چهارشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
چهارشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
چهارشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
چهارشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
چهارشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
چهارشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
توصیه ها و تذکرهای امام (س) در جمع ائمه جمعه و جماعات:
اگر ما خدای نخواسته، با اعمالمان طوری بکنیم که این ملت از ما جدا بشود و این ملت ما را زیر سؤال قرار بدهد که شما امروز که دستتان باز است یک نحو دیگر دارید عمل می کنید و جدا بشود از شما، این مسئولیت اسلام به عهده ماست. اسلام به انزوا کشیده می شود و آنهایی که با اسلام مخالف اند روی کار می آیند خدای نخواسته، و این مسئولیت به عهده ماست.
چهارشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
آیت الله عباسعلی عمید زنجانی
من همواره در پشت سر ایشان میایستادم
چهارشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
چهارشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
امروز در مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران برگزار می شود:
عصر شعر «خورشید جماران» با حضور شاعران برجسته استانی و کشوری در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار می شود.
چهارشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
سه شنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
سه شنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
به نظر من ابعاد مختلف وجودی امام تحت الشعاع شخصیت سیاسی وی قرار گرفته که هنوز هم ناشناخته مانده است. امام یکی از عالمان سرآمد زمان در حوزه های فقه، اصول، فلسفه، کالم، عرفان و اخلاق بودند، حتی پژوهشگاه امام خمینی که در مقطع دکتری به صورت تخصصی در حوزه اندیشه کلامی و اصولی دانشجو می پذیرد هنوز نتوانسته است به ژرفای علمی امام(س) دست پیدا کند. امام به شدت به مساله علم و مطالعه اهتمام داشتند.
سه شنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۸
سخنرانی در جمع ائمه جمعه اصفهان و چهارمحال بختیاری (تهذیب نفس)
سه شنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
امام از هرگونه حرکتى که شائبه آینده سازى براى خویشتن داشته باشد سخت گریزان بود و از این رو نمى خواست کارى را که علماى طراز اول نجف انجام داده اند، تقلید کند و از این راه، خود را در ردیف آنان قراردهد و این از روح خداجویى، سلوک عرفانى و تهذیب نفس امام ریشه مى گیرد، چنانکه در شب سه شنبه 12 خرداد ماه 49 وقتى خبر درگذشت حکیم به نجف رسید امام آن شب را نخوابید و شب را به دعا و تفکر گذراند.
سه شنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
دستیار ویژه رئیس جمهور:
امام توانست حس اعتماد و حس اطمینان را به مردم بازگرداند و به مردم بفهماند در سایه اسلام و با شعار نه شرقی و نه غربی می توانند روی پای خودشان بایستند این امر بخاطر ویژگی های خود امام بود؛ چرا که امام همه ارزش های لازم را داشت و خودش یک اسلام شناس واقعی، یک فقیه، یک فیلسوف، یک انقلابی و یک حکیم بود. امام تمام عمر خود را در راه استقلال و آزادی و اسلام گذاشت و مردم به امام اعتماد کردند.
دوشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
امام خمینی (س) در بازسازی جهان تجربی که بازتاب اعتقادات و ارزش های ایدئولوژیک منبعث از مکتب اسلام ایشان است از واژگان مثبت و منفی استفاده می کنند. در متون بررسی شده، هنگام پرداختن به انقلاب و اسلام و مکتب و صدور، کلمات بار مثبت پیدا می کنند و واژگان الگو، نمونه، راهنما، اقامه عدل، حق، احیا و ... همراه هم به کار می روند. در نقطه مقابل موقع گفتگو درباره غیر و دیگران، کلمات باری منفی می یابند.
دوشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
سخنرانی در جمع خانواده های شهدا و ایثارگران (ابعاد شخصیت حضرت علی«ع»)
یکشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵
«شرحِ حدیث جنود عقل و جهل»، مشتمل بر شش مقاله است که بلند ترین مقالات آن، مقاله ی ششم است. این مقاله، مبتنی بر بیست و پنج مقصد و هر مقصد مشتمل بر چند فصل است.
در این مجله متن کامل مجموعه ای از درس گفتارهای دکتر فاطمه طباطبایی، مدیر گروه عرفان پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی و رییس انجمن عرفان اسلامی در تفسیر این اثر عرفانی امام خمینی منتشر می شود.
او که خود مخاطب برخی از مهمترین متون و نامه های عرفانی امام خمینی است و به عنوان عروس امام خمینی و یکی از اعضای بیت امام، درس آموخته مکتب عرفانی ایشان و همواره مورد محبت و توجه آن عارف بزرگ بوده است؛ مدت مدیدی است که کلاس هایی در تفسیر این اثر استاد بزرگ خویش در دفتر انجمن علمی عرفان اسلامی، آغاز کرده است.
کلاس های دکتر طباطبایی مدت مدیدی است آغاز شده است. متاسفانه امکان دسترسی به جلسات قبلی این درس گفتار وجود ندارد و به ناچار گزارش های ارائه شده از میانه کتاب آغاز شده اند.
یکشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰
درس گفتارهای تفسیر کتاب شرح حدیث جنود عقل و جهل امام خمینی «1»
عبدالرحمان محمد سلمی، عارف قرن چهارم و پنجم هجری، در رساله ی «عیوب النفس و مداومتها»، صفحه 272 عیوب و نواقص نفس را بر شمرده است. از نظر وی علامت نفس معیوب، آن است که از اطاعت و بندگی خدا لذت نمی برد و این عدم لذت، به خاطر عدم اخلاص او در عبادتش می باشد. البته، عبادت، انواع و مراتب مختلفی دارد؛ مثلا گرفتن دست یک مستمند عبادت است چه، اگر این کار با اخلاص انجام گیرد، لذت بخش خواهد بود ولی اگر برای تظاهر به نیکی باشد، از این عبادت لذت نخواهد برد. چرا که عمل خالصانه، عملی وجودی است و شاکله وجود انسان خواهد شد.
یکشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
یکشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
یکشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
یکشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
یکشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
درس گفتارهای تفسیر کتاب شرح حدیث جنود عقل و جهل امام خمینی «2»
اوج حالتی که افراد از خود تصور می کنند این است که خودرا صابرمی دانند. در حالیکه این صابر دیدن به معنای بلا دیدن است حال آنکه عارف کامل هر چه از دوست رسد را نیک می بیند. امام در مرگ حاج آقا مصطفی می گویند: مرگ مصطفی از الطاف خفیه ی پروردگار بود. آنچه در هنگام مصیبت در ایشان بروز کرد، شاکر بودن و لطف تلقی کردن ایشان بود و نمی گویند من بر این مصیبت صبر می کنم بلکه آن را لطف تلقی می کنند.
یکشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
یکشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
فی العلم الإلهی بالمعنیٰ الأعمّ
یکشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
فی العلم الإلهی بالمعنیٰ الأعمّ
یکشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
فی العلم الإلهی بالمعنیٰ الأعمّ
یکشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
فی العلم الإلهی بالمعنیٰ الأعمّ
یکشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