روایت امام خمینی: من نه از دولت عراق و نه از دولت کویت گلایه ای ندارم چون آنها ملتزم بودند به قراردادهایشان عمل کنند

«حرکت کردیم طرف کویت و به سرحد کویت که رسیدیم، بعد از یک چند دقیقه ای، که مثل اینکه حالا روابط بود با ایران، چه بود نمی دانم ـ گمانم این است که رابطه با ایران بود ـ آمد آن مأمور و گفت که نه، شما نمی توانید بروید کویت. من گفتم به او بگوئید که خوب، ما می رویم از اینجا به فرودگاه، از آنجا می رویم. گفت خیر، شما از همین جا که آمدید از همین جا باید برگردید. از همانجا برگشتیم ما به عراق.» (صحیفه امام، ج۱۰، ص ۱۹۶)

عناوین مطالب ویژه نامه ها

روزی که امام آن را عید اعلام کرد

روزی که امام آن را عید اعلام کرد

من به ملت بزرگ ایران که در طول تاریخ شاهنشاهی، که با استکبار خود آنان را خفیف شمردند و بر آنان کردند آنچه کردند، صمیمانه تبریک می ‏گویم. خداوند تعالی بر ما منت نهاد و رژیم استکبار را با دست توانای خود که قدرت مستضعفین است در هم پیچید و ملت عظیم ما را ائمه و پیشوای ملتهای مستضعف نمود، و با برقراری جمهوری اسلامی، وراثت حقه را بدانان ارزانی داشت. من در این روز مبارک، روز امامت امت و روز فتح و ظفر ملت، جمهوری اسلامی ایران را اعلام می ‏کنم. به دنیا اعلام می‏ کنم که در تاریخ ایران چنین رفراندمی سابقه ندارد، که سرتاسر مملکت با شوق و شعف و عشق و علاقه به صندوقها هجوم آورده و رأی مثبت خود را در آن ریخته و رژیم طاغوتی را برای همیشه در زباله دان تاریخ دفن کنند.

تفرقه از شیطان و وحدت از رحمان است

تفرقه از شیطان و وحدت از رحمان است

اگر بحق دریافته ‏ایم راه بازگشت به مجد و عظمت گذشتۀ اسلام در وحدتِ تمامی نیروها و فرقه ‏ها و ملتهای مسلمان است باید پیش از هر چیز، به بازنگری مسائلی بپردازیم که ما را از باورداشتِ مفهومِ اُمّت جدا کرده و زمینه‏ های تجزیۀ بلاد و تفرقۀ صفوف مسلمین را فراهم نموده است. باید یک بار دیگر به سنت و قرآن به عنوان منشورِهدایتِ اُمّت و استوارترین محورِ وحدت بازگشت.

حضرت فاطمه – سلام الله علیها –

حضرت فاطمه – سلام الله علیها –

بررسی شخصیت بانوی تاریخ ساز جامعه اسلامی یعنی حضرت فاطمه زهرا – سلام الله علیها – این باور را تقویت می کند که معرفی این الگو به جامعه می تواند تأثیرات بسیار مثبتی در فرهنگ جامعه بخصوص بانوان محترم داشته باشد و ایام فاطمیه فرصت مناسبی برای تبیین ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگ اسلام است.

پشتوانه امام در مدیریت سیاسی پس از انقلاب چه بود؟

پشتوانه امام در مدیریت سیاسی پس از انقلاب چه بود؟

امام خمینی پس از پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر تشکیل حکومت اسلامی که گونه‏ ای متفاوت از نظامهای سیاسی معاصر است و ارکان و اصول آن در قانون اساسی جمهوری اسلامی ترسیم گردیده است، به احیای شعائر اجتماعی مکتب اسلام و روح سیاسی احکام اسلامی پرداخت.

تمایز انقلاب اسلامی با سایر انقلابات

تمایز انقلاب اسلامی با سایر انقلابات

در بین وصایای مختلفی که حضرت امام راجع به کارهای شخصی و زندگی خصوصی خودشان دارند ونوشته شده است، این وصیت نامه جایگاه خاصی دارد و یک وصیت نامه برای فرزندشان نیست، برای بستگانش نیست، این یک وصیت نامه سیاسی و الهی برای جامعه اسلامی بلکه برای غیر جامعه اسلامی است.

در حقیقتِ انقلاب

در حقیقتِ انقلاب

انقلاب اسلامی ثمرۀ «سیر من الخلق الی الخلق بالحقّ» امام به عنوان مظهر انسان کامل امت عصر خویش بود. او در این سفر نهایی از اسفار خود، جز به هدایت و سعادت خلق و عافیت دنیوی و اخروی ایشان نمی اندیشید. توجه و تأکید آن حضرت به مسئولان امور جهت تأمین آسایش و امنیت مردم، از همین حقیقت ناشی می شد. انسان کامل، مشعل فروزان حق است که در میان خلق می سوزد و از نور وجود خود، صراط مستقیم بندگان خدا را روشنایی می بخشد.

حقوق مردم از دیدگاه امام خمینی

حقوق مردم از دیدگاه امام خمینی

حق نظارت از دیگر حقوقی بود که امام(رحمه ا... علیه) برای مردم قائل بود. بارها در خصوص تاکید بر استفاده دولت از نظارت و مشورت مردم فرموده بود که مردم در جامعه اسلامی نمی توانند نسبت به رفتار سیاسی و جهت گیریهای اجتماعی زمامداران خود بی تفاوت باشند. مردم حق و تکلیف دارند که بر سیاستگذاریها و اعمال دولت و کارگزاران نظام اسلامی نظارت نموده و با اظهار نظرات مشورتی و خیرخواهانه خود، موجبات استحکام و بهبودی دولت اسلامی و اصلاح زمامداران خویش را فراهم سازند.

صفحه 9 از 28 < قبلی | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | بعدی >