مجله کودک 22 صفحه 29
نسخه چاپی | ارسال به دوستان
برو به صفحه: برو

مترجم : زهرا سادات موسوی محسنی

ویراستار : مرجان کشاورزی آزاد

ناشر مجله : موسسه چاپ و نشر عروج

نویسنده : افشین علاء

موضوع : کودک

مجله کودک 22 صفحه 29

شرح بازی روی جلد روبوت های کدبانو بازیکنان بازی را از همان خانۀ روبوت اول خودشان شروع می­کنند. گفتن چند نکته برای این بازی لازم است: 1. اگر شما برای رسیدن به خانه یک روبوت، نیاز به عدد خاصی دارید، مثلاً عدد 2، اگر عدد 3 را هم که بیشتر است بیاورید، در همان خانه قرار می­گیرید. (لازم نیست دقیقاً همین عدد را بیاورید.) 2.از آنجایی که در بعضی راهها شما با چند راه متفاوت روبه­رو می­شوید، اختیار با خودتان است که یکی از آنها را انتخاب کنید. 3. خانه­هایی که با علامت! مشخص شده، خانه­های خطر است و با رفتن در این خانه­ها، شما یک روبوت (آخرین روبوتی که به نامتان ثبت شده) را از دست می­دهید (در آن صورت دوست شما می­تواند آن روبوت را هم، در صورتی که در خانۀ آن روبوت قرار گیرد، به نام خود ثبت کند). 4. یادتان باشد تا زمانی که در خانۀ یک روبوت قرار نگرفتید (به غیر از اول بازی) محل کنترل آن را اعلام نکنید. 5. در این بازی شما اجازه دارید که مسیر را برگردید (اگر مورد خاصی در نظرتان است.) این بازی زمانی پایان می­یابد که تمام روبوت­ها به نام افراد بازیکن ثبت شده­باشد و روبوت دیگری باقی نمانده باشد. یادتان باشد که اگر طی بازی در خانه یکی از روبوت­ها قرار گرفتید، اما نتوانستید بلافاصله محل کنترل آن را پیدا و اعلام کنید، آن روبوت به نام شما ثبت نخواهد شد و باید از آن خانه بگذرید. این بازی مثل بازیهای گذشته، نقطۀ شروع و پایان مشخصی ندارد! در این بازی شما هشت روبوت را با هشت رنگ متفاوت بر روی جلد می­بینید. هر روبوت مشغول یکی از کارهای خانه است. تعداد بازیکنان این بازی 2 نفر یا حداکثر 3 نفر است. قبل از شروع بازی، مثل همیشه مهره­ها و کارت­های شماره­دارتان را تهیه کنید. اگر مهره در منزل نداشتید، می­توانید از دکمه­های رنگی به جای مهره استفاده کنید. در مورد کارت­های شماره­دار هم، روی 6 عدد مقوا از 1 تا 6 بنویسید. و اما طریقۀ بازی؛ هر روبوت روی شکل، یک دستگاه کنترل به رنگ خودش در تصویر دارد که این کنترلها در جاهای مختلف تصویر پنهان شده است. در شروع، شما باید یک کنترل را پیدا کنید و بعد در خانه روبوت مربوط به همان کنترل قرار بگیرید. در حقیقت با پیدا کردن کنترل، شما اختیار روبوت همان کنترل را در دست می­گیرید و آن روبوت به نام شما ثبت خواهد شد (یادتان باشد اگر روباتی زودتر به نام کسی ثبت شود، بازیکن دیگر، نمی­تواند از آن استفاده کند). برندۀ این بازی کسی است که تعداد بیشتری روبوت را به نام خود ثبت کند. از آنجایی که تعداد روبوت­ها محدود است، هر بازیکن باید سعی کند زودتر هر روبوت را به نام خود کند. و اما بعد از آن که تکلیف اولین روبوت شما مشخص شد و به نام شما ثبت شد، باید از کارت­های شماره­دار انتخاب کنید و در خانه­ها (از محل همان روبوت اول) جلو بروید. در حقیقت هر کدام از

مجلات دوست کودکانمجله کودک 22صفحه 29