دوشنبه, ۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۳
دوشنبه, ۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۳
گورباچف در جواب نامه امام در روز هفتم اسفندماه، پاسخ رسمی خود را توسط وزیر خارجه وقت شوروی، در تهران تسلیم امام خمینی کرد. گورباچف در این پاسخ، برای نامه امام ارج فراوان قائل شده بود.
دوشنبه, ۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۱
دوشنبه, ۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۱
اولین و مستحکم ترین گام در مسیر تبیین پیام تاریخی امام خمینی به روحانیت، جداسازی و شرح تعابیر ژرف آن پیشوای الهی در این باره است.
یکشنبه, ۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۸
یکشنبه, ۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۲
یکشنبه, ۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۵
یکشنبه, ۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۲
خداى تبارک و تعالى مقدراتى دارد که ما سرّ آن را نمى فهمیم مگر بعد از زمانها.
یکشنبه, ۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۱
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران اظهار داشت: امام(س) با نوشتن آثاری به زبان مردم به دنبال انقلاب بودند، ایشان زبان مردم را انتخاب کردند زیرا می خواستند با زبان و ادبیات راهبردی با مردم سخن بگویند.
یکشنبه, ۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۹:۴۹
یکشنبه, ۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۹:۴۸
گفتاری از استاد عبد الوهاب حسین (آغازگر انقلاب بحرین)
امام خمینی (قدس) فقیه و کلامی و مفسر طراز اول و فیلسوف و متکلم و عارفی برجسته، و سیاستمدار و رهبر و انقلابی و دولتمردی از طراز اول شمرده می شود.
شنبه, ۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۰
شنبه, ۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۲
شنبه, ۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۹
بیانات امام خمینى در جریان دیدار سفیر شوروى در نخستین روزهاى پیروزى انقلاب اسلامی، بسیار قاطع و صریح و از موضع قدرت بود.
شنبه, ۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۶
شنبه, ۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۱
راستى این چه روزى است. فکر مى کنم خواب مى بینم و اصلًا باورم نمى شود چنین روزى را که امام، این پیر جماران، نامه ام را بخواند و هدیه ناقابلم را بپذیرد.
شنبه, ۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۲
رهبر کبیر انقلاب اسلامی در جمع اقشار مختلف مردم فرمودند: حق را اگر کسى براى حق بخواهد، چنانچه حق بر ضد خودش هم هست آن را باید بخواهد و دوست داشته باشد و اظهار کند و باطل را اگر از خودش هم صادر شده باشد باید مبغوض او باشد و اقرار کند.
جمعه, ۰۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۹:۵۳
امام خمینی(س) را یکی از اصلاحگران بزرگ حوزه های علمیه و بلکه بزرگترین آنها باید دانست و در کردار و گفتار مصلحانه او درباب حوزه ها و روحانیون تعمقی به شگرفیِ هرچه بیشتر نمود.
پنجشنبه, ۰۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۸:۰
چهارشنبه, ۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۷
چهارشنبه, ۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۰
چهارشنبه, ۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۴
حضرت امام(س) ضمن انتقاد از آزادی به شکل غربی آن که نوعی بی بند و باری بدون قید و شرط و در راستای رویارویی با اخلاق و سنت های انسانی و بر خلاف شرع و عقل است، امام خمینی آزادی را در چهارچوب تعالیم اسلام، مصالح جامعه و قوانین مبتنی بر احکام الهی، نیازها و منافع عمومی مطلوب دانسته اند و معتقدنـد کـه قـوانین اسـلامـی آزادی سـالم و منطقی را برای همة انسان ها تضمین نموده است. بدین جهت امام خمینی ضمن به رسمیت شناختن آزادی های فردی و سیاسی، اندیشه و بیان، احزاب و اجتماعات، عقیده و مذهب، مشارکت آزاد مردم در تصمیم گیری ها و ... مواردی چون شرع و عقل، اخلاق و سنت های انسانی، قانون، عدم توطئه چینی، عدم فساد انگیزی و عدم ضرر رسانی را تحت عنوان حدود آزادی مطرح می نمایند. مجموعه سخنان امام در مجموعه 22 جلدی صحیفه امام بیانگر اصل آزادی و اهمیت آن است. این اصل از دو زاویه 1ـ آزادی انسان از تکلیف بیرونی 2ـ آزادی از سلطه انسان ها مطرح است.
چهارشنبه, ۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۷
معرفی چند پژوهش پیرامون قانون گرایی و امام خمینی(س)
قانون و قانون گرایی و التزام عملی به قانون از مهمترین وجوه اندیشه سیاسی امام خمینی(س) می باشد.
چهارشنبه, ۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۰
سه شنبه, ۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۲
سه شنبه, ۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۷
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید با حضور در جمع دانشجویان عضو اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل به بخش هایی ناگفته از زندگی حضرت امام خمینی(س) پرداخت.
سه شنبه, ۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۵
سه شنبه, ۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۶
امام در اعلامیۀ مزبور علاوه بر بازگو کردن کارهاى خلاف قانون رژیم شاه، روى خطرهاى قریب الوقوعى که از ناحیۀ خودکامگان حاکم، متوجه اسلام و ملت ایران بود انگشت گذاشت.
سه شنبه, ۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۹:۲۹
اگر چه بیست و چهار سال از صدور پیام امام خمینی(س) موسوم به منشور روحاینت می گذرد، اما همچنان پیام های جدی و تازه ای برای حوزه های علمیه و روحانیت دارد.
دوشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۴