هجرت تاریخ ساز

هجرت تاریخ ساز

پرتال امام خمینی(س): اینفوگرافی نوفل لوشاتو

پنجشنبه, ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰:۰
یکی شدن

یکی شدن

پرتال امام خمینی(س): اینفوگرافی هفته وحدت

چهارشنبه, ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰
مبانی قرآنی دیدگاه امام خمینی درباره آمریکا «شیطان بزرگ»

مبانی قرآنی دیدگاه امام خمینی درباره آمریکا «شیطان بزرگ»

دیدگاه مشهور امام خمینی (س) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، در تشبیه آمریکا بـه «شیطان بزرگ» و پیگیری آن به عنوان سیاست ثابت نظام از آغاز پیروزی انقلاب تاکنون، همواره چـالش برانگیز بوده و اشکالاتی را در عرصة بـین الملل و شـبهاتی را در داخل کشور به همراه داشته است. با توجه به تحولات عرصه بین الملل و فروپاشی نظام دوقطبی و سلطه طلبی و یک جانبه گرایی آمریکا در جهان و در منطقه و تغییر رویکرد برخی کشورهای اسلامی و تبعیت این کشورها از استکبار، همچنین تـغییر نگرش های بعضی از انقلابیون در داخل نسبت به تحریف سخنان امام راحل و نگاه سازشکارانه همراه با مطیع شدن در برابر استکبار جهانی، ضرورت واکاوی مبانی این موضوع را از منظر قرآن بیشتر می شود. به همین دلیـل، ایـن تحقیق به این سؤال جواب می دهد که مبانی قرآنی دیدگاه امام خمینی (س) درباره اینکه آمریکا شیطان بزرگ است، چیست؟ با توجه به فرضیه تحقیق، امام راحل مبنایی دینی داشته و این جـمله هـم براساس مبانی قرآنی بیان شده است. روش تحقیق توصیفی ـ تحلیلی، و گردآوری اطلاعات از طریق منابع کتابخانه ای، سایت های داخلی و خارجی است. منبع اصلی تحقیق نیز قرآن است.

چهارشنبه, ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
مبانی نظری «فنا» از نظر امام خمینی و مایستر اکهارت

مبانی نظری «فنا» از نظر امام خمینی و مایستر اکهارت

امام خمینی (س) و مایستر اکهارت، دو تن از عارفان مشهور مسلمان و مسیحی هستند و در تفکر عرفانی آنـها نفس سالک در نهایت در وجود خداوند فانی می شود. بر این اساس، در مقاله پیش رو بـه این پرسش پرداخته ایم کـه آیـا آموزۀ فنا در آرای این دو متفکر مبانی مشترکی دارد؟ بررسی تطبیقیِ تفکر آنها به صورت تحلیلی- استنباطی و با هدف شناخت چیستی فنای نفس صورت گرفته است. تجرد نفس مبنای مشترک در آرای این دو اندیشمند است کـه زمینۀ تبیین فنای معرفتی نفس را فراهم می آورد. سفر نفس در آرای امام خمینی (س) و اکهارت با قدم عشق آغاز می شود. از نظر امام خمینی (س) با تجلّی الوهیت (در مقام احدیت)، فنا و تحول در نفس سالک رخ مـی دهد؛ در حـالی که فنا نزد اکهارت در مرتبۀ واحد که فراتر از مرتبۀ الوهیت و فراتر از مرتبۀ وجود است صورت می گیرد. به هر حال تجلّی الوهیت و شهود آفریدگار در مرتبۀ الوهیت یا در مرتبۀ واحدِ اکهارتی که از نـظر امام خمینی (س) مرتبۀ تعین الهی و واحدیت است، رخ می دهد؛ بنابراین فنا تحول معرفتی و وجودی نفس و تأثیر پذیری آن از اسما و صفات الهی است؛ نه نابودی نفس. رهاورد مهم فنای نفس، «شهود وحدت وجود» در آراء ایـن دو مـتفکر است و تهی وارگی نفس از غیر خداوند به هنگام شهود دیگر نتیجۀ بنیادی به شمار می آید.

