موضع امام خمینی در حمایت از مظلومان در مقابل ظالمین

جانی مامبوِه

موضع امام خمینی در حمایت از مظلومان در مقابل ظالمین

انقلاب ایران برای آزادسازی مردم ستمدیده و مظلوم از رژیمی با فساد اخلاقی بود. انقلاب همچنین به مردم وعدۀ آزادی از چنگال امپریالیسم برای رقم زدن سرنوشت خود را داده بود. لذا انقلاب ایران تحت رهبری عالمانۀ [حضرت] امام در واقع احیای عظیم اسلام در تمام دنیای مسلمین بود. رهبری مذهبی امام(ره) اعتقاد به خالق و توجه به ویژگی های اسلام را در مسلمانان زنده کرد.

دوشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
جوانان از دیدگاه امام خمینی (س)

تبیان؛ دفتر شانزدهم

جوانان از دیدگاه امام خمینی (س)

تامل و تدبر در پیامها، اعلامیه ها و سخنرانیهای امام عزیز در طول‏‎ ‎‏سالهای قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نشان از این نکته مهم دارد که چگونه‏‎ ‎‏ایشان از سرآگاهی جان و روان نسل جوان جامعه را مورد خطاب قرار داده و آنان را‏‎ ‎‏ مرحله به مرحله به سوی قله های شرف و انسانیت رهنمون ساخت و از این رهگذر‏‎ ‎‏پیروزی و تداوم انقلاب را در میان امواج سهمگین ابتلائات تضمین نمود.‏

چهارشنبه, ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۶
سلسله مراتب  ارزش های سیاسی- اجتماعی امام خمینی

محمّدرضا طالبان، محمد غلامی

سلسله مراتب ارزش های سیاسی- اجتماعی امام خمینی

این مطالعه، پژوهشی است در خصوص ارزش های سیاسی و اجتماعی امام خمینی(س) و یافتن نظم سلسله مراتبی در میان آنها. برای انجام این مهم، ابتدا یک چارچوب مفهومی از آلموند و پاول مد نظر قرار گرفت و با انجام تعدیلاتی چارچوب مفهومی نهایی مشخص گردید. سپس، ابعاد و مؤلفه های این چارچوب مفهومی با دیدگاه امام خمینی تطبیق و بسط داده شد به نحوی که ارزشهای سیاسی و اجتماعی در ده بُعد کلی سامان یافتند که عبارت بود از: حفظ نظام، وحدت، استقلال، مشارکت، تکلیف، عدالت، رفاه، امنیت، آزادی، و دفاع. سپس، اطلاعات توصیفی در خصوص ارزشهای سیاسی و اجتماعی امام خمینی از منابعی که در برگیرنده کتب، سخنرانی ها و دیگر بیانات ایشان بود، گردآوری و بر اساس تکنیک تحلیل محتوای کمّی فراوانی های شان محاسبه گردید.

چهارشنبه, ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
روایت عجیب نویسنده کانادایی از دیدار با امام در جماران

ورث کارلسن

روایت عجیب نویسنده کانادایی از دیدار با امام در جماران

هنگامی که در به روی او باز شد من تند بادی از انرژی را تجربه کردم که از میان در و از طریق عبای قهوه ای، عمامه و ریش سفید او به همه منتشر می شد و کوچکترین ذره و مولکول در آن ساختمان را به حرکت در می آورد و آنچنان توجه را به خود جلب می کرد که هر چیز دیگر محو می شد.

دوشنبه, ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
تمایز انقلاب اسلامی با سایر انقلابات

آیت الله محمدرضا توسلی

تمایز انقلاب اسلامی با سایر انقلابات

در بین وصایای مختلفی که حضرت امام راجع به کارهای شخصی و زندگی خصوصی خودشان دارند ونوشته شده است، این وصیت نامه جایگاه خاصی دارد و یک وصیت نامه برای فرزندشان نیست، برای بستگانش نیست، این یک وصیت نامه سیاسی و الهی برای جامعه اسلامی بلکه برای غیر جامعه اسلامی است.

