اولین جشنواره ی سراسری وبلاگ نویسی «معمار انقلاب» سیزده آبان در تبریز برگزار می شود.
پنجشنبه, ۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۵
...همان روزهای نخست جنگ تحمیلی، محمد حسین تصمیم می گیرد که به جبهه برود و با متجاوزان بعثی بجنگد. زمزمه رفتن را در خانواده و بین دوستانش می افکند. در یکی از بیمارستان های کرج خود را به یکی از دوستانش که بستری بود، می رساند و با او خداحافظی می کند و از جبهه و جنگ برای او می گوید و تکلیف الهی خود را گوشزد می کند. یک روزکه به بهانه خرید نان از منزل خارج شده بود، مبلغ 50 تومان را به دوستش می دهد و از او می خواهد که نان را بخرد و به منزل آن ها ببرد...
چهارشنبه, ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱
مقاله ای از دکتر سعاد حکیم
امام پس از آنکه ذات ناشناختۀ خداوندی و نیز تجلی الهی در صورت موجودات مادی را جداگانه بیان نموده اند، آن دو را یک حقیقت واحد می دانند؛ به این معنی که تجلّی الهی، در ذات الهی گم می شود. ایشان، کسانی را که اسما و صفات الهی را نفی کرده و به آن اعتقاد ندارند، مورد انتقاد قرار داده اند.
چهارشنبه, ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸
برداشتن دو گام برای دست یافتن به حقایق باطنی قرآن ضروری است: کنارگذاشتن انکار مطلق و اعتقاد به وجود حقایق غیبی، و ملتزم شدن به آداب شریعت، عبادات و اُنس گرفتن با ادعیه. این دو، به منزله دو بال هستند که سالک را به سرمنزل مقصود خواهند رساند.
چهارشنبه, ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳
در محفل دوستان بجز یاد تو نیست آزاده نباشد آنکه آزاد تو نیست
چهارشنبه, ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۲
قرار گرفتن در جاذبه محبت خدا که در نتیجة تقوا به وجود می آید، بالاترین مرحلة تکامل یک انسان است؛ زیرا تا آدمی از زرق و برق دنیوی حیات نگذرد و زنجیری را که با دست خود به جهت علاقه به مال و منال و مقام و شهرت به روح خود بسته است باز نکند، موفق به قرار گرفتن در جاذبة محبت خداوندی نمی گردد. تقوا دو جزء اساسی سلبی و ایجابی دارد: جزء سلبی آن عبارت است از: صیانت ذات از آلودگی های شئون طبیعی محض و تمایلات حیوانی و نگهداری ذات از تباه شدن در شعله های سوزان خودخواهی. این جزء از تقوا مقدمة ضروری گردیدن تکاملی است که هر اندازه بیشتر مراعات شود بر آمادگی برای تحول و دگرگونی افزوده می شود و همة آیات مربوط به لزوم تزکیه و تهذیب نفس و بسیاری از اصول و قواعد اخلاقی مربوط به این جزء از تقوا است. جزء ایجابی آن عبارت است از: تحصیل صفات حمیده و عالیة انسانی و اعتقاد به تحت سلطه و نظارة خداوندی قرار گرفتن و قرار دادن خود در جاذبة کمال و صعود بر مقام من حقیقی.
چهارشنبه, ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۹:۹
در جلسه درس اصول دارالشفای قم مطرح شد؛
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در آغاز جلسه درس اصول خود در مدرسه دارالشفاء قم، با اشاره به عید بزرگ غدیرخم و شخصیت والای امیرالمؤمنین(ع)، اظهار داشت: یکی از بحث های مهم در مباحث عرفان اسلامی، بحث «انسان کامل» است. از دیدگاه عرفا انسان کامل آینه تمام نمایی است که از ملک تا ملکوت را در خود تجلی می دهد و مانند یک گوهر نایاب در میانه هستی که یک وجهه حق و یک وجهه خلقی دارد، همه ویژگی ها را در خود جمع کرده است.
سه شنبه, ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵
امام بزرگوار ضمن برشماری ویژگی های گروه های مورد قبول نظام، ضرورت تضارب و تعاطی افکار و آرا، دشمن شناسی هوشمندانه، پرهیز از اختلاف، ضرورت بالا بردن ضریب تحمل عقیده مخالف و... بر پاکسازی مسیر رقابت ها از آلودگی و انحراف و افراط و تفریط سفارش کرده اند...