چهارشنبه, ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
بازخوانی تطبیقی وصیت نامۀ الهی سیاسی امام خمینی و بیانیۀ گام دوم مقام معظم رهبری

بازخوانی تطبیقی وصیت نامۀ الهی سیاسی امام خمینی و بیانیۀ گام دوم مقام معظم رهبری

از دغـدغده ها و دلواپسی های بنیان گذاران و وفاداران به انقلاب سیاسی - اجتماعی جمهوری اسلامی ایران، استقرار، تثبیت، استمرار ، کارآمدی نـظام برآمده از انقلاب و استمرار گفتمان انقلابی است. حضرت امام (س) به عنوان بنیان گذار و مقام معظم رهـبری به عنوان مفسر و ادامه دهـندۀ مـسیر تعیین شدۀ امام (س)، ضمن واکاوی محتوا، ارزش انقلاب و نظام اسلامی با آسیب شناسی هوشمندانه و ریل گذاری مناسب در صدد تضمین مانایی و زدودن آسیب های احتمالی هستند. وصیت نامۀ الهی سیاسی امام (س) و بیانیۀ گام دوم انقلاب مشیر به این هدف مـتعالی است. هر دو مکتوب، ناظر به مآل اندیشی و مهندسی و ترسیم نقشه راه پرمخاطرۀ آینده است. در این پژوهش، ضمن بازخوانی هر دو مکتوبِ ارزشمند با نگاه تطبیقی، وجوه مشترک قابل توجهی استخراج و عنوان گذاری شد و مورد تحلیل قـرار گـرفت. روح هر دو نوشته واحد است، کانّه فرد واحدی به اقتضایِ زمانی و مکانی مختلف برای آیندۀ انقلاب طرح راهبردی ارائه کرده اند. روش ما در این تحقیق برای جمع آوری اطلاعات کتابخانه ای و سپس با رویکرد تطبیقی و تحلیلی، ایدهـ های راهـبردی دو رهبر انقلاب در طول زمان با توجه به تطورات تاریخی ، مورد خوانش قرار گرفت.

چهارشنبه, ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
ظرفیت های مبانی امام خمینی درباره بنای عقلا برای فقه سیاسی

ظرفیت های مبانی امام خمینی درباره بنای عقلا برای فقه سیاسی

از مهم ترین مباحث علم اصول فقه، سیره یا بنای عقلاست؛ چراکه هم طریقی بـرای اثبات مهم ترین ادله فقه همچون اِخبار آحاد و ظواهر است و هم به صورت مستقیم در مـسیر استنباط فقهی واقع مـی شود و بـنابراین با گذر زمان جایگاه آن در فقه و مخصوصاً فقه سیاسی، برجسته تر شده است. این در حالی است که با توجه به تأثیرات گسترده عملیاتی کردن تولیدات فقه سیاسی بر جامعه و شهروندان، چنانچه کاربرد بنای عـقلا در فقه سیاسی روشمند نباشد، مفاسد آن نمود بیشتری نسبت به فقه فردی دارد و منجر به متهم شدن فقه به ناکارآمدی خواهد شد؛ بنابراین بررسی جایگاه بنای عقلا در فقه سیاسی و تنقیح حدود اعتبار آن امری لازم اسـت و نـقطه آغاز نیز، بررسی میراث علمای علم اصول در زمینه بنای عقلا و ظرفیت آرای ایشان در بحث بنای عقلا برای فقه سیاسی است. هدف این نوشتار، استخراج ظرفیت های مبانی روش شناختی امام خمینی (س) بـه عـنوان یک فقیه سیاسی است و نویسنده از طریق روش توصیفی ـ تحلیلی، با بررسی مبانی اصولی امام خمینی (س) درباره بنای عقلا، به این نتیجه می رسد که مبانی ایشان هم به صورت غـیرمستقیم و از طـریق اعتباربخشی به ادله فقه سیاسی و هم به صورت مستقیم و به عنوان دلیلی مستقل یا غیرمستقل، برای استنباط احکام در حوزه فقه سیاسی ظرفیت های مهمی دارد و می تواند بخشی از فقر ادله نقلی یا ضعف روش در استفاده از ادلهـ نـقلی را بـرطرف کند.

