را در هم ادغام کرده و به ترکیبی جدید رسیده است.
یکی از ویژگیهای آثار مقدم، توجه او به موسیقی است. دو فیلم از فیلمهای او صرفاً به موضوع موسیقی
میپردازد و حتی فیلم «مکس» را میتوان تنها فیلم موزیکال سینمایی ایران در گروه بزرگسال دانست که
از استانداردهای جهانی رایج در فیلمهای موزیکال تبعیت میکند.
در پریدخت، حضور زیبای موسیقی به همراه تصویربرداری و نورپردازی ویژه سبب میشود که بیننده،
خواه ناخواه جذب اثر شود و داستان روان این سریال را دنبال کند.
علی مصفا که پیش از این تجربۀ همکاری با مقدم را در فیلم پارتی هم داشته است با اینکه بازی روان و
راحتی از خود ارائه میدهد، تمام سعی خود را کرده است تا از نقشی که در سریال کیف انگلیسی داشت
فاصله بگیرد. او که در کیف انگلیسی در مقابل «خان» ایستاده بود و ظلم و ستیزی را به نمایش گذاشته
بود، اینک در لباس خان به یک ظالم تمام عیار تبدیل شده است و دیگر نمیتوان از آن معصومیت از
دست رفتهاش در کیف انگلیسی نشانی یافت.
لیلا حاتمی مانند همیشه صبور و متین بازی میکند و تنها با نگاهش عمق بازیاش را به بیننده منتقل
میکند.
صالح میزاآقایی، بار دیگر در نقش منفی ظاهر شده است ولی موذیگری این نقشش را بهتر از نقشهای
دیگر ارائه میدهد. شاید اوج بازی او در این مجموعه وقتی باشد که گوشۀ چشمش در سایه روشن پدیدار
است و او قصد دارد که پهلوان را بکشد. ارائه تمام بازی به وسیلۀ یک چشم، واقعاً کار استادانهای است
که تنها بازیگری همچون آقامیرزایی میتواند از عهدهاش برآید.
شاید انتخاب بازیگرها در نقشهایشان قدری کلیشهای باشد ولی هر کدام از آنها سعی کردهاند کاراکتری
جدید از آن کلیشه را به نمایش بگذارند. کامبیز دیرباز هم همچون همیشه زیبا بازی میکند.
بدون شک سریال پریدخت نه تنها در حیطۀ سریالهای مناسبتی بلکه در
تاریخ سریالهای تلویزیونی یک سریال ماندگار خواهد بود.
مجلات دوست نوجوانانمجله نوجوان 156صفحه 27