دانشگاه، کارخانه آدم سازی

به مناسبت 16 آذر

دانشگاه، کارخانه آدم سازی

تظاهرات علیه سیاست امپریالیستی آمریکا در ایران و سایر کشورها بود که به مناسبت ورود ریچارد نیکسون معاون وقت رئیس جمهور آمریکا به تهران صورت گرفت و کانون آن دانشکده فنی دانشگاه تهران بود که با هجوم نیروهای ضربت مسلح رژیم پهلوی به داخل دانشگاه و دانشکده فنی مواجه شد و سه دانشجوی فنی را شهید و جمعی دیگر را مجروح شدند.

سه شنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
نقش وقف در فقرزدایی

حجت الاسلام و المسلمین ناصر شهیدی

نقش وقف در فقرزدایی

یکی از کارکردهای مهم وقف، فقرزدایی از جامعه است. با گسترش فرهنگ وقف می توان میزان فقر و محرومیت را در جامعه کاهش داد؛ زیرا وقف یکی از راه های توزیع مجدد درآمد است و با توزیع مجدد درآمد، سرمایه های جامعه در اختیار همگان قرار می گیرد و با بهره مندی همگان از امکانات رفاهی و اقتصادی، زمینه های تکامل در ابعاد فرهنگی و اجتماعی فراهم می شود.

یکشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
دانشگاه و دانشگاهیان از منظر امام خمینی(س)

دانشگاه و دانشگاهیان از منظر امام خمینی(س)

امام با تلخی هر چه تمامتر از روندی یاد می کرد که استعمار از طریق سلطه بر مراکز تعلیم و تربیت و نظام علمی کشور، با دست و تدبیر این تحصیلکرده های خودفروخته، به غارت سرمایه های مادی و معنوی ما می پرداخت، و بندهای اسارت ملی با سر پنجه این پرورش یافتگان نظام دانشگاهی وابسته، تنیده می شد. طبعاً امام با آن خصوصیات و با اطلاع از چنین مطامعی، که توأم با دسیسه های گوناگون خناسان، منجر به جدایی و تفکیک همه جانبه دانشگاه از سنت علمی و فرهنگی ریشه دار حوزوی شده بود، در مسند رهبری و مدیریت این انقلاب که در درجه اول یک انقلاب فرهنگی به حساب می آمد، نمی توانست نسبت به دانشگاه کم اعتنا بماند. بر این اساس علاوه بر عنایت و توجه مستمری که در فرآیند مبارزات قبل از انقلاب نسبت به قشر دانشگاهی و نسل متدین اما معدود اساتید و دانشجویان آن سالها از خود نشان می دادند، از فردای پیروزی انقلاب، نظام تعلیم و تربیت کشور و بویژه آموزش عالی آن، در کانون توجه رهبری انقلاب قرار گرفت و از هر فرصت برای تحول و بازسازی این مرکز مهم انسان سازی استفاده شد. ماهها و حتی سالهای اول انقلاب، به دلیل حضور و نفوذ جریانهای فکری چپ و نیز تداوم فرهنگ گذشته، بخش مهمی از توجه امام مصروف مقابله با توطئه ها و هشدارها نسبت به اقدامات این عوامل می شد؛ اما مسأله تحول در نظام فرهنگی و علمی کشور موضوعی نبود که از نظر ایشان دور بماند

شنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
رسالت دانشگاه در کلام روح الله

رسالت دانشگاه در کلام روح الله

شما دانشگاهی ها کوشش کنید که انسان درست کنید. اگر انسان درست کردید، مملکت خودتان را نجات می دهید. اگر انسان متعهد درست کردید، انسان امین، انسان معتقد به یک عالم دیگر، انسان معتقد به خدا، مؤمن به خدا، اگر این انسان در دانشگاه های شما و ما تربیت شد، مملکتتان را نجات می‏ دهد. بنا بر این، کار، کار بسیار شریف، و مسئولیت، مسئولیت بسیار زیاد. الآن این مسئولیت به دوش ما و شماست. این مسئولیت بزرگ، یعنی سعادت ملت را شما و ما باید بیمه کنیم: قشر روحانی و قشر دانشگاهی. سعادت ملت را شماها باید بیمه کنید.

شنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۴:۲۵
کرامت انسان در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

علی اکبر جعفری

کرامت انسان در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

از آنجا که انقلاب اسلامی ملت ایران، بر اساس اعتقاد مذهبی و اسلامی شکل گرفت، اصول قانون اساسی نیز منبعث از احکام و تفکرات اسلامی (یعنی قرآن) است.

شنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱:۵۹
انتخابات در اندیشه امام خمینی (س)

انتخابات در اندیشه امام خمینی (س)

این اوج هنر بنیانگذار و معمار جمهوری اسلامی ایران است که امروزه در هزاره جدید جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که توانسته است در تمامی عرصه ها حمایت مردمی و مشارکت ملت را در جریان تصمیم سازی‏‏ و اعمال حق حاکمیت بر سرنوشت خویش در برداشته باشد.

جمعه, ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۲
دیدگاه امام خمینی درباره ی قانون اساسی مشروطه چه بود؟

تبیین اندیشه های امام خمینی(س)

دیدگاه امام خمینی درباره ی قانون اساسی مشروطه چه بود؟

امام خمینی(س) وجود برخی از ماده های مندرج در قانون اساسی مشروطه، مانند لزوم حضور پنج مجتهد به عنوان ناظر در مجلس شورای ملی را فرصتی برای اجرای حداقلی از قانون های اسلام می دانستند که هیچ گاه عملی نشد.

جمعه, ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
طرح امام خمینی(س) قانون اساسی مترقی از دل اندیشه های اسلامی بود

آیت الله عباس کعبی

طرح امام خمینی(س) قانون اساسی مترقی از دل اندیشه های اسلامی بود

امام خمینی از دل اندیشه های اسلامی یک قانون اساسی مترقی بر پایه فقه اهل بیت(س) را طراحی کردند.

جمعه, ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
اعتقاد امام(س) به پیدایش افق های جدید معارف وحیانی با پیشرفت دانش بشری

حجت الاسلام و المسلمین رجبعلی مقیسه:

اعتقاد امام(س) به پیدایش افق های جدید معارف وحیانی با پیشرفت دانش بشری

استاد سطح عالی حوزه با اشاره دیدگاه تفسیری امام راحل، اظهار کرد: امام(س) با علم به پیشرفت روز به روز دانش بشری، معتقد بود افق های جدیدی از معارف وحیانی قرآن برای انسان معاصر روشن و نمایان می شود. ایشان قرآن را در افق اعلایی می دانستند و همواره مخاطبانشان را به تزکیه نفس و تنزیه از آلودگی ها سفارش می کردند تا محیای پذیرش معارف قرآن گردند.

چهارشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
در دار الخلوتِ انسْ محمدی، به رسول گرامی اسلام چه چیزی امر شد؟

درسی از امام خمینی/ به مناسبت بیست و هشتم ماه صفر

در دار الخلوتِ انسْ محمدی، به رسول گرامی اسلام چه چیزی امر شد؟

صلوات و سلام خداوند بر رسول خدا پیامبر عظیم الشأن که یک تنه قیام فرمود در مقابل بت ‏پرستان و مستکبرین، و پرچم توحید را به نفع مستضعفین به اهتزاز درآورد، و از قِلت عُدّه و عدد نهراسید، و با عِده قلیل بدون سازوبرگ جنگی کافی و با نیروی ایمان و قوتِ تصمیم بر سرکشان و ستمکاران تاخت، و ندای توحید را در کمتر از نیم قرن بر بزرگترین معموره جهان به گوش جهانیان رساند.

چهارشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱:۲۰
عرفان نبوی با تکیه بر مفهوم ولایت در اشعار امام خمینی(س)

عرفان نبوی با تکیه بر مفهوم ولایت در اشعار امام خمینی(س)

انسان امروزین در پی گم شده ای می گردد تا از دریافتهای باطنی آگاه شده و مدد جوید و چون عرفان، از توجه به وجدانیات حاصل می شود، زین سبب، بشر، تشنۀ عرفان است و عرفان راهی است که بشر باید آن را بپیماید. چرا که تنها این سرچشمۀ گواراست که دلهای مرده را حیاتی دوباره می بخشد و ارواح افسرده را به پرواز در می آورد. حضرت امام خمینی(س) بر پایۀ رابطۀ تنگاتنگ عرفان و دین، زبان عرفان را به زبان ادعیه و قرآن نزدیک می داند.

یکشنبه, ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
فیدل کاسترو، رهبر کوبا

فیدل کاسترو، رهبر کوبا

فیدل کاسترو به ایران سفر کرده بود و در حرم امام (س) و جماران با آیت الله سید حسن خمینی دیدار و از نگارستان و بیت امام در جماران بازدید کرده است.

شنبه, ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵
مصاحبه با آیت الله موسوی اردبیلی

آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی

مصاحبه با آیت الله موسوی اردبیلی

آن روزی که مدرس می گفت سیاست ما دیانت ما و دیانت ما سیاست ماست، یک دومی نبود بگوید احسنت، راست گفتی. ... یک روز سیاستهای محلی بازی می کند با اسلام مثل بنی امیه و غیره و امروز سیاست یک ابرقدرت مثل امریکا که یک سیاست حاکم است، آن سیاستی که می آید نفت ببرد آن سیاستی که می آید خلیج فارس را تسخیر کند ... در اسرائیل طرفداری از صهیونیستها می کند، ... این سیاست نه پدر دارد نه مادر و نه اصل، این دین را به حال خود نمی گذارد ...دقیقاً روی اسلام مطالعه می کند یک چیزهایی را برمی دارد و یک چیزهایی را می گذارد. این می شود اسلام امریکایی یعنی اسلام در تسخیر امریکا.

جمعه, ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶
بسیج در اندیشه امام خمینی (س)

تازه های نشر در کتابخانه

بسیج در اندیشه امام خمینی (س)

حضرت امام خمینی که همیشه بر نقش مردم و اهمیت حیاتی آن در تأمین سلامت و موفقیت‏‎ ‎‏نظام تأکید می کردند، با درایت خاصی در آذرماه 1358، طی بیاناتی ضرورت تشکیل بسیج مستضعفان را اعلام فرمودند. برکات این شجره و عطر دلاویز شکوفه های‏‎ ‎‏آن، در طی بحرانهای سالهای اولیه انقلاب و جنگ تحمیلی و بعد از آن به سراسر مملکت اسلامی‏‎ ‎‏ما رسید، و فضای آن را معطر ساخت و انقلاب و جنگ را به نفع اسلام و مسلمانان به پایان‏‎ ‎‏رسانید؛ و اینهمه جز در پرتو جهان بینی و تدبیر آن پیر فرزانه و حضور نیروهای مردمی و پیوند‏‎ ‎‏الهی آنان با ولایت حاصل نشد.‏

جمعه, ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴
آرمان بسیج و بسیج آرمانی  از منظر امام خمینی

دکتر محمد حسین جمشیدی

آرمان بسیج و بسیج آرمانی از منظر امام خمینی

فرهنگ بسیجی در معنای حقیقی و کامل آن، فرهنگی است فطری و انسانی و به همین دلیل فرهنگی است عقلی و دینی؛ فرهنگی عاری از تعصب، جزمیت، انحصار، گروه گرایی، خاص اندیشی، رهبانیت، تعبد بدون تعقل و مهمتر از همه فرهنگی است اسلامی و جهت گیری آن بسوی فطرت، حنیفیت، توحید، تعقل، حماسه، عرفان، شهادت و ایثار، عدالتخواهی، سعادت طلبی، کمال جویی و در نهایت خداخواهی و طلب جانان است.

