امام خمینی(س) در خرداد ماه سال 58 در جمع وزیر فرهنگ و رؤسای دانشگاهها سخنرانی با محوریت شغل روحانی و دانشگاهی، ایجاد تفرقه بین حوزه و دانشگاه و همچنین نقش فرهنگ در ذلت یا عظمت جامعه داشتند.ایشان در بخش هایی از این سخنرانی می فرمایند: "روحانیون با دانشگاهى یک مسیر دارند؛ و مسئولیت این دو طایفه از همه طوایف دیگر بیشتر است چنانچه شغلشان شریفتر است براى اینکه با شغل دانشگاهى و روحانى اگر چنانچه به شرایط عمل بشود، انسان درست مىشود. این است که این شغل، شغل انبیا بوده است.
دوشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰
شاه هم که قصد سفر داشت با ثریا به هندوستان رفت در آن میان عده ای به آقای بروجردی فشار آوردند که برای نجات فداییان اسلام کاری بکند. آقای بروجردی هم عمل چشمگیری انجام نداد. از این رو خود امام...
دوشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۸:۷
اخیراً گزارش هایى مى رسد که افراد غیر مسئول، و احتمالًا از گروه هاى منحرف، و گاهى مقامات مسئول بر خلاف مقررات اسلامى و قانونى متعرض اموال و املاک محترمِ مردم مى شوند...
دوشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۸:۰
ما احتیاج به رجالى متدین و قابل اعتماد داریم که در عضویت شورایى- پس از سقوط رژیم- شرکت کنند و داراى شرایطى باشند...
یکشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵
حوزه علمیه پدر امام خمینی(س) شهید آیت الله سید مصطفی خمینی(ره) با هدف زنده نگه داشتن یاد آن شهید سفر کرده برای تحصیل طلاب سطح دو در قسمتی از بیت تاریخی امام خمینی(س) احیا شد.
یکشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۲
آقای شاه آبادی نگاه عمیقی به ما کردند و گفتند که من بارها گفته ام که اگر دیر کردم، حاج آقا روح اللّه را برای نماز بگذارید. ایشان روح اللّه است، روح خداست.
یکشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
بازخوانی زندگی سیاسی ـ اجتماعی آیت الله العظمی سید محمدرضا گلپایگانی؛
آیت الله العظمی سید محمدرضا گلپایگانی (۱۳۱۶هـ.ق ـ1414هـ.ق) از علمای بزرگوار شیعه بود که پس از درگذشت آیت الله العظمی بروجردی، به مقام مرجعیت و زعامت رسیدند؛ ایشان از زمره مخالفین رژیم پهلوی و از همراهان مرحوم امام خمینی(س) و حامیان نهضت اسلامی مردم بود که پس از تبعید امام به عراق، بر دامنه واکنش هایش در برابر حکومت افزود، و با بیانیه ها، اعلامیه ها، تلگراف ها و سخنرانی ها روشنگرانه خود نقشی اساسی در مدیریت بحران های مختلف سیاسی و اجتماعی، داشتند و دلگرمی نیروهای انقلابی بودند.
شنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۳:۵۴
از دانشگاه است که مى تواند یک کشورى کشور مستقل باشد؛ و از دانشگاه است که مى تواند یک کشورى کشور وابسته باشد. البته باید آقایان دانشجویان و علماى دانشمند دست به هم بدهند و هرچه زودتر دانشگاهها را به طریقۀ اسلامى، به طریقۀ ملى، دانشگاهى که مال خود ملت باشد، دانشگاهى که مال خود ملت اسلامى باشد، زودتر باز بشود.
جمعه, ۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۴
معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه از فرمان هشت ماده ای امام در منشور حقوق شهروندی استفاده شده است، خبر داد که در تنظیم این منشور با روسای دانشگاه های بزرگ مانند دانشگاه تهران، علامه، الزهرا همچنین برای تنظیم آن با 200 حقوقدان و همچنین اساتید علوم سیاسی، روانشناسی و جامعه شناسی مشورت شده است.
چهارشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۷:۵۸
«قانون اساسى یکى از ثمرات عظیم، بلکه بزرگتر[ین] ثمره جمهورى اسلامى است، و رأى ندادن به آن به هدر دادن خون شهیدان ماست. مبادا تحت تأثیر دشمنان اسلام رفته و از رأى دادن و حضور در حوزه هاى رأى گیرى خوددارى کنید».
چهارشنبه, ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳
یکی از شخصیت های مورد قبول عصر ما شخصیت کم نظیر امام راحل(س) است، که متاسفانه بعد تربیتی و سلوک رفتاری ایشان در خانواده آنچنان که باید، در جامعه ما مطرح نشده است.