سه شنبه, ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸
آداب الصلوة، شرحى است مبسوط بر آداب و اسرار معنوى نماز، و سرشار از نکات اخلاقى و عرفانى که به زبان فارسى نوشته شده است.
دوشنبه, ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶
نسخه عربی کتاب «درآمدی بر نظریه سیاسی امام خمینی(س)» نوشته محمدرضا دهشیری با عنوان «مدخل فی النظریه السیاسیة للامام الخمینی(س)» منتشر شد.
دوشنبه, ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷
کتاب مبناگرایی و نواندیشی در راه و روش امام خمینی(س) نوشته شیخ نعیم قاسم را دکتر مسعود فکری به فارسی برگردانده است.
دوشنبه, ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۴
نمایشگاه نقاشی های آبرنگ استاد فقید «سیدجمال الدین خرمی نژاد» تصویرگر تمثال حضرت امام خمینی(س) با عنوان «مهر ماندگار» ، از ۶ تا ۱۵ آبان در نگارخانه فرهنگسرای معرفت برپا می شود.
دوشنبه, ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳
یکی از روزها که در خدمت آقای علامه بودیم ، راجع به علمای قم و سفر چند سال قبل ایشان به قم بحث شد. ایشان ماجرای سفرش به قم را توضیح می داد و در ضمن بحث ، شروع به تجلیل از امام کرد.
دوشنبه, ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱
سرانجام این عالم بزرگوار در روز جمعه 1361/7/23 ه. ش قبل از ایراد خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع کرمانشاه بر اثر انفجار نارنجک توسط یکی از منافقین در سن هشتاد و دو سالگی شربت شهادت نوشید و به لقاءالله پیوست.
دوشنبه, ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۹:۲۶
تنها کتابی که نام امام در آن نوشته شده بود توضیح المسائل محشّای آیت الله العظمی بروجردی بود که در کنار نام دیگر مراجع تقلید، اسم امام خمینی به صورت «خ....» نوشته می شد. قبل از ارتحال حاج آقا مصطفی هیچ واعظی اجازه نداشت حتی برای بیان مسائل شرعی نام امام را بر زبان جاری کند. نویسنده توانا استاد محمدرضا حکیمی وقتی آرزوهای بزرگ هنرمندان و متفکران و مصلحان نام آور جهان را در کتاب «آوای روزها» ترسیم می نمود، پس از ذکر آرزوهای حضرت امام خمینی ـ البته بدون ذکر نام و با گذاشتن چند نقطه به جای کلمه «خمینی» ـ مظلومیت و تنهایی او را با این عبارت زیبا و ماندگار بیان کرده بود...
دوشنبه, ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۷:۴۲
یکی از دغدغه های اساسی جمهوری اسلامی در امر قضا، موضوع برخورد های "فراقانونی" است که سهم بزرگی در خلق بی اعتمادی مردمی نسبت به حکومت دارد. بزعم تحلیل گران مسائل اجتماعی برخورد های فراقانونی صرف نظر از تبعات بین المللی ، در شاخص های داخلی نیز موجب بروز مشکلات زیادی شده است
یکشنبه, ۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴
نگاهی بر روابط امام و برادر عزیزش! آیت الله روح الله خاتمی
آیت الله سید روح الله خاتمی فرزند عالم فاضل آیت الله سید محمدرضا خاتمی، اوایل آبان ماه ۱۲۸۵ ش (اوایل رمضان ۱۳۲۴ ق) در شهرستان اردکان از توابع استان یزد چشم به جهان گشود. آیت الله خاتمی در نوشته ای خود را چنین معرفی می کند: نام من «سید روح الله خاتمی» است. بر حسب نوشته ای که از پدرم در پشت قرآنش باقی مانده است.
یکشنبه, ۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۹:۵۵
حضرت امام خمینی(س) وصیت نامه شخصی خود را در 6 بند تنظیم کردند و فرزندشان سید احمد خمینی را وصی خود قرار دادند. نداشتن هیچگونه وجه پول شخصی، نداشتن هیچگونه وسیله زندگی به جز خانه قم، قضای پنج سال نماز و روزه احتیاطاً، سفارش در مورد خدمت به نظام جمهوری اسلامی و سفارش به فرزندان مبنی بر رفتار شایسته با مادر و سایر بستگان از جمله مطالب سفارش شده در این وصیت نامه است.
