سایه ی سبک هندی بر غزل عصر انقلاب
سه شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۹
حضور 79
دوشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
مصاحبه با شاعرۀ متعهد معاصر خانم طاهره صفارزاده
دوشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
سیمای امام خمینی(س) در شعر انقلاب اسلامی
دوشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
امام و ادبیات عرفانی

محمد جواد محبت

امام و ادبیات عرفانی

دوشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
تفکر دینی در ادبیات مشروطه

عباس عبدالمحمدی

تفکر دینی در ادبیات مشروطه

دوشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
نمادگرایی در ادبیات فارسی معاصر
دوشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱
چگونه نویسنده شدم و ایمانم را بازیافتم
دوشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
پرتوی از «ولی الله اعظم» در منشور شعر فارسی
دوشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
امام خمینی(س) و ادبیات عرفانی
دوشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
سیمای امام در شعر معاصر

پرویز بیگی حبیب آبادی

سیمای امام در شعر معاصر

دوشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
آخرین رهنمودهای امام خمینی(س) و فلسفه انقلاب

شایسته زیدی

آخرین رهنمودهای امام خمینی(س) و فلسفه انقلاب

ارزشهایی که خدا در فطرت راستین انسان قرار داده است؛ همان ارزشهایی که خداوند به وسیلۀ فرستادگان خود بارها آنها را به انسانها یادآوری فرموده اند و همین ارزشها اساس این انقلاب را تشکیل می دهند. آنچه قرنهای متمادی توسط پادشاهان، حکومتهای دیکتاتوری، حکومتهای ظالم، رهبران خائن و دست نشاندۀ استعمارگران، سرمایه داران، آخوندهای درباری، و عالمان دین فروش و جهل عامۀ مردم بر حیات فلسفۀ اسلامی گذشت، باعث پوشاندن چهرۀ واقعی اسلام شده بود؛ و امام خمینی(س) با انقلاب خود، این پوشش و حجاب چهرۀ اسلامی را از میان برداشتند و چهرۀ واقعی اسلام را نمایان ساختند و مسلمانان جهان را نیز از تعلیمات متعالی اسلام بهره مند کردند.

دوشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۸:۳۶
زندگی امام به روایت امام
یکشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹
حفظ مصالح همه اقشار

سخنرانی در جمع اعضای جامعه کلیمیان ایران (اسلام و اقلیت های مذهبی)

حفظ مصالح همه اقشار

اسلام و اقلیتهای مذهبی‌ اقلیتهای مذهبی که از صدر اسلام، بعد از فتح اسلام، بین مسلمین بودند، اینها غیر از‌‎ ‎‌آن مشرکینی که توطئه گر بودند یا بعضی از اقشاری که توطئه می کردند و می خواستند‌‎ ‎‌وضع بشر را به هم بزنند، اینهایی که از اقلیتهای مذهبی بودند، تمام در اسلام احترام‌‎ ‎‌داشتند ... در یکی از قضایا ـ که لشکری از معاویه شاید بود ـ آمد و یک خلخالی از پای‌‎ ‎‌یک زن یهودیه ربود ـ به حسب نقل ـ حضرت امیر فرمودند که من شنیدم که آمدند و‌‎ ‎‌یک خلخالی از ذمیه ای ربوده اند؛ و اگر انسان بمیرد ـ قریب به این معنا ـ این اشکالی‌‎ ‎‌برایش نیست!‌‎ اینطور عنایت داشتند به حفظ مصالح همۀ اقشار.‌ صحیفه امام، ج ۷، ص ۲۸۹

یکشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
نگاه دین و تحولات ناشی از شرایط زمانی و مکانی

نگاه دین و تحولات ناشی از شرایط زمانی و مکانی

انسان در بستر زمان و مکان واقع شده و در اندیشه ظهور خلاقیّتها به نوآوریهایی می رسد که در گذشته از وجود آن محروم بوده است. در شعاع درک و اندیشۀ حسّی به تجربیات راه یافته و علوم تجربی را پدید آورده که سبب ظهور آثار عظیم در جوامع بشری و بهره گیری فراوان از طبیعت شده است. او در شعاع درک و اندیشۀ عقلانی به واقعیتهایی نایل شده که هرگز با ابزار صرف حسّی توانایی رسیدن به آنها را ندارد. انسان متحول در ظرف زمان و مکان، یکنواختی و یکسانی را پذیرا نیست. در تعقیب تازه ها و نوآفرینیهاست. تنوع طلبی و نفی همانندی ذاتی او نیست و به همین جهت، حقّ مسلّم خود می‎داند که در پرتو ظهور فعلی استعدادهای موجود در نفس با کمک ابزار بیرونی و استخدام آنچه در توانش هست، به غریزه تغییر خواهی و تحوّل جویی و عدم همسانی پاسخ گوید.

یکشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
صفحه 872 از 4020 < قبلی | 871 | 872 | 873 | 874 | 875 | 876 | 877 | 878 | 879 | 880 | بعدی >