بازخوانی تفکر امام خمینی به غدیر/ پاسخ امام به سوال: مسئله مهم کجای غدیر است؟ چه بود؟

بازخوانی تفکر امام خمینی به غدیر/ پاسخ امام به سوال: مسئله مهم کجای غدیر است؟ چه بود؟

امام خمینی در پاسخ این سوال، حال که مسئله در روز غدیر به جشن گرفتن خلاصه نمیشود، پس مسئله مهم کجای غدیر است؟ اینگونه پاسخ داده: "مسئله این است که به ما یاد بدهند که چطور باید تبعیت کنیم، به ما یاد بدهند که غدیر منحصر به آن زمان نیست، غدیر در همه اعصار باید باشد و روشی که حضرت امیر در حکومت پیش گرفته است باید روش ملتها و دست اندرکاران باشد. و آن عدل است. اینکه این قدر صدای غدیر بلند شده است و این قدر برای غدیر ارج قائل شده اند - و ارج هم دارد - برای این است که همه انحرافات از بین می رود."

شنبه, ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
نشریه حریم امام شماره ۵۰۵
شنبه, ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
جمهوری اسلامی متکی به اشخاص نیست

سخنرانی در جمع مقامات کشوری و لشکری (موانع تشکیل حکومت اسلامی توسط ائمه)

جمهوری اسلامی متکی به اشخاص نیست

دلخوشیهای دروغین غرب باوران عافیت طلب‌‌ ‌ می دانید که الآن جمهوری اسلامی پایبند اشخاص نیست. هی ننشینید بگویید که کیَک در‌‎ ‎‌حال احتضار است و دیگر لال شده و ـ نمی دانم ـ چی شده! این دلخوشیها را به خودتان‌‎ ‎‌ندهید. شما حالا دو سه سال است که هی می گویید دو ماه دیگر این جمهوری از بین‌ می رود. بحمدالله جمهوری به قدرت خودش باقی است، ارتش ما قدرتش باقی است،‌‎ ‎‌سپاه پاسداران ما، بسیج ما، ژاندارمری ما، همه، ملت ما، یک ملت بیداری است. یک‌‎ ‎‌ملتی است که جوان را می دهد، و مادرهایی هستند که جوانهایشان را می دهند و باز هم‌‎ ‎‌می آیند مثل شیر غران می گویند که ما حاضریم باز. یک همچو ملتی را یک نفر برود یا‌‎ ‎‌باشد نمی شود. صحیفه امام، ج ۱۹، ص ۱۲-۱۳

شنبه, ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۵۹
پیام امام خمینی به مردم ایران درباره ی قطعنامه ۵۹۸

پیام امام خمینی به مردم ایران درباره ی قطعنامه ۵۹۸

اینفوگرافبک به مناسبت سالروز قطعنامه 598

شنبه, ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۰
«فقه جواهری» باید مبتنی بر پویایی این فقه و حل مشکلات زندگی بشر امروز باشد

«فقه جواهری» باید مبتنی بر پویایی این فقه و حل مشکلات زندگی بشر امروز باشد

تأکید امام بر «اسلام فقاهتی» بدان جهت بود که مسلمانان و انقلابی ها و جوانان انقلابی مبادا از حقیقت احکام اسلام فاصله بگیرند؛ چون این فاصله گرفتن در اوایل انقلاب خسارت هایی به بار آورد، مثل گروه فرقان یا بعضی از گروه هایی که دست به ترور زدند، آنها دقیقاً نمونه های اسلام غیرفقاهتی بودند؛ یک اسلام انقلابی به زعم خودشان که پایبندی به احکام شرعی نداشتند.

شنبه, ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۷:۴۹
حریم امام505 صفحه1
جمعه, ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵
حریم امام505 صفحه2
جمعه, ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۰
حریم امام505 صفحه3
جمعه, ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۵
حریم امام505 صفحه4
جمعه, ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰
حریم امام505 صفحه5
جمعه, ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵
حریم امام505 صفحه6
جمعه, ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
حریم امام505 صفحه7
جمعه, ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۵
حریم امام505 صفحه8
جمعه, ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰
حریم امام505 صفحه9
جمعه, ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵
حریم امام505 صفحه10
جمعه, ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵
حریم امام505 صفحه11
جمعه, ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰
حریم امام505 صفحه12
جمعه, ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵
حریم امام505 صفحه13
جمعه, ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰
حریم امام505 صفحه14
جمعه, ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵
حریم امام505 صفحه15
جمعه, ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰
حریم امام505 صفحه16
جمعه, ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۵
به مناسبت میلاد حضرت امام هادی(ع): درسی از امام خمینی

