یادنامه مرحوم آیت الله حسن صانعی صفحه 32
چهارشنبه, ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰
یادنامه مرحوم آیت الله حسن صانعی صفحه 33
چهارشنبه, ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵
یادنامه مرحوم آیت الله حسن صانعی صفحه 34
چهارشنبه, ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۵
یادنامه مرحوم آیت الله حسن صانعی صفحه 35
چهارشنبه, ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۰
یادنامه مرحوم آیت الله حسن صانعی صفحه 36
چهارشنبه, ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵
یادنامه مرحوم آیت الله حسن صانعی صفحه 37
چهارشنبه, ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰
یادنامه مرحوم آیت الله حسن صانعی صفحه 38
چهارشنبه, ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵
یادنامه مرحوم آیت الله حسن صانعی صفحه 39
چهارشنبه, ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰
یادنامه مرحوم آیت الله حسن صانعی صفحه 41
چهارشنبه, ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵
یادنامه مرحوم آیت الله حسن صانعی صفحه 42
چهارشنبه, ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
یادنامه مرحوم آیت الله حسن صانعی صفحه 43
چهارشنبه, ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵
یادنامه مرحوم آیت الله حسن صانعی صفحه 44
چهارشنبه, ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
یادنامه مرحوم آیت الله حسن صانعی صفحه 45
چهارشنبه, ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵
یادنامه مرحوم آیت الله حسن صانعی صفحه 46
چهارشنبه, ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵
یادنامه مرحوم آیت الله حسن صانعی صفحه 47
چهارشنبه, ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰
یادنامه مرحوم آیت الله حسن صانعی صفحه 48
چهارشنبه, ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵
یادنامه مرحوم آیت الله حسن صانعی صفحه 50
چهارشنبه, ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵
تلاوت قرآن در حال نماز

تلاوت قرآن در حال نماز

خواندن قرآن در حال نماز یا به عنوان جزء نماز و به قصد جزئیت است و یا بدون آن. ۱- در هر جای نماز، ذکر گفتن و دعا کردن و قرآن‏ خواندن‏ غیر از آنچه موجب سجده می‏ شود اشکالی ندارد. و بنابر اقوی، هرگونه خطاب به غیر خداوند متعال، حتی در ضمن دعا، مثل این که بگوید: غَفَرَ اللَّهُ لَکَ (خدا تو را بیامرزد) و صَبّحَکَ اللَّهُ بِالْخَیر (خدا تو را به خوبی وارد صبح کند) در صورتی که قصد دعا برای او داشته باشد، نماز را باطل‏ می‏ کند، تا چه رسد به این که با این جملات قصد تحیّت بنماید و همچنین است ابتدا نمودن به سلام (که نماز را باطل می ‏کند). همچنین «اگر سلام‏ کننده بچه ممیّز باشد، جواب سلام او واجب است و احتیاط (واجب) آن است که جواب سلام او به قصد قرآن‏ خواندن‏ نباشد (و به قصد جواب سلام باشد)، بلکه جایز نبودن آن قوی است.» ۲- در رکعت اول و دوم از نمازهای واجب، خواندن سوره حمد و یک سوره کامل بعد از آن واجب است و نمازگزار می‏ تواند در بعضی از حالات، سوره را ترک نماید، بلکه گاهی در تنگی وقت و ترس و مانند این‏ ها از موارد ناچاری ترک کردن سوره واجب است. خواندن حمد، در نمازهای مستحبی - مانند نمازهای واجب - واجب است؛ یعنی خواندن آن، شرط صحّت در آن‏ ها است. اما خواندن سوره در هیچ یک از نمازهای مستحبی، واجب نیست؛ اگر چه آن نماز - با عنوان عارضی مثل نذر و مانند آن - واجب شده باشد.

چهارشنبه, ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰
یادنامه مرحوم آیت الله حسن صانعی صفحه 52
چهارشنبه, ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵
یادنامه مرحوم آیت الله حسن صانعی صفحه 53
چهارشنبه, ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵
یادنامه مرحوم آیت الله حسن صانعی صفحه 54
چهارشنبه, ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
یادنامه مرحوم آیت الله حسن صانعی صفحه 55
چهارشنبه, ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵
یادنامه مرحوم آیت الله حسن صانعی صفحه 56
چهارشنبه, ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰
یادنامه مرحوم آیت الله حسن صانعی صفحه 57
چهارشنبه, ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵
یادنامه مرحوم آیت الله حسن صانعی صفحه 58
چهارشنبه, ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵
یادنامه مرحوم آیت الله حسن صانعی صفحه 60
چهارشنبه, ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵
یادنامه مرحوم آیت الله حسن صانعی صفحه 63
چهارشنبه, ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰
یادنامه مرحوم آیت الله حسن صانعی صفحه 64
چهارشنبه, ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵
یادنامه مرحوم آیت الله حسن صانعی صفحه 65
چهارشنبه, ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵
یادنامه مرحوم آیت الله حسن صانعی صفحه 67
چهارشنبه, ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵
صفحه 125 از 4024 < قبلی | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | بعدی >