰۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
توران منصوری، الهام رجایی
دوشنبه, ۰۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
دوشنبه, ۰۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
اکبر سعیدی نژاد، مریم صباحی
یکشنبه, ۰۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵
شکرخدا حیدری
مدتها است که مفهوم توسعه به جای پرداختن صرف به رشد اقتصادی به مسئله تحول در ساختارها و بنیانهای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، نهادی و فرهنگی تعمیم داده شده است. برای رسیدن به این تغییرات در ساختارها، نیازمند رعایت ظرافتهای فرهنگی در اجرای سیاستها هستیم.
جمعه, ۰۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱
سه شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری
سه شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
سید محمد علی شهیدی محلاتی
سه شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
سه شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی
سه شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
آیت الله دکتر سید مصطفی محقق داماد
سه شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
دوشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی
دوشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۶
دوشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی
دوشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
دوشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
حجةالاسلام عباس ایزدپناه
مقولۀ احیای اندیشۀ دینی یکی از مسائل بنیادین فلسفۀ دین است؛ یعنی، تبیین بسیاری از مسائل آن چون اسلام ناب، دین و دنیا، دین و سیاست، رابطۀ علم و دین، قلمروهای رسالت دین، مفهوم روشنفکر، عالم ربانی و خادم دینی، فلسفۀ خاتمیت و... همه در گرو تبیین این موضوع است.
دوشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۸
محمد سکاوت حسین و نور سکاوت حسین
دوشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰
دوشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۹:۲۶
نجمه سادات ولی زاده1، مرضیه گراوند
یکشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