مطهری که در طهارت روح و قوّت ایمان و قدرت بیان کم نظیر بود رفت و به ملاء اعلی پیوست، لکن بدخواهان بدانند که با رفتن او شخصیت اسلامی و علمی و فلسفی اش نمی رود.
آیت الله سجادی: یک بار مسأله ای پیش آمد، نزد امام رفتم و گفتم: این ها به من گوش نمی کنند. امام فرمود: «به آن ها بگو که به اینجا بیایند». امام در جمع آن ها فرمودند: «هدف ما اسلام، احکام و نماز است و ما کار دیگری نداریم. باید هم خودمان به احکام مقید باشیم و همه مردم را به این سمت سوق دهیم. بین شما اختلاف نباشد و من اختلاف را دوست ندارم». حتی یک بار امام تهدید کردند که «اگر قرار است با هم اختلاف کنید اساسا نمی خواهد در نجف باشید!» ایشان تأکید می کردند: «با هم متحد باشید چون راه و هدف یکی است. اختلاف معنی ندارد مخصوصاً اختلافی که به منازعه کشیده شود».
به گزارش جماران، در سومین روز از ماه محرم آیت الله شیخ حسن صانعی (ره) یار دیرین امام به رحمت ایزدی پیوست.
امام خمینی(س) جنگ را مردمی و مردم را در جنگ سهیم کرد. امام بعد از آزادسازی خرمشهر ادامه جنگ یا صلح را به تصمیم فرماندهان واگذار می کند. درست است که بعد از آزادسازی خرمشهر حدود هشت هزار کیلومتر را آزاد کرده بودیم ولی هنوز حدود هفت هزار کیلومتر در دست دشمن و بالأخره هنوز دشمن در خاک ما بود. یعنی اگر دشمن از بقیه مناطقی که در اختیار داشت عقب نشینی می کرد و به پشت مرزهای بین المللی بر می گشت، شاید امام می پذیرفت که مذاکره کنیم ولی تا زمانی که دشمن در خاک ما بود امام هرگز راضی به مذاکره نمی شد.
بعد از گذشت ۵ ماه اقامت در مدرسه علمیه زابل، با اجازه آیت الله کفعمی، راهی مشهد مقدس شدند. در سال ۱۳۴۷، وارد حوزه علمیه مشهد گردیدند. این دو یار وفادار و تلاشگران راه مقدس کسب معارف الهی که یگانه آرزویشان رسیدن به جوار حضرت ثامن الائمه امام رضا(ع) و کسب فیض از حوزه پربار و پرمیمنت علوم آل محمد(ص) بود، به مدّت سه سال در آن مکان مقدس، با قلب آرام و مطمئن و تصمیم قاطع که از ایمان استوار آنها در این راه حکایت می کرد، به تحصیلات خود ادامه دادند.
امام خمینی در راستای حراست از حوزه های علوم دینی و نظارت بر رفتار و کردار طلاب وپیشگیری وشناسائی افـراد ناباب در لباس روحانیت دادگاه ویژه روحانیت را تاسیس کرد . و حراست از اسلام و پیشگیری از هتک حریم عالمان دین را از فلسفه های وجودی این نهاد عنوان نمود. با وجود این نهاد، هـم افراد بی صلاحیت از استفاده از جامه روحانیون محروم شده و نیز سدی گردیده بر سر راه کسانی که از موقعیت اجتماعی روحانیون درصدد سوء استفاده به نفع شخصی خود بوده و هستند.
روایت عکس، عنوان مجموعه جدیدی از پرتال امام خمینی(س) است که نسبت به گویا سازی عکس های مربوط به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اقدام کرده و افراد و شخصیت های حاضر در زمان ملاقات با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران معرفی می گردند.
از شاخصه های اصلی تصمیم گیری های امام نسبت به دیگر مراجع و روحانیون بلند پایه در دوره های مختلف، حساسیت ایشان نسبت به مسائل مختلف با توجه به شرایط زمان و مکان است که این موضوع نشان دهنده انعطاف پذیری شان با توجه به شرایط جدید است. از جمله این مسائل، حضور زنان در اجتماع است.
در پی درگذشت حاجیه خانم فخری فلسفی تنکابنی، مادر احمد مسجدجامعی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو سابق شورای شهر تهران و همشیره مرحوم آیت الله محمد تقی فلسفی، خطیب مشهور تهران، پیام تسلیتی از سوی دکتر علی کمساری منتشر شد.
هشتاد و پنج سال پیش حاج آقا روح الله جوان به همراه چند نفر از دوستانش از کتابخانه تربیت تبریز بازدید می کنند و طبق سندی که در این کتابخانه نگهداری می شود و امضای امام خمینی(ره) را دارد، آن را اعجاب برانگیز و قابل تمجید یافته اند.
طرح کودتای نظامی نوژه با هدف بمباران مراکز حساس، نظیر بیت حضرت امام خمینی(س)، صدا و سیما و... و کشتن انبوهی از مردم از جمله این برنامه ها بود که متاسفانه از طرف افرادی به ظاهر وجیه المله هم پشتیبانی می شد.
بنا به سخنان مقام معظم رهبری در سالگرد رحلت امام خمینی (ره)، تحول خواهی از دیرزمان در وجود امام (ره) وجود داشته است و چیزی نبوده است که در آغاز نهضت اسلامی در ایشان به وجود بیاید. ایشان یک انسان تحول خواه بودند و یادداشتی که در دوران جوانی در دفتر مرحوم وزیری یزدی نوشته شده است نشان دهنده این موضوع است.
عباس سلیمی نمین استاد و پژوهشگر تاریخ معاصر ایران و تحلیل گر مسائل سیاسی در برنامه حضور در حسینیه جماران گفت: عده ای در جمهوری اسلامی معتقد بودند که اینها منافق هستند و قطعاً نباید فرصتی به اینها داد. اما نگرش امام یک مقدار متفاوت است. امام معتقد بود درست است سردمداران این جریان دارای نفاق جدی هستند اما کسانی را که اینها جذب کرده اند باید حتماً به آنها فرصت داده شود تا بتوانند تشخیص درستی داشته باشند. نگاه بسیار انسانی که امام به قضیه دارد، باید از سال ۶۰ رصد شود.
روز عید غدیر روزی است که پیغمبر اکرم ـ صلی الله علیه وآله و سلم ـ تکلیف حکومت را معیّن فرمود و الگوی حکومت اسلامی را تا آخر تعیین فرمود که حکومت اسلام نمونه اش عبارت از یک همچو شخصیتی است که در همۀ جهاتْ مهذّب، در همۀ جهات معجزه است. و البته پیغمبر اکرم این را می دانستند که به تمام معنی کسی مثل حضرت امیر ـ سلام الله علیه ـ نمی تواند باشد ...
کلیه حقوق برای موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) محفوظ است.