جمعه, ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
 امام خمینی(س) و دنیای شعر

مقاله ای از ددکتر غلامحسین دینانی:

امام خمینی(س) و دنیای شعر

امام سعادت واقعی را در رها شدن از سیطرۀ عقل مادی گرا، منفعت جویی، خودخواهی و خودبینی فلسفی و رسیدن به مقام خلوص و صفا و پاکی می دانند. به عقیدۀ ایشان حتّی فرقه ها و باورهای عرفانی هم اگر به صورت رسمی و خشک و بی روح درآید و ابزار سوء استفادۀ برخی شود، خود از بُتهایی است که باید از آنها اجتناب کرد.

سه شنبه, ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
رابطۀ عرفان با جهاد، تهذیب و تزکیۀ نفس

سید حسن نصرالله

رابطۀ عرفان با جهاد، تهذیب و تزکیۀ نفس

امام خمینی(س) همواره بر پیوند عمیق و محکم میان عرفان و جهاد و شهادت تأکید می ورزیدند؛ و جهاد و شهادت را از نتایج عرفان واقعی می دانستند. مگر نه اینکه «جهاد»، دری از درهای بهشت است و خداوند آن را به روی بندگان خاص خود می گشاید؟ همین اولیای خدا هستند که این در را می کوبند و از در جهاد به درجۀ رفیع شهادت می رسند و از نعمت بزرگ لقای پروردگار و جوار او بهره مند می گردند.

سه شنبه, ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
سیر و سلوک عرفانی امام خمینی (س)

سیر و سلوک عرفانی امام خمینی (س)

عرفان امام در متن زندگی او وارد شده بود و در تمام حرکات و سکنات او بازتاب داشت و در تمام خواسته ها و سیاستهای ایشان متبلور بود. حقیقتی بود که در تمام موضع گیریها، اعم از صلح و جنگ، سفر و حضر، خانواده و اجتماع، در مناجاتهای شبانه، زندگی روزانه و پیامهای عادی اش نیز ظهور و بروز پیدا کرد و عرفان چنین انسانی به همراهی فلسفه و جهان بینی او در عرصۀ فکر و نظر به منزلۀ دوبال شدند که به وسیلۀ آنها توانست تا بیکران ملکوت به پرواز درآید.

جمعه, ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴
ارزیابی دیدگاه فقهی امام خمینی (س) و دیگر فقیهان دربارۀ قیام سیدالشهدا (ع)

سید ضیاء مرتضوی

ارزیابی دیدگاه فقهی امام خمینی (س) و دیگر فقیهان دربارۀ قیام سیدالشهدا (ع)

حضرت امام خمینی (س) درهای جدیدی را در تحلیل صحیح و بهره بری کامل و اساسی از قیام سید شهیدان عالم، حضرت ابی عبدالله الحسین (ع)، گشود و روزنه هایی را که فقها پیشین نشان داده بودند به راههای همواری مبدل ساخت تا فقها و صاحب نظران حوزه استنباط و فقاهت و دیگر ره جویان مباحث دینی – اجتماعی، گامهایی استوار بردارند.

جمعه, ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
مناظره عقل و عشق

فرازی از کتاب حماسه عاشورا در کلام شهدا

مناظره عقل و عشق

آنان که رو به سوی قبلۀ خویش نماز می‏ گزارند، معنای حرمت حرم امن را چه می‏ دانند؟ کعبۀ آنان که در مکّه نیست تا حرمت حرم مکّه را پاس دارند؛ کعبۀ آنان قصر سبزی است در دمشق که چشم را خیره می‏ کند. آنجا بهشتی است که در زمین ساخته ‏اند تا آنان را از بهشت آسمانی کفایت کند ... و از آنجا شیطان بر قلمرو گناه حکم می‏ راند، بر گمگشتگان برهوت وهم، بر خیال پرستانی که در جوار بهشت لایتناهای رضوان حق، سر به آخور غرایز حیوانی و دل به مرغزارهای سبزنمای حیات دنیا خوش داشته ‏اند، حال آنکه این همه سرابی است که از انعکاس نور در کویر مردۀ دلهای قاسیه پیدا آمده است. کعبه قبلۀ احرار است، رستگان از بندگی غیر؛ امّا اینان بت خویشتن را می ‏پرستند.

