تلقی الرکبان

کتاب المکاسب والمتاجر

تلقی الرکبان

چهارشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
حرمة الاحتکار

کتاب المکاسب والمتاجر

حرمة الاحتکار

چهارشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
حرمة الولایة من قبل الجائر

کتاب المکاسب والمتاجر

حرمة الولایة من قبل الجائر

چهارشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
حکم ما تأخذه الحکومة من الضریبة علی الأراضی
چهارشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
حکم الأراضی الخراجیّة

کتاب المکاسب والمتاجر

حکم الأراضی الخراجیّة

چهارشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
فهرس المحتویات
چهارشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
مسئولیت خطیر روحانیت و تمام شدن حجت بر آنان‏/  شکست اسلام در صورت مهذب نبودن روحانیت‏

توصیه ها و تذکرهای امام (س) در جمع ائمه جمعه و جماعات:

مسئولیت خطیر روحانیت و تمام شدن حجت بر آنان‏/ شکست اسلام در صورت مهذب نبودن روحانیت‏

اگر ما خدای نخواسته، با اعمالمان طوری بکنیم که این ملت از ما جدا بشود و این‏ ملت ما را زیر سؤال قرار بدهد که شما امروز که دستتان باز است یک نحو دیگر دارید عمل می‏ کنید و جدا بشود از شما، این مسئولیت اسلام به عهده ماست. اسلام به انزوا کشیده می‏ شود و آنهایی که با اسلام مخالف ‏اند روی کار می ‏آیند خدای نخواسته، و این مسئولیت به عهده ماست.

چهارشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
زلال معنویت در سادگی نماز امام

آیت الله عباسعلی عمید زنجانی

زلال معنویت در سادگی نماز امام

من همواره در پشت سر ایشان می‏ایستادم

چهارشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
عصر شعر «خورشید جماران»

امروز در مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران برگزار می شود:

عصر شعر «خورشید جماران»

عصر شعر «خورشید جماران» با حضور شاعران برجسته استانی و کشوری در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار می شود.

چهارشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
نماز جمعه، نهادی برای نقادی
سه شنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
نماز جمعه، نهادی برای نقادی
سه شنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
واکاوی الگوی سیاسی امام خمینی(س) در گفت وگو با مجید انصاری

واکاوی الگوی سیاسی امام خمینی(س) در گفت وگو با مجید انصاری

به نظر من ابعاد مختلف وجودی امام تحت الشعاع شخصیت سیاسی وی قرار گرفته که هنوز هم ناشناخته مانده است. امام یکی از عالمان سرآمد زمان در حوزه های فقه، اصول، فلسفه، کالم، عرفان و اخلاق بودند، حتی پژوهشگاه امام خمینی که در مقطع دکتری به صورت تخصصی در حوزه اندیشه کلامی و اصولی دانشجو می پذیرد هنوز نتوانسته است به ژرفای علمی امام(س) دست پیدا کند. امام به شدت به مساله علم و مطالعه اهتمام داشتند.

سه شنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۸
سیاست اسلام تهذیبی است

سخنرانی در جمع ائمه جمعه اصفهان و چهارمحال بختیاری (تهذیب نفس)

سیاست اسلام تهذیبی است

سه شنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
نامه حضرت امام به فرزندشان درباره عدم دخالت در مسائل مرجعیت پس از رحلت آیت الله حکیم

نامه حضرت امام به فرزندشان درباره عدم دخالت در مسائل مرجعیت پس از رحلت آیت الله حکیم

امام از هرگونه حرکتى که شائبه آینده سازى براى خویشتن داشته باشد سخت گریزان بود و از این رو نمى خواست کارى را که علماى طراز اول نجف انجام داده اند، تقلید کند و از این راه، خود را در ردیف آنان قراردهد و این از روح خداجویى، سلوک عرفانى و تهذیب نفس امام ریشه مى گیرد، چنانکه در شب سه شنبه 12 خرداد ماه 49 وقتى خبر درگذشت حکیم به نجف رسید امام آن شب را نخوابید و شب را به دعا و تفکر گذراند.

سه شنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
امام توانست حس اعتماد و اطمینان را به مردم بازگرداند

دستیار ویژه رئیس جمهور:

امام توانست حس اعتماد و اطمینان را به مردم بازگرداند

امام توانست حس اعتماد و حس اطمینان را به مردم بازگرداند و به مردم بفهماند در سایه اسلام و با شعار نه شرقی و نه غربی می توانند روی پای خودشان بایستند این امر بخاطر ویژگی های خود امام بود؛ چرا که امام همه ارزش های لازم را داشت و خودش یک اسلام شناس واقعی، یک فقیه، یک فیلسوف، یک انقلابی و یک حکیم بود. امام تمام عمر خود را در راه استقلال و آزادی و اسلام گذاشت و مردم به امام اعتماد کردند.

دوشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
تحلیل گفتمان صدور انقلاب امام خمینی (س)

تحلیل گفتمان صدور انقلاب امام خمینی (س)

امام خمینی (س) در بازسازی جهان تجربی که بازتاب اعتقادات و ارزش های ایدئولوژیک منبعث از مکتب اسلام ایشان است از واژگان مثبت و منفی استفاده می کنند. در متون بررسی شده، هنگام پرداختن به انقلاب و اسلام و مکتب و صدور، کلمات بار مثبت پیدا می کنند و واژگان الگو، نمونه، راهنما، اقامه عدل، حق، احیا و ... همراه هم به کار می روند. در نقطه مقابل موقع گفتگو درباره غیر و دیگران، کلمات باری منفی می یابند.

دوشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
مظلومیت حضرت امیر (س) در تعاریف توهین آمیز به ایشان

سخنرانی در جمع خانواده های شهدا و ایثارگران (ابعاد شخصیت حضرت علی«ع»)

مظلومیت حضرت امیر (س) در تعاریف توهین آمیز به ایشان

یکشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵
مختصری درباره کتاب «شرح حدیث جنود عقل و جهل»

مختصری درباره کتاب «شرح حدیث جنود عقل و جهل»

«شرحِ حدیث جنود عقل و جهل»، مشتمل بر شش مقاله است که بلند ترین مقالات آن، مقاله ی ششم است. این مقاله، مبتنی بر بیست و پنج مقصد و هر مقصد مشتمل بر چند فصل است. در این مجله متن کامل مجموعه ای از درس گفتارهای دکتر فاطمه طباطبایی، مدیر گروه عرفان پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی و رییس انجمن عرفان اسلامی در تفسیر این اثر عرفانی امام خمینی منتشر می شود. او که خود مخاطب برخی از مهمترین متون و نامه های عرفانی امام خمینی است و به عنوان عروس امام خمینی و یکی از اعضای بیت امام، درس آموخته مکتب عرفانی ایشان و همواره مورد محبت و توجه آن عارف بزرگ بوده است؛ مدت مدیدی است که کلاس هایی در تفسیر این اثر استاد بزرگ خویش در دفتر انجمن علمی عرفان اسلامی، آغاز کرده است. کلاس های دکتر طباطبایی مدت مدیدی است آغاز شده است. متاسفانه امکان دسترسی به جلسات قبلی این درس گفتار وجود ندارد و به ناچار گزارش های ارائه شده از میانه کتاب آغاز شده اند.

یکشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰
از منظر امام خمینی، حب دنیا مانع سلوک آدمی است

درس گفتارهای تفسیر کتاب شرح حدیث جنود عقل و جهل امام خمینی «1»

از منظر امام خمینی، حب دنیا مانع سلوک آدمی است

عبدالرحمان محمد سلمی، عارف قرن چهارم و پنجم هجری، در رساله ی «عیوب النفس و مداومتها»، صفحه 272 عیوب و نواقص نفس را بر شمرده است. از نظر وی علامت نفس معیوب، آن است که از اطاعت و بندگی خدا لذت نمی برد و این عدم لذت، به خاطر عدم اخلاص او در عبادتش می باشد. البته، عبادت، انواع و مراتب مختلفی دارد؛ مثلا گرفتن دست یک مستمند عبادت است چه، اگر این کار با اخلاص انجام گیرد، لذت بخش خواهد بود ولی اگر برای تظاهر به نیکی باشد، از این عبادت لذت نخواهد برد. چرا که عمل خالصانه، عملی وجودی است و شاکله وجود انسان خواهد شد.

یکشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
امام خمینی (س) بر خلاف خواجه عبدالله انصاری تفکر را اولین قدم سلوک می داند

درس گفتارهای تفسیر کتاب شرح حدیث جنود عقل و جهل امام خمینی «2»

امام خمینی (س) بر خلاف خواجه عبدالله انصاری تفکر را اولین قدم سلوک می داند

اوج حالتی که افراد از خود تصور می کنند این است که خودرا صابرمی دانند. در حالیکه این صابر دیدن به معنای بلا دیدن است حال آنکه عارف کامل هر چه از دوست رسد را نیک می بیند. امام در مرگ حاج آقا مصطفی می گویند: مرگ مصطفی از الطاف خفیه ی پروردگار بود. آنچه در هنگام مصیبت در ایشان بروز کرد، شاکر بودن و لطف تلقی کردن ایشان بود و نمی گویند من بر این مصیبت صبر می کنم بلکه آن را لطف تلقی می کنند.

یکشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
فصل (8) فی مساوقة الوجود للشیئیة

فی العلم الإلهی بالمعنیٰ الأعمّ

فصل (8) فی مساوقة الوجود للشیئیة

یکشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
صفحه 2189 از 4026 < قبلی | 2181 | 2182 | 2183 | 2184 | 2185 | 2186 | 2187 | 2188 | 2189 | 2190 | بعدی >