به مناسبت میلاد حضرت امام هادی(ع): درسی از امام خمینی

... یکی از بدترین چیزی که اجانب در بین مردم و در بین خود ما القا کردند، این است که اسلام برای این است که ما همان عبادت بکنیم. چنانکه مذهب مسیح را هم مسخ کردند؛ مذهب مسیح مسخ شد. مسیح هرگز نمی‏ شود که دعوتش این باشد که فقط عبادت بکنید، ظَلَمه را بگذارید به کار خودشان! این نمی‏ شود؛ نبی نمی‏ تواند این طور باشد. مسخ شده است اینها. اینها اسلام را در نظر ما، در نظر جاهلین مسخ کردند؛ اسلام را به صورت دیگر نشان دادند...

جمعه, ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۲۹
گزارش تصویری مراسم چهلمین روز ارتحال سید محمود دعایی در حرم مطهر امام خمینی

گزارش تصویری مراسم چهلمین روز ارتحال سید محمود دعایی در حرم مطهر امام خمینی

پرتال امام خمینی (س): مراسم چهلمین روز ارتحال سید محمود دعایی در حرم مطهر امام خمینی، با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی، اعضای بیت امام، خانواده مرحوم دعایی، وزیر ارشاد و شخصیت های سیاسی و فرهنگی از جمله اسحاق جهانگیری، سید عباس صالحی، مجید انصاری، محمدرضا تابش، محمدعلی ابطحی، حسین مرعشی، جواد امام، مصطفی کواکبیان، حسین علایی و... برگزار شد.

جمعه, ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰:۰
امام خمینی: جمهوری اسلامی می خواهد با همۀ ملت ها و همۀ دولت ها تفاهم و ارتباط صحیح داشته باشد

امام خمینی: جمهوری اسلامی می خواهد با همۀ ملت ها و همۀ دولت ها تفاهم و ارتباط صحیح داشته باشد

نهضت ایران نهضت اسلامی است. و نهضت اسلامی نهضتی است انسانی، که اگر بشر اطلاع بر عمق آن پیدا بکند، همه طرفدار او خواهند بود، مگر آنها که از انسانیت به دور هستند.

پنجشنبه, ۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲
منظور حضرت امام از شکستن قلم های مسموم چه بود؟

منظور حضرت امام از شکستن قلم های مسموم چه بود؟

با شروع جنگ تحمیلی محدودیت هایی برای آزادی بیان ایجاد شد نظر امام بر آن بود که هر کسی حرف خودش را بزند و نظر خودش را بدهد همه گروه ها و حتی گروه های غیر اسلامی آزاد بودند ما از الگو و نمونه ای که اول انقلاب نشان داده می شد و باید به آن الگو می رسیدیم فاصله گرفته ایم در درجه اول نوع رفتار رؤسای قوا و رهبری مؤثر است در اینکه مردم احساس آزادی بیان کنند

چهارشنبه, ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
محمد علی انصاری در واکنش به برهم زنندگان سخنرانی یادگار امام: امام و خانواده امام به اهانت معاندین و متحجرین سال هاست که عادت کرده و بیدی نیستند که به این بادها بلرزند

در نشست مسئولان و دست اندرکاران سالگرد بزرگداشت امام (س)ِِ؛

محمد علی انصاری در واکنش به برهم زنندگان سخنرانی یادگار امام: امام و خانواده امام به اهانت معاندین ...

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (س)، گفت: همه ما از شکوه حضور مردم در مراسم بزرگداشت امام لذت بردیم اما یک نکته دردآوری بود که من نمی توانم از آن بگذرم. یک مراسم بزرگ ملی که به نام امام، در کنار حرم امام و در حضور رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی و همه شخصیت های رسمی کشور و ده ها هزار نفر انسان شیفته در راه امام، اسلام و انقلاب، برگزار و در سراسر دنیا منعکس می شود، گروهی اندکی بخواهند با هر انگیزه ای نظم آن را بر هم بزنند و رفتار هنجارشکنانه بروز دهند و حاضر نباشند اخلاق اسلامی را رعایت کنند و در حرم امام به یادگار امام اسائه ادب نمایند.

