اصلی ترین دغدغه های امام خمینی که تا آخر عمر مبارکشان همواره پا برجا بوده و در وصیت نامه مبارکشان (در بند "و") در باره چگونگی فعالیت و نگاه به آن تذکر دادند، موضوع دانشگاه است. باور به اهمیت دانشگاه و ضرورت نقش آفرینی و حضور تاثیر گذار در کشور یکی از مهمترین بخش از نگاه امام به موضوع دانشگاه و دانشگاهیان است. امام راحل در این باره می فرماید: مقدرات این مملکت دست این دانشگاهی هاست
چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰
آقا کم نصیحت می کردند
گذشت چندین سال ازخاموشی آن قافله سالار انقلاب که جهانی را دگرگون ساخت و اسلام را در برابر همه سلطه طلبان و مستکبران عالم احیا کرد، شناخت بیشتر و عمیق ترش را می طلبد. تا به حال در گفته ها و نوشته های بسیاری، ویژگی ها و خصوصیات امام راحل از زوایای مختلف تشریح شده است، اما بُعد رفتار خانوادگی آن عزیز و نگاه و نگرش وی به زن و زندگی، کمتر و یا هیچ مورد بررسی و تحلیل واقع نشده که این خود قابل تأمل است. مرحوم همسر حضرت امام در این گفت وگو از آشنایی و ازدواجش با امام خمینی(س)، نحوه ازدواج، تربیت بچه ها، رفتار امام در منزل، و نگاه امام به زن و زندگی گفته اند. همسر امام خمینی تا به حال حاضر به گفت وگو با هیچ نشریه و رسانه ای نشده بودند اما این گفت وگو با زحمت فراوان سرکار خانم دکتر زهرا مصطفوی دختر بزرگوار ایشان انجام شده که سالیان پیش در نشریه «ندا» چاپ شد. مشروح این گفت وگو را در زیر می خوانید:
چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵
ایرانیان بیش از هزار سال قبل از ورود اسلام به ایران، نوروز را گرامی می داشتند و برای برگزاری هر چه بهترش ابتکاراتی به خرج می دادند و می دهند که بعضی از این نوآوری ها به صورت رسوم دیرینه، دیر پاییده است. آنگاه که اسلام این مرز و بوم را روشنی بخشید، بعضی از این رسوم نه تنها رنگ نباخت بلکه بیشتر جلا گرفت، چرا که با سه دستور اخلاقی شرع تطابق طبعی دارد. یکی آنکه صله رحم، این دستور جدی دین، در این عید به جدیت عمل می شود. قهرها به آشتی بدل می گردد، نفرت ها و کینه ها با خاکروبه از خانه می رود. لااقل سالی یک بار همه اقوام دور و نزدیک همدیگر را می بینند و محرم ها بر روی یکدیگر بوسه می زنند. دیگر آنکه تمیزی و سلیقه و نظافت، دستور دیگر شرع، از امور شخصی به کوچه و خیابان بازار هم راه می یابد. اما سومی کمی بوی فلسفه می گیرد، بدین معنا که رفتار آدمی در مواجهه با نوروز با طبیعت همسویی می یابد.
چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳
متن کامل اولین پیام نوروزی حضرت امام(س) در فروردین 1357
چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱
یکی از اساسی ترین دغدغه های امام خمینی که تا آخر عمر مبارکشان همواره پا برجا بوده و در وصیت نامه مبارکشان درباره چگونگی فعالیت و نگاه به آن تذکر دادند، موضوع دانشگاه است. باور به اهمیت دانشگاه و ضرورت نقش آفرینی و حضور تاثیر گذار در کشور یکی از مهمترین بخش از نگاه امام به موضوع دانشگاه و دانشگاهیان است. امام راحل در این باره می فرماید: مقدرات این مملکت دست این دانشگاهی هاست ؛ و از دانشگاه باید سرنوشت یک ملت تعیین بشود. با عنایت به اینکه جامع ترین نگاه در باره دانشگاه از سوی امام مطرح شده و باز خوانی این اندیشه می تواند بهترین راهکار برای ادامه فعالیتهای این نهاد فرهنگی باشد. در این راستا خرداد ماه سال 92 و به مناسبت بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی ویژه نامه ای با عنوان دانشگاه مستقل ازدیدگاه امام خمینی منتشر شد که از مطالب ارزنده اساتید دانشگاهی بهره می برد.
چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰
چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۲
در جای جای خاطراتی که نزدیکان و آشنایان حضرت امام(س) از ایشان نقل کرده اند، احترام گذاردن ایشان به مهمان و توجهشان به میهمان نوازی و علی الخصوص هدیه دادن دیده می شود. حضرت امام در کنار منش پاکیزه و خوی مردم دوستشان به سفارشات اسلام در خصوص هدیه دادن توجه ویژه داشتند و این رسم نیکو را چه در مناسبات خاص و چه در روزهای دیگر سال، در مراوداتشان با دیگران به جا می آوردند. آنچه که در ادامه می خوانید گوشه ای از خاطراتی است که آشنایان ایشان از هدیه دادن امام نقل کرده اند. البته بی شک در ذهن و ضمیر دوستان و نزدیکان حضرت امام از این دست خاطرات بسیارند که برخی هنوز به رشته تحریر درنیامده اند.
چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۰
دکتر حسنعلی احمدی فشارکی نویسنده و محقق مقاله دانشگاه و رسالت دانشگاهیان در مقدمه به پدیده انقلاب اسلامی ایران به رهبری احیاگر اسلام و ایران معماربزرگ و حکیم فرزانه حضرت امام خمینی اشاره می کند و معتقد است: انقلاب اسلامی مورد توجه اندیشمندان ، نخبگان و آزاداندیشان جامعه جهانی بوده و خواهد بود.
چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۴
ظهور اسلام و برخورد مسالمت آمیز آن با سایر ادیان و آیین ها از جمله اعتقادات مذهبی و ملی ایرانیان موجب شد که مراسم و آداب مربوطه، به یکباره از جامعه اسلامی ایران رخت بر نبندد، فقط با مسلمان شدن تدریجی ایرانیان از وسعت آنها کاسته شد. طی گذشت ایام، زمانی که برخی از سنت ها و آداب در تضاد آشکار با اعتقادات و رسوم گذشته قرار می گرفت ایرانیان می کوشیدند سنت کهن ملی را در قالب سنن اسلامی باز یابند و به عبارت روشن تر سنت های ملی ایرانی را با سنت های اسلامی در آمیختند.
چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳
نقش امام خمینی(س) در گرامیداشت عید نوروز و تغییر نگاه ایرانیان به آن برجسته بوده است. پیام های نوروزی هر ساله ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی که حاوی تبریک سال نو و همچنین رهنمودهای مهمی در اداره کشور بوده است، احترام نوروز را نزد مردم دوچندان کرده و توجه آنها را به ایجاد تحول در حیات مادی و معنوی همراه با تحویل نوروز و نو شدن طبیعت معطوف کرده است.
چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶
چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۴
دانشگاه در جامعه ما همواره مبدا تحول است. این دیدگاهی بود که حضرت امام (س) همواره موضع و انتظارش را از جامعه روشنفکر و تحصیل کرده در آن نشان می داد. در این باره به سراغ دکتر نجفقلی حبیبی، رییس اسبق دانشگاه علامه طباطبایی رفته ایم. مردی که هنوز در میان سیاست مداران فرهنگی، دلش برای امام می تپد، وقتی از امام (س) و رفتارهایش سخن می گوید اشک در چشمانش جاری می شود و دغدغه های امام را درباره دانشگاه بسیار پراهمیت توصیف می کند.
چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۱
چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۹
دکتر یحیی فوزی عضو هیئت علمی پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی
چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶
انقلاب فرهنگی از چالش برانگیزترین موضوعات سال های ابتدایی انقلاب اسلامی است این اقدام با هدف هماهنگ کردن نظام دانشگاهی که فضایی متفاوت از جامعه اسلامی انقلابی آن سال ها را از سر می گذراند برنامه ریزی شد تا دانشگاه را با مسیر انقلاب هماهنگ کند. برای ارزیابی این رویداد به گفتگو با عبدالمجید معادی خواه نشستیم. معادیخواه که در آن دوره نمایندگی مردم تهران در نخستین مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت در کابینه شهید باهنر، مهدوی کنی و کابینه اول مهندس موسوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر عهده داشت اما سال هاست که عرصه سیاست را رها کرده و با مدیریت بنیاد تاریخ انقلاب اسلامی ایران به عرصه پژوهش در تاریخ روی آورده است.
در ابتدا توضیحی در زمینه شرایط سال های اول انقلاب در دانشگاه ها بفرمایید که موجب ضرورت انقلاب فرهنگی گردید؟
چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳
در میزگرد پرتال امام خمینی برر سی شد
انقلاب فرهنگی از چالش برانگیزترین موضوعات سالهای ابتدایی انقلاب اسلامی است این اقدام با هدف هماهنگ کردن نظام دانشگاهی که فضایی متفاوت از جامعه اسلامی انقلابی آن سال ها را از سر می گذراند برنامه ریزی شد تا دانشگاه را با مسیر انقلاب هماهنگ کند. پرتال امام خمینی برای ارزیابی این رویداد میزگردی را با حضور سه تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس که خود از مولودات انقلاب فرهنگی است ترتیب داده است که در ادمه متن گفتگوی این سه استاد دانشگاه را خواهید خواند. دکتر علی محمدحاضری و دکتر غلامرضا جمشیدی ها اساتید گروه جامعه شناسی و دکتر وحید احمدی نیز که عضو هیئت علمی گروه برق و الکترونیک است از جمله دانشجویان انجمن های اسلامی بوده است که در سال های ابتدایی انقلاب درگیر انقلاب فرهنگی گردیدند وی در کمیته های اجرایی ستاد انقلاب فرهنگی نیز عضویت داشته است:
چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹
استقلال کشور در گرو استقلال مراکز فرهنگی
امام خمینی (س) درصبح 23 خرداد 1360 در جمع اعضای ستاد انقلاب فرهنگی و شورای عالی جهاد دانشگاهی تهران و شهرستان ها به مناسبت سالروز تأسیس ستاد انقلاب فرهنگی، درمورد اهمیت نقش دانشگاه در استقلال و یا وابستگی کشور سخنرانی کردند. متن کامل این سخنرانی به شرح زیر است: بالاتر چیزی که دشمنهای کشورهای مستضعف و کشورهای اسلامی از طرف مخالفین با بشریت انگشت رویش گذاشتند، دانشگاه است؛ برای اینکه آنها خوب می دانند که اگر دانشگاه در خدمت آنها باشد، یعنی همه کشور در خدمت آنهاست. دانشگاه است که اداره امور کشور را می کند و دانشگاه است که تربیت نسل آینده و حاضر را می کند. و چنانچه دانشگاه در اختیار چپاولگرهای شرق و غرب باشد، کشور در اختیار آنهاست. آن قدری که دانشگاه هدف بوده است؛ جاهای دیگر نبوده است.
چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶
نمی توان به دانشگاه در اندیشه امام پرداخت و از دو مقوله استقلال دانشگاه و انقلاب فرهنگی غافل شد. واقعا دانشگاه مطلوب امام چه بود؟ چرا باید انقلاب فرهنگی رخ می داد و این روند اکنون به کجا رسیده است؟ دانشگاه مستقل یعنی چه؟ آیا این استقلال از نهاد قدرت داخلی است یا ابرقدرت های خارجی؟ این مباحث و مباحثی از این دست، محتوای گفتگویی است که ظهر آخرین روزهای فروردین ماه در پژوهشکده بهداشت جهاد دانشگاهی با دکتر علی منتظری رییس پیشین جهاد دانشگاهی و از دانشجویان خط امامی دهه شصت انجام شد. او در این گفتگو، بعد ایجابی دانشگاه مستقل را وابستگی تمام عیار آن به مردم عنوان کرد. این گفتگوی جالب در خرداد ماه سالجاری توسط اصغر زارع کهنمویی با دکتر منتظری انجام شده است. ادامه این مصاحبه را بخوانید:
چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۴
هاشمی تروجنی ، نویسنده، مقاله پنجه استعمار و دانشگاه مستقل به سابقه دیرینه تاسیس اوّلین دانشگاه در ایران می پردازد و معتقد است: دانشگاه یکی از مراکز مهم و تعیین کننده در سرنوشت هر جامعه است و لذا استعمارگران که ابتدای قرن نوزدهم به طور مستقیم با عهدنامه های مختلف، حضورشان را در ایران تثبیت کرده بودند، نسبت به دانشگاه که تأثیرگذارترین نهاد فرهنگی و عامل بیداری جامعه و رو در رو قرار گرفتن قدرت اجتماعی جامعة ایرانی با استعمارگران بود نمی توانستند بی تفاوت باشند، به همین دلیل با قتل امیرکبیر(موسس دارالفنون)، اولین برخورد با دانشگاه به وجود آمد و دکتر پولاک و هیأت همراه وی را از ایران اخراج و معلمانی دست نشانده خود را جایگزین آنها کردند و دارالفنون، از مسیر خود خارج شد. بعد از مشروطه و روی کار آمدن رضاخان، ایجاد دیوان سالاری به عنوان ابزار قدرت، احتیاج بیشتری به نیروهای متخصص و کارآزموده برای ادارة جامعه داشت و دانشگاه تهران، اولین دانشگاهی بود که به هدف تأمین نیروهای دیوان سالاری دورة جدید به وجود آمد.
چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶
دکتر منوچهر اکبری
نوشتار حاضر که به قلم دکتر منوچهر اکبری به رشته تحریر درآمده با اشاره به اینکه نگاه امام خمینی به عنوان عالم و فقیهی سترک و مرجع و روحانی اسلامی یک نگاه توحیدی است، مطلب را آغاز می کند و معتقد است هر دستگاه، نهاد، ارگان و سازمانی را در جهت اهداف الهی تعریف و مأموریت پذیر می داند به دیگر زبان اینکه اگر در جهت کسب رضایت حضرت حق نباشد، او را غیر اصولی، زائد، و البته غیر مفید و حتی مضر به حال جامعه می داند. دانشگاه را به عنوان یک «کارخانه انسان سازی» می داند. دانشگاه را به عنوان یک «کارخانه انسان سازی» می داند. دانشگاه از جمله مراکزی بود که خلاف نظر نگاه بسیاری از علمای اصل عصر خویش، برای دانشگاه اهداف، توان، ظرفیت و جایگاه و پایگاه و کارایی و اهمیت آن توجه ویژه داشت. حرکت و جهت دانشگاهها را از آغاز نهضت رصد می کرد. آن را جایی بسیار مهمی دانست. تا آنجا که سرنوشت و سعادت و شقاوت یک ملت را با دانشگاه گره می زد.
چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۶
دکتر علی آدمی محقق و پژوهشگر، مقاله جایگاه دانشگاه و دانشگاهیان در نگاه امام خمینی با این مقدمه آغاز می کند که: در اندیشه اسلامی ، همواره علم و علم آموزی با تهذیب و دینداری همراه بوده است و این ، حکایت از تقدس فرایند تعلیم و تربیت دارد . تاً کید مکرر قران در تهذیب و تعلیم ، دو رسالت بزرگ پیامبران ،الگوی روشنی را فراروی کسانی می نهد که گام در راه پیامبران می گذارند و رسالت آموزش و راهبری را بر دوش می کشند.
چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶

رضا تابش مولف مقاله بنیان های اخلاق سیاسی در چکیده مقاله هدف از نگارش آنرا اینگونه بیان می کند: اخلاق و سیاست از مفاهیم عمده در حوزه فلسفه سیاسی است که از دیرباز ذهن بسیاری از متفکران را به خود مشغول کرده است. امام خمینی (ره) از جمله اندیشمندان و عالمانی است که تأملاتی عمیق هم در زمینه اخلاق و هم در حوزه سیاست داشته است. از این رو، هدف اصلی در این مقاله بررسی ارتباط اخلاق و سیاست از منظر ایشان می باشد. مفروض اصلی مقاله حاضر این است که از دیدگاه امام خمینی (ره) میان اخلاق و سیاست رابطه تعاملی به معنای تأثیر و تأثر متقابل برقرار است. بر این اساس،می توان اذعان نمود که میان اخلاق و سیاست، رابطه تداول وجود دارد، به عبارت دیگر، اخلاق سیرت سیاست و سیاست صورت اخلاق است. در همین راستا، دیدگاه های عام و رایج در قبال اخلاق و رابطه اخلاق و سیاست مورد مداقه قرار گرفته و دیدگاه امام خمینی (ره) در این حوزه بررسی شده است. پژوهشگر مقاله در ادامه به مباحث : اخلاق زیستی و همسازی اجتماعی؛ داخلاق عقلی و فلسفی؛ اخلاق عرفانی؛شیوه اخلاقی امام خمینی؛ اخلاق سیاسی از منظر امام خمینی ؛رویکردها در باب اخلاق و سیاست؛نظریه یگانگی اخلاق و سیاست؛ارتباط متقابل اخلاق و سیاست؛ عدالت و اخلاق و همچنین آزادی و اخلاق مبسوط می پردازد.
چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷
مقاله «دانشگاه مستقل» که به قلم دکتر سید علی قادری به رشته تحریر در آمده با این جمله آغاز می شود که: امام خمینی در 31 شهریور 58 به مناسب شروع سال تحصیلی پیامی به دانشگاهیان نوشتند و سخن خود را با پنج سلام آغاز کردند: «سلام بر دانش و دانشگاه و دانشگاهیانی، سلام بر جوانان برومندی، سلام بر دانشجویان و استادان، و سلام به همه قشرهای دانشجو (صحیفه امام ج 10 ص 78) . در سلام های فوق هم تقدیر از گذشته اکثریت دانشگاهیان قابل انتزاع است و هم جهت گیری ها برای آینده. چرا که یکی از خصوصیات لحن امام وقتی محبوب هایش مورد خطاب قرار می گرفتند این بود که بایدها را به صورت هست ها بیان می کردند.
چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
خرمشهر آزاد شد اما دوام نیاورد، سایه های سنگین قبرها، بر شانه های زخمی نخل ها، آری، خنده های بی هویت اجانب پست دوام نیاورد و حنجره شعله ور شده شهر، بعد از آن همه سکوت، ترکید.حجم آوار و تیر و ترکش و زخم را پشت سرگذاشت و جاده های غریب خود را فراموش نکرد.
سکوت شهر را درهم شکستند و غزل بلند غم و درد را بر دیوارهای شهر نوشتند آتش زدند؛ تمام دلخوشیهای اهالی را. باغچه های اقاقی و اطلسی را زیر سنگینی تانکها، شکستند.
خمپاره ها، جواب بیگناهی شد و کوچه ها، آواری از فروریختن را باور کردند و مرغهای زندگی، از شهر بال گشودند و مرگ تلخِ سراپای شهر را، در هم کشید ...
و این چنین، «خرمشهر»، لباسی از خون و ویرانی بر تن کرد و «خونین شهر» شد.
«خرمشهر» به سوگ نشست و تازیانه های هیولاهای آهن، دل دیوارهای شهر را از هم گسست و این همه سال، در شولای سیاه شب گم شد از میان تیغ و باروت، از لابه لای تلّ خاکستر و تنفر، نسیمی، تل شهر را نوازش می داد. و ستارگان شب، در خود نمی گنجیدند. ـ و این چنین شد که سایه های سنگین تبرها دوام نیاورد و شاخه های شهر، بعد از مرگی دردناک، دوباره نبض زندگی گرفتند.
چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷
در خرمشهر صحنه ای دیدم که یادم نمیرود؛ تانکها در اطراف خرمشهر به گِل نشسته بودند و نمی توانستند حرکت کنند. فرماندهای به نام «سرهنگ ستاد جمیل نجم الدین» آن موقع مسئولیت فرماندهی را به عهده داشت. او به خاطر اینکه تانکها به دست نیروهای ایرانی نیفتد، به هلیکوپترهای عراقی دستور داد که آنها را منهدم کنند. هلیکوپترها هم با موشکهایشان این تانکهای پیشرفتۀ T62 که متعلق به گردان «المهلب» بود را هدف قرار دادند و همه را به آتش کشیدند.**
چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵
در اسلام دو گونه جنگ است که یکی را جهاد می گویند و آن کشورگیری است با شرطهایی که برای آن شده است و دیگری جنگ برای استقلال کشور و دفع اجانب از آن است." ایشان در مورد این دو نوع جنگ، قائل به تمایز بوده و در ذکر هر یک از آنها می فرمایند:
"جهاد که عبارت از کشور گیری و فتح ممالک است، پس از آن که دولت اسلامی با وجود امام یا به امر امام تشکیل شود و در این صورت، اسلام بر تمام مردان، که به حد بلوغ رسیده باشند و افتاده و عاجز نباشند ومملوک - که از افراد اجانب است - نباشند، واجب کرده است که برای کشور گیری حاضر شوند و قانون اسلام را در سرتاسر ممالک جهان منتشر کنند. در مورد دفاع هم می فرمایند:
"قسم دوم از جنگ اسلامی که به نام دفاع اسم برده شده و آن جنگیدن برای حفظ استقلال کشور و دفاع از اجانب است، به هیچ وجه مشروط به وجود امام یا نایب امام نیست و کسی از مجتهدین نگفته که دفاع را باید با امام یا جانشین آن کرد، بلکه بر تمام افراد توده واجب است به حکم اسلام از کشور اسلامی محافظت کنند و استقلال آن را پابر جا نمایند."
چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲
دریابان علی شمخانی در مقاله ای با عنوان «حماسه فتح خرمشهر هویت ملت ایران» به تحلیل عملیات بیت المقدس که در دهم اردیبهشت آغاز شد و پس از 24 روز در روز سوم خرداد 61 منجربه آزادسازی خرمشهر گردید، پرداخته است
چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳
سردار محسن رشید دوست ندارد در مورد خرمشهر گفت وگوی یکطرفه داشته باشد و تصورش بر این است که هر چه این سالها گفته شده، کفایت می کند. او می خواهد به موضوع فتح خرمشهر به صورت چالشی پرداخته شود تا شاید از دل آن، نکاتی به دست آید که تاکنون گفته نشده است. ماجرای خرمشهر و آزادی آن برایش به خاطره ای تاریخی تبدیل شده و با یادآوری هر موضوع گاهی لبخند و گاهی ابروا نش در هم می رود. او از اینکه برخی به شبیه سازی اتفاقات جنگ با اوضاع کنونی کشور می پردازند، گلایه دارد و می گوید: آنچه در فتح خرمشهر و دوران جنگ رخ داد، در زمان و مکان های دیگر قابل شبیه سازی نیست و افرادی که این کار را می کنند، در اشتباه هستند ... . گفت وگو با رئیس سابق مرکز مطالعات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را با هم می خوانیم
چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۸
پایان نامه «تاثیر پذیری سیاست خارجی جمهوری اسلامی از اندیشه و عمل سیاسی امام خمینی(س)» به کتابخانه و آرشیو افزوده شد.
چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۲
سفیر فدراسیون روسیه همراه با دبیر دوم سفارت و معاون بازرگانی استان مرکزی عصر روز دوشنبه از بیت تاریخی حضرت امام راحل (ره) در شهرستان خمین بازدید کردند.
سه شنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