یکشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
یکشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
یکشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
یکشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
برگرفته از مجموعه مقالات کنگره بین المللی امام خمینی و احیاء تفکر دینی
امام خمینی(س) به این معنی اشاره دارند که «حب الدنیا راس کل خطئیه» یک واقعیتی است و ریشه حب دنیا را حب نفس می دانند، که بالاخره به استکبار ختم می شود. از طرف دیگر تا زمانی که مستکبران سیستم یا نظام و تشکیلاتی ایجاد نکرده اند، به استضعاف کشیدن توده های مردم به طور کامل محقق نمی شود. به وسیله نظام اقتصادی، نظام استعماری، نظام سیاسی و نظام فرهنگی استکباری است که تسلط بر توده مردم و ضعیف نگاه داشتن آنها عملی می شود.
یکشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴
یکشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
فرازی از کتاب رویارویی با تهدیدات معاصر در اندیشۀ امام خمینی(ره)
امام خمینی(ره) با بینش و آگاهی خاص خود، عمق خطری را که از سوی ایالات متحده امریکا و صهیونیسم جهانی به وجود آمده، درک کرده و بر این اساس، از دیدگاهِ روشِ شناخت مشکل و مقابله با آن، موضوع را به عنوان «مسأله برخورد با دیگر اندیشه ها» مطرح نمودند.
یکشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۷
شنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
شنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
شنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
قدرت الله عفتی
طلاب و روحانیون انقلابی در صبح روز 19 دی 1356 برای ادامه تظاهرات روز قبل در مدرسه خان (آیت الله بروجردی) تجمع کردند. یک طلبه جوان برای جمعیت سخنرانی کرد. طلاب معترض بعد از استماع سخنرانی با شعار درود بر خمینی به سمت مسجد اعظم حرکت کردند. مردم متدین قم و عده ای از دانشجویان تهران که از اعتراض دیروز روحانیون باخبر شده بودند و به قم آمده بودند با آنها هماهنگ شدند و با شعار درود بر خمینی وارد مسجد اعظم شدند. آیت الله شریعتمداری مشغول تدریس بود؛ شاید این تنها درس برگزار شده در روز 19 دی بود که با ورود تظاهرکنندگان تعطیل شد. معترضین با شعار درود بر خمینی به منزل آیت الله میرزاهاشم آملی رفتند و بعد از استماع سخنان ایشان به منزل علامه طباطبایی رفتند و از آنجا به مدرسه امیرالمؤمنین(ع) رفتند که این تظاهرات تا ظهر ادامه داشت. بعد از ظهر روز 19 دی 1356 طلاب و مردم متدین در ادامه تظاهرات صبح که به منازل مراجع تقلید می رفتند این بار به منازل مجتهدین جوان و مدرسین حوزه علمیه می رفتند و از آنها می خواستند اقدام جدّی تری انجام بدهند. معترضین اول به منزل آیت الله وحید خراسانی رفتند و بعد از استماع سخنان ایشان به منزل آیت الله نوری همدانی در خیابان بیگدلی رفتند. بلندگو را بر چراغ برق بستند. آیت الله نوری همدانی سخنان مهیج و تندی علیه حکومت ایراد کردند. بعد از سخنرانی ایشان، ساعت چهار بعد از ظهر بود
شنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
شنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
شنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۹:۳۱
شنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۸:۵۰
آیت الله العظمی یوسف صانعی
شنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۷:۵۹
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی
چهارشنبه, ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
چهارشنبه, ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
چهارشنبه, ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
چهارشنبه, ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
چهارشنبه, ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
چهارشنبه, ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
چهارشنبه, ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۷:۰
چهارشنبه, ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۶:۵۲
دوشنبه, ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
دوشنبه, ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
دوشنبه, ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۸:۴۴
برگرفته از مجموعه مقالات ششمین سمینار بررسی سیره نظری و عملی حضرت امام خمینی(س)
وجود مبارک حضرت سیّدالشهدا(ع) با تمام ابعاد حیات تاریخی و با نسبتش به رسول الله(ص) و همه کرامتهای آن وجود مبارک از انتساب به پیغمبر خدا گرفته تا مظلومیت طفل شیرخواره همه وسایل سخن گفتن حسین(ع) با وجدان تاریخ بوده اند. انقلابی که امام حسین(ع) در جهت گیری تاریخ ایجاد نمود، مفهوم پیروزی خون بر شمشیر را به عنوان برترین وسیله ارتقای جهت گیری تاریخ قابل لمس نمود. تمدّن نو پای اسلامی که مورد تهاجم فرهنگ دنیاپرستانه اخلاق جاهلیت گردیده بود و می رفت تا در تمدّنهای پیشین خود منحل گردد، با زبان عمل حسین و شهادت او و نیز انتخاب موضع تاریخی و موضوع مورد حساسیّت تاریخ چنان شکوفا گردید که چهرۀ کریه مظالم در پرتو این درخشش در معرض دید همه دلباختگان دنیا قرار گرفت. و تنفر وجدان تاریخ از مظالم آشکار گردید.
شنبه, ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
برگرفته از مجموعه مقالات دومین کنگره بین المللی امام خمینی (س) و فرهنگ عاشورا
هر حادثه تاریخی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی که در تاریخ جهان بوقوع می پیوندد، بنا به اهمیت و نقش و آثار مترتب به آن، به همان میزان پیوسته نظر اندیشمندان و متفکران را بخود معطوف داشته و هر یک با دیدی خاص به آن نگریسته و ابعاد و آثار اجتماعی، فرهنگی و سیاسی آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهند. از میان این حوادث که بدنبال وقوع آن تحولی فرهنگی اجتماعی و سیاسی در دنیای اسلام، بلکه در جهان داشته، حادثه و تراژدی عاشورای حسینی(ع) است که هر یک از اندیشمندان به بررسی برخی از ابعاد آن پرداخته اند. ما در این مقاله بر سر آنیم که ابعاد تکوینی این حادثه را در رابطه با فلسفه وجودی انسان در جهان و نقشی را که بازیگران اصلی این تراژدی در صحنه عاشورا ایفا کردند، با عنایت به فلسفه ابتلا در قلمرو انسان و طریقه انتخاب و گزینش او در محدوده عرفان عملی سخن گوییم و در جهت ارائه بعضی رموز و سمبل ها و آثار معنوی آن در اعتلا و تکامل معنوی انسان در طی قرون، به اجمال به تحلیل بپردازیم.
چهارشنبه, ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
دوشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۹:۳۵
دوشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۹:۱۲