«قسمت دوّم»
صدای بچهها را خیلی دوست دارم
امیرمحمد لاجورد
هفته پیش قسمت اول دیدار با آقای مجید فلاح پور را در استودیو موسیقی حوزه هنری خواندیم. این هفته
ادامه مصاحبه با او را میخوانیم.
وجود دارند به این اتاق منتقل میشوند. ارتباط ما
با خوانندگان و نوازندگان در حین صدابرداری، از
طریق سیمهای مرتبط این اتاقها و همچنین این
پنجره کوچک است که در حد فاصل این دو اتاق
وجود دارد. طبیعی است که به هنگام صدابرداری
هیچ صدای اضافهای نباید وجود داشته باشد و آن
سالن طوری طراحی و ساخته شده است که هیچ
صدایی از بیرون نمیتواند به داخل آنجا نفوذ کند.
چرا خوانندگان و نوازندگان را به آن اتاق
بزرگ میفرستید و درها را هم میبندید؟
آنجا سالنی است که تمامی در و دیوار و
سقفاش با مواد مخصوصی پوشیده شده است.
هیچ صدای اضافهای به آن اتاق راه پیدا نمیکند
و همینطور صداهایی که در آنجا تولید میشود
را هم نمیتوانیم به طور مستقیم بشنویم بلکه
صداها از طریق میکروفنهایی که در آن سالن
عاقبت جان تصمیم میگیرد
که موضوع گم شدن اودی را به او
بگوید.
مجلات دوست کودکانمجله کودک 266صفحه 10