کتاب تبیین رویت خداوند از منظر امام خمینی(ره) منتشر شد. رسالت اصلی این کتاب، تبیین و بررسی رؤیت خداوند در آثار امام خمینی (س) در قبال آرا و دیدگاه های غیر امامیه و جایگاه اصیل بحث در علم کلام و عرفان است.
شنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵
متن کامل ۷۶ عنوان کتاب در ۱۶۳ جلد از آثار امام خمینی (س) شامل موضوعات: فقه، اصول فقه، اخلاق، تفسیر، فلسفه، کلام، عرفان و سیاست
شنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۹:۴۴
جهان شناسی عرفانی امام خمینی/4
سید حیدر آملی در کتاب نقد النقود خویش تفاوت آراء متفکران در باب مخلوق اوّل را به خوبی بیان کرده است. البته وی بیان حکما را درباره مخلوق نخستین، کامل و درست نمی داند و خود وجود عام و منبسط (فیض مقدس) را صادر نخستین می داند(سید حیدر آملی، ساحت ربوبی (شرح رساله نقد النقود فی معرفة الوجود)، ص 129.) او نام های مختلفی را که متفکرین بنا به اعتبارات مختلف به این حقیقت اوّل داده اند چنین ذکر می کند: عقل اوّل، نفس اوّل، حضرت واحدیّت، حضرت الوهیّت، انسان کبیر، آدم، جبرئیل، روح القدس، امام مبین، مسجد الاقصی, روح اعظم، نور حقیقت حقایق، هیولی، جوهر، هباء، عرش، خلیفة الله، معلّم اوّل، برزخ جامع، مفیض مراة حق، قلم اعلی، مرکز دایره و نقطه(همان، ص 130). او همه این اسامی را بنا به اعتبارات مختلف صحیح می داند و برای هر یک توجیهی ذکر می نماید
جمعه, ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰
امام هر شب در هر حالی که باشند نماز شب میخوانند و هنگامی که برای نماز شب از خواب برمیخیزند، اینقدر آرام و آهسته قدم برمیدارند که هیچکس از خواب بیدار نشود و به ندرت اتفاق میافتد که از حرکت امام در دل شب، کسی بیدار شود.
جمعه, ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
مصطفی کواکبیان
این وصیتنامه چراغ بسیار روشنی است برای هدایت مسیر همه مسئولین به سمت اهداف اصلی نظام و مبنای اساسی حکومت دینی و مردمسالاری دینی.
جمعه, ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
عباس ایزدپناه
امام به آرمان های بلند دیرینه و آرزوهای تحقق نیافتۀ مصلحان، احیاگران و دردمندان تاریخ – در قلمرو نظر و عمل – عینیت بخشید؛ از همین روی باید او را خاتم احیاگران و مصلحان تاریخ اسلام بلکه بشریت خواند.
جمعه, ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
جهان شناسی عرفانی امام خمینی/3
به اعتقاد امام خمینی انسان می تواند در یک نماز حقیقی قلبش را جلوه گاه تجلّیات ربّانی کند: «تکبیرات افتتاحیه برای شهود تجلیّات است از ظاهر به باطن و از تجلیّات افعالی تا تجلّیات ذاتی ... و تکبیرات اختتامیه برای تجلیّات از باطن به ظاهر و از تجلیّات ذاتیه تا تجلیّات افعالیه است.»
جمعه, ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
امام در آن دوران خفقان باری که در زندان به سر می بردند، به وسیله برخی از افسران و سربازان مخلص و متعهدی که با ایشان سر و کار داشتند، توانستند ارتباط هایی با یاران و نزدیکان خود در بیرون از زندان برقرار سازند و پیام هایی با آنان رد و بدل کنند. امام به وسیله سربازان و نگهبانانی که شیفته شخصیت و عظمت امام شده بودند، پیام های شفاهی و گاهی کتبی به بیرون از زندان دادند و پاسخ گرفتند.
جمعه, ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲
جهان شناسی عرفانی امام خمینی/2
جمعه, ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۵:۶
جهان شناسی عرفانی امام خمینی/1
دز آثار و مکتوبات امام خمینی(س) چنین برمی آید که وی معتقد به به وحدت شخصی وجود (وحدت تجلّی و وحدت سعی) است. به اعتقاد وی حقیقت وجود الف) سرچشمه همه کمالات و خیرات است و جز وجود او وجود دیگری قابل تصور نیست. ( شرح چهل حدیث،، ص 607) ب) بسیط من جمیع الجهات است و ترکیب در آن به هیچ وجه راه ندارد. (همان). ج) کامل من جمیع الجهات و دارای همه اسماء و صفات است. (همان ص 608) د) صرف وجود است و غیر وجود در او راه ندارد چرا که در این صورت «شر تراکیب که عبارت از ترکیب از وجود و عدم است در او راه داشت»
جمعه, ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۴:۵۹
پنجشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۷
پنجشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱
پنجشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
پنجشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
پنجشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
حمید انصاری :
متأسفانه در تاریخ پنجشنبه گذشته (نهم دی 1395) در ویژه نامه ای که بمناسبت همایش بزرگداشت حضرت آیت الله میلانی (ره) در شهر قم منتشر گردید اظهارات فردی با نام جعلی آیت الله میرزا علی خراسانی – که ظاهرا همان شیخ علی تهرانی می باشد - تحت عنوان گفتگو درج گردیده است که در بخشی از آن سه ادعای کذب در باره دوران حبس و حصر امام خمینی در سال 42 و 43 و علت آزادی ایشان بیان شده است که هر سه مورد تحریف آشکار و وارونه گویی بدیهیات تاریخ زندگی امام و واقعیات نهضت امام و مغایر با اسناد و مدارک بیشمار می باشد. موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی ضمن تکذیب رسمی این مطالب برای آگاهی پژوهشگران و علاقمندان و پیشگیری از پیامدهای این تحریفات در آینده ، نقد مستند حاضر را در دو بخش تقدیم می کند.
چهارشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹
چهارشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
چهارشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