جمعه, ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶
از ملکوت آسمان ها تا برهوت زمین

نقطۀ عطف عرفان و سیاست از منظر امام خمینی(س)

از ملکوت آسمان ها تا برهوت زمین

به نظر می رسد، امام خمینی(س) هم به عرفان به عنوان راه دسترسی به ملکوت آسمان ها می اندیشد و هم به سیاست به عنوان راه سامان دادن به سازوکارهای جاری این زمین برهوت برای تجمیع اهداف و ابزار و مسیر نیل به تحقق انسان متعالی؛ یعنی همان تحقق مضمون عرفان دینی؛ اما در این شیوه حوزه های عرفان فردی و سیاست جمعی با ابزار و شیوه های خود، هر کدام در سپهر خویش، قواعد خود را دارند و با هم خلط نمی شوند.

جمعه, ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
مفهوم سیاست خارجی یا روابط بین الملل

مفهوم سیاست خارجی یا روابط بین الملل

اصول و مبانی سیاست خارجی ای که امام خمینی(س) طراحی نموده و به صورت قوانین موضوعه تدوین و سعی در اجرای آن می شد، می توان در چند اصل خلاصه کرد. مهمترین مفهوم در این زمینه "استقلال" بود، این مفهوم، علیرغم فشارهای عظیم بین المللی و بحرانهای فراگیر داخلی، ابداً به معنای انزوای ایران از جهان نبود، بلکه امام خمینی حریم واقعی ملّت ایران و حرمت پایمال شدۀ ایشان را مرتباً مورد تأکید قرار داده و هر نوع رابطه ای را در مرز اصطکاک با این اصل مورد ارزشیابی منفی یا مثبت قرار می دادند. استقلال، در معنای نهایی می باید موجب پاره شدن تمام بندها و مجاری سلطه شود و هر کشوری که با سوء استفاده از ضعفهای داخلی و فساد حکومتگران سابق در ایران، مناسبات و منافع نامشروعی برای خود داشت،

جمعه, ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳
روش عملی عرفای شیعه از دیدگاه امام خمینی(س)

سید مصطفی محقق داماد

روش عملی عرفای شیعه از دیدگاه امام خمینی(س)

مقام آرامش روح، حالتی است که انسان در رسیدن به خدا بدان دست می یابد. عرفان اسلامی معتقد است که انسان، کسی است که درد دوری از خدا و رسیدن به او را داشته باشد، پس اگر چنین اندیشه ای داشت، درد نجات بشریت را هم خواهد داشت.

جمعه, ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
مصاحبه با حجت الاسلام و المسلمین مستوفی مدیر گروه معارف موسسه تنظیم و نشر آثار امام(س)

پیرامون عزاداری سیدالشهدا؛

مصاحبه با حجت الاسلام و المسلمین مستوفی مدیر گروه معارف موسسه تنظیم و نشر آثار امام(س)

اباعبدالله الحسین در نامه ای که در جواب کوفی ها می نویسد، می فرمایند، امام چه کسی است؟ امام حاکم به عدل است و دستورات حق را اجرا می کند ولی این حاکمان می خواهند بر مال و جان افرادمسلّط باشند، قصر و کاخ بسازند، سودجویی کنند و منافع فراوان ببرند و چون این خواسته ها با محتوای اصلی اسلام همراه نیست، با تحریف اسلام حکومتشان ادامه پیدا می کند.

