نگاهی به وصیتنامه یادگار امام، حاج سید احمد خمینی (ره)

در بخشی از ‏‏وصیت نامۀ یادگار امام آمده است: به فرزندان عزیزم حسن و یاسر (رضا) و علی سفارش ‎ ‎ می کنم که متدین و باتقوی باشند و دوست دارم در حوزه ‎ ‎ علمیه قم درس دینی بخوانند و در موقعش متلبس به لباس ‎ ‎ روحانیّت شوند. معتقدم اینطور بیشتر محفوظ می مانند.

عناوین مطالب امام خمینی و انقلاب اسلامی

اهتمام بیش از پیش مسئولان به نشر افکار ناب امام خمینی(س)

اهتمام بیش از پیش مسئولان به نشر افکار ناب امام خمینی(س)

استاندار قم خواستار اهتمام بیش از پیش مسئولان در نشر افکار و اندیشه های ناب امام خمینی(س) شد.

تندروها به دنبال انحراف اندیشه امام پیرامون اسلامیت و جمهوریت نظام هستند

تندروها به دنبال انحراف اندیشه امام پیرامون اسلامیت و جمهوریت نظام هستند

حجت الاسلام سیدمهدی طباطبایی درخصوص هشدارهایی نسبت به تحریف اندیشه های امام(س) گفت: مساله تحریف همیشه در هر موضوعی و هر واقعه ای معمولا رخ می دهد و این تا حدی امری طبیعی است. روشن کردن و شفاف سازی این تحریف ها هم کاری دشوار است.

رسالت فرماندهان سپاه در زمان صلح در کلام امام

رسالت فرماندهان سپاه در زمان صلح در کلام امام

در کنار پیروى از خطوط کلى سیاست نظامى کشور، باید همان محافل انس و نورانیت و برادرى و وحدتى که در میدان هاى نبرد و در جبهه بوده است و همان ارتباط معنوى که میان شما و روحانیون عزیز برقرار بوده به مجامع داخلى و به همه محیط هاى سیاسى و اجتماعى و نظامى کشانده شود، تا انقلاب اسلامى ما از خطر آفتها و تفرقه‏ ها و بى‏ تفاوتی ها محافظت گردد.

 امام خمینی در وصیت نامه خود خلاصه می شود

امام خمینی در وصیت نامه خود خلاصه می شود

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: اگر بخواهیم بفهمیم که انقلاب اسلامی ایران چگونه شکل گرفت و ادامه یافت و از نظر امام خمینی چگونه ادامه خواهد یافت، باید به وصیت نامه ایشان مراجعه کنیم.

تجربیات عروس امام از تدریس «وصیت نامه امام خمینی» در دانشگاه

تجربیات عروس امام از تدریس «وصیت نامه امام خمینی» در دانشگاه

«دکتر فاطمه طباطبایی» در اجلاسیه مدرسان درس وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی عنوان کرد: وصیت نامه درسی است که می تواند برای ما به عنوان چراغ راه قرار گیرد.

امام هرگز دانشجویان را به خودی و بیگانه تقسیم نکردند

امام هرگز دانشجویان را به خودی و بیگانه تقسیم نکردند

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، تأکید کرد: امام (س) نگاه کاملا مدرن به اسلام و دین داشتند و استفاده ایشان از عنوان جمهوری اسلامی نشان از این موضوع دارد. امام در ظرف زمان حرکت می کردند و به عنوان یک مجتهد بحث زمان و مکان را در اجتهاد مطرح کردند.

درس وصایا باید مروج امامی جذاب برای دانشجو باشد

درس وصایا باید مروج امامی جذاب برای دانشجو باشد

علی محمد حاضری با اشاره به تلاش امام خمینی در طول دوران مبارزه و همچنین دوران رهبری 10 ساله بر نظام برای ارتباط گیری با قشر دانشگاهی و میزان علاقه دانشجویان آن زمان به ایشان تأکید کرد: امام در شرایطی مورد توجه دانشگاهیان قرار گرفت که اسلام در دانشگاه مرده بود و اگر امروز هم بخواهیم وصیت امام را منتقل کنیم باید تصویر امام همان تصویر جذاب و مورد توجه جوانان باشد.

برقراری عدالت آموزشی یکی از توصیه های مهم امام به مسئولان بود

برقراری عدالت آموزشی یکی از توصیه های مهم امام به مسئولان بود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی وجود خود را مدیون تأیید اولیه حضرت امام می داند.

در اندیشه امام باید به هر موضوع در جای خود و به اندازه بار ارزشی آن توجه کرد

در اندیشه امام باید به هر موضوع در جای خود و به اندازه بار ارزشی آن توجه کرد

یادگار امام با تأکید بر توجه به تمام ابعاد اندیشه امام، گفت: اگر می خواهیم مکتب امام را بشناسیم و بشناسانیم، باید به این رکن رکین توجه شود که هر شیء و موضوع در جای خودش و به اندازه بار ارزشی آن باشد.

