بازتاب های مردمی آزادی امام از زندان

علی رغم تمامی تدابیر امنیتی پیش بینی ها و پیشگیری های دامنه دار و همه جانبه، هنوز ساعتی از آزادی امام نگذشته بود که خبر آن برق آسا در سراسر تهران انعکاس یافت و همانند بمب صدا کرد و تهران را تکان داد. مردم فداکار و وفادار مرکز، یکباره از جا کنده شدند و سیل جمعیت به سوی داوودیه سرازیر شد، راه تهران ـ داوودیه و تهران ـ قلهک به علت ازدیاد ناگهانی وسایل نقلیه و اتومبیل ها بند آمد و مسأله ترافیک آن، پلیس راهنمایی را با مشکلاتی روبه رو کرد.

عناوین مطالب آخرین مطالب

اسلام دین اعتدال است

اسلام دین اعتدال است

اسلام دینِ اعتدال است و هنر انسان در این است که معتدل باشد و این اعتدال در رفتار و گفتار و حرکات فرد باید ظهور کند. کمال این اعتدال، در وجودپیغمبر -صلی الله علیه و آله و سلم- می باشد. چنین انسانی راست قامت است و به زبان برخی از روایات این وجود سایه ندارد .

غم هجران

غم هجران

پدرم! تو که از حال عاشقانت آگاه بودی، تو که از جان شیفته ام خبر داشتی و، می دانستی که من شیدا و بیقرار تو هستم، چگونه تنهایم گذاشتی؟ آخر آن که عمری را در پرتو وجود تو سپری کرده، در ظلمات چگونه تواند زیست؟!

«اجازات امام خمینی (س)» منتشر شد

«اجازات امام خمینی (س)» منتشر شد

کتاب «اجازات امام خمینی (س)» از تازه های موسسه چاپ و نشر عروج است که به قلم حجت الاسلام و المسلمین مهدی حاضری و با پیش گفتار حجت الاسلام و المسلمین محمد کاظم رحمان ستایش، به رشته تحریر درآمده است.

قصه کفر حاج آقا مصطفی

قصه کفر حاج آقا مصطفی

حضرت امام(س) در سوم اسفند 1367 پیام بسیار مهمی صادر نمودند که به دلیل پرداختن به موضوع روحانیت و درددل های امام درباره متحجرین و کارشکنی هایشان علیه نهضت انقلاب اسلامی، پرداخت. این پیام عنوان منشور روحانیت را یافت. این یادداشت به رازگشایی از واقعه «آب کشیدن کوزه ای که حاج آقا مصطفی نوشیده بود به خاطر فلسفه گفتن پدرش» می پردازد و اشاره ای به منشور روحانیت دارد.

فرشاد مومنی: کسانی را انتخاب کنیم که استقلال رأی داشته باشند

فرشاد مومنی: کسانی را انتخاب کنیم که استقلال رأی داشته باشند

مدیر موسسه دین و اقتصاد معتقد است که اگر مجددا ساختار قدرت در نظام سیاسی ایران یک دست شود، سطوح ناکارآمدی و فساد گسترش می یابد. او می گوید در تمام دوره های پس از انقلاب اسلامی رابطه تکان دهنده و بسیار قابل اعتنایی میان میزان توزیع قدرت در ساختار سیاسی، نحوه ی عملکرد اقتصادی و سطح پاکدامنی در نظام اجرایی کشور مشاهده می شود. همچنین او راه اصولی به منظور برون رفت از شرایط موجود را انتخاب افرادی می داند که ضمن داشتن صلاحیت های تخصصی، پاکدامنی عملی و حساسیت جدی به مساله فساد مالی ، استقلال رای هم داشته باشند.

امام مطالعه چه کتاب هایی را به عروسش توصیه کرد؟

امام مطالعه چه کتاب هایی را به عروسش توصیه کرد؟

البته این روایت منسوب به امام صادق علیه السلام می باشد و ممکن است از یکی از بزرگان در عرفان بوده باشد؛ چنان که امام خمینی(ره) نیز در نامه ی خود به سرکار خانم طباطبایی در جواب درخواست ایشان راجع به معرفی کتب عرفانی و فلسفی، تنها دو کتاب را معرفی می نمایند که یکی شرح منازل السائرینِ خواجه عبدالله انصاری و دیگری مصباح الشریعه منسوب به امام صادق علیه السلام است که به احتمال قوی تر، به نقل یکی از عرفای بزرگ می باشد. هر دو کتابی که حضرت امام خمینی به سرکار خانم طباطبایی معرفی نموده اند، شبیه زبان روایت نبوده، لکن در معنا این چنین است و حتی بیشتر همچون مطالبی است که در ادعیه یافت می شود.

جایگاه مکاتب عرفانی نجف و تهران در عرفان امام خمینی(س)

جایگاه مکاتب عرفانی نجف و تهران در عرفان امام خمینی(س)

در چهار بعد سلوک عملی، مباحث عرفان نظری، رویکرد اجتماعی و ادبیات عرفانی تأثر امام از حکمای تهران به ویژه مرحوم شاه­ آبادی آشکار است. در مسئله سلوک عملی و تبیین روش سیر الی­ الله، امام تابع مرحوم شاه­ آبادی است و در تبیین خود به عشق به عنوان اساسی­ ترین ویژگی فطرت توجه می­ کند و با توجه به تعلق این عشق به خود و دنیا و در نتیجه پدید آمدن رذایل اخلاقی و معاصی بر تغییر جهت این عشق از خود و دنیا به حق با تکیه بر ریاضت در دو عرصه اخلاق و عبودیت تأکید می­ کند.

دومین شماره سالنامه حرم امام منتشر شد

دومین شماره سالنامه حرم امام منتشر شد

دومین شماره سالنامه حرم امام در 232 صفحه با 75 گفت و گوی ویژه در زمینه های مختلف منتشر شد.

از نظر امام خمینی(س) پذیرش معاد از فطریات آدمی است

از نظر امام خمینی(س) پذیرش معاد از فطریات آدمی است

به اعتقاد امام خمینی(س) در میان اعمال انسان، هر چه خوبی و نیکی است به خداوند باز می گردد و هر چه بدی و زشتی است به اعمال صاحبان آن منتسب می شود

وحدت وجود،وجود منبسط، حرکت جوهری، اضافه اشراقیه، فرب نوافل و فرائض و سماع عارفان  به روایت عرفان پژوه فرانسوی

وحدت وجود،وجود منبسط، حرکت جوهری، اضافه اشراقیه، فرب نوافل و فرائض و سماع عارفان به روایت عرفان پژوه فرانسوی

دراویش قونیه در رقص سماع خود می چرخند، در حالی که یک دست را بالا و دست دیگر را پایین می گیرند؛ بدین معنا که با یک دست از بالا می گیرند و با دست دیگر به پایین می رسانند، غافل از آن که اگر در این وسط چیزی از من آن ها باشد، حجاب و مانع رساندن پیام خواهد گشت و درواقع چیزی از پیام باقی نخواهد ماند. لکن اگر من نباشد، آن گاه این جریان تحقق خواهد یافت.

صفحه 6 از 50 < قبلی | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | بعدی >