سه شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
سه شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۸:۲۷
سه شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۷:۷
سه شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۶:۵۳
دکتر پاکو پنا تورس
نه فقط در ایران بلکه برای بیشتر مردم در دنیای عرب و مسلمان و همینطور برای مردم اروپا امام خمینی شخصیتی بسیار مهم است که در دوره پایانی قرن بیستم تحولی ایجاد کرد. این چیزیست که در فرانسه خواهم گفت. ایران کشوری است که باید آن را ببینید. با وجود اینکه به علت تحریم ها امکان مسافرت راحت برای توریست ها وجود ندارد و این تحریم ها به بهانه انرژی هسته ای قصد دارند ایران را ایزوله کنند و این دلیل تحریم هایی است که آژانس بین المللی انرژی هسته ای علیه ایران اعمال کرده است.
شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
یاسر جهانی پور
نفاق در تعالیم دینی به عنوان یکی از بزرگترین رذایل اخلاقی شناخته می شود که خود منشأ بسیاری از زشتی های دیگر است. شکی نیست که رذایل اخلاقی در هر مکان و هر زمان وجود داشته و خواهد داشت اما آن رذیله ای که در جامعه امروزی مان بیشتر از هر صفت زشت دیگری می بینیم، نفاق است. این مقاله به شکلی گذرا و مختصر به بررسی این صفت زشت اخلاقی با استفاده از آیات و روایات از دیدگاه امام خمینی می پردازد.
شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی
چهارشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
زهرا سمواتی
رسانه ها به عنوان یکی از نهاد های اجتماعی، عهده دار انتقال میراث فرهنگی و اجتماعی و ارزشهای جوامع هستند. در عصر کنونی با توجه به نقش بارز آنها در جامعه و اطلاع رسانی پیرامون موضوعات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی عملاً الگوهای نوینی را به جوامع وارد کرده تا جایگزین فرهنگ ها و ارزشها و الگوهای سنتی شود، لذا به عنوان عاملان تغییر و تحول سبک زندگی جوامع و ارزشهای حاکم بر آن مطرح هستند، به گونه ای که سنت ها را به مبارزه می طلبند و به صورت یک عامل مؤثر در دگرگونی نگرش ها و رفتارهای نسل جدید عمل می نمایند.
چهارشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
چهارشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
حجت الاسلام و المسلمین مهدی حاضری
چهارشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
چهارشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۶
حجت الاسلام و المسلمین سروش محلاتی
چهارشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۹:۱۶
چهارشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۸:۴۸
چهارشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۶:۵۷
سه شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
سه شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
سه شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۷ - ۹:۴
سه شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۷ - ۷:۸
علی رهبر
وقتی که مردم مغرب زمین به بهانۀ حذف مزاحمان حیات معقول خود، دین را کنار گذاشتند، در حقیقت آن دینی را که ساخته شدۀ متصدیان دین بود و ضد علم و پیشرفت و آزادی معقول و عدالت و کرامت ذاتی انسانی بود کنار گذاشتند و این جریان دربارۀ دین اسلام به هیچ وجه منطقی نیست، زیرا بدیهی است که مکتب اسلام که یکی از دو تمدّن اصیل تاریخ بشری را برای انسانیت به ارمغان آورده است محال بود که تمدن را بدون علم، سیاست، اقتصاد و حقوق به جهانیان عرضه کند.
یکشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
یکشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵
یکشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
دکتر منوچهر اکبری
بازخوانی تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی، آگاهی از فراز و نشیب های آن بازگشت به روزهای خدایی است. مرور روزهای آغاز نهضت و حتی گامی عقب تر از آن یعنی روزهایی که هنوز گوش خیابانها و کوچه ها و شهرها از فریاد بلند «روح منی خمینی، بت شکنی خمینی» و یا خواست روشن امت و امام و شعار انقلاب «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» پر نشده بود، برای آنان که در آن سالها هنوز طلوع نکرده بودند، درس عبرت است و برای ما که گوش دلمان با آن شعارهای آفتابی آشناست، لطفی دارد.
یکشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۹:۵
هنر ایران زمین با عرفان اصیل درآمیخته است و بسیاری از هنرمندان بزرگ کشور ما عرفای بنامی نیز بوده اند. شاید مهم ترین تفاوت امام خمینی با چنین هنرمندان و عرفایی، مسئله عرفان عملی ایشان باشد. مسیر عرفان امام در درجه اول از راه بسیار دشوار مبارزه با نفس و سپس از راه مبارزه عملی با ستمگران، می گذرد. اول، باید مرد خدا بود تا بتوان در جهت مبارزه در راه حق به اوج حرکت متعالی انسانی یعنی لقاء الله رسید. اقتضای چنین هنری، مقابله با ستمگران و وابستگان آنان و دفاع از ستمدیدگان و محرومان و تلاش درجهت حل مشکلات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، نظامی و تصویرگری عدالت و انصاف و شرافت و نیز نشان دادن درد و رنج مغضوبان قدرت و پول است. هنر در عرفان اسلامی در خدمت جامعه است. در گفتمان امام خمینی، عرفان و هنر از یکدیگر جدا نیست و با هدفی مشترک در عرصه جامعه معنا پیدا می کند و معرفی می شود.
شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰
شیخ مصطفی ملص
دین اسلام که شامل عقیده و شریعت(یعنی تعالیم حوزۀ اندیشه و قوانین اجرایی) می باشد، یعنی هم دارای جهان بینی کامل درباره انسان و زندگی بوده و هم از شریعتی با قوانین رفتاری، حقوقی، وظایف و اخلاق برخوردار است، یقیناً یک دین اصلاح طلب و تغییر دهنده می باشد، چرا که نه عقیده و اندیشه اسلام و نه شریعت و احکام آن، هیچکدام، فساد، ظلم، سلطه و طغیانگری را نمی پذیرد و یکی از وظایف مسلمان، ایجاد اصلاح در جامعه از طریق نابود کردن ظلم و ابزار آن و ریشه کنی فساد، اسراف و رفع ظلم از همه انسانهاست و باید تا جائیکه می توانند در این راه بکوشند.
چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
بشار القوتلی
کسانی که افکار حضرت امام(ره) را مورد مطالعه قرار دهند، در می یابند که نخستین مسأله ای که مورد توجه و عنایت ایشان قرار گرفت، مسأله بیداری ملتهای اسلامی بود تا در برابر حالتی از رخوت و رکود حاکم بر جوامع اسلامی، به پا خاسته و نیروهایی را که صرف مسایل جزئی و حاشیه ای می شد، در راه پیشرفت کشورهای خود به کار گیرند.
چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ۸:۵۵
شیخ حسین کورانی
به نظر امام، سخن گفتن پیرامون خیزش امت، زمانی مفهوم دارد که این خیزش وبیداری، بر اساس خودکفایی ملت وتکیه بر امکانات خود به وجود آمده باشد، اما زمانی که برمبنای امکانات وتواناییهای بیگانگان بنا شده، یک اندیشۀ التقاطی خواهد بود. به طوری که پایه اصلی آنرا دیگران، یعنی بیگانگان تشکیل می دهند.
دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
بعضی از صاحبنظران، این مسأله را مطرح کرده اند که تمدنها روزی متولد می شوند، بتدریج رشد می کنند، بعد ساکن می شوند، اندک اندک منحط می شوند و بتدریج از بین می روند؛ در حالیکه این یکی از نظریاتی است که در باب تمدن هست. الان نظریات دیگری هم مطرح است. حداقل نظریۀ برخورد تمدنها که آقای «هانتینگتون» معرفی کرده و نظریه ای که در مقابل نظریۀ هانتینگتون مطرح شده یعنی، نظریۀ «تعامل تمدنها» به عنوان دو نظریه دیگر وجود دارند. نظریۀ دیگری هم هست که نظریۀ مهاجرت تمدنهاست و مدعی است تمدنها نمی میرند. تمدنها هجرت می کنند و در هجرت قالب جدیدی را می پذیرند و لباس نویی را به تن می کنند.
شنبه, ۰۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲
سید مسعود آقایی
اساس گرایش به دین، نه «حیرت»، که این بن بست و محدودیت و این «غربت» و تنهایی است و هیچ گاه در دنیای ارتباطات و در دهکدۀ جهانی این نیاز فراموش نمی شود و در هنگام راز گشایی علم بر باد نمی رود. با این علم آدمی زودتر بن بست و محدودیت را احساس می کند و دیوار را تجربه می کند و به تولید دیگر می رسد واز عصیان و طغیان جدا می شود.
پنجشنبه, ۰۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی
سه شنبه, ۰۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
سه شنبه, ۰۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