خود مدیریتی و خودسازی در اندیشه امام خمینی(قدس سره)

دکتر عزت الله فرشادفر

خود مدیریتی و خودسازی در اندیشه امام خمینی(قدس سره)

یٰا دُنیا! غُریّ غَیْری، ای زرد و سفید دنیا، ای طلا و نقرۀ دنی، برو غیر علی را فریب بده، من تو را سه طلاقه کرده ام. کسی واقعاً برای حقوق و آزادی مردم احترام قائل است که دارای چنین عرفان عملی در ضمیر و وجدانش باشد. در این صورت است که به فلاح و وصال محبوب یا لقاء الله نائل می شود تا جایی که علی(ع) فرمود: مٰا رأَیْتُ شَیْئأ اِلاَّ وَ رَآیت الله قَبْلَهُ وَ مَعَهُ وَ بَعْدَهُ، چیزی را ندیدم مگر آنکه قبل از آن، با آن و بعد از آن خدا را دیدم. لذا پیامبر اکرم(ص) دربارۀ امیرالمؤمنین(ع) فرمود: لاٰ تَلومُوا عَلیَّاً فَاِنَّه مَغْمُوسٌ فی ذاتِ الله، علی را سرزنش نکنید که فانی در خداست.

یکشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
شرح یک جمله عرفانی امام خمینی

یاسر جهانی پور

شرح یک جمله عرفانی امام خمینی

در بین کلمات امام خمینی و در آثار ایشان بعضاً به عباراتی در باب ماه رمضان، نزول قرآن و شب قدر و عظمت و حقیقت آن بر می خوریم که بیانش قابل تأمل است که از میان آنها این عبارت نیاز به تامل بیشتری دارد:‏ عالمْ... لیله القدر محمّدی و یوم القیامه احمدی است.

شنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
اهتمام قرآن به عنصر زمان

سیّد علیرضا سیّد کباری

اهتمام قرآن به عنصر زمان

قرآن کریم با نقل رسالت پیامبران پیشین و نسخ شریعت آنان، و بعثت نبی اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ و نزول دفعی و تدریجی قرآن، احکام ناسخ و منسوخ و تکامل اجتماعی و ظهور دولت کریمه ای که وعده داده است به عنصر زمان و تقاضاهای مثبت آن اشاره فرمود. مقتضیاتی که با توجه نمودن به آن اصول ثابت حفظ گردیده، دین اسلام ماندگار شده و به عنوان دین جهانی معرفی گردید؛ دینی که در گسترۀ زمان و مکان، پرچم خویش را افراشته نگاه داشته است.

سه شنبه, ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰
برگرفته ای از سرّ الصلاة امام خمینی

برگرفته ای از سرّ الصلاة امام خمینی

نماز در بین عبادات، جامع ترین اظهار بندگی به درگاه خدا است و اهل معرفت برحسب مراتب خود، در نماز سفر معنوی دارند؛ از منتهای نزول عالم خاکی تا غایة القصوای معراج حقیقی روحانی که وصول به فناء اللّه است. نماز مقامات و مراتبی دارد و در هر مرتبه ای که مصلّی قرار دارد، نمازش با مرتبۀ دیگر فرق دارد؛ همچنان که مقامش با مقامات دیگر تفاوت دارد

دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
رهـرو مکتب تلفـیق (بررسی ارتباطات متقابل عقل، نقل و شهود از منظر امام خمینی)

مجتبی اعتمادی نیا

رهـرو مکتب تلفـیق (بررسی ارتباطات متقابل عقل، نقل و شهود از منظر امام خمینی)

این مقاله می کوشد پیشینه تاریخی و تطورات روش شناختی حوزه فلسفه، عرفان و تصوف را با محوریت بحث از ارتباطات متقابل عقل، نقل و شهود از منظر امام خمینی محل بررسی و تأمل قرار دهد.

شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۸
امام خمینی(س) و احیاءِ انتظار فرج

حجت الاسلام و المسلمین موسوی کاشمری

امام خمینی(س) و احیاءِ انتظار فرج

انتظار در لغت به معنای ترقب و نظر انداختن و چشم دوختن به وقوع امری در آینده آمده است، همچنان که «فرج» در معنای گشایش و رفع تنگنا در کارها به کار رفته است. و لذا «انتظار» بدین معنا مراقب بودن و به هدف و آرمان فکر کردن و برای وصول زمان و امر موعود سر از پا نشناختن و برای رسیدن هر چه سریعتر آن تلاش کردن و به دنبال فرصت مناسب بودن است. و چنین انتظاری خود محرّک و عمل زاست بلکه خود عین عمل و اقدام است.

چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
عرفان متعالی امام خمینی(س) پرتوی از عرفان حسینی

عرفان متعالی امام خمینی(س) پرتوی از عرفان حسینی

ذوب شدن در عرفان امام خمینی(س) پلی است برای ذوب شدن در عرفان حسینی چنانکه امام در شخصیت عرفانی سالار شهیدان فانی بود. شهید صدر(ره) گفت: «ذوبوا فی الإمام الخمینّی کما ذاب هو فی الإسلام.» در امام خمینی فانی شوید آنسان که او در اسلام فانی شده است.

شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۸:۳۹
اشارۀ عرفانی روح الله (ره) به چهار ویژگـی مهم ثـار الله(ع)

یاسر جهانی پور

اشارۀ عرفانی روح الله (ره) به چهار ویژگـی مهم ثـار الله(ع)

اولین ویژگی، کلمات امام حسین در دعای عرفه است. دومین خصیصه عظمت تربت و سجده بر خاک امام حسین، سومین آن اهمیت به نماز و شهود حق و فنای حضرتش با ادای آن و بالاخره چهارمینش آنکه حسین حمله عرش است که این خصیصه او را از بسیاری اولیاء برتر و والاتر می نماید.

چهارشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
تفسیر سورۀ حمد از منظر امام و عرفا

دکتر سیدحسین سیدموسوی

تفسیر سورۀ حمد از منظر امام و عرفا

سورۀ حمد که به عنوان فاتحة الکتاب است، دارای اسامی ام الکتاب، ام القرآن، سبع المثانی، و ... می باشد. این سوره به لحاظ اهمیتی که دارد و در نمازهای یومیه تمامی مسلمانان واجب است قرائت شود، مورد توجه ویژه مفسّران قرار گرفته و از این جهت به تفسیر تک سوره ای آن پرداخته اند.

جمعه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
دفاع مشروع از دیدگاه امام خمینی و فقهای شیعه

فاطمه محمودی

دفاع مشروع از دیدگاه امام خمینی و فقهای شیعه

دفاع حکم ضروری عقل بوده، تمامی جوامع دینی و غیردینی بدان ملتزم بوده اند، لذا قدمتی به درازای خلقت آدمی داشته است. و در تمامی مکاتب حقوقی جهان نیز جایگاه خاص خود را داشته، به عنوان یک اصل پذیرفته شده است. در این مقاله به این مسأله پرداخته شده است که تعریف دفاع مشروع چیست؟ و دفاع مشروع از دیدگاه فقه شیعه چه می باشد؟ و امام خمینی رحمهُ الله در مباحث مختلف دفاع مشروع چه دیدگاهی دارد؟‏

یکشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
قـرآن شـناخـتی  در سخنرانی های امام خمینی

حسین امین الشریعه

قـرآن شـناخـتی در سخنرانی های امام خمینی

بیگانگی با قرآن کریم و آموزش های زندگی ساز آن، دیر یا زود، بستر ساز کج روی های فکری و عملی در جامعه دینی خواهد شد. از این روست که رهبر فقید انقلاب اسلامی، هر فرصتی را که مناسب می یافت، برای آشنا سازی ملت ایران با مکتب و منزلت وحی بهره می جست تا کلام الله مجید، پیوسته رهنمای حیات مسلمانان باشد.

پنجشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۸:۴۲
جایگاه مصلحت در شریعت و تبیین اندیشه امام (ره)

جواد فخار طوسی

جایگاه مصلحت در شریعت و تبیین اندیشه امام (ره)

پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 و تشکیل حکومت اسلامی، جدای از تأثیرات ملموس اجتماعی و سیاسی فراوان، در حوزۀ اندیشه و تفکّر نیز اثرات شگرفی از خود به جای نهاد. بی تردید یکی از عرصه هایی که بیشترین سهم را در این تأثیرپذیری یافت، حوزۀ فقه و مباحث مربوط به آن است.

پنجشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۸:۴۳
«زن و عرفان» حضرت فاطمه زهرا ـ سلام الله  علیها ـ مظهر انسان کامل

دکتر منظر سلطانی

«زن و عرفان» حضرت فاطمه زهرا ـ سلام الله علیها ـ مظهر انسان کامل

انسان موجود متحرک است از مرتبۀ طبیعت تا مرتبۀ غیب، تا فنا بر الوهیت؛ برای صدیقۀ طاهره این مسائل، این معانی حاصل است، از مرتبۀ طبیعت شروع کرده است، حرکت کرده است، حرکت معنوی، با قدرت الهی، با دست غیبی، با تربیت رسول الله (ص) مراحل را طی کرده است تا رسیده است به مرتبه ای که دست همه از او کوتاه است.

دوشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
حضرت فاطمه زهرا (علیهاالسلام) در اندیشه امام خمینی (س)

محمدتقی دیاری بیدگلی

حضرت فاطمه زهرا (علیهاالسلام) در اندیشه امام خمینی (س)

امام خمینی با الهام گیری از سیره و سنّت معصومان (علیهم السلام) و نیز فاطمه زهرا (س) بارهـا بر این موضوع تأکید ورزیده و آنان را بـه عنـوان الگـو و مقتـدا در رشـد و تعـالی معنـوی، زهـد و ساده زیستی، درگیری و دشمن ستیزی، تربیت و ساختن نسلی با معنویت و تقوا و دانش به همه ما به ویژه زنان با ایمان شناسانده اند.

شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰
خاتمیت و نقش زمان و مکان در اجتهاد

حسن رمضانی

خاتمیت و نقش زمان و مکان در اجتهاد

یکی از مسائل حسّاس و بسیار مهمّ در شناخت ادیان الهی و مکتبهای آسمانی، وحدت یا اختلاف آنهاست؛ یعنی، اختلاف ادیان الهی برای چیست و اتحاد آنها به چه معناست. به عبارت دیگر، حتّی می توانیم مسألۀ مزبور را دربارۀ خود پیام آوران مکتبهای آسمانی مطرح کرده و بگوییم: آیا آنان با هم اختلاف دارند یا اتحاد؟ اگر با هم مختلفند چرا؟ و اگر متّحدند به چه معنی؟

دوشنبه, ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
قرآن در کلام امام خمینی

یاسر جهانی پور

قرآن در کلام امام خمینی

مدتی مواظبت کن از قلب خود و اعمال و رفتار و حرکات و سکنات خود را در تحت مداقه آورده و خفایای قلب را تفتیش کن و حساب شدید از او بکش مثل اینکه اهل دنیا از یک نفر شریک حساب می کشند هر عملی را که شبهه ریا و سالوسی در اوست ترک کن گرچه عمل خیلی شریفی باشد حتی اگر دیدی واجبات را در علن کردن خالص نمی توانی بکنی در خفا بکن.

یکشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۹:۳۰
قرآن ؛ معیار شناخت فقه و عرفان و اخلاق در نگاه امام خمینی

قرآن ؛ معیار شناخت فقه و عرفان و اخلاق در نگاه امام خمینی

از مباحث مهم قرآنی که از دیر باز چه به صورت مستقل و چه در تفسیر آیات و روایات مورد بحث قرار گرفته است، بحث «هدایت» قرآن و حدود و چگونگی آن می باشد، و هر کس بنا به مشرب و فهم و قرائت خویش در محدوده آن بگونه ای سیر کرده است، در عصر ما نیز این مسئله از اهمیت دو چندان برخوردار است. امام خمینی(س)، این بزرگ قرآن شناس و انسان شناس دوران ما، نیز در بیان و بنان و عمل و رفتار به آن اهتمام ورزیده است. ما در نظر داریم در این مقاله با بهره گیری از نگاه ایشان، کمی این بحث را کاویده و ابعادی از آن را روشن سازیم.

دوشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰
مشرب های سیاسی در فرهنگ اسلام  و اندیشه حکومتی امام خمینی

محمد نوری

مشرب های سیاسی در فرهنگ اسلام و اندیشه حکومتی امام خمینی

نظام سیاسی موجود در ایران بر پایۀ نظریۀ ارائه شده از سوی امام خمینی(ره) شکل گرفت که این نظریه در باب حکومت، در فرآیندی چند ساله بر پایۀ آموزه های فقهی رشد کرد و نضج یافت.با روش های مختلف می توان این نظریه را تحلیل و عناصر ساختاری و کارکردی آن را بررسی کرد. یکی از این روش ها،مطالعۀ تطبیقی (comparative)است.

شنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
مسئله انتظار

آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی

مسئله انتظار

اگر ما به مفهوم واقعی انتظار یک مقداری توجه کنیم در همین منابع معرفتیمان، در آیات و روایات و سیره ائمه علیهم السلام، می بینیم که واقعاً انتظار یکی از ضرورت های ایمانی هر مومنی در طول تاریخ بوده است.

دوشنبه, ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
جایگاه مساوات در راه و رسم پیامبر اکرم (ص)

مصطفی دلشاد تهرانی

جایگاه مساوات در راه و رسم پیامبر اکرم (ص)

مساوات در اسلام بر مبنایی شکل گرفته است که در تمام حوزه های عمومی همۀ تبعیض ها زیر پا گذاشته شود و امتیاز جویی ها و برتری طلبی ها زیر پا گذاشته شود و مردم از حقوق شهروندی در حوزه های مختلف به مساوات بهرمند گردند. به تعبیر امام راحل: اسلام شخص اول مملکتش با یکی از رعایا فرق نداشت بلکه پایین تر از او بود در استفاده از مادیات. آزادی آرا در اسلام از اول بوده است، در زمان ائمۀ ما(ع) بلکه در زمان خود پیغمبر آزاد بود. حرفهایشان را می زدند.

پنجشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۸:۲۱
مربی خاموش

دکتر احمد احمدی

مربی خاموش

قیام حسین بن علی (علیه السلام) که اوج آن در روز عاشورا نمودار شد، و به همین جهت، گاهی آن را «قیام عاشورا» می نامند، قیامی است بی همانند و سرشار از نمونه ها، الگوها و سرمشق های عملی که خاموش و مهر بر لب، عالی ترین پیام الهی، انقلابی و سیاسی، پیام فتوت و شرف و شجاعت و مردانگی را در طول روزگاران دراز به گوش دل هوشمندان رسانده و خواهد رساند.

جمعه, ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳
تاریخچه عزاداری سالار شهیدان

حجةالاسلام و المسلمین نظری منفرد

تاریخچه عزاداری سالار شهیدان

جمعه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۷:۶
بازشناخت غدیر ضرورت زمان ما

یادداشتی از حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی خسروی

بازشناخت غدیر ضرورت زمان ما

غدیر نعمت است و تمام نعمت. غدیر دین است و کمال دین. افسوس که کسانی قدر این نعمت را ندانستند و دین را ناقص خواستند.

شنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۸:۲۴
نگاه دین و تحولات ناشی از شرایط زمانی و مکانی

