مجله نوجوان 104 صفحه 14
نسخه چاپی | ارسال به دوستان
برو به صفحه: برو

مترجم : زهرا سادات موسوی محسنی

ویراستار : سپیده اسلامی

ناشر مجله : موسسه چاپ و نشر عروج

نویسنده : افشین علاء، محسن وطنی

موضوع : نوجوان

مجله نوجوان 104 صفحه 14

توان صفر مساوی پنج شود و شاید شما هم دلتان بخواهد که هر عدد به توان صفر مساوی منفی دو بشود و دیگری یک چیز دیگر دلش بخواهد ولی اینطوری که نمی شود چون دعوا می شود و کار به بزن و بخور و کتک و کتک کاری می کشد که اصلاً وجهة خوبی ندارد و در شأن چند تا ریاضیدان نیست . معلوم است که سر کلاس اصلاً حواست نیست ها . . . - آقا اجازه ! پس آن قضیة فیثاغورس هست که وقتی آدم a را به توان دو می رساند و . . . ه . ه . د : بچه اعصاب مرا خرد نکن ها . . . تو چرا جدیداً اینقدر فضول شدی ؟ بچه که نباید این قدر فضول باشد و هی سؤال بپرسد . تو اگر خیلی علم دوستی چرا نمی روی قوانین درس های دیگرتان را سین جیم کنی ؟ فقط من بدبخت باید شانسم آن قدر فوت شده باشد و زیر خاک رفته باشد که یک الف شاگرد تنبل به چالش بکشدم . . . هر فرمولی هر چیزی گفت ، می گویی چشم و عیناً آن را حفظ میفرمایی و روی برگة خیر ندیدة امتحانت یادداشت می کنی . اصلاً مگر من می آیم تو را به چالش بکشم و بفرمایم تو چرا مثل آقای ادیسون اس . ام . اس اختراع نکردی یا مثل آقای لئوناردو داوینچی پزشک معتبری نیستی و یا مثل آن یارو آقای بتهوون آقای گل جام جهانی 2006 پاکستان نشدی ؟ چون بنده با شعور و درک بسیار محترم و والایم می فهمم که قانون معلم ریاضی بودن این است که پوست از کلة بچة مردم بکنی و تا جان در بدن داری سختگیری کنی ولی اگر شماها گذاشتید بنده قانونمند باشم ! با این طرز حرف زدن تو بنده به این نتیجه رسیدم که یک ذره با انصاف باشم و سر جلسة امتحان تا حدّ ممکن راهنمایی تان بکنم مثلاً همین قضیه فیثاغورس اگر بنده فرمودم : اولین حرف از الفبای انگلیسی به توان دو + دومین حرف از حروف الفبای انگلیسی به توان دو = سومین حرف از حروف الفبای انگلیسی به توان دو دیگر خودت باقی موارد را که در حوزة درس زبان انگلیسی است جای گذاری کن و سؤال را حل بنما چرا که دیگر سر امتحان نمی شود همه چیز را مو به مو گفت و بنده نیز می بایست آبروی معلم ریاضی بودن را تا حد امکان حفظ بفرمایم و گرنه بنده هم می توانم قبل از امتحان شما را به خوبی و در حد اعلاء با سؤالات امتحانی آشنا بفرمایم . - آقای هله هوله دوست بفرمایید روز جهانی ریاضیات چگونه اختراع شد ؟ ه . ه . د : چی ی ی ی ی ی ؟ ! روز جهانی چی چی ؟ بچه می زنم خرد و خمیرت می کنم ها . . . باز تو تقویم از خودت درآوردی ؟ فکر نکن بنده نمی فهمم که الان می خواهی بروی به معلم حرفه و فن هم بگویی روز جهانی حرفه و فن است و به آن یکی هم بگویی روز جهانی انشاء است و به آن یکی . . . و خلاصه همین طوری همه روز های هفته را دو در کنی ها ! مثل آن دفعه نشود که از طرف آقای مدیر برای بنده کارت دعوت جشن تولد جعل کردید و کلاس را پیچاندید ها . . . - آقا نه به جان خودمان ! بگذریم حالا . . . رمز موفقیت یک دانش آموز در درس ریاضیات چیست ؟ ه . ه . د : بله . . . 1 - گوش دادن اکید بچه به حرف پدر و مادر خویشتن 2 - ورزش صبحگاهی 3 - مرتب مسواک زدن 4 - مؤدب بودن 5 - خوردن کامل صبحانه ضمن اینکه چون ریاضیات یک درس کاملاً حفظ کردنی است و انسان باید 24 ساعته فرمول حفظ کند لذا موفقیت در این درس رابطه تنگاتنگی با مویز (خر کشمش یا کشمش عظیم الجثه) دارد که تقویت کننده حافظه است و هر دانش آموز باید صبح ناشتا ده پانزده تا از این دایناسور کشمشها را توی حلقش بریزد و بخورد؛ باشد که چشم و چراغ مادری دل شکسته شود ، مادری به نام ریاضی که مادر تمام علوم است و جا دارد بنده در همین جا از زحمات ایشان مراتب قدردانی ، سپاسگذاری و تشکر و مزید امتنان و آرزوی . . . - ببخشید یک سؤال تخصصی دیگر . . . ه . ه . د : بنده شمارة کفشم 52 است ، وقتی عصبی هستم با ملحفه و پرده دست و صورتم را خشک می کنم ، از بین اشیاء منزل به مگس کش علاقه دارم ، زنگ موبایلم یک آهنگ غیر مجاز است که شدیداً حرکات موزون آور است و بزرگترین مشکل بنده به خصوص در اتوبوس های شرکت واحد محسوب می شود ، چند سال پیش دندان عقلم را جراحی کردم و با نخ صورتی بخیه زدم و آخرین تصمیم زندگی ام هم تنبیه نمره ای کردن جنابعالی به خاطر این مصاحبة تخصصی تان است . . .

مجلات دوست نوجوانانمجله نوجوان 104صفحه 14