به گزارش پرتال امام خمینی(س) علی اکبر ضیایی رایزن فرهنگی ایران در کوالالامپور گفت: درمیان علما و مراجع بزرگ اسلام کمتر دیده می شود عالمی در چند رشته از علوم، تخصص ویژه و مهارتی کامل داشته باشد. چنان که در علوم روز نیز کمتر کسی دارای تخصص در چند رشته متفاوت است.
وی گفت: وقتی از اصول فقه امام خمینی(س) سئوال می شد، گروه زیادی از صاحب نظران اصول ایشان را برتر و ژرف تر از اصولیین معاصر می دانستند و زمانی که از مراتب علمی امام راحل در علوم عقلی سخن به میان می آمد، گروه بیشماری امام خمینی(س) را یکه تاز میدان فلسفه و حکمت و عرفان معرفی کرده در برابر عظمت فکری ایشان در بررسی مسائل غامض و پیچیده علوم عقلی سر تعظیم فرود می آوردند. 
وی با اشاره به جریانات انحرافی تجددگرایی، عرفان اباحی و مارکسیسم، تبلیغ فلسفه ستیزی و فلسفه زدایی از طرف برخی از مغرضان در دوران جوانی امام راحل، گفت: در آن دوره وضعیت فلسفه در حوزه ها بسیار نامطلوب بود. 
رایزن فرهنگی ایران که دیدگاه های امام را در خصوص فلسفه تشریح می کرد ، گفت: امام راحل برای مبارزه با این جریانات با تدریس فلسفه دست به کاری اساسی زدند.
وی گفت: نخستین اقدام امام خمینی(س) تربیت شاگردان و فضلایی بود که بتوانند هر یک با مسلح شدن به سلاح فلسفه در مقابل این افکار پوچ و جریانات مخالف دین بایستند .
وی گفت برخی شاگردان درس فلسفه امام خمینی(س) راه مبارزه با افکار انحرافی ماتریالیسم را به خوبی فراگرفتند و با آثار گرانبهای خود به دفاع از اسلام و مبارزه با تجددگرایی برخاستند.
ضیایی، تربیت شاگردان زبده در درس فلسفه را نخستین اقدام امام راحل در ترویج فلسفه و دیگر علوم و معارف اسلامی دانست و گفت: برخی از این شاگردان سال ها از عمر خود را صرف مبارزه با افکار التقاطی و ایدئولوژی های معارض دین کردند.
وی با اشاره به دوره گسترش دامنه بی اعتقادی و بی دینی به مبارزه علمی امام راحل با این مساله پرداخت و گفت امام(س) احاطه و مهارت کم نظیری در علوم عقلیه و بررسی ها و تحقیقات ژرف برای پیگیری مسائل پر پیچ و خم فلسفه و عرفان داشتند.
وی گفت : از درس فلسفه امام(س) بزرگانی برخاستند که هر یک به سهم خود خدمات فراوانی به جهان دانش و فلسفه ارائه دادند و بزرگانی چون مرحوم علامه طباطبایی به نشر و تعلیم فلسفه پرداختند.

منبع: ایرنا

. انتهای پیام /*