یکی از انواع مجازات در نظام حقوق کیفری ایران شناخته می شود که سابقه آن به قانون مجازات مصوب ۱۳۰۴ شمسی برمی گردد. بیدگلی در تحلیل مجازات تبعید اینگونه نقل می کند که...
انشعاب از تشکیلاتى براى اظهار عقیده مستقل، و ایجاد تشکیلات جدید، به معناى اختلاف نیست. اختلاف در آن موقعى است که خداى ناکرده هر کس براى پیشبرد نظرات خود به دیگرى پرخاش کند.
خمینى را اگر دار بزنند تفاهم نخواهد کرد. با سرنیزه نمى شود اصلاحات کرد. با نوشتن «خمینىِ خائن» به دیوارهاى تهران که مملکت اصلاح نمى شود!
تهدیدات و تبلیغات دامنهدار دولت امریکا به قدر پشیزى نزد ملت ما ارزش ندارد. نه تهدید نظامىِ او عاقلانه است؛ و نه تهدید اقتصادىِ او واجد اهمیت. و کارتر یک اشتباه دارد، و آن اینکه گمان مى کند همه دولتها چشم بسته به خدمت او ایستاده اند. و این اشتباه بزرگ بزودى براى خودش هم روشن خواهد شد؛ و طلیعه آن نیز مشهود است.
من به جمیع دوَل اسلام و مسلمین جهان، در هر جا هستند، اعلام مىکنم که ملت عزیز شیعه از اسرائیل و عمال اسرائیل متنفرند، و از دولتهایى که با اسرائیل سازش مىکنند متنفر و منزجرند.
هنوز چشم ها گریان و دلها بریان است...
پس از اتفاقات عید نوروز سال 1343 شاه که از مبارزۀ گسترده و همه جانبۀ علما، بکلى گیج و آشفته شده بود بر آن شد نقشه هاى فاشیستى خود را که مدتها بود در سر داشت به مرحلۀ اجرا درآورد و به خیال خود «ضربشستى» به روحانیان نشان دهد.
نقش امام خمینی(س) در گرامیداشت عید نوروز و تغییر نگاه ایرانیان به آن برجسته بوده است.
ما نباید امور دانشگاه ها را یک مطلب عادى فرض کنیم، که دانشگاه ها ممکن است همه چیز انقلاب را به هم بزنند.
مروری بر زندگی نامه مرحوم سیداحمد خمینی
پس از برگزاری رفراندوم قلابی شاه در ششم بهمن 1341 و در شرایطی که رسانه ها داخلی و خارجی یک صدا شاه و انقلاب سفید او را می ستودند، نغمه های مخالفت با این همه پرسی از گوشه و کنار و در رأس آنها از جانب امام خمینی بلند شد.
در اسفندماه سال 1363، محسن نوربخش رییس کل وقت بانک مرکزی در نامه ای به حضرت امام(س) از ایشان درباره پرداخت جایزه به سپرده گذاران استفتاء کردند. امام در پاسخ این کار را بلامانع دانستند.
حضرت امام خمینی در یکی از سخنرانی هایشان پیش از 12 فروردین 58، با اشاره به برگزاری رفراندوم برای تعیین سرنوشت مملکت و نوع حکومت، به تبیین و تشریح حکومت جمهوری اسلامی پرداختند.
نظر به مخالفت این حزب با اسلام و مصالح ملت مسلمان ایران، شرکت در آن بر عموم ملت حرام و کمک به ظلم و استیصال مسلمین و مخالفت با آن از روشن ترین موارد نهى از منکر است.
گویى شهر همه یک چشم شده بود و آن چشم هم همه انتظار و چه انتظار شیرینى! چشمها همه پر التهاب بود و دردمند، دردمند از درد فراقى چندین ساله و گونه ها عطشناک اشک شوق، شوق حلاوت دیدارى به شیرینى عشق و محبت و عشق را هیچگاه نمى شد اینچنین واضح و مجسم دید.
امام خمینى س در سال 1341 ه ش. دوبار، در فاصله کمتر از سه ماه با اطمینان وعدۀ نصرت الهى و پیروزى نهضت اسلامى را بر رژیم طاغوتى شاه مى دهند.
خداى تبارک و تعالى مقدراتى دارد که ما سرّ آن را نمى فهمیم مگر بعد از زمانها.
وصیت نامه امام خمینی را می توان به عنوان آخرین سفارش و جمعبندی تمامی توصیه های امام، مهمترین منشور جمهوری اسلامی بعد از قانون اساسی دانست.
من از ملت شریف و مبارز ایران تشکر مى کنم. من از این وحدت کلمه اى که بین اقشار ملت بوجود آمده است سپاسگزارى مى کنم. من به این پیروزى که از براى ملت ایران پیدا شده است تبریک مى گویم.
کلیه حقوق برای موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) محفوظ است.