چهارشنبه, ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
تبیین دیدگاه امام خمینی در مسئله اختلاف هلال ذی الحجة در موسم حج

تبیین دیدگاه امام خمینی در مسئله اختلاف هلال ذی الحجة در موسم حج

مسئله اختلاف در هلال ذی الحجه یکی از مسائل مهم و تأثیرگذار در حـج است و همواره این پرسش مطرح است که حکم تکلیفی و وضعی وقوف در عرفات بـا اهل سنت و سایر مـناسک چیست؟ از دیـدگاه امام خمینی (س) ، در شرائط تقیه، انجام مناسک حج با اهل سنت واجب بوده و چه در فرض شک در ثبوت هلال یا علم به عدم ثبوت هلال، مناسک انجام شده مجزی است؛ بلکه عدم هـمراهی با اهل سنت و صحت وقوف در روز عرفه حقیقی محل اشکال است. این پژوهش در تلاش است تا نقطه نظرات امام خمینی (س) در این مسئله را تبیین کرده و مستندات آن را تشریح کند.

چهارشنبه, ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
انسان صادق در پرتو زیستِ صالحانه

انسان صادق در پرتو زیستِ صالحانه

اگر صداقت، تطابقِ ظاهر با باطن معنا شود، آن گاه سه قلمرو در ظاهر و باطن، باید بر هم منطبق شوند تا شخص به عنوان یک فردِ صادق مطرح باشد: قلمروی چیزی که در دل می گذرد، قلمروی چیزی که بر زبان و قلم می آید و قلمروی چیزی که انجام می گیرد...

چهارشنبه, ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
روایت تاریخ از جلو به عقب؛ آری یا نه و چرا؟

روایت تاریخ از جلو به عقب؛ آری یا نه و چرا؟

سید حسن آقای خمینی به تازگی گفته است: «امام مسئول اموری شناخته می شود که ربطی به او ندارد. حال آن که از فوت امام ۵ دولت مسئولیت داشته اند ولی باز هر آنچه امروز واقع می شود به امام منسوب می شود. انسان مسئول اعمال خود است نه آنچه ۳۰ سال بعد واقع شده. خوب یا بد به امام ربطی ندارد. مگر مسئولیت هر آنچه بعد از پیامبر اتفاق افتاد با ایشان بود؟ این که شما هر چیزی را به پایه گذار یک مجموعه نسبت دهید مبنای عقلی و شرعی و عرفی ندارد.... چرا هر که دلش می گیرد بازه زمانی را به ۴۴ سال قبل می برد؟ اصلا چرا می گویید انقلاب ۵۷ . بگویید انقلاب مشروطه!»

چهارشنبه, ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۳۴
هجرت خورشید

هجرت خورشید

فیلم منتشر شده در پرتال امام خمینی بمناسبت دوازدهم مهر ماه ۱۳۵۷ سالروز هجرت حضرت امام از نجف اشرف به سمت مرز کویت

چهارشنبه, ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۵۱
دیدگاه های امام خمینی در نقد اسلام متحجرین

دیدگاه های امام خمینی در نقد اسلام متحجرین

دیدگاه های امام خمینی در نقد اسلام متحجرین

خون دلی که پدر پیرتان از این دسته متحجر خورده است هر گز از فشارها و سختیهای دیگران نخورده است‏. صحیفه امام، ج 21، ص 278

چهارشنبه, ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۷:۴۱
 روایت امام خمینی: من نه از دولت عراق و نه از دولت کویت گلایه ای ندارم چون آنها ملتزم بودند به قراردادهایشان عمل کنند

روایت امام خمینی: من نه از دولت عراق و نه از دولت کویت گلایه ای ندارم چون آنها ملتزم بودند به ...