چهارشنبه, ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۲
مصونیت حجاب
چهارشنبه, ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۰
اعمال شما ناظر بر مصالح مردم باشد

سخنرانی در جمع هیأت دولت (انتظار ملت از دولت و ضرورت انجام آن)

اعمال شما ناظر بر مصالح مردم باشد

سخنانی از امام خمینی پیرامون نحوه صحیح حکومت در جمهوری اسلامی ‏‏نفس امّاره و حیله های شیطانی‏ اینها خیال نکنند که ما ‏‏[‏‏رئیس‏‏]‏‏حکومت هستیم، و ما رأس هستیم و ما وزیر هستیم و‏‎ ‎‏ما نخست وزیر هستیم و ما رئیس جمهور هستیم و ما باید هر کاری دلمان بخواهد بکنیم.‏‎ ‎‏نه، مملکت اسلامی است، نه طاغوتی. مملکت اسلامی را به طاغوت نکشید. من خوف‏‎ ‎‏این را دارم که ـ خدای نخواسته ـ اگر این امور زیاد انباشته بشود، یکوقت همان مسائلی‏‎ ‎‏پیش بیاید که مردم با طاغوت عمل کردند. طاغوت برای خاطر اینکه پسر کی بود و نوۀ‏‎ ‎‏کی بود که نبود؛ برای اعمالش بود. اگر اعمال ما هم یک اعمال طاغوتی باشد، برای خود‏‎ ‎‏باشد، نه برای ملت، دعوا بکنیم سر خودمان، نه برای مصالح ملت، این همان طاغوت‏‎ ‎‏است. منتها به یک صورت دیگری درآمده، اما طاغوت است. طاغوت هم مراتب دارد.‏‎ ‎‏یک طاغوت مثل رضاخان و محمدرضاخانمان و یک طاغوت هم مثل کارتر و امثال‏‎ ‎‏آنهاست. یک طاغوت هم مثل ماهاست. همه از جند ابلیس می شویم. شما فکر این‏‎ ‎‏ملت، فکر این زاغه نشین ها، فکر این مردمی که همه چیزشان را دادند و شما را به مسند‏‎ ‎‏نشاندند، فکر آنها را بکنید. شب وقتی خلوت می کنید، فکر بکنید که من امروز که کار‏‎ ‎‏کردم برای خودم کردم یا برای مردم. امروز که صحبت می کنم برای خودم صحبت‏‎ ‎‏می کنم یا برای مصالح کشور.‏ صحیفه امام، ج ۱۳، ص ۲۰۰

سه شنبه, ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
حوزه ها باید پاسخگوی نیازهای بسیار گسترده دوران حکمرانی باشد/ نیازمند بازسازی حوزه با نگاه حضرت امام هستیم

حوزه ها باید پاسخگوی نیازهای بسیار گسترده دوران حکمرانی باشد/ نیازمند بازسازی حوزه با نگاه حضرت ...

نیازها بسیار گسترده است و حوزه های باید به مسایل پیچیده و حساس امروزی از اقتصاد تا تربیت و علوم سیاسی، پاسخ متناسب بدهند. برای رسیدن به چنین نقش آفرینی نیازمند بازسازی حوزه با نگاه حضرت امام(س) هستیم.

سه شنبه, ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۷:۴۵
فرآیند گرایش به انقلاب در اندیشه سیاسی امام خمینی

فرآیند گرایش به انقلاب در اندیشه سیاسی امام خمینی

امام به عنوان ایدئولوگ فکری انقلاب، ابتدا وضع موجود را نفی و طرد نمود و سرانجام با طرح درس «ولایت فقیه» نظام آرمانی و مطلوب خود را ـ که از بسیاری جهات بـا نـظامهای مـستقر تفاوت داشت ـ ترسیم کرد. بـدیهی اسـت تـحقق این اندیشه مستلزم ساز و کاری جدید و به طور مشخص یک نظریه انقلابی بود. انقلاب مکانیسمی برای درهم شکستن مناسبات ظالمانه مـوجود بـه مـنظور فراهم ساختن زمینه لازم جهت تحقق حاکمیتی مبتنی بـر اسـلام به وسیله علمای شیعه بود که در شرایط بحران ناشی از غاصب بودن حکومتهای موجود و فقدان شرایط لازم برای استقرار حاکمیتی مـطلوب مـطرح مـی گردید. در پایان نگارنده راهکارهای اجرایی انقلاب را از نگاه امام ارزیابی می کند.

دوشنبه, ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
صفحه 250 از 4019 < قبلی | 241 | 242 | 243 | 244 | 245 | 246 | 247 | 248 | 249 | 250 | بعدی >