یکشنبه, ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۶
مدیر موسسه اطلاعات گفت: امام درباره کتاب غرب زدگی آل احمد گفتند قابل استفاده است و من به دیگران توصیه می کنم آن را بخوانند.
یکشنبه, ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴
مضافا این که با قطع نظر از قابل نقل و انتقال نبودن حق طلاق، باید روشن باشد که بر فرض "خرید و فروش حق طلاق" اثر چنین معامله ای چیست؟ و آیا لوازم قول به صحت آن پذیرفتنی است؟ در پی آن، آیا حق طلاق از مرد به زن منتقل می گردد؟! و در این صورت مرد دیگر حق طلاق نخواهد داشت؟! یا این که به واسطه چنین معامله ای حقی همانند حق طلاقی که برای مرد وجود دارد، برای زن نیز ایجاد می گردد؟! یا این که حق طلاق از مرد ساقط شده و در نتیجه مرد نیز بعد از معامله مانند زن، حق طلاق نخواهند داشت؟!
سه شنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶
حضرت امام خمینی(س) با بیان شیوه های صحیح عزاداری در لابه لای سخنان سودمند خویش، گاه به آسیب شناسی این مراسم می پرداختند، به نحوی که محمد ناصر عبدی در این باره می نویسد: امام(س) نگاه بلندی به مساله ی عاشورا داشتند، بخشی از آراء و نظرات خودشان را معطوف به مساله ی آسیب شناسی نهضت عاشورا و گاهاً مراسم عزاداری می نمودند و به تبین و بیان آن می پرداختند. یکی از خطرات فراروی نهضت عاشورا، یک بعدی نگری به آن بود که خطری عمده در سر راه نگرش به قیام عاشورا شمرده می شد به نحوی که امام خمینی(س) در این باره بیان می داشتند.
دوشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۷
امام خمینی(س) چهارم آبان سال 60 در جمع وعاظ و خطبای تهران و قم بیاناتی را در زمینه زنده نگهداشتن محرّم و ذکر مصائب اهل بیت (ع) ایراد کردند. ایشان در این سخنرانی ضمن سخنانی در زمینه ضرورت حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی می افزایند: «باید ماها و شماها در گفتاری که داریم و خصوصاً در این ماه محرّم و صفر، که ماه برکات اسلامی است و ماه زنده ماندن اسلام است، باید ما محرّم و صفر را زنده نگه داریم به ذکر مصائب اهل بیت ـ علیهمالسلام ـ که با ذکر مصائب اهلبیت ـ علیهمالسلام ـ زنده مانده است این مذهب تا حالا؛ با همان وضع سنتی، با همان وضع مرثیهسرایی و روضهخوانی.
چهارشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۲۳:۲
امام بدین نتیجه رسید که برای حفظ ارزشها و بنیادهای اصولی اسلام، برای بیشتر به نتیجه رسیدن نقشه های افشاگرانه و رسواسازندۀ برادر بزرگش و برای آگاه شدن بیشتر روشنفکران متعهد آن روز و سرانجام برای رسیدن میوه ای که تازه بر این شجرۀ ملعونه نشسته است، شایسته آنکه تا پایان زندگی معاویه صبر کند و پایداری نشان دهد؛ و چنین کرد. و همینکه معاویه از این جهان رخت بربست و یزید به نام خلیفه، اما در واقع بر تخت سلطنت نشست، امام حسین(ع) برای نابود کردن قطعی باطل و نشان دادن جلوه های حق، به اجرای برنامه خود آغاز نهاد و آن کرد که باید می کرد و همۀ جهانیان دیدند و دانستند.
سه شنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴
این مصباح هدایت و وارث تمام انبیا، در غایت تکاپوی خویش و یارانش، گرچه فریاد اصلی خود را علیه نظام بی عدالتی یزید برکشیدند، امّا هم آنان و هم تمام پیامبران الهی تحقق عدالت را نه به عنوان هدف، بلکه به مثابۀ ابزاری می دیدند در خدمت برکشیدن انسان به اوج ملکوت طهارت نفس و عبودیت محض در ساحت خالق یکتا.
دوشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۹:۴۴
امام حسین(ع) نه تنها خود، آگاهانه از شهادت استقبال کرد، بلکه می خواست یارانش نیز شهادت را آگاهانه انتخاب کنند، به همین جهت شب عاشورا آنان را آزاد گذاشت که اگر خواستند، بروند، اعلام کرد که هر کس تا فردا با او بماند، کشته خواهد شد. آنان نیز با توجه به همه اینها ماندن و شهادت را پذیرفتند.
جمعه, ۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۴
با ظهور انقلاب اسلامی بار دیگر زمینه های تفکر فلسفی – فقهی مطرح گردید که مراجع بزرگی از جمله حضرت امام قدس(ره) در مورد تعزیه به اظهار نظر پرداختند.