دوشنبه, ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۹:۳۳
آفت های تهدید کننده انقلاب اسلامی

گزیده ای از صحیفه امام

آفت های تهدید کننده انقلاب اسلامی

بهوش باشید که موریانه های موذی،این ایادی استکبار جهانی درصدد رخنه کردن در صفوف شما هستند. دستهای وحدت را به هم دهید و بازو به بازوی هم یکدل و یک جهت این هدیۀ الهی را، که پس از قرون متمادی به شما عطا فرموده قدردانی و حفظ کنید.

یکشنبه, ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
در حقیقتِ انقلاب

اکبر جباری

در حقیقتِ انقلاب

انقلاب اسلامی ثمرۀ «سیر من الخلق الی الخلق بالحقّ» امام به عنوان مظهر انسان کامل امت عصر خویش بود. او در این سفر نهایی از اسفار خود، جز به هدایت و سعادت خلق و عافیت دنیوی و اخروی ایشان نمی اندیشید. توجه و تأکید آن حضرت به مسئولان امور جهت تأمین آسایش و امنیت مردم، از همین حقیقت ناشی می شد. انسان کامل، مشعل فروزان حق است که در میان خلق می سوزد و از نور وجود خود، صراط مستقیم بندگان خدا را روشنایی می بخشد.

چهارشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۶
امام، الگوی تربیت اسلامی

دکتر علی شریعتمداری

امام، الگوی تربیت اسلامی

کوشش امام برای استقرار نظامی اسلامی و بهتر ساختن شرایط مادی و معنوی در جامعه ما مبین جامعیت شخصیت امام است. امام نه تنها در بعد معنوی که حقاً در آن زمینه، از شخصیتهای برجسته محسوب می شود بلکه در زمینه های اجتماعی، سیاسی، نظامی، اقتصادی نیز حساسیت خاص داشته اند. اقدامات ایشان در تأسیس نهادهای مختلف اجتماعی، انتظامی، رفاهی و توصیه ایشان در مورد تأمین نیازهای اساسی مستضعفان نمونه های بارز شخصیت همه جانبه امام است.

چهارشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۸:۵۲
آینده نگری در وصیت نامه امام خمینی(س)

محمد پیرعلی

آینده نگری در وصیت نامه امام خمینی(س)

بررسی و مداقّه در مفاد وصیت نامه حضرت امام، حاکی از کثرت عناصر و اجزاء یک متن آینده نگرانه با وجوه پیش نگرانه و پس نگرانه است و زوایای شفافی از چارچوبهای شناختی و هنجاری ایشان مبتنی بر پُررنگی وجوه آموزه های دینی ارزشی و مفاهیم بلند اسلامی است. متن وصیت نامه نشان می دهد ایشان با شناخت روندهای وقت و ارزیابی درست پیشران های آتی و اشاره هوشمندانه به توان های علّی، نسبت به تبیین هوشمندانه راهبردها مبادرت ورزیدند.

یکشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
فکر وحدت مسلمین و دولت های اسلامی در رأس برنامه زندگی این جانب است

گزیده ای از صحیفه امام

فکر وحدت مسلمین و دولت های اسلامی در رأس برنامه زندگی این جانب است

امام خمینی (س) در تلگرافی به رئیس جمهور وقت عراق در تاریخ 4 تیر 1354 نوشتند: فکر وحدت مسلمین و دولتهای اسلامی در رأس برنامه زندگی این جانب است. من از اختلافات دولت های اسلامی نگران هستم، من از واقعه ‏هایی که به شکاف بین مسلمین و دولت های آنها منتهی شود خائف هستم و نظر شما را به مفاسد حاصله از این عمل جلب می ‏کنم و مقتضی می‏ دانم دستور دهید متعرض حوزه مبارکه نشوند و اقامه آنها را چنانچه وعده کرده ‏اند بدهند.

پنجشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲
مبانی اصلاح ساختار نهادهای دینی در منظر امام خمینی

احسان احمدی

مبانی اصلاح ساختار نهادهای دینی در منظر امام خمینی

اگر امام را قهرمان عرصه وصل و پیوند بین اندیشه ها بدانیم سخنی به اغراق و گزاف نرانده ایم. از حرکت احیایی و اصلاحی او در باب تقریب آراء و تقرب قلوب آحاد جامعه با یکدیگر تا طرح آراء فقهی در جهت پیوند میان عقل مدرن و نقل سنتی تا برقراری آشتی و پایان دادن به تخاصم چند صد ساله بین طوایف مختلف علوم اسلامی از فقها و عرفا و متکلمین و فلاسفه و ... همه شواهدی مستدل بر این مدعاست و آنچه در این میان یکی از قلل افتخار در آراء اصـلاحی امام محسوب می گردد، پروژه وحدت حوزه و دانشگاه است و آنچنان که او خود نیز بیان نمود، بزرگترین ثمره انقلاب را اگر تنها در همین اتحاد میان حوزه و دانشگاه، علم و دین و عقل و سنت قلمداد نماییم، چیزی از ارزش انقلاب خمینی نخواهد کاست.

پنجشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
ارتباط حوزه و دانشگاه در بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی

گزیده ای از صحیفه امام

ارتباط حوزه و دانشگاه در بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی

ما موظفیم ابهامی را که نسبت به اسلام به وجود آورده اند برطرف سازیم. تا این ابهام را از اذهان نزداییم، هیچ کاری نمی توانیم انجام بدهیم. ما باید خود و نسل آینده را وادار کنیم؛ و به آنها سفارش کنیم که نسل آتیه خویش را نیز مأمور کنند این ابهامی را که بر اثر تبلیغات سوء چند صدساله نسبت به اسلام در اذهان حتی بسیاری از تحصیلکرده های ما، پیدا شده رفع کنند؛ جهان بینی و نظامات اجتماعی اسلام را معرفی کنند. حکومت اسلامی را معرفی نمایند تا مردم بدانند اسلام چیست و قوانین آن چگونه است. امروز حوزه قم، حوزه مشهد، و حوزه های دیگر موظفند که اسلام را ارائه بدهند و این مکتب را عرضه کنند. مردم اسلام را نمی شناسند. شما باید خودتان را، اسلامتان را، نمونه های رهبری و حکومت اسلامی را، به مردم دنیا معرفی کنید. مخصوصاً به گروه دانشگاهی و طبقه تحصیل کرده. دانشجویان چشمشان باز است. شما مطمئن باشید اگر این مکتب را عرضه نمایید و حکومت اسلامی را چنانکه هست به دانشگاهها معرفی کنید، دانشجویان از آن استقبال خواهند کرد.

سه شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰
پیوند نسل جوان دانشگاهی با امام خمینی از روزهای آغازین نهضت

گزیده ای از نهضت امام خمینی

پیوند نسل جوان دانشگاهی با امام خمینی از روزهای آغازین نهضت

نسل جوان در آن روزهای کوتاه و زودگذر که امام در ایران به سر می‏ برد، بارها به حضورش شتافتند، با او به گفتگو نشستند، راز دل گفتند و رهنمودها گرفتند.

پنجشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۸:۴۹
پای ثابت محفل شعری حسینیه  امام خمینی

برگرفته از نشریه حضور

پای ثابت محفل شعری حسینیه امام خمینی

آقای حمید انقلاب، در میان ما نیست. اما هنوز صدای شعرخوانی او که سال گذشته، حول وحوش همین روزها در حسینیه ی امام خمینی خواند، در گوش اهل هنر و سیاست پیچیده است

پنجشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۸:۴۲
افضلیت پیامبر- صلوات اللَّه علیه و آله-

گزیده ای صحیفه امام

افضلیت پیامبر- صلوات اللَّه علیه و آله-

آری، رسول اکرم (ص) آن مقام شامخ را حایز است، مقامی که در آن اسمی بر اسمی دیگر غلبه ندارد و هیچ اسمی بر دیگری ترجیحی ندارد، به خلاف انبیای دیگر که مقام آنها، مقام غلبه اسمی بر اسم دیگر بوده و آن حضرات اسما و صفات را تعدیل نکرده بوده اند.

دوشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴
اگر امام را منحصر کنیم بین امام و جامعه و حقیقت فاصله انداخته ایم

حجت الاسلام و المسلمین علی پورمحمدی

اگر امام را منحصر کنیم بین امام و جامعه و حقیقت فاصله انداخته ایم

اگر امام تنها یک فقیه بودند، می توانست مرجعی باشد که مشکلات شرعی مردم -که مهم هم هست- را حل و فصل کند. اگر امام، تنها یک عارف نظری بود؛ می توانست ابعاد رسیدن به خدا را خیلی خوب تحلیل کند، اما از آن جمهوری اسلامی در نمی آمد. اینجاست که وقتی امام در جای یک هدایتگر می نشیند، باید جامع این علوم باشد و البته هست.

چهارشنبه, ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۶
امام خمینی(س) و جذب اجتماعی و سیاسی جوانان

جعفر سطوتی

امام خمینی(س) و جذب اجتماعی و سیاسی جوانان

التزام عملی امام به آزادی های اساسی و سیاسی مردم و بالاخص جوانان را باید در تشویق ایشان از حضور گسترده جوانان در انتخابات اعم از رأی دادن و نامزد شدن، از انتقاد کردن و انتقاد شدن و از پذیرش یا عدم پذیرش مسئولیت ها دانست.

چهارشنبه, ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
سیمای حضرت مهدی در اندیشه امام خمینی (س)

محمدامین صادقی اُرزگانی

سیمای حضرت مهدی در اندیشه امام خمینی (س)

ظاهراً در میان صاحب نظران که درباره عدالت گستری حضرت مهدی سخن گفته اند، امام خمینی نخستین فردی است که قلمرو عدالت گستری دولت کریمه حضرت مهدی را فراتر از ابعاد اقتصادی و اجتماعی و مانند آن که نوعاً مورد توجه عمومی است، مطرح کرده و اصلاح تمام شئون عالم و آدم را جزء قلمرو عدالت گستری آن حضرت خوانده و از این رهگذر روزنۀ جدیدی برای افراد محقق در مسئله مهدویت گشوده است.

دوشنبه, ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴
در محضر امام

آیت الله محمد رضا توسلی

در محضر امام

خانمی از ایتالیا برای امام گردن بندی فرستاد و در آن نامه نوشته بود من شما را ندیده ام، اما حرف های شما را شنیده ام و گاهی هم چهرۀ شما را می بینم. من تقاضا دارم این گردن بند را از من قبول کنید. امام این گردن بند را گرفتند و نگه داشتند تا یک روز که خانوادۀ یک شهید به این جا آمد و فرزندش هم همراه او بود، امام فوراً این گردن بند را به گردن آن فرزند شهید انداختند.

پنجشنبه, ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۸:۵۴
جایگاه مساوات در راه و رسم پیامبر اکرم (ص)

مصطفی دلشاد تهرانی

جایگاه مساوات در راه و رسم پیامبر اکرم (ص)

مساوات در اسلام بر مبنایی شکل گرفته است که در تمام حوزه های عمومی همۀ تبعیض ها زیر پا گذاشته شود و امتیاز جویی ها و برتری طلبی ها زیر پا گذاشته شود و مردم از حقوق شهروندی در حوزه های مختلف به مساوات بهرمند گردند. به تعبیر امام راحل: اسلام شخص اول مملکتش با یکی از رعایا فرق نداشت بلکه پایین تر از او بود در استفاده از مادیات. آزادی آرا در اسلام از اول بوده است، در زمان ائمۀ ما(ع) بلکه در زمان خود پیغمبر آزاد بود. حرفهایشان را می زدند.

پنجشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۸:۲۱
کرامت انسان کامل

حجت الاسلام سید محمد طباطبائی

کرامت انسان کامل

تمامیت بخشی به مکارم اخلاق، اساسی ترین هدف بعثت رسول الله(ص) است؛ و هر چیز دیگر در اسلام، در پرتو این هدف اصلی معنا و تحقق پیدا می کند.

