اگر انسان لااقل صوم را برای حق تعالی خالص و بی ریا انجام دهد این عبادت را که اعراض از شهوات، اجتناب از لذات و انقطاع از غیر خداست در این یک ماه به خوبی انجام دهد، شاید تفضل الهی شامل حال او شده آینه قلبش از سیاهی و کدورت زدوده گردد.
شنبه, ۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۲
ماه رمضان، ماه نبوت است و ماه شعبان، ماه امامت. ماه رمضان، لیلة القدر دارد و ماه شعبان، شب نیمه شعبان دارد که تالی لیلة القدر است. ماه رمضان مبارک است؛ برای اینکه لیله القدر[دارد] و ماه شعبان مبارک است؛ برای اینکه نیمه شعبان دارد.
جمعه, ۰۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳
خداوند شماها را مهمان کرده است، دعوت کرده است شما را به ضیافت، شماها در ماه مبارک مهمان خدا هستید؛ مهماندار خداست و مخلوق مهمان او است.
چهارشنبه, ۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲
در حدیث است که حضرت امام حسن مجتبى(ع) سه مرتبه اموال خود را با فقرا به طور تنصیف قسمت کرد، حتى اگر داراى دو جفت نعلین یا دو ثوب بود، تنصیف فرمود.
چهارشنبه, ۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰
ضیافت الله در عالم ماده، عبارت از این است که ما را پرهیز بدهد از تمام شهوات دنیوی.
سه شنبه, ۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷
ضیافت الله در آنجا،که ما دعوت بر آن شدیم، این است که وارد بشویم در آنجا و ترک کنیم آن شهوات نفسانیه را، و این بسیار مشکل است.
دوشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴
اگر شما نتوانید خود را اصلاح و مهذب نمایید، نفس اماره را تحت مراقبت و کنترل خود در آوردید، هواهای نفسانیه را زیر پا گذاشته، علاقه و ارتباط خویش را با دنیا و مادیت قطع کنید، بعد از پایان یافتن شهر صیام مشکل است بتوانید این مسائل را به مرحله عمل در آورید.
یکشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۹
«کمال انقطاع» آن است که تمام حجب ظلمانی و نورانی پاره و کنار زده شود، تا به مهمانسرای الهی که «معدن عظمت» است بتوان وارد گردید.
شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱
خداوند تبارک و تعالی برای ورود به معدن نور و عظمت از بندگانش دعوت فرموده است؛ لیکن بنده اگر لایق نباشد نمی تواند به چنین مقام با شکوه و مجللی وارد گردد. خداوند تعالی بندگان را به همه خیرات و مبرات و بسیاری از لذات معنوی و روحانی دعوت فرموده است؛ ولی اگر آنان برای حضور در چنین مقامات عالیه ای آمادگی نداشته باشند، نمی توانند وارد آن شوند.
جمعه, ۲۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲
شما خدا را می خواهید، بروید دنبال همان که می خواهید. فطرت شما توجه به خدا دارد، خودتان متوجه نیستید. همه فطرتها توجه به خدا دارد. این ماه رمضان و هر ماه رمضان دیگری مهیا کنید خودتان را.
پنجشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷
اگر چنانچه یک گناهی خدای ناخواسته کرده اید قبل از ورود به ماه رمضان توبه کنید، از آن برگردید از آن.
چهارشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴
ماه رمضان ماهی است که تمام پرده ها را دریده است و وارد شده است جبرئیل امین بر رسول خدا و به عبارت دیگر، وارد کرده است پیغمبر اکرم جبرئیل امین را در دنیا.
سه شنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵
ماه مبارک رمضان است و درهای رحمت خدای تبارک و تعالی به روی همه گناهکاران باز است.
دوشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶
قرآن در حد ما نیست، در حد بشر نیست. قرآن سری است بین حق و ولی الله اعظم که رسول خداست، به تبع او نازل می شود تا می رسد به اینجایی که به صورت حروف وکتاب در می آید که ما هم از آن استفاده ناقص می کنیم.
یکشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵
ضیافت خدا در این نشئه، چشمپوشی از شهوات است و ترک آن چیزی که قلب انسان؛ یعنی، روح طبیعی انسان بهش مایل است، آنها را باید ترک کنداین ضیافت خداست و این ضیافت سایه ضیافتهایی است که در طول عالم وجود تحقق دارد.
شنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲
عالمان ربانی، چلچراغهاى پر فروغى هستند که در هرعصرى، در آسمان علم و عمل می درخشند.
شنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸
تمام صفات وارسته انسانی در انقطاع کامل الی الله نهفته است؛ و اگر کسی بدان دست یافت، به سعادت بزرگی نایل شده است و کسی که بخواهد روزه ماه مبارک رمضان را با آدابی که از او خواسته اند انجام دهد، لازم است انقطاع کامل داشته باشد تا بتواند مراسم و آداب مهمانی را به جای آورد، و به مقام میزبان تا آنجا که ممکن است عارف گردد.
جمعه, ۲۱ تیر ۱۳۹۲ - ۹:۱۹
ضیافت خدا در ماه رمضان یک شعبه اش روزه است و یک امر مهمش که مائده غیبی و آسمانی است قرآن است. شما دعوت شده اید به مهمانی خدا و شما در ماه رمضان مهمان خدا هستید. مهماندار شما، شما را وادار کرده است به اینکه روزه بگیرید.
پنجشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۲ - ۹:۱۰
این مناجات حضرت امیر- علیهم السلام- و فرزندان آن حضرت است؛ و همه ائمه طاهرین –علیه السلام- با آن خدا را می خوانده اند؛ و کمتر دعا و مناجاتی دیده شده که درباره آن تعبیر شده باشد که همه ائمه(ع) آن را می خوانده اند و با آن خدا را مناجات می کرده اند.
چهارشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۲ - ۹:۵۳
از رحمت حق تعالى مأیوس نیستم و مباش، در دنیا[مباد] روزى که گناهان به آنجا رسد که از رحمت حق مأیوس شویم.
سه شنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۹
مسئله مهدویت و ظهور قائم آل محمد صلی الله علیه و آله، جزو بنیادی ترین و زنده ترین مسائل دینی، اعتقادی و اسلامی به خصوص از منظر مکتب اهل بیت(ع) است، به همین دلیل دین پژوهان هر کدام به نوبه خود و طبق نیاز و اقتضائات زمان خود به نحوی درباره آن سخن گفته اند. از کسانی که جریان ظهور مصلح کل و عدل گستر جهانی در آثار و اندیشه او پرفروغ تجلی کرده مصلح بزرگ قرن بیستم امام خمینی(س) است.
یکشنبه, ۰۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰
استاد فلسفه و عرفان اسلامی حوزه علمیه قم گفت: این جمله را با واسطه از حضرت استاد حسن زاده آملی نقل می کنم که فرمودند: «دیوان امام، امام دیوان هاست».
سه شنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
استاد عرفان حوزه علمیه قم با اشاره به تفاوت برگزاری کلاس های عرفان اسلامی و تدریس کتاب «التمهید القواعد» قبل و بعد از پیروزی انقلاب گفت: آن حضیض و این اوج، به تحولی بازمی گردد که با تلاش های حضرت امام(س) به وجود آمد.
شنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱
گوشه هایی از بیانات امام راحل در وصف امام سجاد(ع)
پنجشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۲
نگاهی به رفتارهای خانوادگی امام خمینی(س)
یک روزی من به آقا گفتم خانم که داخل اتاق می آیند همان موقع به ایشان بگویید در را ببندند. گفتند: «من حق ندارم به ایشان امر کنم.» حتی به صورت خواهش هم از ایشان چیزی را نمی خواستند.
پنجشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
گزیده ای از سخنان حضرت امام(س) در باب اهمیت و عظمت مناجات شعبانیه
دوشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۷
گزیده ای از سخنان امام درباره اسارت و شهادت امام موسی کاظم(ع)
چهارشنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۸:۳۳
رئیس دانشکده الهیات دانشگاه الزهرا(س) گفت: فقه و فلسفه در اندیشه امام خمینی(س) درهم تنیده شده بود و این نشان از فقه پویا و تفکر جامع الاطراف ایشان دارد.
سه شنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹
اگر زمانی وارد اتاق امام(س) می شدیم و ایشان مشغول خواندن قرآن بودند؛ از ما اجازه می گرفتند که خواندن آن صفحه را تمام کنند و بلافاصله آن صفحه را تمام می کردند و بعد به ما اظهار محبت می فرمودند.
یکشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳
رباره شخصیت علی بن ابی طالب، از حقیقت ناشناخته او صحبت کنیم، یا با شناخت محجوب و مهجور خود؟ اصلًا علی- علیه السلام- یک بشر ملکی و دنیایی است که ملکیان از او سخن گویند یا یک موجود ملکوتی است که ملکوتیان او را اندازه گیری کنند؟ اهل عرفان درباره او جز با سطح عرفانی خود و فلاسفه و الهیون جز با علوم محدوده خود با چه ابزاری می خواهند به معرفی او بنشینند؟ تا چه حد او را شناخته اند تا ما مهجوران را آگاه کنند؟ دانشمندان و اهل فضیلت و عارفان و اهل فلسفه با همه فضایل و با همه دانش ارجمندشان آنچه از آن جلوه تام حق دریافت کرده اند، در حجاب وجود خود و در آینه محدود نفسانیت خویش است و مولا غیر از آن است. پس اولی آن است که از این وادی بگذریم و بگوییم علی بن ابی طالب فقط بنده خدا بود، و این بزرگترین شاخصه اوست که می توان از آن یاد کرد، و پرورش یافته و تربیت شده پیامبر عظیم الشأن است، و این از بزرگترین افتخارات اوست، کدام شخصیت می تواند ادعا کند که عبد الله است و از همه عبودیتها بریده است، جز انبیای عظام و اولیای معظم که علی- علیه السلام- آن عبد وارسته از غیر و پیوسته به دوست که حجب نور و ظلمت را دریده و به معدن عظمت رسیده است، در صف مقدم است. و کدام شخصیت است که می تواند ادعا کند از خردسالی تا آخر عمر رسول اکرم در دامن و پناه و تحت تربیت وحی و حامل آن بوده است جز علی بن ابی طالب که وحی و تربیت صاحب
پنجشنبه, ۰۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۰