آنچه که به سر انسان می آید از خیر و شر، از خود آدم است. آنچه که انسان را به مراتب عالی انسانیت می رساند، کوشش خود انسان است و آنچه که انسان را به تباهی در دنیا و آخرت می کشد، خود انسان و اعمال خود انسان است.
چهارشنبه, ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
چهارشنبه, ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۳۸
من از همۀ کسانی که در مقامی هستند، چه مقامهای کشوری و چه مقامهای لشکری می خواهم که به مقامات خودشان مغرور نباشند
چهارشنبه, ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۳۱
چهارشنبه, ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۰
آیۀ مباهله از یک سو یکی از بالاترین فضیلت ها را برای اهلبیت علیهمالسلام، به خصوص حضرت زهرا علیهاالسلام ثابت می کند و از سوی دیگر نمودار همطرازی فاطمه علیهاالسلام با پیامبر و سایر معصومین است؛ زیرا از نحوۀ بیان آیۀ مباهله که می فرماید: «ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللّه عَلَی الْکٰاذِبِینَ» به دست می آید که در جریان مباهله، حضرت فاطمه با همسر و فرزندش، هم در اصل مدعا (اینکه حق با آنان است) و هم در دعوت به حق، با پیامبر اسلام شریک بوده اند؛ زیرا کلمۀ «الکاذبین» به صورت جمع آمده است و اگر طرف دعوا و دعوت تنها شخص پیامبر می بود، چنین تعبیری آورده نمی شد.
چهارشنبه, ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۰
سخنرانی در جمع اعضای هیأت دولت در آستانه هفته دولت (فاجعه کشتار حجاج)
حمله رژیم سعودی به حجاج ایرانی در مکّه
باید ما با همه قوایی که داریم، مسلمین با همه قوایی که دارند و دنیا، آنهایی که به خدا اعتقاد دارند با همه قوایی که دارند، باید با این مسأله محاربه کنند، به هر طوری که خودشان صلاح می دانند. این ننگ را نباید ما به گور ببریم که ما بودیم، دیدیم در حضور ما بزرگترین جنایت واقع شد و حالا هم آنها طلبکار هستند از ما.
کشتار حجاج، توطئه ای از پیش طراحی شده
این توطئه بی اشکال، یک توطئه سابقی بود؛ هیچ اشکالی در این نیست که یک سابقه ای داشت این توطئه؛ بنا داشتند بر اینکه این امر واقع بشود؛ تحمیل کرده بودند بر آل سعود احمق که یک همچو کار احمقانه ای بکند و خودش را در تمام دنیا منحط کند.
با اینکه منحط بود و منحط خواهد بود و ما واقعاً متحیریم که باید چه بکنیم؟ خدای تبارک و تعالی خانه خودش را حفظ می کند: «انّ للَّهِ بیْتاً یَحْمِیه .
صحیفه امام، ج ۲۰ ، ص ۳۷۰
سه شنبه, ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۳۰
سه شنبه, ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۵۴
دیدار با امام به روایت اسقف کاپوچی:
در فرودگاه هزاران نفر از برادران به استقبال من آمده بودند. به سوی منزل امام حرکت کردیم. ایشان مرا به گرمی در آغوش گرفت و روبوسی کرد. سپس در حالی که دست مرا در دست داشت خطاب به خبرنگاران فرمود: همگی استقبال از اسقف کاپوچی را مشاهده کردید. شما از دروغ هایی که مغرضین و دشمنان انقلاب اسلامی ایران پخش کرده اند تا چهره این انقلاب را دگرگون نشان دهند، اشباع شده اید.
