حبس زناکار مجرد از دیدگاه امام خمینی (س)

حبس زناکار مجرد

حبس زناکار مجرد از دیدگاه امام خمینی (س)

حبس زناکار مجرد از مباحث فقهی و حقوقی مربوط به حقوق زندانی و درباره حکم زندانی کردن شخص زناکار مجرد (غیر محصن)، بحث می کند. روایتی در مسند زید در مورد زندانی شدن وی آمده است. ابوحنیفه نیز قائل به صلاح دید امام مبنی بر زندانی کردن یا تبعید است.

حبس زنا کننده با خواهر خویش از دیدگاه امام خمینی (س)

حبس زنا کننده با خواهر خویش

حبس زنا کننده با خواهر خویش از دیدگاه امام خمینی (س)

حبس زناکننده با خواهر خویش از مباحث فقهی و حقوقی مربوط به حقوق زندانی و درباره حکم زندانی کردن زناکننده با خواهر خود، بحث می کند. در این باره دو روایت یکی در کافی و دیگری در من لا یحضره الفقیه وارد شده اما علاوه بر ضعف سند مورد استناد هیچ یک از فقیهان امامیه قرار نگرفته است. با توجه به مضمون این دو روایت کسی که با خواهر خویش زنا بکند با شمشیر زده می شود و اگر زنده ماند او را تا ابد زندانی می کنند.

حبس زوج خودداری کننده از لعان از دیدگاه امام خمینی (س)

حبس زوج خودداری کننده از لعان

حبس زوج خودداری کننده از لعان از دیدگاه امام خمینی (س)

حبس زوج خودداری کننده از لعان از مباحث فقهی و حقوقی مربوط به حقوق زندانی و درباره حکم زندانی کردن زوج به خاطر امتناع کردن از لعان بحث می کند.

حبس مرد ممسک بر زنا دیدگاه امام خمینی (س)

حبس مرد ممسک بر زنا

حبس مرد ممسک بر زنا دیدگاه امام خمینی (س)

حبس مرد ممسک بر زنا از مباحث فقهی و حقوقی مربوط به حقوق زندانی و درباره حکم زندانی کردن مردی است که زنی را نگه دارد تا دیگری با او زنا کند.

حبس مولی امتناع کننده از رجوع یا طلاق از دیدگاه امام خمینی (س)

حبس مولی امتناع کننده از رجوع یا طلاق

حبس مولی امتناع کننده از رجوع یا طلاق از دیدگاه امام خمینی (س)

حبس مولی امتناع کننده از رجوع یا طلاق از مباحث فقهی و حقوقی مربوط به حقوق زندانی و درباره حکم زندانی کردن مولی به خاطر امتناع کردن از رجوع یا طلاق بحث می کند. روایات درباره «مولی» که از رجوع یا طلاق امتناع می ورزد به مرز «استفاضه» رسیده و در میان فقهای شیعه مخالفی وجود ندارد، چنان که در ریاض المسائل و جواهر الکلام به آن تصریح شده است. اما در میان عامّه یکی از اقوال، حبس است؛ چنان که در ترمذی در سنن و شافعی به آن اشاره کرده است.

حج افراد از دیدگاه امام خمینی (س)

حج افراد

حج افراد از دیدگاه امام خمینی (س)

حج افراد از اقسام حج است. از این عنوان در باب حج سخن گفته اند.

حج بذلی از دیدگاه امام خمینی (س)

حج بذلی

حج بذلی از دیدگاه امام خمینی (س)

حج بذلی حج واجب شده با پرداخت هزینه آن از سوی دیگری بوده و در صورت وجود دیگر شرایط استطاعت، موجب استقرار حج بر عهده مبذول له است. البته دیدگاه فقهای اهل سنت بر این است که بذل و اباحه مال باعث وجوب حج نمی گردد.

ویژگی حاجی در حج قرآن و احکام آن از دیدگاه امام خمینی (س)

حج قرآن

ویژگی حاجی در حج قرآن و احکام آن از دیدگاه امام خمینی (س)

حج قِران از اقسام حج است و از آن در باب حج سخن گفته اند.

حج کودک از دیدگاه امام خمینی (س)

حج کودک

حج کودک از دیدگاه امام خمینی (س)

حج بر کودک به دلیل نداشتن شرایط وجوب، واجب نیست. اما در رابطه با استحباب حج بر کودک اختلاف نظر وجود دارد، و دیدگاه مشهور این است که حج کودک ممیّز، مشروع و مستحب است و آثاری بر آن بار می گردد، هرچند به جای حج واجب قرار نمی گیرد.

حج مبتول از دیدگاه امام خمینی (س)

حج مبتول

حج مبتول از دیدگاه امام خمینی (س)

حج مَبتول همان حج افراد است؛ از این عنوان در روایات و به تبع آن در کلمات فقها در باب حج به کار رفته است.

احکام حج نذری از دیدگاه امام خمینی (س)

حج نذری

احکام حج نذری از دیدگاه امام خمینی (س)

حج نذری همان حج واجب به سبب نذر است و کسی که نذر کرده حج بگزارد، وفای به نذر و به جا آوردن حج بر او واجب است. از این عنوان در باب حج سخن گفته اند.

نیابت در حج از دیدگاه امام خمینی (س)

حج نیابتی

نیابت در حج از دیدگاه امام خمینی (س)

حج نیابتی حج گزاردن به نیابت از دیگری است و از آن در باب حج سخن گفته اند.

صفحه 23 از 108 < قبلی | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | بعدی >