«حرکت کردیم طرف کویت و به سرحد کویت که رسیدیم، بعد از یک چند دقیقه ای، که مثل اینکه حالا روابط بود با ایران، چه بود نمی دانم ـ گمانم این است که رابطه با ایران بود ـ آمد آن مأمور و گفت که نه، شما نمی توانید بروید کویت. من گفتم به او بگوئید که خوب، ما می رویم از اینجا به فرودگاه، از آنجا می رویم. گفت خیر، شما از همین جا که آمدید از همین جا باید برگردید. از همانجا برگشتیم ما به عراق.» (صحیفه امام، ج۱۰، ص ۱۹۶)

چهارشنبه, ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۷:۰
چرا احمد و محمد؟/ امام خمینی پاسخ داده است

چرا احمد و محمد؟/ امام خمینی پاسخ داده است

«احد» در میم «احمد» یعنی در تعیّن محمدی تجلی کرده و تفاوت احد با احمد در همان حرف «میم» است که آن حرفْ رمز تعیّن است و با عنایت به این نکته که احمد مظهر جامع کمالات و اسما و صفات حق است، لذا از او به عنوان شمع انجمن دل ها و جامع میان وحدت و کثرت نام برده می شود.

سه شنبه, ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
صدام را تبرئه نکنیم
سه شنبه, ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
آموزش مجازی آشنایی با اندیشه امام خمینی برگزار می شود

آموزش مجازی آشنایی با اندیشه امام خمینی برگزار می شود

دوره کوتاه مدت آموزش مجازی آشنایی با اندیشه حضرت امام خمینی(س) به همت نمایندگی موسسه در قم برگزار می شود.

سه شنبه, ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
پژوهشی در حکم وضعی بیع مجهول به ضمیمه شیء معلوم؛ با محوریت کتاب البیع امام خمینی

پژوهشی در حکم وضعی بیع مجهول به ضمیمه شیء معلوم؛ با محوریت کتاب البیع امام خمینی

مقنن در ماده ۳۴۲ قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران تصریح می دارد: «مقدار و جنس و وصـف مبیع باید معلوم باشد». این ماده ریشه در فقه امامیه دارد و از نظر فقها، عدم عـلم به جنس، مقدار و وصـف مـبیع، موجب غرری است که منهی عنه می باشد و غرر در معامله سبب بطلان است. در این مقام، اگر بیع مجهولی به ضمیمه شیء معلوم منعقد گردد، محل بحث است که آیا مانعیت غرر، بما هی هی بـا ضمّ معلوم از بین می رود یا نه؟ حکم وضعی این معامله میان فقها اختلافی است. در این میان، استدلال امام خمینی (س) کاملاً متفاوت از آراء سایر فقهاست. ایشان چنین استظهار می دارد: روایات وارد در این خصوص، در مقام بـیان حـکم صحت برای بیع مجهول به ضمیمه شیء معلوم ـ که به واسطه غرر باطل می شودـ نیست؛ بلکه روایات مذکور در جایی وارد شده است که اصلاً غرری وجود ندارد. حاصل پژوهش در این خـصوص نـشان می دهد که در بیع مجهول به ضمیمه شیء معلوم، یا باید همانند امام از روایات وارد در این مسئله دست برداشت و قائل به بطلان چنین بیعی شد، چرا که استخراج حکم صحت از ایـن روایـات مخالف با قواعد عقلایی است، و یا در صورت اعتقاد به وجود اجماع مبنی بر صحت این بیع، باید به قدر متیقن (نصوص) اکتفا نمود و شایسته نیست که ضمیمه معلوم را بـه عـنوان قـاعده کلی برای تخصیص عدم جـواز بـیع مـجهول پذیرفت.

سه شنبه, ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
بررسی ادله کلامی ولایت فقیه از دیدگاه امام خمینی و شاگردان

بررسی ادله کلامی ولایت فقیه از دیدگاه امام خمینی و شاگردان

مسئله ولایت فقیه و اداره و رهبری جامعه اسلامی در عصر غیبت امام مـعصوم (ع) مسئله ای اعتقادی و کلامی است. امام خمینی (س) و شاگردان ایشان نظیر شهید مطهری و مصباح یـزدی و جوادی آملی حاکمیت ولی فـقیه را بـا استناد به ادله عقلی و نقلی می پذیرند؛ و اساس و پایه این نظریه در توحید و حاکمیت الهی می دانند. مهم ترین دلیل حکومت فقیه، ضرورت برپایی حکومت دینی و ولایی است و دلایل عقلی چون حکمت الهی، نیاز به نـظم و اجرای قانون در هر عصری، وحدت اسلامی، امنیت، آزادی، جامعیت دین، جاودانگی، استمرار قوانین اسلام، دلایل نقلی و تاریخی همچون آیات، روایات ، سیره معصومین، احکام سیاسی و اجتماعی ضرورت حکومت اثبات می شود. امام خمینی (س) در اشـاره بـه دلایل عقلی ولایت فقیه پس از اثبات ضرورت حکومت دینی، قدر متیقن برای تصدی ولایت و حکومت را فقیه می داند.

