شرح بازی روی جلد
روبوت های کدبانو
بازیکنان بازی را از همان خانۀ روبوت اول خودشان شروع
میکنند.
گفتن چند نکته برای این بازی لازم است:
1. اگر شما برای رسیدن به خانه یک روبوت، نیاز به
عدد خاصی دارید، مثلاً عدد 2، اگر عدد 3 را هم که بیشتر
است بیاورید، در همان خانه قرار میگیرید. (لازم نیست
دقیقاً همین عدد را بیاورید.)
2.از آنجایی که در بعضی راهها شما با چند راه متفاوت
روبهرو میشوید، اختیار با خودتان است که یکی از آنها را
انتخاب کنید.
3. خانههایی که با علامت! مشخص شده، خانههای
خطر است و با رفتن در این خانهها، شما یک روبوت (آخرین
روبوتی که به نامتان ثبت شده) را از دست میدهید
(در آن صورت دوست شما میتواند آن روبوت را هم،
در صورتی که در خانۀ آن روبوت قرار گیرد، به نام خود
ثبت کند).
4. یادتان باشد تا زمانی که در خانۀ یک
روبوت قرار نگرفتید (به غیر از اول بازی) محل
کنترل آن را اعلام نکنید.
5. در این بازی شما اجازه دارید که مسیر
را برگردید (اگر مورد خاصی در نظرتان است.)
این بازی زمانی پایان مییابد که تمام روبوتها
به نام افراد بازیکن ثبت شدهباشد و روبوت دیگری
باقی نمانده باشد.
یادتان باشد که اگر طی بازی
در خانه یکی از روبوتها قرار گرفتید،
اما نتوانستید بلافاصله محل کنترل آن
را پیدا و اعلام کنید، آن روبوت به نام شما
ثبت نخواهد شد و باید از آن خانه بگذرید.
این بازی مثل بازیهای گذشته، نقطۀ شروع و پایان
مشخصی ندارد! در این بازی شما هشت روبوت را با هشت
رنگ متفاوت بر روی جلد میبینید. هر روبوت مشغول
یکی از کارهای خانه است. تعداد بازیکنان این بازی 2 نفر
یا حداکثر 3 نفر است.
قبل از شروع بازی، مثل همیشه مهرهها و کارتهای
شمارهدارتان را تهیه کنید. اگر مهره در منزل نداشتید،
میتوانید از دکمههای رنگی به جای مهره استفاده کنید.
در مورد کارتهای شمارهدار هم، روی 6 عدد مقوا از 1 تا
6 بنویسید.
و اما طریقۀ بازی؛ هر روبوت روی شکل، یک دستگاه
کنترل به رنگ خودش در تصویر دارد که این کنترلها در
جاهای مختلف تصویر پنهان شده است. در شروع، شما
باید یک کنترل را پیدا کنید و بعد در خانه روبوت مربوط
به همان کنترل قرار بگیرید. در حقیقت با پیدا کردن کنترل،
شما اختیار روبوت همان کنترل را در دست میگیرید
و آن روبوت به نام شما ثبت خواهد شد (یادتان باشد
اگر روباتی زودتر به نام کسی ثبت شود، بازیکن
دیگر، نمیتواند از آن استفاده کند).
برندۀ این بازی کسی است که تعداد بیشتری
روبوت را به نام خود ثبت کند. از آنجایی که تعداد
روبوتها محدود است، هر بازیکن باید سعی کند زودتر
هر روبوت را به نام خود کند.
و اما بعد از آن که تکلیف اولین روبوت
شما مشخص شد و به نام شما ثبت شد،
باید از کارتهای شمارهدار انتخاب
کنید و در خانهها (از محل همان
روبوت اول) جلو بروید.
در حقیقت هر کدام از
مجلات دوست کودکانمجله کودک 22صفحه 29