آیت الله معرفت
امام حسین از انسانهای هدفدار است، از اینرو برای او فرد معنا ندارد، زنده ماندن یا کشته شدن فرد مطرح نیست، آنچه مطرح است، هدف است و حرکتی را که او آغاز کرده به منظور دستیابی به یک هدف مقدس است و این هدف زنده می گردد، گر چه افراد کشته می شوند.
یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۹
شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵
شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۸:۴۸
شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۸:۲۶
شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۷:۱۷
چهارشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
چهارشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
چهارشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
چهارشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
چهارشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵
چهارشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۹:۴۱
برگرفته از نشریه حضور
دنیاطلبی یکی از مهم ترین گرفتاری های بشر کنونی است. چنانکه در حدیث شریف آمده است که دوستی دنیا منشأ هر گناهی است. وقتی به رفتار خود و دیگران نگاه می کنیم، صحت حدیث مذکور را مشاهده می کنیم. برای به دست آوردن مال بیشتر دست به هر معصیتی می زنیم. دزدی، رشوه، احتکار، ربا، طمع، ذلت پیش بنده و صدها گناه دیگر از مفاسدی است که با دنیاطلبی انسان همراه است.
چهارشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۹:۳۲
چهارشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۸:۳۷
حجت الاسلام و المسلمین حشمتی
چهارشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۸:۶
چهارشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۷:۲۸
سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۹:۴
دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
ثریا مکنون
هنر به عنوان ابزار تکاملی در جامعه، هنری است که شایست و ناشایست، زشت و زیبا، خوبی و بدی را حول محور درگیری با ظلم و ستم تعریف کند. نه هنری که زیبایی را پسند شخصی دیده و پذیرش شرایط و سازگاری با زورمداران و زرمداران را محور قرار دهد. هنر می تواند قداست را به ایثار و فداکاری بدهد نه خوشی و تفریح کوتاه مدت. حتی کسب علم و تحصیل را مشروط و برای هدفی مقدس ضروری بداند، نه دریافت مدرک و کسب معلومات فارغ از اینکه کارگزار چه نظامی باشد. (نظام الهی یا غیر الهی)
یکشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۶
مصطفی محدثی خراسانی
غدیر به عنوان منشاء ولایت در اسلام و سرچشمه زلال امامت و مفهوم بلند و عمیق شخصیت دوم جهان اسلام یعنی امیرالمؤمنین علیه السلام و ظهور و رهبری علی گونه امام خمینی(س) درهم آمیختند و از این آمیزش در فضای انقلاب، ولایت به عنوان یکی از اساسی ترین اصول اعتقادی اسلام و تشیع دوباره به رستاخیز رسید.
چهارشنبه, ۰۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
برگرفته از مجموعه مقالات دفاع مشروع، بررسی فقهی مسألۀ ترور از دیدگاه امام خمینی(س)
پس از فاجعۀ هفتم تیر و حضور گستردۀ مردم در حمایت از امام و نظام جمهوری اسلامی، سازمان در تداوم اقدامات تروریستی خود، ابتدا تلاش کرد امکان بمب گذاری در «بیت امام» را بیابد و بعد از ناکامی در این قصد شوم، رییس جمهور و نخست وزیر را هدف قرار داد.
سه شنبه, ۰۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
برگرفته از مجموعه مقالات کنگره امام خمینی و اندیشه حکومت اسلامی
امام براساس ایدۀ «وحدت اسلامی» هیچگاه درصدد تبدیل جامعه به اجتماع توده دار بی انگیزه و مطیع نبوده است. ایشان از مردم می خواستند که ضمن اقدام به تشخصات خونی، ملی و مذهبی، اجتماع واحد باشند و چنین آرزویی هم با تمسک به اسلام امکان پذیر است. ایدۀ «وحدت اسلامی» نشان می دهد که امام هیچ گاه از نژادپرستی و شخص پرستی حمایت نکرده است؛ هیچ گاه به آزار و سخت گرفتن بر اقلیت های دینی و مذهبی روی نیآورده اند. این ویژگی ها نشان می دهد که حکومت اسلامی امام، تا چه اندازه در نقطۀ مقابل فاشیسم بوده است.
دوشنبه, ۰۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
برگی از مجموعه مقالات کنگره تبیین انقلاب اسلامی ...
آنچه زمینه های اقتصادی سقوط رژیم و پیروزی انقلاب را به وجود آورد، رشد اقتصادی ناهمگون همراه با فاصله عظیم طبقاتی در نتیجۀ توزیع ناعادلانۀ ثروت فساد مالی طبقۀ حاکم، عدم اجتماع نخبگان و جامعه در خصوص الگوی توسعه، واکنش نیروهای اقتصادی سنتی در قبال عملکرد اقتصادی رژیم، تشدید مهاجرت و وضعیت نابسامان مهاجران روستایی در شهرها، پیامدهای اقتصادی نظامی گری و در نهایت بحران اقتصادی اواخر عمر رژیم می باشد. این مسایل هر کدام به نوبه خود نارضایتی ها و واکنش هایی را در میان گروهها و طبقات مختلف اجتماعی به دنبال داشت و روی هم رفته هم در زمینه سازی انقلاب و هم در تسریع فرآیند بسیج انقلابی نقش مؤثری داشتند.
دوشنبه, ۰۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۹:۱۸
چرا نباید عقلانیت علاوه بر جنبه مادی بر یک حس معنوی و انسانی نیز اتکا داشته باشد؟ چه ایرادی دارد که عقل مال اندیش و قلب کمال اندیش در هم آمیزند و به توسعه جلوه ای مادی معنوی بدهند؟ چه اصراری است که تعبیر ما از عقلانیت همان تعبیر غرب باشد؟ چه اشکالی دارد که ما از راه دیگری غیر از راهی که غرب پیموده است به توسعه و ترقی مادی نایل گردیم؟ چه دلیل منطقی وجود دارد که ما برای رسیدن به توسعه فقط یک راه داریم؟
یکشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