سه شنبه, ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱
تفاوت خط انبیاء با خط عافیت طلب از منظر امام خـمینی؛ آسمان در انتظار بریدگان از علفزار

تفاوت خط انبیاء با خط عافیت طلب از منظر امام خـمینی؛ آسمان در انتظار بریدگان از علفزار

آفتاب مغموم و گـرفته روز هـشت تـیرماه ۱۳۶۰ در حالی طلوع کرد که جمعی مغموم از فاجعه شب گذشته در انتظار رؤیت خورشید انقلاب در حسینیه جـماران لحظه شماری می کردند. در آن صبح غمگین نه فقط آن جمع، بلکه مردم ایران و جهان اسـلام و حتی دشمنان انقلاب هـم در انـتظار واکنش مردی بودند که جمعی از یاران او یا در کوی شهادت آرمیده بودند و یا بر تخت بیمارستان در هروله بین مقصد شهادت و ادامه خدمت طی طریق می کردند. در آن لحظات سنگین و پرالتهاب، چهره آرام و مصمم امام خـمینی (س) که در قاب نگاه مردم جای گرفت، آن جمع چون فرزندانی که در بد حادثه به دامان پدر خود آویخته می شدند آرام گرفتند. بغض ها آرام آرام آزاد شد و چون امام از مظلومیت بهشتی گفت ایران هم آوای جمع جماران گریست.

سه شنبه, ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۵۸
بازگشت به قرآن در اندیشۀ امام خمینی

بازگشت به قرآن در اندیشۀ امام خمینی

راه نمودن و توجه دادن مردمان به بهره وری صحیح از قرآن بر عهده حوزه و روحانیت است ولی باید دید حوزویان چه انـدازه بـه این مهم بها می دهـند. آیا از قـرآن بهره ای صحیح و تمام برده و می برند. آیا در حوزه ها قرآن محجور و به دور از چرخه تلاشهای علمی و فکری نمانده است؟ نشانه ها و بود و هستها از آن حکایت می کند که قرآن در حوزه ها نیز جایگاه اصیل خـود را نـیافته یا از دست داده است. دوری قرآن از ساحت زندگیها و تلاشهای فکر و فرهنگی دامن حوزه ها را نیز گرفته و هنوز فرزانگی و شایستگی برتری و ارج در پژوهش و باریک اندیشی در فقه و اصول شناخته می شود و پژوهش و تفکر در محتوای قرآن و بـه صـحنه آوردن آموزه هـای تفسیری عرفانی فقهی و اخلاقی قرآن جدّی گرفته نمی شود.

سه شنبه, ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۴۷
بررسی قلمرو و ترابط فقهی ـ حقوقی اصول اطلاق ولایت در قانون اساسی با تکیه بر اندیشه های امام خمینی و علامه مصباح یزدی

بررسی قلمرو و ترابط فقهی ـ حقوقی اصول اطلاق ولایت در قانون اساسی با تکیه بر اندیشه های امام خمینی و ...

یکـی از مسائل مورد ابتلا و مطرح در میان حقوق دانان حقوق اساسی و نیز محافل علمی، بحث اطـلاق و اختیارت حکومتی ولایت فقیه در قـانون اسـاسی است؛ به نحوی که عده ای با تمسک به برخی اصول، قائل به محدویت و انحصار وظایف و اختیارت در موارد مصرح در قانون شده اند واز این رو به نفی اطلاق ولایت معتقدند؛ واز سویی، عده ای دیگر با تمسک به سابقة فقهی، فـضای گفتمانی حاکم بر جلسات تنظیم قانون اساسی ، آرا و دیدگاه های مؤثر امام خمینی، استدلال های حقوقی و اقتضائات و لوازم حکومت داری، معتقد به اطلاق ولایت و انعطاف نهاد رهبری برای حل مشکلات و معضلات و تأمین مصالح جامعه اند. ما در این مقاله بـا بـررسی فقهی ـ حقوقی مسئله، ادلة طرفین را ارزیابی کرده، دیدگاه مختار را ارائه می نماییم. فرضیه این است که مطمح نظر قانون گذار اساسی، طرح و تصویب اطلاق ولایت بر اساس ریشة دیرینة فقهی آن بوده و در این زمینه با احتیاط و هـوشمندی و نـیز اهتمام به حاکمیت ملی اقدام کرده است.