سه شنبه, ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۷:۴۷
دوشنبه, ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
دوشنبه, ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲
دوشنبه, ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰

عشرت آباد سخت ترین شبهای زندگی امام
غرض رژیم از بردن امام به داودیه، دور نگه داشتن ایشان از مراکز پر جمعیت تهران بود، چرا که می دانست اگر ایشان را در خود تهران آزاد سازد موجب پدید آمدن شور و هیجان و موج سهمگینی خواهد شد. ولی علی رغم کلیه تدابیر امنیتی، تدارکات، پیش بینی ها و پیش گیری های دامنه دار و همه جانبه هنوز ساعتی از آزادی امام نگذشته بود که خبر آن برق آسا در سراسر تهران انعکاس یافت و تهران را تکان داد؛ و مردم فوج فوج به دیدار امام در داوودیه رفتند. در نخستین ساعات ورود امام به داوودیه چند نفر از برجسته ترین علمای مهاجر و نیز علمای تهران به دیدار ایشان شتافتند. مردم به محض اطلاع برای دیدار امام روانه محل اقامت ایشان شدند، به طوری که خیابان ها و کوچه های اطراف، مملو از جمعیت مشتاق گردید و عبور و مرور خودروها به سختی صورت می گرفت. از نخستین ساعات صبح روز شنبه ۱۲ مرداد، مغازه داران تهران و شهرستان ها به مناسبت آزادی نسبی امام، بر سر در مغازه های خود پرچم نصب کرده و چراغانی نمودند و میان مردم شیرینی و شکلات توزیع کردند. هجوم سیل آسای مردم به سوی اقامتگاه امام موجب شد، ملاقات با ایشان در پایان روز دوم اقامت از سوی مأموران ساواک و شهربانی ممنوع شود.
دوشنبه, ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴
عشرت آباد سخت ترین شبهای زندگی امام
دوشنبه, ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
پیروان علی و فاطمه و اولاد روحانی و جسمانی آن بزرگواران همواره با حکام جائر مقابله کردند...
دوشنبه, ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴

عشرت آباد سخت ترین شبهای زندگی امام
در زمان ریاست سوئدی ها بر شهربانی (نظمیه) تهران، زندان نظمیه در محل اداره شهربانی (بخشی از وزارت امور خارجه فعلی) در میدان توپخانه واقع بود. این زندان مرکب از دو یا سه اتاقک کوچک معروف به حبس نمره یک و چند اتاق و یک زیرزمین برای زندانیان عمومی بود.
با ایجاد حکومت رضاشاه محل قبلی تکافوی خیل عظیم زندانیان را نمی کرد. لذا رئیس نظمیه تقاضای یک محل وسیع برای ایجاد زندان تهران را نمود. محلی که برای اینکار در نظر گرفته شد، همین قصر قاجار بود که دارای ساختمان های قدیمی و وسیع و متروکه بود. این مجموعه که در سال ۱۱۶۸ ش ساخته شده بود، محل مناسبی برای ایجاد زندان تشخیص داده شد. و بین ارتش، مخابرات و زندان تقسیم گردید.
زندان قصر در تاریخ ۱۱ آذرماه ۱۳۰۸ ش، به دست رضاشاه افتتاح گردید. فاز اولیه زندان که در آن زمان افتتاح شد ۱۹۲ اتاق بود با گنجایش ۸۰۰ زندانی. بعدها و تا زمان ساخت زندان اوین در دهه چهل، این زندان تنها زندان پایتخت بود. در این دوران زندان قصر توسعه زیادی پیدا کرد. پس از انقلاب اسلامی این زندان محل حبس زندانیان غیر سیاسی بود.
در سال ۱۳۸۳این زندان تعطیل وشهرداری شروع به تخریب بخشهائی از زندان نمود که باپیگیری کانون زندانیان سیاسی قبل از انقلاب با ثبت زندان به عنوان آثار ملی در سازمان میراث فرهنگی ازتخریب آن جلوگیری ومتعاقباً بوسیله شهرداری به باغ موزه تبدیل گردید.سرانجام این باغ
دوشنبه, ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
عشرت آباد سخت ترین شبهای زندگی امام
امام خمینی در زندان باشگاه افسران تنها چند ساعت بیشتر نماندند. روز ۱۵ خرداد از ۵ صبح تا پاسی از شب را در بازداشتگاه افسران به سر بردند سپس به پادگان قصر (بی سیم) انتقال یافتند.