سه شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۹:۴۶
«اصول»، «خط مشی» و «تاکتیک»های امام در رهبری قیام

علیرضا شجاعی زند

«اصول»، «خط مشی» و «تاکتیک»های امام در رهبری قیام

آنچه که «آیت الله خمینی(س)» را در یک برهۀ زمانی کوتاه به «امام خمینی(س)» مبدل کرد و کسوت رهبری و جلوداری یک انقلاب بزرگ را بر اندام استوار این مرجع دینی برازنده ساخت، علاوه بر شرایط مساعد اجتماعی و کشش فطری مردم به سوی این مرکز نورانی، در قابلیتها و خصایص بی بدیلی نهفته بود که در عمق وجود ایشان جای داشت و در هنگامه پرابتلای عمل متجلی گشت. در برهۀ هیجده ماهۀ خیزش انقلابی، چهره ای از حضرت امام(س) نمایان گردید که بی شباهت به الگوهای شناخته شدۀ رهبری در حرکت های بزرگ اجتماعی نیست؛ لیکن برخی از این خصوصیات عام در ایشان چنان بارز و متکامل است و در یک ترکیب به ظاهر متعارض نما به آنچنان توازن و تعادل شگرفی رسیده است که اعجاب ژرف بینان گوهرشناس را برانگیخته است. مقالۀ حاضر به بررسی مهمترین ویژگی های منحصر به فرد امام در رهبری قیام که در «اصول» مبارزاتی، «خط مشی» سیاسی و «تاکتیک»های عملی ایشان نمایان گردید، پرداخته است.

یکشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۹:۵۵
عقل و نقل

آیة الله عبدالله جوادی آملی

عقل و نقل

اگر إنّما المؤمنون اخوه است، این ندای وحدت ملی است. اگر یا اهل الکتاب، تعالوا إلی کلمه سواء بیننا و بینکم است، این صلای وحدت ادیان الهی است. اگر لا ینها کم الله عن الذین لم یقاتلو کم فی الدین سوره ممتحنه است که متن این پیام در قانون اساسی آمده است، این ندای وحدت انسانی است. انسان با انسان متحد است، موحّد با موحّد متحد است، مسلمان با مسلمان متحد است؛ اینها زیر مجموعة «کرامت انسانی» است. و کرامت انسانی آن است که در «قلمرو دین» می گنجد.

جمعه, ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
اخلاق عرفانی در آثار امام خمینی رحمه الله

دکتر غلامرضا اعوانی

اخلاق عرفانی در آثار امام خمینی رحمه الله

کتاب چهل حدیث علاوه بر این که کتاب اربعین در حدیث است، موضوع آن عرفان است، یعنی عرفانی که از ائمّه علیهم السلام گرفته شده و به بحث دربارۀ تمام مقامات عرفانی یا اهمّ آن ها پرداخته است و مهم این است که این کتاب اربعین را به اخلاق سبک عرفانی اختصاص داده، و کسی که بخواهد اخلاق عرفانی را خاصه از دیدگاه ائمه معصومین علیهم السلاممورد بحث قرار بدهد، چهل حدیث یکی از بهترین کتاب هایی است که در این زمینه نگاشته شده است.

چهارشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
امام خمینی خطاب به رژیم طاغوت:اسلام و مراجع عالیقدر اسلام در اعلا مرتبۀ تمدن هستند

گزیده ای از کوثر

امام خمینی خطاب به رژیم طاغوت:اسلام و مراجع عالیقدر اسلام در اعلا مرتبۀ تمدن هستند

امام خمینی (س) عموم روحانیون را به همکاری و همگامی دعوت کردند و از هرگونه تک روی و تفرقه افکنی بر حذر داشتند؛ بدین منظور صریحاً اعلام داشتند: شما گمان کردید که با صحنه‏ سازیها می‏ توانید که بین روحانیون اختلاف بیندازید؟ نمی‏ شود؛ این خواب باید در مرگ برای شما حاصل بشود! نمی ‏توانید همچو کاری را انجام بدهید. روحانیون با هم هستند. من باز تمام روحانیین را تعظیم می‏ کنم؛ دست تمام روحانیین را می‏ بوسم. آن روز اگر دست مراجع را بوسیدم، امروز دست طلاب را هم می‏ بوسم‏[2] و این، نخستین بار در تاریخ شیعه بود که مرجعی با تمام مقبولیت و محبوبیتش، به خاطر اسلام، نهضت و جامعه اسلامی این گونه خاضعانه عمل می کرد.