جمعه, ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
قیام عاشورا در کلام و پیام امام خمینی (س)

تازه های کتابخانه

قیام عاشورا در کلام و پیام امام خمینی (س)

‏‏آنچه که در این مجموعه فراروی پیروان مکتب شهادت گشوده ایم،‏‎ ‎‏سخنان بزرگ مردی است که در اقتدا به سالار شهیدان، خود اسوه ای‏‎ ‎‏کامل بود. مردی که در شب سیاه ستم، مشعل فروزان شهادت برگرفت،‏‎ ‎‏بیرقهای قیام برافراشت، ننگ سکوت و ذلت از دامن مطهر طلایه داران‏‎ ‎‏تشیع سرخ حسینی زدود و دگرباره شعار «احدی الحُسنیین» و «پیروزی‏‎ ‎‏خون بر شمشیر» را در عصر حاکمیت آهن و فولاد، به مستضعفان و‏‎ ‎‏پابرهنگان زمین آموخت

پنجشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۴:۲۴
عاقبت قیام بر ضد خدا

اربعین

عاقبت قیام بر ضد خدا

آن کسی که بر ضد خدا قیام کند، بر ضد احکام خدا قیام کند، آن کسی که خیانت کند بر اسلام، خیانت کند بر مملکت مسلمین، عاقبتش این است. و این عاقبت سهلی است؛ عاقبتهای بالاتر در کار هست. این الآن بهشتش این است که در دنیا باشد با همه نکبت! این موفق به توبه نخواهد شد. من نمی‏ گویم نباید بشود اما نخواهد شد! حضرت سجاد- سلام اللَّه علیه- از قراری که منقول است به یزید یاد داد که از چه راه توبه کن. حضرت می‏ گویند: حضرت زینب فرمود، آخر به این!؟ [امام سجاد پاسخ فرمودند] این موفق نمی‏شود به توبه. کسی که امام را بکشد موفق به توبه نمی ‏شود. اگر موفق می ‏شد به توبه صحیح، قبول می‏ کرد خدا لکن نمی‏ شود. یعنی قلب جوری می ‏شود، قلب انسان طوری می ‏شود که دیگر برای انسان امکان ندارد آن قلب را از آن طبعی که برایش واقع شده است، از آن ظلمتی که برایش واقع شده است، بتواند نجات بدهد. دعا کنید که انسان این طور نشود. خداوند در قلب انسان مُهر نگذارد؛ یک مُهری که دیگر نتواند خودش هم هیچ کاری بکند.

دوشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
درس آموزی از امام خمینی(س)

آیت الله سید حسن خمینی

درس آموزی از امام خمینی(س)

عقلانیت انسانی، اخلاق اسلامی، فقه شیعی و وحدت ملی چهار رکن اندیشه سیاسی امام است.

دوشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۷:۳۴
تحلیلی تطبیقی از قیام امام حسین(ع) و قیام امام خمینی(س)

تحلیلی تطبیقی از قیام امام حسین(ع) و قیام امام خمینی(س)

امر به معروف و نهی از منکر هنگامی که مبتنی بر فهم صحیح از دین باشد و از سیره نبوی و علوی یعنی معیارهای خالص اسلام سرچشمه بگیرد جامعه را از حالت سکون و ایستایی خارج می سازد و منجر به بالندگی و سازندگی آن می گردد. امام حسین(ع) که خود عصاره اسلام محمدی است قیام می کند تا نشان دهد که آنچه بنی امیه حکومت خود را به وسیله آن توجیه می کند دین نیست بلکه نوعی فریب و نیرنگ است که به اسم دین عرضه می شود و دین فقط در عبادات فردی و جمعه و جماعات بدون تحرک خلاصه نمی شود و اسلام حقیقی با وجود چنین حکومتی سازگار نیست. امام خمینی(س) اصلاح اندیشه های دینی را سرلوحه نهضت اسلامی قرار می دهد و با طرح مسئله جدایی دین از سیاست تغییرها و برداشتهای رایج از دین را طرد می کند و اسلام را یک دین اجتماعی و همه جانبه معرفی می نماید که باید در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی متجلی گردد.

یکشنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲
درس‌ آموزی از مکتب عاشورا

سخنرانی در جمع روحانیون قم، تهران و آذربایجان (تأثیر نهضت سید الشهدا«ع»)

درس‌ آموزی از مکتب عاشورا

یکشنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۹:۰
صفحه 68 از 226 < قبلی | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | بعدی >