روایت مرحوم حاج سید احمدآقا از خیانت های بنی صدر؛ از نقشه ای که برای جان امام کشیده بود تا نخست وزیری حاج احمد

رفته رفته خیانتهای بنی صدر شکل علنی به خود می گرفت تا جایی که امام فرمان عزلش را صادر کرد.

عناوین مطالب خاطرات شخصیت ها

ظاهراً بطلان حج است

ظاهراً بطلان حج است

برخی از کاروانها توسط بنده از مراجع نجف استفتا کرده بودند که...

نیمه شب صدای قلم و کاغذ می‏‏آمد

نیمه شب صدای قلم و کاغذ می‏‏آمد

امام در 24 ساعت چهار ساعت بیشتر نمی‏خوابیدند

ما معرفت الرجال نداریم

ما معرفت الرجال نداریم

تعدادی از حقوقدانان و دانشگاهیان جلسه‏ای خصوصی با امام در سالن نمایش مدرسه علوی داشتند.

پیام من با دلارهای امانتی چاپ نشود

پیام من با دلارهای امانتی چاپ نشود

زمانی که پیام برائت امام منتشر شد، من معتقد بودم که این پیغام تنها برای مردم ایران اسلامی نیست

من رویه‏ام این نیست

من رویه‏ام این نیست

در تنفس از آقای رجایی خواستم که با امام ملاقات کنند تا ببینند مسأله چیست؟

مطبوعات به تفرقه دامن نزنند

مطبوعات به تفرقه دامن نزنند

در ملاقاتی با امام در مورد کیهان از امام راهنمایی خواستم.

من از اول نهضت شما را می‏‏شناسم

من از اول نهضت شما را می‏‏شناسم

اولین باری که خصوصی خدمت امام رسیدم در همان اتاق پنج دری منزل ایشان در قم بود.

درس خود را تعطیل کردند

درس خود را تعطیل کردند

تنها کسی که از قم به عیادت‏ آیت الله کاشانی رفت امام بود

امام روح قدس الهی بود

امام روح قدس الهی بود

درس مرا آنچنان‏ به وجد می‏ آورد که تا دوشنبه و سه‏ شنبه هفته بعد خودم را شدیداً تحت تأثیر آن‏ می‏ یافتم.

حاج‏آقا روح‏اللّه‏ چشم و چراغ حوزه

حاج‏آقا روح‏اللّه‏ چشم و چراغ حوزه

استاد علامه آقاى حاج‏آقا روح‏اللّه‏ خمینى زعیم بزرگ شیعه از دانشمندان بزرگ و متفکر این عصراند

اولین جوانه‏های آشنایی

اولین جوانه‏های آشنایی

آشنایی من با نام حضرت امام در سنین ده ـ دوازده سالگی از زبان والد بزرگوارم آیت‏اللّه‏ سید محمد موسوی جزائری بود

تا رضایت مؤذن را جلب نکنید درس نمى ‏دهم

تا رضایت مؤذن را جلب نکنید درس نمى ‏دهم

یک روز عصر هوا ابر بود. درس اصول در مسجد اعظم در بعدازظهر کمى طول کشید.

همه را مرهون درس امام هستم

همه را مرهون درس امام هستم

استفاده‏اى که از درس حضرت امام کردم شجاعت در علم و ابتکار در علم بود.

حساسیت امام در استفاده از کاغذ

حساسیت امام در استفاده از کاغذ

امام مى‏فرمودند: این چه وضعى است که در مملکت از کاغذ این‏جور استفاده مى‏شود؟

مسائل را ریشه‏ای بحث می‏کردند

مسائل را ریشه‏ای بحث می‏کردند

گاهی مدت درس ایشان،‏ مخصوصاً درس فقه، به یک ساعت و نیم می‏رسید بدون اینکه خودشان احساس‏ خستگی بکنند

چون آهن‏ربا دلها را مى‏ربود

چون آهن‏ربا دلها را مى‏ربود

بخشى از درس و گاه تمام آن به این تذکرات اختصاص مى‏یافت

در جهان اسلام چنین شخصیتى نداشتیم

در جهان اسلام چنین شخصیتى نداشتیم

جلوه ‏هاى فقاهت حضرت امام(س) از آثار باقى ‏ماندۀ ایشان به خوبى پیدا و مشخص است.

هرچه صاحب سخن بزرگ باشد باید نقد کنید

هرچه صاحب سخن بزرگ باشد باید نقد کنید

امام همواره طلبه‏ ها را تشویق مى ‏کردند که هنگام درس سؤال و بحث و انتقاد کنند.

صفحه 50 از 57 < قبلی | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | بعدی >