
بازی با
فیلم ها
و کارتون ها
شرح بازی روی جلد
روی جلد، 10 دایره را میبینید که نیمی از هر کدام از آنها یک تصویر و نیمی دیگر،
تصویر دیگری را نمایش میدهد. اگر در پشت جلد دقت کنید، (همان جایی که نام
بازی نوشته شده است) 15 خانۀ شمارهدار را میبینید که هر کدام با یک شماره
مشخص شده است و یک تصویر را نشان میدهد و اما روش این بازی:
این بازی دست کم به دو شرکت کننده نیاز دارد؛ البته یک داور هم باید باشد
که میان شرکت کنندهها داوری کند. برای این بازی به تعداد خودتان مهره تهیه کنید
(یادتان باشد دکمههای رنگی هم میتواند جای مهره را بگیرد).
بازی فقط روی جلد اول مجله انجام میشود (همان جا که کلمۀ درشت دوست
قرار دارد). صفحه آخر جلد یا همان پشت جلد مخصوص داور این بازی است. بازی
را آغاز میکنید؛ به این ترتیب که مجله را بدون این که کاملاً تخت باز کنید، روبه روی
خودتان قرار میدهید. هر کس که باید بازی را شروع کند، چشمهایش را میبندد
و مهره را با چشم بسته روی جلد فرود میآورد. مهره در هر دایرهای که قرار بگیرد،
همان شرکت کننده باید چشمهایش را باز کند و بگوید که تصاویر آن دایره مربوط
به کدام یک از شمارههای پشت جلد است. (البته قبل از شروع هر دور از بازی، فرد
باید یک نگاه کوتاه به تصاویر پشت جلد بیندازد و آنها را به خاطر بسپارد). اگر هر
کسی که در خانهای با چشم بسته فرود میآید، 2 عددی را که تصاویر هر دایره روی
جلد را تشکیل میدهد، درست حدس بزند، آن دایره به نام او ثبت میشود و باید
نام خود را کنار آن یادداشت کند.
در دورهای بعد اگر کسی در خانهای فرود بیاید که متعلق به دیگری است،
حساب نمیشود و در حقیقت آن دور بازی او برایش بیفایده است و سودی ندارد.
بنابراین باید صبر کند و دور دیگر انتخاب خود را با چشم بسته انجام دهد.
برندۀ این بازی کسی است که بیشترین دایره را به نام خود کند. این بازی را
میتوانید تا جایی که تمام دایرهها تمام شود (به نام افراد ثبت شود) ادامه دهید.
البته یادتان باشد، برای تشخیص درستی اعدادی که هر شخص اعلام میکند،
داور باید دور از چشم شرکت کنندهها، جلد را برگرداند و به پشت آن نگاه کند تا از
درستی پاسخ هر شرکت کننده مطمئن شود.
مجلات دوست کودکانمجله کودک 30صفحه 13