مجله کودک 341 صفحه 37
نسخه چاپی | ارسال به دوستان
برو به صفحه: برو

مترجم : زهرا سادات موسوی محسنی

ویراستار : مرجان کشاورزی آزاد

ناشر مجله : موسسه چاپ و نشر عروج

نویسنده : افشین علاء

موضوع : کودک

مجله کودک 341 صفحه 37

استودیوی پیکسار از ابتدای تاسیس خود با جدیت و تلاش زیاد قصد داشت از گرافیک کامپیوتری برای ساخت کارتون استفاده کند و سال به سال نیز در راه این هدف موفق بوده است. این استودیو، سه نرم افزار اختصاصی و مخصوص به خود دارد که با آنها کارتون می­سازد. اولین نرم افزار پیکسار، «ماریونِِت» نام دارد که هنرمندان این شرکت با آن مدل سازی و نورپردازی کارتون­ها را انجام می­دهند. «رینگ مستر» نرم افزار دیگری است که با آن هنرمندان پیکسار، هم تولید کارتون را زمان بندی می­کنند و هم هماهنگی لازم را بین قسمتهای مختلف آن برقرار می­کنند. دست آخر اینکه این کارتون سازها، سیستم نرم افزاری مخصوصی به نام «رندرمن» دارند که پس از پایان کار برای آنکـه تصویـری با کیفیت بالا و مشابه واقعیت به دست آورند عملیات رندر کردن را با آن انجام می­دهند. نام پرنده: رازوربیل اندازه: حدود 40 سانتی متر گستردگی در جهان: مناطق شمالی اقیانوس اطلس زیستگاه: صخره­ها و مناطق کوهستانی دریایی غذا: ماهی و سایر آبزیان کوچک سایر ویژگی ها: معمولاً یک تخم می­گذارد.

مجلات دوست کودکانمجله کودک 341صفحه 37