سه شنبه, ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۴۰
مکتب اسلام طی قرن ها شخصیت جامعی مثل امام خمینی را به خودش ندیده بود

مکتب اسلام طی قرن ها شخصیت جامعی مثل امام خمینی را به خودش ندیده بود

اگر ما اجتهاد یا ولایت فقیه، استاد فلسفه و شیخ عرفانی را با هم ممزوج کنیم، می شود نظریه ولایت امام خمینی(س) که در قانون اساسی ما نوشته شده است. مکاتب فلسفی، عرفانی و فقاهتی نمی توانستند نظریه ولایت فقیه را تدوین، طراحی و ارائه کنند؛ کما اینکه سال ها در فقه ما نظریه ولایت فقیه، آن گونه که امام توصیف می کند، مردود بوده و امام این نظریه را به منصه ظهور رساند و عملیاتی کرد.

دوشنبه, ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
وحدت ملت

وحدت ملت

قدر این نعمت خدایی را که بین همۀ شما آشتی انداخت و ائتلاف انداخت ‏‏[‏‏بدانید‏‏]‏‏ و‏‎ ‎‏این از نعم بزرگی است که خدای تبارک و تعالی در قرآن به طور منت بر مسلمین‏ ‎‏می فرماید که «شماها که با هم مختلف بودید، مؤتلفتان کردیم»، این از نعمتهای بزرگ‏‎ ‎‏الهی است که در یک مجمعی تمام قشرهای مختلفی که پیشتر هیچ با هم ارتباط نداشتند،‏‎ ‎‏همه مجتمعاً و همه یک فریاد دارند و همه یک ندا می کنند و همه اسلام را می خواهند و‏‎ ‎‏همه استقلال کشور خودشان را می خواهند. آزادی از تمام قید و بندهای قدرتهای بزرگ‏‎ ‎‏را می خواهند و بحمدالله به دست آوردند. حفظ کنید این نعمت بزرگ را و چنانچه‏‎ ‎‏احتمال دادید که در یک جایی به واسطۀ سستی ما یک نقیصه ای وارد بشود در جنگ،‏‎ ‎‏باید جبران بکنید.‏ صحیفه امام جلد ۱۵، صفحه ۴۴۲

دوشنبه, ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۳۵
یادگار امام: امروز در میان مسلمانان کسی در ضرورت وحدت شک ندارد/ باید موانع وحدت را از درون برداریم

در دیدار مهمانان خارجی سی و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی؛

یادگار امام: امروز در میان مسلمانان کسی در ضرورت وحدت شک ندارد/ باید موانع وحدت را از درون برداریم

آیت الله سید حسن خمینی در دیدار مهمانان خارجی شرکت کننده در سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی: امروز در میان مسلمانان به جز جریانات تکفیری بعید است کسی در ضرورت وحدت شک داشته باشد.

دوشنبه, ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۱۷
امام و عاشورا

امام و عاشورا

پرتال امام خمینی(س): پادکست امام و عاشورا

یکشنبه, ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
پاسخی مستند به جدیدترین شبهه افکنی در مورد امام خمینی

پاسخی مستند به جدیدترین شبهه افکنی در مورد امام خمینی

پرتال امام خمینی(س): بخشی از فیلم حضور امام خمینی در فرودگاه پاریس که برای اولین بار ۱۴ سال پیش منتشر شد این روزها دستمایه چند ادعای بی اساس دیگر قرار گرفته که در این ویدیو موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی به آنها پاسخ داده است.

یکشنبه, ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
صفحه 113 از 4024 < قبلی | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | بعدی >