یکشنبه, ۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۸:۴۰
در حق مجرمان و منحرفان از خدا بیخبر هم نباید از معیارهاى اسلامى و حدود و تعزیرات مقرره تجاوز گردد که آن خود نیز از نظر عدالت اسلامى جرمى است که موجب کیفر است.
شنبه, ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۴
شنبه, ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱
روزهای آبان 1357 در روند انقلاب اسلامی، از پرکارترین روزها برای حضرت امام خمینی(س) در نوفل لوشاتو است. مصاحبه های متعدد روزانه، سخنرانی های پی در پی در جمع مراجعین، ملاقات ها و دیدارهای گوناگون، صدور اعلامیه ها، گرفتن اخبار مختلف از ایران و...
شنبه, ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳
امام خمینی(س) در 4 آبان 1343 علیه کاپیتولاسیون اعتراض و افشاگری کردند. به این مناسبت عناوین برخی کتاب هایی که در سال های اخیر با موضوع کاپیتولاسیون نگارش یافته اند، معرفی و محتوای مختصری از آن ها ارایه می شود.
شنبه, ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۸
وقتی به کوچه های جماران رسیدیم یادم هست که ایشان با درختهای خیابان هم صحبت می کرد و زیر لب می گفت خوشا به حال شما که چهره یک فرد فرهیخته را نوازش می کنید وقتی به منزل امام رسیدیم چادر نمازش را از کیفش درآورد و گفت: دوست دارم با این چادر به دیدار ایشان بیام تا متبرک شود.
شنبه, ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۹
حکومت اسلامی نه تنها یک هدف ویژه -تربیت و تعالی- نسبت به حکومت های سکولار دارد، بلکه در اهداف مشترک نیز تفاوت های تفصیلی و تفسیری وجود دارد که ناشی از تفاوت ها در مبانی ارزشی و روشی سکولاریسم و اسلام بوده و غفلت از آنها ناموجه به نظر می آید.
شنبه, ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۹:۵۰
مراسم اختتامیه هفتمین دوره جشنواره ادبی «یار و یادگار» با حضور سید علی خمینی، فاطمه طباطبائی، حجت الاسلام محمد علی خسروی، حمید هنرجو ، حجت الاسلام و المسلمین حشمتی، حمید سبزواری، عبدالجبار کاکایی، فاطمه راکعی و دیگر چهره های ادبی برجسته کشورمان در مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی(س) در شهرستان خمین برگزار شد.
شنبه, ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۹:۱۰
پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به هفتین دوره جشنواره یار و یادگار؛
علی جنتی، ویز فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیامی به اختتامیه هفتیمن جشنواره یار و یادگار، نام یاد امام خمینی را دولت پاینده خواند.
چهارشنبه, ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۵
دیوان اشعار امام خمینی(س) به زبان عربی و انگلیسی از سوی موسسه انتشاراتی عروج منتشر و در کشورهای انگلیسی زبان و عرب زبان توزیع خواهد شد.
چهارشنبه, ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۴
سید محمد حسینی از تألیف کتابی درباره اندیشه ها و ابعاد شخصیتی امام خمینی(س) که مجموعه سخنرانی های وی طی ۴ سال اخیر در مناسبت ها و مراسم های مختلف است، خبر داد.
چهارشنبه, ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲
کتابت اشعار دیوان امام خمینی(س) در بیت قدیمی امام راحل همزمان با هفتمین جشنواره ادبی یار و یادگار در شهرستان خمین انجام می شود.
چهارشنبه, ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴
مرحوم حاج آقا سیدمصطفی خمینی با توجه به نظر امام خمینی(س)، قبل از این که به تفسیر قرآن بپردازد، برای پر کردن خلاء ناشی از فقدان تفسیر جامع و همه جانبه قرآن، طرحی را در ذهن خود آماده کرده بود که طبق آن قرآن را به طور جامع و از ابعاد و دیگاه های مختلف مورد بررسی و تتبع قراردهد.
چهارشنبه, ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۹