امام امت، نه تنها خود به قانون مقید بود، بلکه حکومت خود را بر اساس قانون پایه گذاری کرد.
پنجشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۷
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان
امام همان گردنبندی را که زن ایتالیایی فرستاده بود برداشتند و با دست مبارکشان بر گردن دختربچه انداختند.
پنجشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۹:۲۶
تشریح برنامه های سالروز بزرگداشت امام(س) در برخی شهرستان ها
چهارشنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۱
آیت الله امامی کاشانی طی نامه ای که به محضر امام خمینی نوشته بود، نظر ایشان را دربارۀ چند استخاره که برای تغییر رشتۀ تحصیلی فرزندشان جویا شده بود.
چهارشنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۶
قائم مقام سازمان فرهنگ، هنر و ارتباطات گفت: با اعمال فشار های اقتصادی نخستین کالایی که از سبد خانوار حذف می شود، هنر است زیرا آب و نان نیست. مارکسیست ها با ایده نظریه کالاهای اساسی، و امام خمینی(س) با نظریه شهادت که اثری از فقر و غنا در آن نیست، به تئوری ها پاسخ می دهند.
چهارشنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۸
چهارشنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۴
چهارشنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
چهارشنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۸
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خمینی
امام به من دستور دادند که در نوفل لوشاتو به منزل همسایگان بروم و از اینکه در مدت اقامتشان از سکوت حاکم بر دهکده محروم شده اند، از طرف ایشان از آنها عذر بخواهم.
چهارشنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۹:۱۰
سامانه خدمات دهی وب نوشت ها
به سامانه خدمات دهی وب نوشته های پرتال امام خمینی (س) خوش آمدید.
سه شنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۵
حضرت امام خمینی(س) اگرچه بنابه فرمایش خودشان معتقد به فقه سنتی و اجتهاد جواهری بودند و اجتهاد بر همان سبک را صحیح می دانستند، اما به طور جدّ باور داشتند که زمان و مکان دو عنصر تعیین کننده در اجتهادند.
سه شنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۶
سه شنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۸
کتاب «امام خمینی(ره) و بیداری اسلامی (چالش ها و راهکارها)» با تدوین «علی داستانی بیرکی» برای نخستین بار به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آمد.
سه شنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱
جمهوریت به تعریف امام
حکومت اسلامی اگر چه اراده مردم را به عنوان بالاترین مرجع قانون گذاری و تصمیم گیری نمی پذیرد، اما خود را حکومتی مردمی می داند و در خدمت مردم است؛ با این استدلال که قوانین الهی برای سعادت و خوشبختی دنیوی و اخروی ابنای بشر نازل شده است و رعایت و اجرای آن نیازهای آن ها را تأمین می کند.
سه شنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۸
اشعار حضرت امام(س) در حوزه ادبیات عرفانی قرار می گیرند و از جنبه غنای علمی و مباحث عرفانی دارای ارزش و اعتباری فوق العاده اند.
سه شنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۸
سه شنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲
سه شنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۱
سه شنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷
حجت الاسلام ولمسلمین انصاری کرمانی
با وجود مشکلاتی که در روزهای اول اقامت امام در قم از نظر حفاظت و امنیت ایشان وجود داشت، امام مانع می شدند پاسداران با اسلحه دنبال ایشان باشند.
سه شنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۶

از نظر شرعی در وجوب خمس گذشت سال معتبر و شرط نمی باشد، لیکن برای رعایت حال مؤمنین و آینده نگری و ملاحظه واقعیت های زندگی به آنان فرصت داده شده است که در پایان سال مالی و بعد از قطعی شدن هزینه های زندگی، و تعیین دقیق مازاد درآمد، خمس آن را پرداخت نماید. این نکته را صاحب عروه ره با عبارت «یجوز له تعجیل إخراج خمس الربح إذا حصل فی أثناء السنة، و لایجب التأخیر إلىٰ آخرها، فإنّ التأخیر من باب الإرفاق کما مرّ...» بیان نموده اند. در این باره امام خمینی س نیز، ضمن این که حاشیه بر متن عروه ندارد، در کتاب تحریر الوسیله می فرماید:
«مسألة 24 لا یعتبر الحول فی وجوب الخمس فی الأرباح و غیرها . و إن جاز التأخیر الى آخره فی الأرباح احتیاطا للمکتسب، و لو أراد التعجیل جاز له، ...»