دوشنبه, ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰
جایگاه آزادی در اندیشه سیاسی حضرت امام (ره)

سید جواد صالحی

جایگاه آزادی در اندیشه سیاسی حضرت امام (ره)

مفهوم آزادی بدواً و قبل از هر چیز شامل همین نوع از آزادی است ؛ یعنی هر شنونده ای در جامعه جدید وقتی کلمه آزادی را می شنود ، قبل از هر مفهوم دیگری آزادی بیان و عقیده به ذهن او متبادر می شود . از همین رو آزادی بیان و عقیده از اساسی ترین آزادی ها به شمار می رود . حضرت امام به آزادی بیان وعقیده و افکار معتقدند و در عین پذیرش و اعتقاد ، شرایطی را نیز برای آن ها قائل اند که فراتر از محدودیت های برشمرده قبلی نیست . امام بارها تأکید می کند که «مردم عقیده شان آزاد است . کسی الزامشان نمی کند که شما باید حتماً این عقیده را داشته باشید» ، اما محدودیت هایی هم چون وابسته به قدرت های خارجی بودن، آزادی توطئه و فسادکاری و مضرّ به حال ملت بودن را برای آزادی بیان و عقیده برمی شمارد.

دوشنبه, ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
برگی از تاریخ/ نطق آتشین امام

گزیده ای از کوثر

برگی از تاریخ/ نطق آتشین امام

امام خمینی (س) در اولین روز آغاز درسهای حوزۀ علمیه قم ـ 18 شهریور 1343 و در شرایطی که چند ماهی بیش از آزادی ایشان نمی گذشت ـ نطق خویش را به تبیین شرایط دردناک جامعه اسلامی و افشای وابستگی شاه و رژیم اشغالگر قدس و طرح اخیر رژیم (تغییر سوگندنامه ارتش) اختصاص دادند.

پنجشنبه, ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۸:۵۸
گفتاری در باره وقایع 13 آبان(1): لایحه کاپیتولاسیون

دکتر حمید انصاری

گفتاری در باره وقایع 13 آبان(1): لایحه کاپیتولاسیون

کشوری که ادعای استقلال دارد به خصوص شاه که ادعا می کرد اینجا یک رژیم رو به تمدن و دروازه های تمدن بزرگ و یک رژیم مستقل هست آنقدر وابسته به امریکا بود که حاضر شده بود این لایحه ننگین را در مجلسین تصویب کند.

پنجشنبه, ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۸:۳۵
آفتاب فقاهت در منظر مراد زمان

بیژن شهرامی

آفتاب فقاهت در منظر مراد زمان

آن قائد عظیم الشأن که افتخار فرزندی و شاگردی امام صادق علیه السلام را داشت نیز با اقتدا به آن وجود نازنین راضی به رضای خدا بر اریکۀ منیع تسلیم تکیه زد و بر از دست دادن پارۀ تن خود در راه اسلام افسوس نخورد چرا که خود فرمود: شهادت هنر مردان خداست. امام(ره) با تمام وجود یقین داشت که شهیدان زنده اند و در بارگاه قدس ربوبی روزی می خورند و این کافی بود که به جزع و فزع دچار نگردد اما این امر باعث نمی شد که ایشان از اینکه امّت اسلامی امید آیندۀ خویش را از دست داده است اندوهگین نباشد. آری اندوه امام اندوه از دست دادن فرزندی خلف و برومند در راه خدا نبود بلکه اندوه محرومیّت امّتی از پشتوانه ای عظیم و مستحکم بود.

یکشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۸:۱۲
لزوم رعایت چند اصل در نظام جمهوری اسلامی (نگاهی به دیدگاه های امام خمینی)

موسوی بجنوردی، سید محمد

لزوم رعایت چند اصل در نظام جمهوری اسلامی (نگاهی به دیدگاه های امام خمینی)

با یک جستجو در بیانات و کلام امام خواهید دید که جز بیشترین و پرکاربردترین کلماتی که امام استفاده کرده اند، دو چیز است: یکی خدا و دیگری مردم. من تحقیق انجام دادم و دیدم بیشترین واژه ای که امام در 10 سال بعد از پیروزی انقلاب به کار برده اند یکی خدا و دیگری مردم است. این مساله مردم و حقوق مردم و مراعات حقوق مردم را امام حساسیت خاصی داشتند.

جمعه, ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۸:۰
صفحه 23 از 27 < قبلی | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27