بنا به اظهارمرحوم سید احمدآقا (ره) دفاع از نزدیکان و از جمله خود وی در فرهنگ امام راحل رایج نبوده است، اما حضرت امام(س) آنگاه که مظلومیت ایشان و بی انصافی های تهمت زنان و شبهه افکنان را ملاحظه کردند، به انگیزه دفاع از مظلوم به نوشتن شهادت نامه ای جهت رفع ظلم و رد تهمت های ناروا اقدام کرده اند و در آن از حرکت سید احمدآقا بر مسیر واقعی انقلاب اسلامی و پشتیبانی همه جانیه از آن، سلامت در امور مالی، عدم طرفداری از منافقین و بنی صدر و موافقت جدی با روحانیت از طرف ایشان گواهی داده اند، اما سوای این همه مسائل این نامه خود سندی است بر مظلومیت امام و خانوده اش در انقلابی که خود بنیانگذار و رهبر آن بوده اند.
شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۳
«الهیات سلبی از دیدگاه قاضی سعید قمی و امام خمینی (ره)» عنوان کتابی است که فاطمه السادات میری آن را به رشته تحریر درآورده است. نویسنده در این اثر با بهره گیری از دیدگاه امام خمینی به رد و نقد دیدگاه مرحوم قاضی سعید پرداخته است.
شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷
امام خمینی(س) چهارم آبان سال 60 در جمع وعاظ و خطبای تهران و قم بیاناتی را در زمینه زنده نگهداشتن محرّم و ذکر مصائب اهل بیت (ع) ایراد کردند. ایشان در این سخنرانی ضمن سخنانی در زمینه ضرورت حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی می افزایند: «باید ماها و شماها در گفتاری که داریم و خصوصاً در این ماه محرّم و صفر، که ماه برکات اسلامی است و ماه زنده ماندن اسلام است، باید ما محرّم و صفر را زنده نگه داریم به ذکر مصائب اهل بیت ـ علیهمالسلام ـ که با ذکر مصائب اهلبیت ـ علیهمالسلام ـ زنده مانده است این مذهب تا حالا؛ با همان وضع سنتی، با همان وضع مرثیهسرایی و روضهخوانی.
چهارشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۲۳:۲
امام بدین نتیجه رسید که برای حفظ ارزشها و بنیادهای اصولی اسلام، برای بیشتر به نتیجه رسیدن نقشه های افشاگرانه و رسواسازندۀ برادر بزرگش و برای آگاه شدن بیشتر روشنفکران متعهد آن روز و سرانجام برای رسیدن میوه ای که تازه بر این شجرۀ ملعونه نشسته است، شایسته آنکه تا پایان زندگی معاویه صبر کند و پایداری نشان دهد؛ و چنین کرد. و همینکه معاویه از این جهان رخت بربست و یزید به نام خلیفه، اما در واقع بر تخت سلطنت نشست، امام حسین(ع) برای نابود کردن قطعی باطل و نشان دادن جلوه های حق، به اجرای برنامه خود آغاز نهاد و آن کرد که باید می کرد و همۀ جهانیان دیدند و دانستند.
سه شنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴
محور اصلی این پژوهش مسأله صادر نخست است، یعنی شناخت نخستین موجودی که بدون واسطه از مبدأ هستی، صادر شده است. سابقه و قدمت بحث از اولین فعل الهی را باید زمانی دانست که بشر در تکاپوی شناخت حقایق و نوامیس حاکم بر جهان بوده است، در تفسیر و تبیین نظام هستی دو رویکرد مهم فلسفی و عرفانی وجود دارد، باید دانست که قدمت مسأله صادر نخست در فلسفه، بیش از عرفان است.
سه شنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۰
دوشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲
دوشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷
دوشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶
دوشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۰
دوشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴
امام خمینی حفظ نظام جمهوری اسلامی، حفظ وحدت اقشار جامعه، حضور در صحنه های حساس سیاسی را از تکالیف اجتماعی همۀ مردم می دانستند و در مواقع مختلف به تکلیف شرعی بودن این امور توجه می دادند.
دوشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱
دوشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷
دوشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۹
دوشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳
این مصباح هدایت و وارث تمام انبیا، در غایت تکاپوی خویش و یارانش، گرچه فریاد اصلی خود را علیه نظام بی عدالتی یزید برکشیدند، امّا هم آنان و هم تمام پیامبران الهی تحقق عدالت را نه به عنوان هدف، بلکه به مثابۀ ابزاری می دیدند در خدمت برکشیدن انسان به اوج ملکوت طهارت نفس و عبودیت محض در ساحت خالق یکتا.
دوشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۹:۴۴
آنچه که از سوی ائمه هدی صلوات الله علیهم مورد تأکید و سفارش قرار گرفته، حزن و اندوه خالصانه داشتن به جهت مصائب اباعبدالله الحسین علیه السلام و اهل بیت و اصحاب وفادار آن حضرت و اقامه عزا و اظهار آن است.
مظاهر حزن و شیوه های ابراز و اظهار اندوه نیز یک امر عرفی است که باید به طور عقلائی و متناسب با منزلت و سازگار با مناقب حضرت سید الشهداء علیه السلام و بر پایه فلسفه عزاداری و بر طبق موازین الهی و با در نظر گرفتن بازتاب اجتماعی امور صورت گیرد؛ به بیان دیگر هدف عزادار حضرت امام حسین علیه السلام از عزاداری و برپایی عزای آن ولی خدا، قرب الی الله می باشد؛ و سوگواری نیز امری خارج از مدار تکلیف نیست که با هر انگیزه و به هر شکل و شیوه ای مباح، جایز و روا باشد. ...
یکشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵
امام تابستان ها به تهران، امامزاده قاسم تشریف میآوردند و مدتی در آنجا بودند. ایشان بر حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای حاج حسین رسولی که روحانی و مورد اعتماد مردم شمیرانات به ویژه امامزاده قاسم بودند، وارد میشدند. آنجا تعدادی از ما که مشتاق شده بودیم به زیارت ایشان توفیق پیدا می کردیم
یکشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۷:۳۸
بهترین پیشنهاد برای اصلاح و بهبود وضعیت عزاداریها، افزون بر بهره گرفتن از صدا و سیما و دستگاههای ارتباط جمعی و تأکید بر آشنایی با فلسفه عزاداری، ارائه راه حلهای صحیح بطور مثبت است. یعنی روش صحیح و درست به مردم و مداحان و ذاکرین و وعاظ ارائه شود و بطور هماهنگ در همه مجامع اهداف نهضت حماسه حسینی بازگو شود.
شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
در آن اتاق قدم می زدم و اجازه خروج از آنجا را نداشتم و تنها حسن بیگ همدم و هم صحبت من بود. او آدم شوخی بود و تلاش می کرد در آنجا به من بد نگذرد. گاهی از شهرهای ترکیه برایم تعریف می کرد. گاهی لطیفه می گفت تا مرا بخنداند. حتی زحمت آشپزی را هم می کشید
شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶
نویسنده در پایان این پژوهش به مباحث قطع و پیوند اعضاء در فتاوای امام خمینی(س) پرداخته است. در این بحث به آثار مختلف امام خمینی، همچون تحریر الوسیله، رساله توضیح المسائل، استفتائات و صحیفه امام استناد کرده است.
شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۸:۱۹
امام حسین(ع) نه تنها خود، آگاهانه از شهادت استقبال کرد، بلکه می خواست یارانش نیز شهادت را آگاهانه انتخاب کنند، به همین جهت شب عاشورا آنان را آزاد گذاشت که اگر خواستند، بروند، اعلام کرد که هر کس تا فردا با او بماند، کشته خواهد شد. آنان نیز با توجه به همه اینها ماندن و شهادت را پذیرفتند.
جمعه, ۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۴
با ظهور انقلاب اسلامی بار دیگر زمینه های تفکر فلسفی – فقهی مطرح گردید که مراجع بزرگی از جمله حضرت امام قدس(ره) در مورد تعزیه به اظهار نظر پرداختند.
جمعه, ۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۷
شماره پانصد و سی هفته نامه دوست خردسال به همت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) و موسسه چاپ و نشر عروج منتشر شد.
جمعه, ۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
* هاشم هاشم زاده هریسی: در یک کلام «قیام عاشورا تکلیف بود، تکلیف الهی» و حسین(ع) نیز به تکلیف عمل می کرد و کاری به شکست و پیروزی ظاهری نداشت و این خود از عالیترین و مقدسترین «تعالیم فرهنگ عاشورا» است.
چهارشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰
حجت الاسلام و المسلمین کاظم قاضی زاده:
بدون تردید قیام و نهضت اصلاح گرانه اجتماعی نیازمند مبانی فکری، اعتقادی خاصی است که زمینه ایدئولوژیک حرکتهای اجتماعی را برتابد.
چهارشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴
ما فقط آنجا روی زمین ذوب شده بودیم. از آنجا که بیرون آمدیم، متوجه شدم در این هفده سال هیچ تعریفی از امر به معروف و نهی از منکر در این حد پیدا نکردم. در واقع حضرت امام جلسه ای را که داشت به سکوت برگزار می شد، تکانی دادند.
چهارشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴
یکی از بارزترین جلوه های به فعلیت درآمدن سرمایه اجتماعی ملت ایران را می توان انقلاب اسلامی مردم ایران دانست که به رهبری امام خمینی انجام گرفت و آمادگی شگرفی در مردم برای عمل جمعی پدید آورد.
چهارشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۲
آیین اختتامیه جشنواره سراسری وبلاگ نویسی معمار انقلاب در تبریز برگزار شد
چهارشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۹:۱۴
امام خمینی و فرهنگ عاشورا؛
امام با پیوند بین عرفان و حماسه؛ عزّت و اقتدار سیاسی، شجاعت و صلابت و نیز فداکاری در عرصه های دفاعی را از منظر معارف معنوی مورد توجه قرار داد و در سیرۀ عملی و نظری خویش، آن را پیاده کرد.
سه شنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۹
موضع عالمان دینی در احیای ارزشهای مذهبی و خرافه زدایی، جنبه افراطی و احساساتی نداشته و از موضع هدایت عالمانه در عین حفظ ارزشهای اجتماعی مذهب و احیای سنتهای اصیل و خرافه زدایی آنها، اصالت عزاداری را توأم با آگاهیهای سیاسی ـ اجتماعی محفوظ داشته اند. این مسئله در فتاوای عالمان آگاه شیعی به نحو چشمگیری نمودار است.
سه شنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