بنا بر این صاحبان کسب و درآمد در پرداخت خمس به یکی از دو روش زیر باید عمل نمایند:
1- به محض حصول درآمد خمس آن را پرداخت نمایند. «و لو أراد التعجیل جاز له». در این روش مؤونه و هزینه های زندگی تخمین زده می شود و مازاد بر آن تخمیس می گردد. علت این که می گوییم هزینه ها باید تخمین زده شود آن است که امکان دارد در عمل هزینه های صورت گرفته، کمتر و یا بیشتر از حدّی شود که به هنگام پرداخت خمس در نظر گرفته شده است. به همین جهت مقدار مازاد درآمد هم کم و یا زیاد شود. و مسایل دیگری پیش آید.از قبیل این که، مبلغی که به عنوان خمس پرداخت
دوشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۱
دوشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹
دوشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷
دوشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۵
مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از دیدگاه امام خمینی(س) زن مربی انسان و مظهر تحقق آمال بشر است، گفت: تفکرات امام(س) درباره جایگاه زن، معیاری برای تبیین الگوی مطلوب زن مسلمان است.
دوشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱
کتاب «چهل حدیث امام خمینی(س)» که از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) منتشر شده، در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با استقبال فراوان مواجه شده است.
دوشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰
آیت الله توسلّی
به محض اینکه ایشان جمله ای در خصوص کثرت علاقه و اعتقاد گفتند که شاید در آن غلوّ بود، رنگ مبارک امام یک مرتبه سرخ شد.
دوشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵
زهرا مصطفوی:
دختر حضرت امام خمینی(س) در دیداری با مربیان کودکان و نوجوانان لبنانی گفت که امام در زمان زندگی شان هیچ وقت ما را نصیحت نکردند بلکه با عمل خالصی که انجام می دادند برای ما الگو و راهنما بودند.
دوشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵
در آستانه بیست وچهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (س)؛
فراخوان سومین مسابقه عکس و پوستر «دل دیده» که همزمان با بیست وچهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(س) برگزار می شود، منتشر شد.
دوشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۹:۱۳

... به هر حال، جواز و عدم جواز الزام به پرداخت خسارت دایر مدار ضمان و عدم ضمان عاریه گیرنده می باشد؛ یعنی در مواردی که عاریه گیرنده شرعا ضامن شمرده شده است می توان جبران خسارت را درخواست و او را بدان ملزم کرد و در مواردی که ضامن نیست، الزام به پرداخت خسارت جایز نمی باشد. روشن است که بر خلاف تصور عامه مردم، بحث بر سر جواز و عدم جواز الزام به پرداخت خسارت و جبران است، نه جواز و عدم جواز جبران داوطلبانه و پرداخت از روی میل و رضایت او؛ که امر دیگری است.
و این که عاریه گیرنده در چه مواردی ضامن است و در چه مواردی ضامن نیست، امام خمینی س در تحریرالوسیله، ج 1، ص 546 می فرمایند:
«مسألة 12 العین المستعارة أمانة بید المستعیر لا یضمنها لو تلفت إلا بالتعدی أو التفریط ، نعم لو شرط الضمان ضمنها و إن لم یکن تعد و تفریط، کما أنه لو کان العین ذهبا أو فضة ضمنها مطلقا إلا أنّ یشترط السقوط »
بنا بر این مطابق فتوای امام خمینی س، امر از دو حال خارج نیست.
1- اگر شیء عاریه داده شده ای که تلف شده است طلا و نقره نباشد اصل بر عدم ضمان عاریه گیرنده است جز صورت افراط و تفریط؛ یعنی اگر در نگهداری و یا استفاده از آن کوتاهی و یا زیاده روی نکرده باشد ضامن نیست. البته اگر شرط شده باشد ضامن بودن عاریه گیرنده، وی در هر حال ضامن می باشد.
2- عین عاریه گرفته شده اگر طلا و نقره باشد مستعیر ضامن است مطلقا یعنی چه افرا
یکشنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۱
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان
من گرفتار تکلیف شرعی هستم، باید ظرف ده روز حساب همه چیز را روشن کند و الا من ناچارم عکس العمل نشان بدهم و ایشان ساقط خواهد شد.
یکشنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۵