نگاه دین و تحولات ناشی از شرایط زمانی و مکانی

انسان در بستر زمان و مکان واقع شده و در اندیشه ظهور خلاقیّتها به نوآوریهایی می رسد که در گذشته از وجود آن محروم بوده است. در شعاع درک و اندیشۀ حسّی به تجربیات راه یافته و علوم تجربی را پدید آورده که سبب ظهور آثار عظیم در جوامع بشری و بهره گیری فراوان از طبیعت شده است. او در شعاع درک و اندیشۀ عقلانی به واقعیتهایی نایل شده که هرگز با ابزار صرف حسّی توانایی رسیدن به آنها را ندارد. انسان متحول در ظرف زمان و مکان، یکنواختی و یکسانی را پذیرا نیست. در تعقیب تازه ها و نوآفرینیهاست. تنوع طلبی و نفی همانندی ذاتی او نیست و به همین جهت، حقّ مسلّم خود می‎داند که در پرتو ظهور فعلی استعدادهای موجود در نفس با کمک ابزار بیرونی و استخدام آنچه در توانش هست، به غریزه تغییر خواهی و تحوّل جویی و عدم همسانی پاسخ گوید.

یکشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
کرامت اهل کتاب در نظام حقوقی اسلام

کرامت اهل کتاب در نظام حقوقی اسلام

هدف مقاله، بررسی این موضوع است که آیا غیرمسلمانان به صرف انسان بودن از شرافت، کرامت و حیثیت ذاتی برخوردار هستند یا نه؟ آیا بهره مندی از حقوق انسانی مشروط به داشتن عقاید خاص است؟ یا این که به صرف انسان بودن از کرامت بهره مندند؟ ضرورت و اهمیت این موضوع، به این جهت است که یکی از مباحث قابل توجه درحقوق بین الملل و حقوق بشر، مسأله کرامت ذاتی انسان است. طرح دیدگاه حقوقی اسلام به توسعه و تعمیق حقوق بشر کمک نموده و مانع تبلیغات سوء دشمنان و بدخواهان نیز خواهد شد.

پنجشنبه, ۰۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
همسویی فقه با تحوّلات و نیازهای جامعه

همسویی فقه با تحوّلات و نیازهای جامعه

جامعه انسانی تدریجاً رو به کمال می‎رود؛ عالم بشریت هر روز قدم تازه ای در راه مدنیت بر می دارد با نگرش به نتایج بحثهای روانی، حقوقی، اجتماعی و حتی فلسفی چنانکه جامعه ها. در یک حال ثابت نمی‎مانند، همچنین مقررات قابل اجرا در جامعه، به یک حال باقی نمی ماند. از طرفی، در اثر پیشرفت خیره کنندۀ علوم تجربی در زمینه های مختلف حیات بشری، موضوعات جدیدی در زندگی آنان و نیز ارتباطات گسترده و پیچیده اجتماعی آنها پدید آمده است که در زمانهای پیشین خبری از این موضوعات و ارتباطات و آثار قوانین لازم برای آنها نبود. در این جا دو سؤال مطرح می‎شود: یکی آن که، مقررات اسلام که برای مردم چهارده قرن پیش وضع شده و پاسخگوی احتیاجات زندگی ساده آن زمان بوده است، چگونه می تواند پاسخگوی زندگی امروز بشر باشد؟ دوّم آن که، با پیشرفت علوم تجربی که حتی پایه های علوم نظری و انسانی سابق را لرزان نموده و هزاران موضوعات جدید در زمینه های مختلف حیات فردی و اجتماعی انسانها فراهم ساخته است و ارتباطات اجتماعی را به مراتب گسترده تر و پیچیده تر کرده چگونه مقررات اسلام می تواند ارائه دهندۀ احکام این موضوعات و ارتباطات باشد؟... از این جاست که بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت سیدنا الاستاد امام خمینی(قده) سخن از فقه پویا به میان آورده و علما و فضلای حوزه های علمیه را به تعمق در آن دعوت کردند.

یکشنبه, ۰۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
سنت  های اجتماعی در قرآن از منظر امام خمینی(س)

حامد شاه بیگی

سنت های اجتماعی در قرآن از منظر امام خمینی(س)

برای شناخت بهتر جامعه و تأثیر گذاری در آن و پیش بینی روند تغییرات اجتماعی، آشنایی با قوانین حاکم بر جامعه و سنت های اجتماعی ضروری است. بسیار مهم است که از منظر امام خمینی; به عنوان یک شخصیتی که بزرگ ترین انقلاب قرن را پی ریزی کرد و به ثمر نشاند و مهم ترین تغییرات اجتماعی را ایجاد کرد، سنت های اجتماعی قرآن مورد مطالعه قرار گیرد. از آنجا که حضرت امام باعث تحقق برخی از سنت های الهی نظیر سنت پیروزی مؤمنین شد و سنتی را که خداوند به روش وحیانی به بشر معرفی کرده بود، حضرت امام آن را محقق ساخت تا به روش تجربی هم به همه جهان معرفی شود. لذا نگاه امام به ابعاد مختلف سنت پیروزی مؤمنین و شرایط تحقق این سنت مهم الهی بسیار پر اهمیت است.

شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
درآمدی بر  روابط بین المللی پیامبر اکرم(ص) از منظر امام خمینی

حسین صالحی مالستانی

درآمدی بر روابط بین المللی پیامبر اکرم(ص) از منظر امام خمینی

بر همه فعالان دینی، فرهنگی سیاسی و اجتماعی و هنری است که همانند امام خمینی از بستر مکتب پیامبر رحمت(ص) و آموزه­ های حقیقی دین محمدی(ص) چهره رحمانی و رحمت پیامبر اکرم(ص) و اسلام را در نظام بین المللی عرضه کنند و از همه امکانات اثر بخش و بِه روز، برای این مهم تلاش ورزند. همان طور که امام خمینی تأکید کرده اند پیامبر اسلام(ص) در تمامی عرصه­ ها از جمله در روابط بین المللی، ادبیات و روش خشن نداشت. زیرا او مظهر رحمانیت و رأفت الهی بود.

یکشنبه, ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۸:۲۰
امام خمینی و راهبرد اصالت تکلیف

محمد حسن سعیدی

امام خمینی و راهبرد اصالت تکلیف

امام امت ـ رضوان الله تعالی علیه ـ به خاطر نگرش جامع، عمیق و نظام واره ای که نسبت به مکتب حیاتبخش اسلام داشتند به خوبی توانستند با به کارگیری تعالیم، احکام و ارزش های اصیل دینی در عرصۀ مدیریت اجتماعی و استفاده ای به جا و به موقع از آن ها نمونۀ موفقی از توان مندی دین در ادارۀ ابعاد گوناگون حیات بشر را به نمایش بگذارند. استخراج و تعیین گزاره هایی که پشتوانه و معیار و ملاک سیاست گذاری ها و موضع گیری های ایشان بوده است و هم چنین تشریح مستندات شرعی آن می تواند تحلیلی از زیر پایه های یک نظام جامع اسلامی را از نگاه یک فقیه توانا و با تجربه و یک اسلام شناس سیاست مدار و نکته سنج به دست دهد. از جمله فرازهایی که به ویژه در اواخر عمر شریف امام به عنوان یک اصل در همه زندگی و در رفتار سیاسی ایشان مورد اشاره قرار گرفته، تاکید بر محوریت و اصالت تکلیف با قطع نظر از حصول یا عدم حصول نتیجه است، بدین معنا که انسان باید در هر حال بر مدار تکلیف شرعی زندگی کند و وقتی که به انجام یا ترک فعلی موظف شد بنابر تکلیف عمل نماید، خواه به نتیجه نایل شود یا نشود.

پنجشنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
پرستش خداوند و کرامت انسان

سید فضل الله حسینی

پرستش خداوند و کرامت انسان

انسان با رویکرد پرستش، به چه نوع توانمندی هایی می رسد که اسباب عزت، کرامت و بزرگواری را در وی رقم می زند. به نظر می رسد تبیین این توانمندی ها به دلیل کاربردی بودن آن، روش مناسبی است که با جست و جو در آثار امام خمینی سعی شده است مطالب یاد شده با نظریات و دیدگاه های ایشان تطبیق داده شود، زیرا به جرأت می توان گفت این مرد در عصر ما بهترین الگوی نظری و عملی عزت مندی و اقتدار است که در راه حفظ و حراست از کرامت مسلمانان، خود و یارانش را به امواج خطرها و بلاها افکند.

شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
صفحه 20 از 24 < قبلی | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | بعدی >