حضرت امام می فرماید: «من توی حبس هم وقتی وارد شدم به آن باشگاه افسران ـ اول من را بردند توی باشگاه افسران ـ من وقتی وارد شدم دیدم یک جای خیلی خوبی است که همه چیز آماده است که منزلهای ما خواب ندیده اند! به آن مأمورها گفتم خوب، این که از منزل ما بهتر است و بهتر هم بود، بعد هم ما را بردند در یک جای دیگر؛ همان مثل منزل خودمان، یک خرده ای هم بهتر! وقتی هم که از حبسْ ما بیرون آمدیم، حبسش هم یک حبسی نبود که به ما یک بدی بگذرد ـ یک سختی ـ ما به واسطه آن بدی حالا با شاه ـ مثلًا ـ به هم زدیم! حبسشان هم یک حبسی نبود که برای ما ـ توی این حبس آنهایی که همراه ما بودند و مأمورین حبس بودند، با ما محبت می کردند، به ما ارادت داشتند.
دوشنبه, ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳

عشرت آباد سخت ترین شبهای زندگی امام
با توجه به مخالفت های حضرت امام با رژیم پهلوی و اقدامات روشنگرانه ایشان، به ویژه سخنرانی عصر عاشورای ۱۳خرداد ۴۲، رژیم شاه تصمیم به دستگیری امام گرفت. سحرگاهان پانزده خرداد مأموران رژیم به منزل امام هجوم آورده و پس از ضرب و شتم خدمتکار ایشان، در حالی که حضرت امام مشغول نماز شب بودند، ایشان را دستگیر و به تهران منتقل کردند. عمال رژیم ابتدا در صبح ۱۵ خرداد ایشان را به بازداشتگاه باشگاه افسران (پادگان بی سیم) بردند و سپس غروب همان روز به زندان قصر منتقل کردند که ۱۹ روز در آنجا محبوس بودند. سپس به پادگان عشرت آباد منتقل شده و پس از یک شبانه روز نگهداری سلول انفرادی، ایشان را در اتاقی زندانی کردند.
با توجه به مخالفت های حضرت امام با رژیم پهلوی و اقدامات روشنگرانه ایشان، به ویژه سخنرانی عصر عاشورای ۱۳خرداد ۴۲، رژیم شاه تصمیم به دستگیری امام گرفت. سحرگاهان پانزده خرداد مأموران رژیم به منزل امام هجوم آورده و پس از ضرب و شتم خدمتکار ایشان، در حالی که حضرت امام مشغول نماز شب بودند، ایشان را دستگیر و به تهران منتقل کردند. عمال رژیم ابتدا در صبح ۱۵ خرداد ایشان را به بازداشتگاه باشگاه افسران (پادگان بی سیم) بردند و سپس غروب همان روز به زندان قصر منتقل کردند که ۱۹ روز در آنجا محبوس بودند. سپس به پادگان عشرت آباد منتقل شده و پس از یک شبانه روز نگهداری سلول انفرادی، ایشان را در اتاقی زندانی کردند.
دوشنبه, ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
دوشنبه, ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۱۸
به مناسبت سالروز انتقال امام از پادگان عشرت آباد به داودیه؛
دوشنبه, ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۷:۲۲
یکشنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲
یکشنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
یکشنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
یکشنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۵۸
علمای اسلام، پیغمبر اسلام، ائمۀ اسلام، همیشه مخالفت با این سلاطین عصرشان کرده اند.
شنبه, ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
شنبه, ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
تازه های نشر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)؛
خاطرات حجت الاسلام و المسلمین حسن یزدی خواه با عنوان «مهاجر شریف» توسط انتشارات عروج به چاپ رسید.
شنبه, ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
توکل بر خدا را درجاتی است. از آنها این است که توکل کنی بر خدا در کارهای خودت، تمام آنها، پس آنچه کرد به تو بوده باشی از او خشنود.
شنبه, ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
سخنان امام خمینی در باره امام کاظم (ع)
شنبه, ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰
حکام جائر می دیدند که اگر امام موسی بن جعفر (ع) آزاد باشد، زندگی را بر آنها حرام خواهد کرد
جمعه, ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳
هشتم مرداد ماه روز بزرگداشت یکی از ستارگان پر فروغ حکمت و معرفت «شیخ اشراق» می باشد. در تاریخ بیش از هزار ساله فلسفه اسلامی و جدّ و جهد فلاسفۀ مسلمان، سه مکتب فلسفی شکل گرفته است؛ حکمت مشاء، حکمت اشراق و حکمت متعالیه
جمعه, ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