امام خمینی سد عدم دخالت عنصر زمان و مکان را در فقه شکست

امام خمینی سد عدم دخالت عنصر زمان و مکان را در فقه شکست

موسوی بجنوردی، تعبدگرایی محض را مانعی برای رشد اجتهادی که یکی از منابع آن عقل است می داند و معتقد است: اجتهاد شیعیِ درست، مدرنیته است اما متاسفانه پیروان این معنا در اقلیت هستند و اکثرا تعبد محض دارند. او می گوید: آنها جرات این که نگرشی ماورای این مسایل داشته باشند، ندارند. با اجتهاد شیعی مدرنیته می توان دنیا را اداره کرد.

امام(س) با پیام و سخنرانی های خود مرزهای جغرافیایی را تکان داد

امام(س) با پیام و سخنرانی های خود مرزهای جغرافیایی را تکان داد

دادستان کل کشور با بیان اینکه راه و روش امام(س) همچنان در حال جاری شدن است، گفت: امروز حیات جاودانه و خط خاموش نشدنی امام(س)، بیش از هر زمان دیگری در حال تداوم است.

استاندار اصفهان: بیش از هر زمان دیگر رجوع به آثار امام خمینی(س) مورد نیاز است

استاندار اصفهان: بیش از هر زمان دیگر رجوع به آثار امام خمینی(س) مورد نیاز است

استاندار اصفهان گفت: در زمان حاضر با توجه به چالش های پیش رو، بیش از هر زمان دیگر نیاز به رجوع به آثار حضرت امام خمینی(س) احساس می شود و موسسه تنظیم و نشر آثار ایشان باید در این راه فعالانه بکوشد.

سید حسن خمینی: امام را همانطور که بود به نسل امروز و آینده بشناسانیم

سید حسن خمینی: امام را همانطور که بود به نسل امروز و آینده بشناسانیم

حتماً شنیده اید که می گویند امام(س) برای غلبه بر هوای نفس خود، بر روی هندوانه نمک می پاشیدند و می خوردند. این کار عقلانی نیست. امامی که من می شناختم اینطور نبود و چنین کاری نمی کرد.

نامه ای که سنگ بنای مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) شد

نامه ای که سنگ بنای مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) شد

به دنبال نامه مرحوم حاج سید احمدآقا به حضرت امام(س) برای تعیین تکلیف آثار و متون باقی مانده از حضرت امام نظیر سخنرانی ها، دست نوشته ها، اسناد مبارزاتی و حفظ نامه ها، پیام ها، فیلم و نوارها، اشعار و همه آثار مکتوب، صوتی و تصویری امام و جلوگیری از تغییر و تحریف آنها حضرت امام خمینی(س) طی حکمی کلیه مسائل مربوط به خود را به فرزند گرامی شان ـ مرحوم حاج سید احمدآقا ـ واگذار کردند.

تجدید میثاق اعضای مجلس خبرگان رهبری با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی

تجدید میثاق اعضای مجلس خبرگان رهبری با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی

اعضای مجلس خبرگان رهبری در سومین روز از شانزدهمین نشست چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور در حرم مطهر حضرت امام خمینی(س) با آرمان های بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

 بقای انقلاب را به بقای آثار و افکار امام خمینی می دانیم

بقای انقلاب را به بقای آثار و افکار امام خمینی می دانیم

حجت الاسلام والمسلمین عباس کمساری، مسئول مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی استان اصفهان به همراه جمعی از کارکنان این مؤسسه، با آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان دیدار کرد.

شاگردان برجسته امام خمینی در داخل و خارج از کشور

شاگردان برجسته امام خمینی در داخل و خارج از کشور

جمعیت درس امام آن موقع حدود سیصد تا سیصد و پنجاه نفر بود که نسبت به جمعیت دو هزار و پانصد نفرى طلبه ‏هاى نجف تعداد زیادى بود. مجتهدین از علما و فضلاى نجف مجذوب امام شدند که این موضوع موج عظیمى ایجاد کرد.

ابعادی از سیره اجتماعی حضرت امام خمینی (س)

ابعادی از سیره اجتماعی حضرت امام خمینی (س)

امام خمینى(س) را می توان در صدر معتقدان و عاملان به سیرۀ نبوى و معلمى شایسته براى شناساندن سیره‏اى ارزشمند و عملى به جهان تشنه فضیلت و حقیقت معرفى کرد. ایشان در دوران مبارزه با حکومت طاغوت، همواره الگوى حکومت آینده را، حکومت صدر اسلام عنوان کرده و در بیانى مى ‏فرمایند: اگر اسلام تحقق پیدا بکند، همان معانى که در صدر اسلام بود تحقق پیدا مى‏ کند.

صفحه 18 از 50 < قبلی | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | بعدی >