جمعه, ۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۷
* هاشم هاشم زاده هریسی: در یک کلام «قیام عاشورا تکلیف بود، تکلیف الهی» و حسین(ع) نیز به تکلیف عمل می کرد و کاری به شکست و پیروزی ظاهری نداشت و این خود از عالیترین و مقدسترین «تعالیم فرهنگ عاشورا» است.
چهارشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰
ما فقط آنجا روی زمین ذوب شده بودیم. از آنجا که بیرون آمدیم، متوجه شدم در این هفده سال هیچ تعریفی از امر به معروف و نهی از منکر در این حد پیدا نکردم. در واقع حضرت امام جلسه ای را که داشت به سکوت برگزار می شد، تکانی دادند.
چهارشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴
آیین اختتامیه جشنواره سراسری وبلاگ نویسی معمار انقلاب در تبریز برگزار شد
چهارشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۹:۱۴
موضع عالمان دینی در احیای ارزشهای مذهبی و خرافه زدایی، جنبه افراطی و احساساتی نداشته و از موضع هدایت عالمانه در عین حفظ ارزشهای اجتماعی مذهب و احیای سنتهای اصیل و خرافه زدایی آنها، اصالت عزاداری را توأم با آگاهیهای سیاسی ـ اجتماعی محفوظ داشته اند. این مسئله در فتاوای عالمان آگاه شیعی به نحو چشمگیری نمودار است.
سه شنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲
بنده اول انقلاب سخنگوی دانشجویان پیرو خط امام بودم و در همان لانه جاسوسی با اُورکت امریکایی در تلویزیون حاضر شدم. اما متوجه این قضیه نبودم تا یک مرتبه امام گفته بودند چیزی که ایشان میپوشند چیه؟ آیا ساخت وطن است؟
یکشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۴
رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا گفت: امام(س) ابن سینا را با تعبیر «لَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُواً أَحَدٌ» بدون اغراق یاد کرده اند، چرا که ایشان یک کارشناس واقعی بودند و این تعبیر انصافاً حق شیخ الرئیس را ادا کرده است.
جمعه, ۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۷
تولید محتوای دیجیتال در رابطه با سیره و اندیشه های حضرت امام (س)، و فراهم نمودن بستری مناسب برای شکوفایی استعدادهای جوانان در زمینه استفاده از تکنولوژیهای جدید در عرصه فعالیتهای دینی و سیاسی و جهت دهی به فرهنگ وبلاگ نویسی و وارد کردن مفاهیم ارزشی به فضای وبلاگ ها را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
جمعه, ۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۶
اولین جشنواره ی سراسری وبلاگ نویسی «معمار انقلاب» سیزده آبان در تبریز برگزار می شود.
پنجشنبه, ۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۵
قرار گرفتن در جاذبه محبت خدا که در نتیجة تقوا به وجود می آید، بالاترین مرحلة تکامل یک انسان است؛ زیرا تا آدمی از زرق و برق دنیوی حیات نگذرد و زنجیری را که با دست خود به جهت علاقه به مال و منال و مقام و شهرت به روح خود بسته است باز نکند، موفق به قرار گرفتن در جاذبة محبت خداوندی نمی گردد. تقوا دو جزء اساسی سلبی و ایجابی دارد: جزء سلبی آن عبارت است از: صیانت ذات از آلودگی های شئون طبیعی محض و تمایلات حیوانی و نگهداری ذات از تباه شدن در شعله های سوزان خودخواهی. این جزء از تقوا مقدمة ضروری گردیدن تکاملی است که هر اندازه بیشتر مراعات شود بر آمادگی برای تحول و دگرگونی افزوده می شود و همة آیات مربوط به لزوم تزکیه و تهذیب نفس و بسیاری از اصول و قواعد اخلاقی مربوط به این جزء از تقوا است. جزء ایجابی آن عبارت است از: تحصیل صفات حمیده و عالیة انسانی و اعتقاد به تحت سلطه و نظارة خداوندی قرار گرفتن و قرار دادن خود در جاذبة کمال و صعود بر مقام من حقیقی.
چهارشنبه, ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۹:۹
در جلسه درس اصول دارالشفای قم مطرح شد؛
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در آغاز جلسه درس اصول خود در مدرسه دارالشفاء قم، با اشاره به عید بزرگ غدیرخم و شخصیت والای امیرالمؤمنین(ع)، اظهار داشت: یکی از بحث های مهم در مباحث عرفان اسلامی، بحث «انسان کامل» است. از دیدگاه عرفا انسان کامل آینه تمام نمایی است که از ملک تا ملکوت را در خود تجلی می دهد و مانند یک گوهر نایاب در میانه هستی که یک وجهه حق و یک وجهه خلقی دارد، همه ویژگی ها را در خود جمع کرده است.
سه شنبه, ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵
شنبه, ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